[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 22:42

Juli 2024!! :):)

Lekker verder met Molly <3

Afbeelding

Jokertje :+:

Afbeelding

Moeilijk om foto's van te maken :')

Afbeelding

Lekker aan 't rijden <3

Afbeelding

Afbeelding

En ook mee naar buiten geweest <3

Afbeelding

En we kregen weer een nieuwe topper in de dop! Infinity <3 Deze is van dezelfde eigenaren als Shooshy, de haf x arabier schimmelmerrie die we in november '23 op stal hadden. Infinity heeft een naar ongeluk gehad waarbij ze vast is komen te zitten met haar voet tussen de staldeur en de voorstalwand, omdat de ondervergrendeling niet dicht zat. Ze is er volledig van hersteld, voor zover te zien en te beoordelen door de dierenarts, maar we nemen voor elke stap ruim de tijd om te kijken of ze het écht kan hebben.

Afbeelding

Twee schimpies samen <3

Afbeelding

Knappe merrie, rustig begonnen met grondwerk, elkaar even leren kennen :D

Afbeelding

En!!! M'n eerste buitenritje met m'n buurmeisje!! Wat een feestje en wat knap en dapper <3 En m'n vriend zo lief om even mee te wandelen voor support :D

Afbeelding

Ook lekker met de doggies gewandeld <3

Afbeelding

Twee lekkere dingetjes <3

Afbeelding

Toch nog steeds wel een pupje <3

Afbeelding

Zo moeilijk om zo te werken haha :+:

Afbeelding

Schattig :+:

Afbeelding

En ook schattig :') <3

Afbeelding

Het was weer klustijd!!! Denise en gezin komen vaak in de zomer een weekje hier kamperen, zodat we met z'n allen wat grotere klussen aan kunnen pakken. Zo bijzonder dat ze ervoor kiezen om hun vakantietijd zo in te delen <3 Heel dankbaar <3 En we werken zo fijn samen, geoliede machine _/-\o_ :D

En wat is er nou leuker dan op een stoeltje kijken hoe anderen een tent op zetten _O-

Afbeelding

De grote klus van deze keer: water, stroom en netwerkkabel naar achter leggen. Zo kunnen we een automatische drinkbak aanleggen bij de paddock achter op het erf, licht in de schuilstal daar én hopelijk ooit een camera :D

Afbeelding

Afbeelding

En als we dan toch een graafmachientje hebben, kunnen we gelijk een gat graven voor de boom die we hebben gehad! :D En de boom erin takelen :):) Tamme was niet onder de indruk :') <3

Afbeelding

En we oogsten lekker verder! Een heerlijk ruikend bosje Lathyrus bloemen :+:

Afbeelding

Aardbeitjes :9

Afbeelding

En gewoon even een mooi plaatje <3

Afbeelding

Mer1980

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 07:16

Het blijft toch ook gewoon een heerlijke plek!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:40

Holy Sh*t! Weer 2 updates! Je gaat als een trein 8-)

Kevin heeft geholpen, oké, oké, ik had hier geen actieve herinnering aan :') wel aan het kippenhok _O- die hebben we toch maar ff goed in elkaar gezet :Y)

Zo leuk ook om om te zien dat het van 'we gaan hier wat mee doen' nu veel foto's zijn van paarden die je traint! Is het allemaal toch aardig gelukt :D finishing touch komt wel :j

Tamme <3

Die krabpaal is goed gebruikt _O- ik heb hem ook alweer weggegooid inmiddels _O-

Zo! ff deze! En dan je laatste update eens bekijken :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:43

Joker doet zn naam eer aan :')

Ahhh je kleine viervoetertje <3 ik had r toch mee moeten nemen ;)

Jaaaa geoliede machine 8-) wij wel 8-)
Tamme en die graafmachine _O- lekker ding is het toch ook

Oh! Deze was kort _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 15:19

DeniseES schreef:
Zo leuk ook om om te zien dat het van 'we gaan hier wat mee doen' nu veel foto's zijn van paarden die je traint! Is het allemaal toch aardig gelukt :D finishing touch komt wel :j

Jaa, bijzonder ook wel hè <3 <3 Toch m'n roeping gevonden :+:

DeniseES schreef:
Die krabpaal is goed gebruikt _O- ik heb hem ook alweer weggegooid inmiddels _O-

