Kamerplanten asiel

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:17

prompter schreef:
Ik vind deze ook nog in Beekbergen, geen idee of het wat is: https://www.tuincentrumtullekensmolen.nl/

Deze heeft (iig de keren dat ik er geweest ben) alleen tuinassortiment. En ik heb geen tuin/balkon :D Aan Kanaal Zuid zit ook nog een kas-achtig winkel, maar wat ik me daarvan herinner was dat het vooral een soort kwekerij was, ook voor buitenplanten.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:27

gonniee schreef:
Ik zal ook mijn onkunde opbiechten: Pannenkoekplanten hou ik niet in leven... Dan zie ik bij iedereen de ene stek na de andere opschieten en uitgeplant worden, en bij mij... kasjewijlen

Een tip, controleer een keer op wortelluis. Mijn pannenkoekenplant wilde eerst ook niet. En toen viel mij in het transparante potje opeens iets wolluisachtigs op. Daar korte metten mee gemaakt. En groeien maar.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:00

axel_1997 schreef:
gonniee schreef:
Ik zal ook mijn onkunde opbiechten: Pannenkoekplanten hou ik niet in leven... Dan zie ik bij iedereen de ene stek na de andere opschieten en uitgeplant worden, en bij mij... kasjewijlen

Een tip, controleer een keer op wortelluis. Mijn pannenkoekenplant wilde eerst ook niet. En toen viel mij in het transparante potje opeens iets wolluisachtigs op. Daar korte metten mee gemaakt. En groeien maar.

Dank je!zal ik het dan nog een keertje aandurven?

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:20

Ik heb vandaag mijn derde Epipremnum in huis gehaald :D
Afbeelding

Kan niet wachten tot hij drie meter is. :+

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Muronia

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:36

Hangplanten zijn ook zo leuk.. heeft hier iemand ervaring met een agnes-plafond en hangplanten? Ik zou niet weten of dat kan eigenlijk :o

Stal Muronia [&] - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), Sylfonia (v. Leffe) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 drachtig van Major (Mylord x Valentin) - Wainonia (v. Oliver)
[FA] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:40

Suzanne F. schreef:
Jeetje wat veel planten! Daar kan ik niet tegenop hoor.

In ons vorige huis hadden we amper planten. Voor de verkoop foto's heb ik toen zelfs nepplanten van kantoor geleend :')

Maar hier in dit huis hebben we zo'n grote woonkamer dat veel planten wel welkom zijn. En groot juist goed is.
Maar afscheid nemen van planten die ik maar mwa vind doe ik dus ook niet snel, want ze staan niet snel in de weg.

onze "hal" is ongeveer de maat van een woonkamer in een standaard rijtjes huis

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:12

Holy oliebol Mri! Je kan ook wel zo'n ruimte beginnen als euh... ik weet ff niet meer hoe ze heet... Die heeft zo'n plantroom <3

Wat zitten jullie allemaal ver trouwens, nog tips hier in het noorden m.b.t. tuincentra? Behalve Hornbach natuurlijk :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 05:52

_Karlijn schreef:
Wij hebben hier eigenlijk geen andere tuincentra dan een grote Intratuin in Apeldoorn zelf en op zo'n 15-20 km verderop een Tuinland (voor zo ver ik weet..). Tuinland vind ik zelf prettiger, het is er echt nooit druk, zelfs niet met kerst, ruim assortiment, ook aardig nette prijzen en staan soms ook nog best bijzondere exemplaren.

Eerder zat hier in de plaats ook een Groenrijk, maar die is al een aantal jaar weg helaas. Daar ging ik wel het liefst heen ondanks dat het geen groot filiaal was en assortiment was niet bijzonder maar de prijzen erg goed te doen en er hing op de een of andere manier altijd een soort serene sfeer :D

Heeft de nieuwe hornbach geen planten?

Alana. ♡

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:08

Zo Mri, wat een coole collectie! <3 Heb je zo veel gunstig licht ook in je huis? Of werk je bv met lampen ook?

@Janine, ik heb laatst een coole spatifilum diamond bij de Praxis vandaan, die hebben ook nog wel wat leuke plantjes hier en daar.
Mijn moeder heeft het ook al heel lang over Freek van der Wal in Sidderburen, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:47

Chinas schreef:
Zo Mri, wat een coole collectie! <3 Heb je zo veel gunstig licht ook in je huis? Of werk je bv met lampen ook?

@Janine, ik heb laatst een coole spatifilum diamond bij de Praxis vandaan, die hebben ook nog wel wat leuke plantjes hier en daar.
Mijn moeder heeft het ook al heel lang over Freek van der Wal in Sidderburen, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee

Sommige planten hebben te weinig licht. Oa de kneuzen hadden dat (scheffleria). Die staan nu bij het raam. Op de plek waar die stond staan nu een paar sanseveria's

We hebben wel veel ramen, maar de meeste planten staan best wel "midden in de woonkamer". Het is dus ook "afwisselen" en roteren van planten. 3 dieffenbachia's, alle 3 op een andere plek. Die 3 "draai ik door" 1 keer in de zoveel tijd. Je merkt wel dat ze anders groeien zeg maar. Van de monstera's op water (momenteel zijn dat 4 "vazen") gaan er 3 weg (1 naar mn zus, 1 naar mn moeder en 1 naar een vriendin) en dan schuift alles weer een beetje op/door.

Op de groene plekken staan nu planten:

Afbeelding

De onderkant van de plattegrond is zuid, bovenkant noord

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:46

J0anieke schreef:
_Karlijn schreef:
Wij hebben hier eigenlijk geen andere tuincentra dan een grote Intratuin in Apeldoorn zelf en op zo'n 15-20 km verderop een Tuinland (voor zo ver ik weet..). Tuinland vind ik zelf prettiger, het is er echt nooit druk, zelfs niet met kerst, ruim assortiment, ook aardig nette prijzen en staan soms ook nog best bijzondere exemplaren.

Eerder zat hier in de plaats ook een Groenrijk, maar die is al een aantal jaar weg helaas. Daar ging ik wel het liefst heen ondanks dat het geen groot filiaal was en assortiment was niet bijzonder maar de prijzen erg goed te doen en er hing op de een of andere manier altijd een soort serene sfeer :D

Heeft de nieuwe hornbach geen planten?

Oh ja, dat denk ik inderdaad wel. Ik ben er nog nooit geweest :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:50

De Hornbach in Apeldoorn heeft planten :j Wel gemiddelde kwaliteit, de ene keer zien ze er beter uit dan de andere keer.

Tell everybody I'm on my way
And I'm loving every step I take
With the sun beating down, yes I'm on my way
And I cant keep this smile of my face

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:29

Hornbach in Nieuwegein heeft ook planten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:59

Ja in Duiven ook en die staan er altijd wel goed bij! Al moet je wel even controleren op wolluis/vast ook andere beestjes.. :=

Alana. ♡

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:22

Er zat vandaag iets bijzonders in de post! :)
Mijn zus had tegen mij zitten klagen dat Graptopetalum amethystinum zo schattig is, maar nergens te koop.
Afbeelding
Nu kan ik haar ermee verassen bij de verdediging van haar afstudeer scriptie! :D *\o/*

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 06:42

Oh dat is een leuk cadeau! <3

Alana. ♡

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 07:49

Oh wat een leuk cadeau!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"