Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:05

Wat een nare situatie Krtek.
Een andere advocaat in de hand nemen lijkt mij wel een goede optie als ik het zo lees. :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:13

Hoe is het met jou CupCakes?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:19

Ik voel mij verdrietig omdat ik mij veel zorgen maak om mijn eigen gezondheid. Het gaat al weken niet zo goed en dat valt mij behoorlijk zwaar. Ik merk dat mensen om mij heen het er ook zwaar mee krijgen dus ik wil iedereen wat ruimte gunnen, maar het is ook niet goed uit te leggen aan een ander wat er allemaal in mijn kop omgaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:20

Heb je psychische hulp? Ik krijg de indruk dat je graag je ei kwijt wil, klopt dat?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:23

Bellatrix schreef:
Heb je psychische hulp? Ik krijg de indruk dat je graag je ei kwijt wil, klopt dat?

Klopt, volgende week heb ik eindelijk mijn eerste echte gesprek met de psycholoog.

En tot die tijd ging ik naar een psychomatische fysio. Maar gisteren lukte dat niet omdat ik ziek geworden was. Daar kan ik mijn verhaal ook wel een beetje kwijt en krijg ik tips om te begrijpen wat er met mij aan de hand is. Baalde ook wel dat ik lichamelijk niet fit genoeg was om te gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:24

Fijn dat je volgende week een gesprek hebt. :)
En ik snap dat je baalde maar als het lichamelijk niet gaat, dan gaat het niet. :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:53

Zebrastreep, helpt het om alles op te schrijven? Dat je het toch 'kwijt' kan, maar de omgeving er niet mee belast? Dat je dat eventueel kan laten lezen als je omgeving daarvoor open staat?

Bellatrix, lief dat je het vraagt!
Ik heb mezelf eigenlijk op mijn werk gestort. Het gaat een beetje op en neer. Het is gewoon lastig dat we beide bij dezelfde CrossFit zitten, want hij heeft nu al een heel ander verhaal verteld dan er oorspronkelijk gebeurd is..

En dat vind ik oneerlijk. Want ik word nu als boeman weggezet omdat ik de knoop heb doorgehakt. Terwijl we beiden erbij waren, en schuldig zijn om het zo te zeggen. Maar hij verteld niet wat er vooraf aan gegaan is. Dat hij een grote beerput heeft opengetrokken met alles waar hij alst van had, boos werd dat ik schijnbaar iets belangrijks vergeten was, geen reactie gaf op een trauma waar ik met vlagen nog last van kan hebben en zijn enigste respons daarop was ' je moet naar een psycholoog'. En dat ik dan de knoop heb doorgehakt omdat mijn hart in duizend stukjes lag en ik gewoon niet gerespecteerd werd dat ziet niemand.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:56

Ai, idd lastig dat jullie bij dezelfde crossfit zitten dan. :\
Ook stom dat hij het verhaal verdraaid heeft...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:01

Helpt wel in de verwerking hopelijk. Hij laat zich toch enorm zien met dat kinderachtige gedrag? Knap dat je de knoop doorgehakt hebt om te stoppen met deze relatie. Iedereen heeft altijd het recht ergens mee te stoppen als je er niet blij van wordt en dat zegt helemaal niets negatiefs over jou. Ik gun je een veel fijnere man!

Zebrastreep :(:)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 14:42

Deze week tegenslag na tegenslag krijgen. Het houd niet op. Alles weer tegelijk |o ;(

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:03

CupCakes_ schreef:
Wat een nare situatie Krtek.
Een andere advocaat in de hand nemen lijkt mij wel een goede optie als ik het zo lees. :(:)

Weet niet of dat nu nog haalbaar is omdat we binnenkort naar de rechtbank moeten.

Heel veel sterkte voor iedereen die dat nodig heeft Y;(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 18:05

Een nieuwe advocaat kan de zaak laten uitstellen zodat deze zich eerst kan inwerken in de materie.
Altijd voordeliger dan in je nadeel naar de rechtbank omdat je advocaat niet onpartijdig is en het dus eigenlijk niet voor je opneemt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 04:20

Hier ook even verdrietig, of vooral gefrustreerd.

