Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DemDeempel

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 09:34

Ik heb hele verschillende modellen geprobeerd en sommigen zaten inderdaad strakker dan anderen maar nergens had ik het gevoel ik kan niet meer bewegen. Ik heb mij wel verbaasd over de hoeveelheid stof bij sommige rokken, heb geen idee hoe ik daarmee normaal in de auto kan stappen.

viallie11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 23:08

Via een vriendin op dit topic gekomen.
Ik ben in september ten huwelijk gevraagd.
Waarschijnlijk gaan we op 16-10-2026 trouwen.
Locatie is ook al zeker Kasteel Ruurlo
Ons budget voor alles ligt rond de 20k.
Echter ben ik heel benieuwd wat jullie uitgeven aan fotograaf en ringen.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:20

He, een bekende, gefeliciteerd (maar dat wist je al)!

Wij gaan denk ik voor hele simpele ringen en geen fotograaf of misschien alleen tijdens de ceremonie, dus aan mij heb je niet zo veel. Behalve dat je nu precies weet hoe trouwjurken passen werkt O:)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 06:35

Douce: ik vond niet alle jurken strak zitten. Ik vond bij sommige wel de stof stug en hard. Sommige ging ook echt schuren op mijn huid en werd het meteen rood.

Ik ga kijken bij het vermaken of mijn jurk dat ook gaat doen anders zet ik er zachte stof onder op de schouders.

Viallie: welkom en gefeliciteerd!
Wij hebben 2 fotografen voor €1400,- voor 14 uur. (inmiddels zie ik dat hun nieuwe prijzen hebben en ze inmiddels iets duurder zijn maar wij hebben een contract getekend voor onze prijs)
Ringen: bijna €2500 wel echt goud zonder poespas. Simpel glad goud.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 07:29

Onze fotograaf is uit mijn hoofd inclusief reiskosten ongeveer 2400 euro.
Ringen hebben we zelf het goud aangeleverd en we hebben ze zelf ontworpen met de goudsmid, dat komt op ongeveer 2000 euro. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:26

Onze fotograaf zit op ongeveer €1500. Ringen willen we niet zo bont maken want dat vind ik echt zonde geld. :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:59

viallie11 schreef:

Fotograaf kan je zo gek maken als je zelf wilt eigenlijk. Wil je een hobbyist, starter of ervaren prof? Hoeveel uren wil je graag?
Ik kom vaak bij kasteel Ruurlo, je mag me gerust een pb sturen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:04

De fotograaf die we hebben gesproken komt op 2900 voor 10 uur. Wij hebben nog niet besloten of we dat het waard vinden. Ze maakt wel prachtige foto's, maar we vinden het wel veel geld.

Onze ringen kosten samen 1857

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:08

Wat een wisselende prijzen voor fotograven.
Wij kwamen voor de fotograaf alleen op 3500 uit voor een hele dag van 12 uur en een fotoboek.
Nu twijfelen we over een videograaf erbij en dan kom je rond de 6000 gecombineerd met fotograaf

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 12:55

Voor videografie mogen jullie me altijd een pb sturen.. maar ik zit wel al behoorlijk ver volgeboekt voor 2026. De boekingen gingen echt bizar snel voor komend jaar :=

De prijzen voor foto- en videografie gaan inderdaad echt alle kanten op, en ik snap ook dat mensen het veel geld vinden, maar 2 tot 3k voor een dag fotografie is wel vrij normaal voor een professional ja. Er gaat toch stiekem een hoop voor- en nabewerking in zitten, en met alle belastingen en afschrijving en pensioensopbouw enz erbij wordt je er alsnog niet rijk van helaas :Y)

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:05

viallie11 schreef:

Gefeliciteerd! Leuk ook, een herfstbruiloft!

Onze fotograaf kost € 2.800,- en komt daarvoor samen met haar man (die wat videobeelden maakt).

