Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 12:02

Verkocht onder voorbehoud, dus weer een stapje dichterbij! *\o/* **\O/**

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:04

Mooi bericht! Hopelijk gaan ze snel verhuizen en krijg je leuke nieuwe buren :) .

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-25 12:05

GDG schreef:
Getup schreef:
Dit is doodeng zeg. En die terroriseren hierna gewoon weer de volgende buurtbewoners.

Die achtervolging ook :(

Nou echt bizar zeg! Oh wat zul jij blij zijn dat het huis onder bod is en keihard duimen dat het allemaal door mag gaan en er snel een overdracht is!

Ik ben héél erg blij dat er in mijn straat geen huis te koop staat nu, wat een hel om zulke gekken naast je te hebben wonen.

Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik heb het ook zo te doen met de mensen die straks slachtoffer gaan worden van hun idioterie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:16

Je hebt geluk dat de huizenmarkt zo goed loopt en er snel een kans is op nieuwe buren!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:19

JJ4 schreef:
Verkocht onder voorbehoud, dus weer een stapje dichterbij! *\o/* **\O/**

Oh wat fijn! Duimen draaien dat het helemaal rond komt met deze kopers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:33

Had in het begin meegelezen en kwam nu het topic weer tegen, wat fijn voor jullie dat ze afnokken. Doet me denken aan de Engelse serie , neighbours from hell. Maar goed dat ze niet naast ons wonen mijn man kennende. Goedzak tot je te ver gaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:34

Ik hoop zo voor jou dat ze ook echt gaan verhuizen...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:00

Dat zou wel een heel mooi kerst - en eindejaarscadeau worden zeg!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 18:11

Het is voor ons nog steeds voorzichtig blij zijn. We zijn bang dat er alsnog een kink in de kabel komt omdat hij nu eenmaal is, wie hij is.

Nu ze veel van huis zijn, begint het langzaam in te dalen hoe erg we hieronder geleden hebben. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik er door getraumatiseerd ben geraakt. Ik schrik snel, heb hartkloppingen en slaap slecht.
Mijn lijf staat nog duidelijk in een soort alarmstand.

Hopelijk neemt dat af als ze echt vertrokken zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:16

Wat heftig :knuffel:

Maar ik geloof best dat het veel met je doet.
Hopelijk voor jullie gaat het door.
En gaan ze ergens ver van andere mensen wonen.

Ja hopelijk weer lekker slapen als ze weg zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:25

Ik geloof best dat dat traumatisch is geweest. Je huis hoort jouw veilige plek te zijn en als je je in je eigen huis onveilig voelt dan is dat verschrikkelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:47

Ik begrijp dat ook heel goed. Ik hoop dat je het achter je kunt laten als er nieuwe en hopelijk fijne bewoners zijn.
Hier gaat mijn hartslag na 6 jaar nog steeds omhoog bij het horen van een bladblazer.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:29

Hier ook een stille volger.
Ik krijg echt ontzettend de kriebels van wat je verteld JJ4.
Je man naar zijn werk stalken met de wagen. Echt, je zou je afvragen hoe veel verder die kerel nog zou gaan...

Ik duim heel erg mee dat het bod aanvaard wordt en je snel nieuwe, normale buren krijgt en dat deze creep wel heeeeeel erg ver weg naartoe gaat verhuizen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:14

Och TS, ik snap helemaal wat je zegt. Ik had dat ook, dat je steeds scherp bent als je verdorie thuis bent. Daar zou je veilig en chill moeten zijn maar je blijft toch bij elk geluid of beweging alert en bent veel bezig met wat er gebeurt. En als er maar niks voorvalt weer. Ik was vooral bang dat mn man eens zou flippen fysiek (die droeftoeter was heel erg van het provoceren) en ik m kon ophalen op politieburo.
En ik had altijd angst voor weer een mishandeling daar in huis. Brrrr.
Hoop dat ze heel veel weg zijn en snel helemaal weg blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:17

Weet je wat zo banketstaaf is, zo meteen krijg je nieuwe buren en ondanks dat het misschien heel aardige mensen zijn zal er de eerste tijd toch een stemmetje in je achterhoofd zitten. Maar gestoorder dan deze kan haast niet dus hoop dat er echt leuke mensen komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:33

Nee ergere buren kunnen het nooit worden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 21:08

Ik denk dat gewoon normale buren al een enorme verademing zijn voor TS, aardig of niet, paardenmensen of niet.. Alles is beter.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 22:29

BigOne schreef:
Weet je wat zo banketstaaf is, zo meteen krijg je nieuwe buren en ondanks dat het misschien heel aardige mensen zijn zal er de eerste tijd toch een stemmetje in je achterhoofd zitten. Maar gestoorder dan deze kan haast niet dus hoop dat er echt leuke mensen komen.

Waarheid hoor!
We zijn duidelijk beschadigd geraakt en we durven het (helaas) niet meer aan om behalve een voorstelrondje met koffie, elkaar netjes te groeten en heel misschien een keer een praatje over het weer te maken, een verdere band aan te gaan.

We hebben het toe aan rust.
We zijn door een hel gegaan en helaas ook gedesillusioneerd geraakt over hoe er (niet/te weinig) is ingegrepen door politie en de GGZ.