En m'n ma hebben die nog weer gered, dus hij staat gewoon weer in de stal bij de kittens _O-

DeniseES schreef:
Oh! Deze was kort _O-

:') :') Kan ik misschien iets meer op 1 pagina plaatsen, als ik minder foto's gebruik :P

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:48

Zo leuk om over alle vorderingen te lezen en alles op foto’s te bewonderen. Heb je topic vanaf het begin gevolgd en ben blij dat je het weer opgepakt hebt.
Bewonder je aanpak en omgang met de dieren, alles heel relaxed.
Nu weer even geduld tot de volgende update.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:48

xXutopiaXx schreef:
DeniseES schreef:

En m'n ma hebben die nog weer gered, dus hij staat gewoon weer in de stal bij de kittens _O-

:') :') :') challenge accepted :Y)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:15

Wat leuk dat je weer update *D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 16:03

uxgranta schreef:
Zo leuk om over alle vorderingen te lezen en alles op foto’s te bewonderen. Heb je topic vanaf het begin gevolgd en ben blij dat je het weer opgepakt hebt.
Bewonder je aanpak en omgang met de dieren, alles heel relaxed.
Nu weer even geduld tot de volgende update.

Superleuk om te horen altijd :D Trouwe volgers <3

Jennyxx schreef:
Wat leuk dat je weer update *D

En nog een, heel leuk! Dankjewel :+:

DeniseES schreef:
xXutopiaXx schreef:

:') :') :') challenge accepted :Y)

:') mooi Nederlands van mij ook :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 16:49

Augustussss!! 2024... we zijn weer bijna maar een jaar te laat _O-

Een bewogen maand! Hoop gebeurd, maar niet per se thuis... neem jullie er toch even in vogelvlucht mee doorheen :D

Uiteraard begonnen we augustus nog met onze lieve vriendjes in tent :D
Gelukkig was er ook tijd voor gezellige BBQ-avondjes <3

Afbeelding

En lekkere ritjes <3 Laatste rondje met Joker buiten, want begin augustus is hij opgehaald en weer naar huis. Was eigenlijk het paard voor moeders, die klikte er niet heel goed mee, dus zou hij eigenlijk weggaan. Maar dochter heeft er nu zo'n goede klik mee dat ze samen al WE-wedstrijden starten en een heel mooi team zijn geworden <3 <3 Blijf het toch ook altijd zo leuk om te kunnen volgen hoe het verder met ze gaat :+:

Afbeelding

Kort daarna gingen vriendlief en ik samen op vakantie naar Griekenland: Rhodos <3 We hebben heerlijk genoten. Auto gehuurd, wat een buitenkansje was... oud, verrot ding, hing met tiewraps en ductape aan elkaar :') maar wel een heel leuke cabrio, en we hebben er enorm van genoten :D

Afbeelding

Uiteraard moest ik hier ook paardrijden :):) Per ongeluk kwam ik op deze hengst terecht, want dit ritje was helemaal niet gepland, maar we kwamen erlangs en die man heeft me erop gepraat.. wat hem natuurlijk héél veel moeite kostte.

Afbeelding

We hadden ook nog een ritje gepland, en daar ging Zy mee!

Afbeelding

Natuurlijk had ik weer een heerlijk dier onder m'n kontje gekregen <3 Heb van 'm genoten.. een oudje, maar nog zó fijn te rijden!! :+:

Afbeelding

En nog even mijn favoriete plekje: Archangelos Cave, een supermooie grot waar je in kon zwemmen. En voor de echte durfals ook in kon springen door een gat in de rotsen erboven! :D Als er een boot langs kwam, was 't wel ff spannend, dan is die rotswand toch lastig te ontwijken :7 en ervaar je even subtiel de kracht van de zee.. prachtig mooi, maar een klein beetje link... 8-) <3

Afbeelding

Terwijl wij op vakantie zijn, worden de diertjes thuis zoals gewoonlijk door mijn ouders verzorgd. Mijn buurmeisje komt af en toe voor de nodige TLC langs <3 Terwijl mijn moeder lekker aan het fröbelen is :D

Afbeelding

En Chayenne is zelfs nog een paar keer langsgekomen om alle paardjes hun beweging te geven :+: _/-\o_

Afbeelding

Mijn ouders kunnen natuurlijk niet stil zitten, dus hebben nog weer allerlei klusjes opgepakt, zoals een start maken met het schilderen van de kozijnen. Dat donkerbruin is toch wel heel donker, dus wilde er graag een mooier lichter kleurtje op <3