Ringen hebben we nog niet, maar ik wil ook hierin weer iets vintage en mijn vriend iets simpels. Dus ik denk dat we samen € 1.000,- uitgeven.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:50

Gefeliciteerd Viallie!
Onze fotograaf is 2100 voor de hele dag (van 9u ‘s ochtends tot 9u ‘s avonds ongeveer) inclusief album.
Ringen moeten we nog naar kijken.

viallie11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 22:50

Leuk te horen allemaal. We zijn gisteren voor een fotograaf aan het kijken geweest. Dit wordt hem waarschijnlijk ook. 2850 voor 12 uur wel mooie foto’s. Moeten nog kijken of we voor 75 euro eerst preview op de dag zelf willen en 125 euro voor drone foto’s. Verder ook voor ringen aan het kijken geweest dit komt ongeveer rond de 2500 uit. Al met al veel geld

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 15:52

Ik hoop misschien met black friday een ringen deal te scoren, maar dat betekent wel dat we een beetje snel moeten gaan oriënteren denk ik.. Weet ook niet of juweliers daar echt aan meedoen.

Ik ben ook op zoek naar een visagist / haarstylist. Hebben jullie die al gevonden? En hebben jullie 1 iemand die zowel makeup als haar doet of hebben jullie daar 2 losse leveranciers voor? Ik vind het zo lastig!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 18:13

Zelf kan ik niet meespreken over het zoeken van een visagist/haarstylist, maar het is echt heel fijn om 1 iemand te hebben. Tegelijkertijd werken kan tocht niet en op de ochtend zelf wil je gewoon chill, relaxt en die te veel aan je hoofd :wave: :Y)

Je gevoel moet goed zijn bij iemand, en de stijl moet ook passen bij je uiteraard! Ga voor iemand die bij je op locatie komt, op de jou gewenste tijd. En lees de voorwaarden goed. Veel rekenen extra toeslagen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:02

viallie11 schreef:
Leuk te horen allemaal. We zijn gisteren voor een fotograaf aan het kijken geweest. Dit wordt hem waarschijnlijk ook. 2850 voor 12 uur wel mooie foto’s. Moeten nog kijken of we voor 75 euro eerst preview op de dag zelf willen en 125 euro voor drone foto’s. Verder ook voor ringen aan het kijken geweest dit komt ongeveer rond de 2500 uit. Al met al veel geld

Fijn dat jullie waarschijnlijk iemand hebben gevonden! Het is zeker duur!

Sylver schreef:
Ik hoop misschien met black friday een ringen deal te scoren, maar dat betekent wel dat we een beetje snel moeten gaan oriënteren denk ik.. Weet ook niet of juweliers daar echt aan meedoen.

Ik ben ook op zoek naar een visagist / haarstylist. Hebben jullie die al gevonden? En hebben jullie 1 iemand die zowel makeup als haar doet of hebben jullie daar 2 losse leveranciers voor? Ik vind het zo lastig!

Ik heb een kapper/make-up in 1 arrangement. Is hier best gebruikelijk want veel bieden het aan! Eens googlen bij de lokale kapperszaak? Heb ik ook gedaan.

Ik wou graag 1 die om 07 uur begon en die heb ik gevonden. De andere die ik graag wou deden niet voor half 9.. dat was voor ons helaas te laat.

viallie11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:07

Sylver schreef:

Dit laat ik doen door mijn vaste kapster. Deze doet er toevallig ook make-up bij en komt deze dag aan huis. Dan doen ze ook meteen het haar voor mijn moeder en zus.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:39

Hier net zo. Mijn vaste kapster wil graag mijn haar doen en een vriendin van haar is visagiste en komt mee. Komen samen bij mij thuis voor mijn moeder en mij.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 10:49

Ik raad Christina Sofia van harte aan voor make-up en haar. Haar Instagram is @christinaa.makeup . Zij heeft zowel voor ons bruiloftsfeest (onze bruiloft zelf was in Las Vegas) en voor onze zwangerschapsshoot mijn make-up en haar bij de shoot gedaan. Heel professioneel, prachtig werk, betaalbaar en vriendelijk. Ze komt op locatie, dus je hoeft nergens naartoe.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 15:44

Sylver schreef:

Ik ben echt geschrokken van de prijs :wow:

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 18:59

Ja ik schrok daar ook van splash!