Ik heb een meervoudige slaapstoornis en zit daarnaast in de premenopauze.
Mensen met een slaapstoornis kunnen tijdens de premenopauze last krijgen van nachtmerries door de verstoring in de hormoonbalans.
Nou, dat heb ik dus duidelijk ook. Tijdens die spaarzame drie a maximaal vier uur per nacht die ik slaap, krijg ik dus ook levensechte nachtmerries waarbij dat rotgevoel ook blijft hangen waardoor ik in paniek of huilend wakker word.
Echt zo frustrerend en voor mijn gevoel ook oneerlijk, al slaat dat gevoel nergens op.
Ik kijk dit nog heel even aan omdat het misschien tijdelijk is, maar anders bel ik toch voor een afspraak bij de dokter.
In het verleden heb ik tijdens traumatherapie ook medicatie gehad voor nachtmerries en mogelijk is dat voor dit ook hopelijk een oplossing.
Maar het is echt zo frustrerend. Ik ben door de geringe uren slaap al heel beperkt belastbaar en dit helpt al helemaal niet mee -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:29

Wat sneu Cayenne. Helpt medicatie niet?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:08

Jawel, maar altijd maar heel even want slaapmedicatie zorgt heel snel voor gewenning waardoor je steeds meer moet nemen.
Daarom neem ik het zo min mogelijk, want anders werkt het op een gegeven moment ook niet meer.
Voor de nachtmerries heb ik nog geen medicatie, maar als het zo blijft, dan ga ik daar binnenkort wel om vragen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:10

Dikke knuffel Cayenne! :(:)

Ik heb eigenlijk elke week 3-5 dagen nachtmerries. De ene keer erger dan de andere keer.

Wat voor mij helpt als ik bang wakker word is een handje snoep eten. Het klinkt gek maar na 29 heb ik gemerkt dat ik daarmee het snelst weer wakker ben en eruit raak. Ik kan daarna verder slapen. Terwijl ik zonder nog uren wakker lig met een naar gevoel.

Misschien helpt dit ook en/of kan je iets vinden wat het gevoel bij je sneller laat zakken. :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:00

Ik heb nog nooit nachtmerries gehad.
Lijkt mij niet fijn. :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:33

Jemig Marlinde, dat zijn wel heel veel nachtmerries.
Een handje snoep is zo gek nog niet. Ik sta op uit bed en loop even naar beneden of naar buiten om frisse lucht te happen en uit de situatie te gaan. Dat werkt wel redelijk.

Dank jullie wel! :*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:28

Ik weet niet beter en ik slaap wel 6-7 uur per nacht inmiddels. Dus ik mag niet klagen. Ik heb dit al vanaf baby/peuter. Dus dan is het anders ook.

En bij mij hielp frisse lucht / uit bed gaan niet. Dus heb ik ontdekt dat ik snoep kan eten. Dus ik lig regelmatig in bed met een handje winegums. _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:31

En dat helpt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:44

Bellatrix schreef:
En dat helpt?

Jaa anders ging ik niet om 3uur in de nacht in bed liggen met winegums. :+

Ik snoep namelijk verder nooit want ik vind snoep te zoet. :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 14:26

Ff een flinke suikerdip creëeren dus (na fikse dosis insuline in je lijf vanwege de vele suikers). Op lange termijn wel schadelijk. Heb jij doxylamine slaapsapje nooit geprobeerd marlinde?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:12

Ik doe het 1x per maand ofzo hoor. Meestal is het niet nodig. En nee ik gebruik niks en wil niks gebruiken. :)

Ben ook al onderzocht en ik weet de reden die gaat toch nooit weg. :P

Het snoep is meer echt een hele sterke prikkel die me wakker maakt.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:01

Heb ook veel nachtmerries.
Ik oefen op aanraden van de neuro psycholoog om een nachtmerrie positief 'af te dromen' als je erdoor wakkerschrikt.

Je word zeg maar wakker uit een enge droom (huilend/schreeuwend/paniek/angstig etc), dan proberen zo stil mogelijk te gaan/blijven liggen, ogen dicht en dan je hersenen afleiden met een positieve draai aan de enge droom. Mag vanalles zijn, eerste wat in je opkomt.

Ik geef toe dat ik hier ook niet goed in ben nog, vergeet vaak af te dromen bij kennis, of ben teveel over mijn toeren. Maar soms lukt het en kan ik daarna rustiger verder slapen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:04

Ik heb gelukkig niet zoveel nachtmerries meer. Ik heb wel (in drukkere periodes/meer stress) dat ik van die hypnagoge hallucinaties heb, het is verwant aan slaapverlamming maar dan anders. Heel vervelend ook.