Afbeelding

Tot dusver is dit nog steeds het enige wat geschilderd is: de kozijnen aan de voorkant boven _O-

Mijn ouders konden niet alle dagen, dus kwam een lief vriendinnetje de overgebleven dagen oppassen <3 Zij heeft lekker haar eigen pony meegenomen! :D

Afbeelding

Bij terugkomst van onze vakantie lekker genieten van de diertjes <3

Afbeelding

Kuikens uit een broedmachine is heel leuk en bijzonder, maar om ze zo 'onder de kip' te zien ontstaan is toch ook minstens net zo bijzonder <3

Afbeelding

Afbeelding

Lekker wat rijden tussendoor <3

Afbeelding

En genieten van de mooie bloemen, alles groeit nu als een jekko!!

Afbeelding

Daarna hadden mijn ouders en ik een bruiloft van vrienden in Londen!! Dus had ik een weekendje Londen :):) Ik vind Londen echt helemaal leuk :D

Afbeelding

En dit was niet zomaar een bruiloft, maar een Hindoestaanse :+: Zo bijzonder en zo mooi allemaal!! En wat een ontzettend gastvrije mensen zijn dat toch, we zijn overal zo bij betrokken <3 en alles is zoooo mooi

Afbeelding

Van een collega op 't werk, zijn moeder, heb ik mooie kleding mogen lenen. Zodat ik er ook een beetje tussen paste :D Ook weer zo bijzonder, want het is niet zomaar kleding.... mijn outfit voor de eerste dag:

Afbeelding

Lastig om zo'n ding goed te laten zitten :') Kreeg weer allemaal hulp van alle kanten, maar dat dunne blonde haar is natuurlijk ff wat anders dan wat ze zelf gewend zijn, dus op een gegeven moment werd ik opgegeven _O- en dit was het resultaat, m'n mooie kapsel :')

Samen met mijn mama <3

Afbeelding

En wij met z'n drietjes op de tweede dag!

Afbeelding

Op de laatste dag sloeg het noodlot echter toe... we maakten nog een laatste wandeling, voordat de trein zou vertrekken.. kwamen in een leuk parkje terecht waar een man de eekhoorns zat te voeren. Ik kreeg wat pinda's en mocht ze ook voeren. Té schattig.... maar door wat er daarna gebeurde is deze foto toch een beetje dubbel...

Afbeelding

Mijn moeder is namelijk gestruikeld over een uitstekende stoeptegel en heel naar ten val gekomen. Hierbij heeft ze haar heup gebroken. Dit wisten wij op dat moment echter natuurlijk niet. Maar dat het foute boel was, was wel duidelijk... mijn moedertje verging van de pijn en kon er uiteraard niet op staan... desondanks wilde ze per se naar huis... dus het was een hoop gepiel en gedoe en geregel onderweg... maar ze is met een gebroken heup vanuit Londen naar Spijkenisse gereisd met de trein, mij nog thuis afgezet, maar thuis toch teveel pijn gekregen en nog diezelfde avond met de ambulance naar het ziekenhuis gereden. De volgende dag werd ze gelijk geopereerd.... nu heeft ze pas haar 1-jaar controle gehad, en de artsen zijn heel blij met hoe ze is hersteld! Dat wisten we toen nog niet natuurlijk, waren allemaal erg verdrietig... maar nu is het weer bijna als vanouds <3

Bikkel... die mama van mij....

Afbeelding

Het weekend na Londen, hadden we bruiloft van mijn nicht... ook heel mooi, maar daar kon mijn moeder dus niet bij aanwezig zijn, want toen lag ze nog in het ziekenhuis te herstellen van de operatie... ben er wel geweest, samen met mijn vader en vriend. En het is altijd een fijn weerzien met mijn familie, hier samen met mijn nichtjes en mijn nichtje haar eerste kindje <3

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 16:52

Wat heftig was dat toch met je moeder he. Bah
Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen!

