[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:28

Feestje bij Cayenne! Met zijn allen kunnen we de schoonloeders wel aan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:33

En dan allemaal dieren foto's delen : D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:01

Ik had een beter plan. Allemaal een shirt aan doen met die foto erop waardoor die ruzie ontstaan is.

Maar ja ik ga toch al naar de hel.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 10:07

Voordeel van de hel is dat alle ouders hun kinderen engeltjes vinden.

Met een beetje mazzel is de hel dus kindvrij :+

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:40

Tancreda4 schreef:
Ps. Doet mij denken aan een insta filmpje laatst. Voor zwangeren of stellen worden mijlpalen steeds gevierd. Zoveel jaar samen, zoveel jaar getrouwd, zwanger worden, babyshower, kraambezoek... Waarom andere mijlpalen die ook heel belangrijk voor mensen zijn niet vieren of bij stilstaan? Moeten we eigenlijk wel meer doen.

Ik denk dat ik volgend jaar een feestje geef dat mijn kat 5 jaar bij me is <3

Hoewel geen kinderwens hebben en single blijven je hele leven steeds normaler begint te worden is de wereld nog steeds ingesteld op trouwen en kindjes krijgen :(

Het voelt voor mij soms alsof ik een beetje voor spek en bonen mijn leven leef. Of nou ja hoe andere mensen dat zo zien zeg maar.

Ik wil ook mijlpalen vieren die voor mij belangrijk zijn. Maar ja welke (behalve mijn verjaardagen) zijn dat dan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 12:44

Een nieuwe baan. Een mooie plant in je tuin. Appels van je appel boom. Je huisdier dat jarig is. Dat je een maand zonder kinder -ergernis hebt gehad. Dat je een leuk leven hebt.

Gewoon vieren wat belangrijk voor jou is, alleen of met anderen. Maakt het echt uit wat je zou moeten vieren?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:05

Ja maar ik snap Eik wel ergens. Tuurlijk kan je zelf bepalen wat je wil vieren, maar echte mijlpalen zoals die benoemt is/ voelt anders. Die vier je vaak ook met mensen die meer deel uitmaken vna het mijlpaal.

Tuurlijk kan je vieren wat je wil, maar als de mensen waarmee je het viert er niet perse deel uitmaken/ niet begrijpen dan voelt het misschien ook minder als vieren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:09

Bij single is zoveel jaar samen natuurlijk wat moeilijker.
Maar als stel kan dat natuurlijk prima.
En de mijlpalen als 30-40-50 jaar worden (als je dat gegeven is tenminste) kun je ook vieren.
Nee niet dat je kind 18 word, maar ach scheelt ook weer geld toch wat je in je paard kunt stoppen :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:34

We missen ook veel cadeautjes zoals op babyshowers en dat soort geneuzel :Y) .
Met dat in gedachte, volgende week heb ik mijn pony 10 jaar misschien moet ik ook een feestje geven!

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:02

Hanneke137 schreef:
Ja maar ik snap Eik wel ergens. Tuurlijk kan je zelf bepalen wat je wil vieren, maar echte mijlpalen zoals die benoemt is/ voelt anders. Die vier je vaak ook met mensen die meer deel uitmaken vna het mijlpaal.

Tuurlijk kan je vieren wat je wil, maar als de mensen waarmee je het viert er niet perse deel uitmaken/ niet begrijpen dan voelt het misschien ook minder als vieren.

Ja en de meeste heb ik nu wel gehad waarvan andere mensen begrijpen dat je die viert en met je mee vieren;

Diploma middelbare school
Diploma MBO/HBO
18 jaar
30 jaar
40 jaar

Dus meer dan elke 10 jaar je verjaardag groter vieren zit er niet echt in ofzo als je niet nóg meer opleidingen gaat volgen.

Ik bedoel het ook niet perse als zielig hoor. Maar het leven is gewoon heel anders manvrij en kindvrij. En soms voelt dat voor mij dan een beetje als leven voor spek en bonen in de huidige maatschappij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:10

Ik vier ook gewoon de verjaardag van mijn paard met stalgenoten/vrienden :')

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:38

Nee ik kan je wel volgen Eik. Nu leef je het leven gelukkig voor jezelf en niet voor een ander. Maar ik snap heel goed wat je omschrijft, vooral in de maatschappij van nu, waar alles ook heel erg gedeeld wordt. Alle mijlpalen, groot en klein.

