Yup heb inmiddels alles bij strato en erg tevreden. Snelle service bij vragen en ook echt behulpzaam als ik t als website-leek niet snap. Website builder is ook goed.
Wat voor soort AI bedoel je? Ik werk met ImagenAI, daarmee kan ik foto’s dmv AI laten uitsorteren en bewerken. Voor het sorteren heb ik een paar maanden een abonnement gehad, maar het bewerken betaal je per foto. Dat gaat dan vooral om het voorwerk, daarna ga je er handmatig nog eens doorheen, maar het scheelt wel een hoop werk en tijd.
Bij mij zou het gaan als tekst hulp. Redigeren etc.
Marjolein
Geplaatst: 03-11-25 15:20
Ik kan niet zonder chatgpt. Ik denk dat mijn werk daardoor 50% sneller gaat. Wel altijd controleren of de antwoorden juist zijn. Ik gebruik het voornamelijk voor tekst formulieren/opmaak (brieven, mail, aanbevelingen, vacatureteksten, rapportages bedenk het maar) het hebben van een eerste opzet is zo fijn. Ik ben beter in herschrijven dan in nieuw maken.
Ja, klopt. Staat wel op de zaak van mijn man en onze zoon gebruikt het tegenwoordig ook voor het maken van oefentoetsen en overhoringen(brugklas, en hij heeft dit al uitgevonden). Ik heb voor een deel van mijn werk een eigen project ingericht zodat de schrijfstijl goed gaat en ik bijvoorbeeld de juiste cao en wetteksten gebruik. Ik werk in de HR/Payroll, dus wel belangrijk dat je juiste verwijzingen hebt. Ik vraag ook altijd waar Chatgpt iets vandaan heeft zodat ik het zelf kan opzoeken en controleren.
Hier ook een abonnement op ChatGPT, deels voor contentbewerking (tekst binnen bepaalde stramienen, denk daarbij op regiopromotie niveau) en ondersteuning bij projectmanagement.
Maar wat Marjolein zegt: Altijd controleren. Daarnaast heb je soms het gevoel om met iemand met levenservaring te banketstaaf en soms redt het niet eens een 5-jarige. Het hangt allemaal af van jouw input x waar de AI sterk in is.
Iemand ervaringen met het versturen van mailingen? Ik doe als dierenfysio niet alleen paarden maar ook honden, en ik merk dat DA's nu mensen doorsturen naar een dierenfysio. Sommige mensen checken de website van de NVFD, maar het zou helemaal tof zijn als de DA mijn folder direct aan de eigenaren geeft. Ik heb 2 type folders, 1 meer gericht op honden en 1 meer gericht op paarden. Ik wilde die met een begeleidende brief opsturen naar diverse dierenklinieken. Maar zou dat werken? Of kan ik beter zelf langs gaan?
Blind mailen heeft voor mij eigenlijk nog nooit gewerkt. Maar met langsgaan krijg je ook veel deksels op je neus. Moet je wel tegenkunnen... Of dat je de folders wel neer mag leggen, maar vervolgens gewoon bij t oud papier belanden. Via via écht in gesprek/aan tafel komen is voor mij het enige wat echt werkt.
Als je bereid bent een gokje te nemen met flyers kan je uitleggen dat het om een pilot gaat en geen papier wilt verspillen (dan zeggen ze het vanzelf wel als ze de flyers niet willen, in plaats van dat ze in de prullenbak belanden). Ga een maandje later nog eens langs om aan te vullen of de flyers te vervangen voor een 2026 versie, dan krijg je goed inzicht van waar je ze wel of niet moet leggen.
Kijk daarnaast ook bij VVV kantoren en het gemeentehuis, daar hebben ze ook vaak ruimte voor dit soort flyers.