En die jurk staat je prachtig <3

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:06

ik zag m laatst weer oorbij komen en ben je op insta gaan volgen omdat ik niet wist of ik je hier wakker kon schudden 8-)
maar je bent al weer heerlijk op dreef en ik heb weer heerlijk bij gelezen!! <3
zou bijna voorstellen om half jaar in 1 te doen MAAR dan missen we teveel leuke stukjes :D

benieuwd naar t vervolg *\o/*

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:24

Dank je wel voor de snelle update, fijn dat je moeder inmiddels weer opgeknapt is, wel schrikken hoor en die blauwe jurk staat je inderdaad prachtig.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 20:29

Grotendeels hele mooie gave update maar Jeetje wat schrikken met je mama.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 22:24

Dank voor de complimentjes over de jurk, voelde me er ook heel speciaal in. Sowieso omdat je zoiets waarschijnlijk nooit meer draagt, maar het is echt iets bijzonders <3 Vreselijk wat m'n moeder overkwam, maar 'blij' dat dit ná de bruiloft gebeurde en we er nog als gezinnetje van hebben mogen genieten <3

En schrikken was het zeker... ik wist al wel dat mijn moeder stiekem een heel sterke vrouw is, ook al ziet ze er zo lief en zorgzaam uit, maar dit heeft het nog wel weer even bevestigd dat het gewoon een keiharde bikkel en kanjer is als het er op aan komt! Gewoon even met een gebroken heup UREN ongemakkelijk reizen, pfff... moet er niet aan denken :oo

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:48

Dat van je moeder was ff schrikken gelukkig alles weer goed maar een bikkel is het wel!! <3

Je gaat lekker met de updates, voordat je het weet ben je weer helemaal bij *\o/*

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 19:57

Zo leuk al die updates zo snel op elkaar. Full speed naar nu, kan niet wachten ;)

Wat leuk om je te zien in die mooie jurken. Staat je goed!

Wat een schrik met je moeder en wat een bikkel zeg. Gelukkig alles goed gekomen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:46

Ahhh je moedertje :knuffel:
Gelukkig wel goed gekomen, nu een beetje bionisch :Y)

Al die jonge beestjes weer <3 en dat zonnetje voel je gewoon, met zo'n dag als deze mis ik die wel hoor...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-25 22:55

Happy_Hippie schreef:
Je gaat lekker met de updates, voordat je het weet ben je weer helemaal bij *\o/*

Haha, wie weet := gebeurt dat ooit nog 's :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 00:28

September 2024! Niet heel veel gebeurd, veel te warm, dus vliegen we ff snel doorheen! :D

Uiteraard eerste zondag van september weer het bloemencorso :):)

Afbeelding

Brego had de frambozen weer ontdekt <3

Afbeelding

En een vlinder op z'n hoofd :') :+:

Afbeelding

Mhysa lekker bij me op de stretcher knuffelen <3

Afbeelding

En we hebben weer het hooi van 't land gehaald!! Mhysa deed even proefliggen :') ;)

Afbeelding

Kippen op stok :D

Afbeelding

Kip op schommel :') :D

Afbeelding

Rups op blaadje :+:

Afbeelding

En oogst _O-

Afbeelding

Knappe Dije aan de aanbindpaal <3

Afbeelding

Verder met het beleren van Infinity a.k.a. Finn!

Afbeelding

En erop!

Afbeelding

Beetje basilicum geplukt in de moestuin...

Afbeelding

Pijnboompitjes erbij....

Afbeelding

Knoflook, nog niet uit eigen tuin... hopelijk volgend jaar wel...
Spoiler:
jazeker, en veel ook :')

Afbeelding

Kleeiinnnnn beetje parmezaanse kaas erbij :D

Afbeelding

Weten jullie 't al, wat ik aan het maken ben? :D

Afbeelding

Jaaaaaaaaaa, pestooooooo :):) En dit was me LEKKER!!! :9 :oo

Afbeelding

Dat was 't voor deze keer :D :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 07:58

Hihi leuke update lekkere omschrijving ook. Kip op schommel, rups op blad _O-

Die pesto ziet er heerlijk uit!

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 18:44

Heb het water al in de mond staan dankzij de pesto.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 19:56

Mer1980 schreef:
Hihi leuke update lekkere omschrijving ook. Kip op schommel, rups op blad _O-

Die pesto ziet er heerlijk uit!

Hahaha ja, m'n inspiratie was op :')

uxgranta schreef:
Heb het water al in de mond staan dankzij de pesto.

Nou, die pesto was wel echt heel erg lekker ja! :9

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 20:28

Heeel leuk die updates!!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 20:37

Wat een leuke update weer <3
Wanneer ga jij je pesto koookkunsten latenzien :Y)