Vandaag ben ik wezen kijken voor een jurk en ik moet zeggen dat ik het wel overweldigend vond :o
Ik vond de eerste jurk al mooi, maar nog niet dé jurk. Daarna bleef de verkoopster met soortgelijke jurken komen en alles was mooi maar niet de jurk voor mij. En ik wist niet wat ik nou precies miste in de jurk en voelde steeds meer druk vanuit mezelf dat ik iets moest gaan kiezen.. dat hielp niet mee haha! Uiteindelijk zag ik zelf een jurk in het schap hangen en die had wel de wow factor <3
Omdat ik inmiddels zoveel jurken aan had gehad wist ik het even niet meer dus ik ga nog wel ergens anders kijken, maar ik merk dat de laatste jurk toch wel in m’n gedachten blijft! Als jullie tips hebben voor winkels met een ruim aanbod in omgeving zuid Holland/utrecht dan hoor ik het graag :)
Mochten mensen het leuk vinden wil ik wel een fotootje in pb sturen haha!

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 22:59

Hoi allemaal! Gefeliciteerd met jullie aankomende huwelijken! Ik ben fotograaf (Ytsje Veenema fotografie) en wilde toch even een tip met jullie delen; kijk in portfolio’s niet alleen maar mooie gestylede plaatjes. Er zijn honderden fotografen die zichzelf aanbieden als trouwfotograaf terwijl ze alleen styled shoots hebben gedaan. Zij hebben geen idee van omgaan met verschillende lichtomstandigheden, het snelle schakelen enz. Let dus op mer wie je in zee gaat. De foto’s kun je NOOIT meer over laten doen en de kleinste momentjes worden de grootste herinneringen op beeld. <3

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 08:25

Ik ben benieuwd naar de muziekkeuze van iedereen. Waar hebben jullie voor gekozen? Een band of DJ?

Zijn er ook mensen die zelf een playlist maken? Zo ja, hoe stel je die samen?
Heeft iemand evt een tip voor een (thuis)dj die tegen een kleine vergoeding een aantal mixtapes kan maken? Ik ben nogal een controlfreak als t gaat om muziek, maar zie wel de meerwaarde van gedeeltes van nummers soepel aan elkaar mixen ipv via Spotify wachten op het volgende nummer.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:32

Wij hebben ‘s avonds een band en tussen de sets van de band door wordt het waarschijnlijk Spotify. Je kan op Spotify tegenwoordig ook nummers in elkaar laten overlopen. Is misschien niet zo goed als een DJ maar dan hoef je niet te wachten op het volgende nummer.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:15

De prijzen voor haar en makeup vallen mij ook vies tegen zeg :oo

Wij zijn gisteren bij 2 locaties wezen kijken tijdens de open trouw locatie route! De eerste locatie was ik eigenlijk via de plaatjes al een beetje verliefd op, maar we wilden het allebei natuurlijk écht ervaren en direct een offerte krijgen om te kijken of het binnen ons budget past. De tweede locatie viel echt vies tegen en waren we heel snel over uit dat dat hem niet gaat worden. Bij de eerste locatie een offerte gekregen én een datum in optie staan! We hebben nu nog 2 weken de tijd om te beslissen en de datum vast te zetten... Maar ik denk dat dit hem gewoon gaat worden, want mijn vriend is bijna nooit ergens echt enthousiast over, maar deze locatie zowaar wel :')

Voordeel van de locatie is dat ze alles uit handen kunnen nemen, inclusief de decoratie (naar eigen smaak). Dat is wel echt een plus. Enige wat we nog moeten regelen is fotograaf (evt videograaf?) en iets voor de muziek...