Een paar weken geleden was ik Joep (onze shetlander) zijn hoefjes aan het uitkrabben, Ed (PRE) en Dex (paint) stonden om mij heen en ineens sloeg de buurman keihard met een hamer op een stuk plaatstaal. :oo
De paarden schrokken zich een ongeluk en Joep sprong half tegen me aan waardoor ik viel, Ed sprong op zijn beurt (goddank) over me heen en miste me op een haar na.
Half huilend belde ik de politie omdat zowel mijn leven als het leven van mijn paarden in gevaar waren gebracht door deze actie en ik wilde aangifte doen.
Wat schetste mijn verbazing, er was niet genoeg grond om dit te doen, want ik had geen getuigen en misschien was de buurman wel gewoon aan het verbouwen en had hij me niet gezien…..

Er ligt een duimendik dossier van alle narigheid die hij heeft uitgehaald, maar toch is er dus geen bescherming vanuit het BW, je hebt geen poot om op te staan.
Ze zouden het wederom melden bij de wijkagent en ik mocht verder dus alleen dealen met de nachtmerries die ik een week lang, elke nacht heb gehad van voorbijvliegende hoeven, open wonden en dode paarden.
Laatst bijgewerkt door JJ4 op 06-11-25 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:32

Potjandorie, je zou toch bijna een bom onder hun slaapkamer raam af laten gaan , gestoorde klootzak

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 22:39

BigOne schreef:
Potjandorie, je zou toch bijna een bom onder hun slaapkamer raam af laten gaan , gestoorde klootzak

Nou echt hoor!
We zijn vredelievende mensen, hekelen alles wat maar enigszins met geweld te maken heeft, maar zelfs wij werden bijna tot zulke waanzin gedreven dat we hem wat aan wilden doen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:46

Maar dan zul je net zien dat zodra je iets terug doet, ze wel op komen dagen. :o

Ik ben een stille meelezer, maar ik hoop heel erg dat jullie snel van deze mensen af zijn.
Het is jullie zo gegund om fijne buren te krijgen die jullie en jullie dieren met respect behandelen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 11:45

JJ4 schreef:
Het is voor ons nog steeds voorzichtig blij zijn. We zijn bang dat er alsnog een kink in de kabel komt omdat hij nu eenmaal is, wie hij is.

Nu ze veel van huis zijn, begint het langzaam in te dalen hoe erg we hieronder geleden hebben. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik er door getraumatiseerd ben geraakt. Ik schrik snel, heb hartkloppingen en slaap slecht.

Dat heeft echt even tijd nodig hoor voordat die stress weg is. Mijn vreselijke buren zijn nu 2 maanden weg en ik merk dat ik nu pas een en ander aan trauma kwijt raak. We kwamen de bewuste buurman vorige week in het weekend bij de supermarkt tegen. Mijn zoon (9jaar) zag hem, werd lijkbleek en wilde niet meer achter het rek vandaan komen tot hij weg was uit de winkel.
Ik heb staan janken als een klein kind toen ik me op dat moment realiseerde hoe erg ze mijn kind getraumatiseerd hebben. En hij is directeur van een beroepsschool hier, Onvoorstelbaar toch!
Tranen schieten me meteen in de ogen zodra ik eraan denk.

Ik blijf duimen dat ze snel weg zijn (of gewoon een keer de verkeerde te pakken hebben die het heft in eigen hand neemt).

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-25 13:05

CrazyCat schreef:
JJ4 schreef:

Dat heeft echt even tijd nodig hoor voordat die stress weg is. Mijn vreselijke buren zijn nu 2 maanden weg en ik merk dat ik nu pas een en ander aan trauma kwijt raak. We kwamen de bewuste buurman vorige week in het weekend bij de supermarkt tegen. Mijn zoon (9jaar) zag hem, werd lijkbleek en wilde niet meer achter het rek vandaan komen tot hij weg was uit de winkel.
Ik heb staan janken als een klein kind toen ik me op dat moment realiseerde hoe erg ze mijn kind getraumatiseerd hebben. En hij is directeur van een beroepsschool hier, Onvoorstelbaar toch!
Tranen schieten me meteen in de ogen zodra ik eraan denk.

Ik blijf duimen dat ze snel weg zijn (of gewoon een keer de verkeerde te pakken hebben die het heft in eigen hand neemt).

Wat heftig voor jullie zeg en vooral wat sneu voor je zoontje. :(:)

Ik stond net voor ons hek met de auto en natuuuuuurlijk reden zij net weg met de auto, ik deed het hek open en toen riep hij naar me : we komen elkaar nog wel tegen….
Nja dat kan van alles betekenen natuurlijk, maar ik sta weer helemaal op scherp. :(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:57

Die vent is gestoord hoor... Daar zit een steekkie los...

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:04

Kun je dat soort 'kleine dingen' ook doorgeven voor het dossier of pakken ze dat ook niet op? In de hele context is het gewoon een bedreiging namelijk.

Dat trauma is heel logisch en zal inderdaad met de tijd moeten helen. Hopelijk gaan ze snel weg, ver ver weg. :(:)