Verder vieren wij de verjaardagen van onze dieren niet echt, scheelt dat we onze eigen verjaardagen ook niet altijd vieren.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:43

Ik heb laatst de podcast 'niet in mijn buik' geluisterd en daar ging het ook over die mijlpalen en dat we daar allemaal mee opgroeien. Het spel levensweg kwam daar aan bod als voorbeeld

Misschien is die podcast fijn om te luisteren. Het gaat over meer dan dit onderwerp maar het komt wel aan bod

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 16:16

Amber_anne schreef:
Ik heb laatst de podcast 'niet in mijn buik' geluisterd en daar ging het ook over die mijlpalen en dat we daar allemaal mee opgroeien. Het spel levensweg kwam daar aan bod als voorbeeld

Misschien is die podcast fijn om te luisteren. Het gaat over meer dan dit onderwerp maar het komt wel aan bod

Deze ga ik even opzoeken. Klinkt heel interessant.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 16:20

Amber_anne schreef:

Dank je voor de tip! Die ga ik even opzoeken binnenkort.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 22:46

DuoPenotti schreef:
En de mijlpalen als 30-40-50 jaar worden (als je dat gegeven is tenminste) kun je ook vieren.
Nee niet dat je kind 18 word, maar ach scheelt ook weer geld toch wat je in je paard kunt stoppen :D

Wat breng jij me op een goed idee! Bij deze besluit ik op singles Day 11/11/2027 tien jaar single te vieren. Wie doet mee?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 23:18

F_Orumster schreef:
DuoPenotti schreef:

Wat breng jij me op een goed idee! Bij deze besluit ik op singles Day 11/11/2027 tien jaar single te vieren. Wie doet mee?

Oeh. Volgens mij komende april mijn 20 jarige single zijn. En in maart al 40 jaar kindvrij :')

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:28

F_Orumster schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik sluit gezellig aan!! Y)(^)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 22:57

Haha lekker vieren wat je wilt vieren!

Ik las laatst dat er steeds meer mensen ook bewust single blijven omdat ze dan gelukkiger zijn. Helemaal prima toch :j

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 10:59

De verklaring waarom mensen met 2 kinderen het minst gelukkig zijn;

https://www.facebook.com/share/r/1BTBndUrAz/

:') :D

Ik moet er om grinniken, maar er zit echt wel wat in ook.

Iets dat hier al voorbij kwam, 2 kinderen hebben is zo 'normaal' dat dat bij sommige mensen gebeurt zonder echt na te denken of dat wel is wat ze zélf eigenlijk wilden.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:36

Vraag maar eens aan mensen waarom ze wel kinderen willen. Ik denk dat het nog best schrikbarend is hoeveel niet verder komen dan "het was een natuurlijk verloop van ons leven/onze relatie" "Daar hebben we niet echt bij stilgestaan"

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:38

Denk dat heel veel mensen ook wel een oergevoel hebben waardoor ze kinderen willen. Vrouwen vooral. Dat ze dan een baby of een kind zien en helemaal gaan van ahhhhhh en er naar moeten kijken en liefst nog aan zitten. Ik heb dat totaal niet, nooit gehad ook. Meer een gevoel van ieuw, ieks. Wel bij jonge poesjes en veulentjes en zo, daar heb ik dat gevoel wel bij.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 14:11

Ik kan babys best schattig vinden, maar wel bij een ander graag. :')
Net zoals ik bepaalde dieren erg mooi/schattig/grappig/interessant kan vinden, maar wel achter glas/hekwerk en met een beetje afstand. :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 14:12

Het enige wat ik bij babys denk is, gut wat zijn ze toch lelijk :+ Het tweede is meestal, dat er veel te veel herrie uit zon klein ding komt...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 14:34

Als ik al een schattige baby/ kind zie, dan is dat gevoel meestal gauw over zodra er kots, snot, poep, kwijl of tranen bij komen. :o