Hoe gek(gevaarlijk) kan je doen als 6 jarig kind..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Hoe gek(gevaarlijk) kan je doen als 6 jarig kind..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 21:27

Wat ik vandaag toch weer meegemaakt heb met een kind uit mijn klas...

De week voor de kerstvakantie krijgen ze tijdens de gym altijd apenkooien. Jullie vast wel bekend. Leuk zou je zeggen.

Van mij mogen de kinderen dan altijd vrij spelen, omdat ik een tikspel met die kleintjes te gevaarlijk vind. Nou sinds vandaag is zelfs het vrijspelen niet zonder risico's .

Allerlei materialen stonden in de zaal verspreid en zo stonden er onderandere ook wandrekken schuin met daaronder matten. En voor de wandrekken een dikke mat. Dus de kinderen konden door het wandrek klimmen en da er achterlangs af springen. Ook konden ze met hun rug naar het wandrek gaan staan en dan op de dikke mat springen.
Ook stond de brug met ongelijke leggers uitgezet. En daarbij had ik duidelijk gezegd dat er niet geduikeld mocht worden.
Verder hingen de touwen ook zo dat ze gebruikt konden worden. En aangezien ze daar nog niet veel mee geoefend hadden hield ik die goed in de gaten.

Ik met de kinderen wat regels afgesproken over dat ze veilig moesten spelen, niet mochten duikelen, en niet langs een touw naar beneden mochten roetsjen. Kortom ik dacht alles wel een beetje afgesproken te hebben.

Niet dus...

Terwijl ik de touwen in de gaten houd en nog met een kind wat sta te praten komt er een jongetje (in tranen) naar mij toe. Hij was gevallen. OK kan gebeuren. Dus ik vroeg wat hij had gedaan. Ja hij had geduikeld. Dus ik vroeg nog wat we vooraf hadden afgesproken. "Ja, maar de eerste keer ging het wel goed en deed het geen pijn Schijnheilig ". Afijn kind huilde niet meer en na eventjes van de schrik te zijn bekomen gymde hij weer mee.

De hele ochtend heeft hij niet meer geklaagd over pijn. Dus dacht ik dat het allemaal wel mee zou vallen. Niet dus...
Om één uur stond moeder op de stoep om te vertellen dat ze 's middags toch nog eventjes met hem naar de dokter ging voor alle zekerheid.

Wat bleek nu... dit kind had een gekneusde nek. Maar omdat het zo'n harde voor zichzelf is vertelde hij niet dat hij pijn had.

Daarna nog maar eens voor de zoveelste keer gevraagd hoe hij het nu gedaan had...
"Nou ik ging op het klimrek, en toen ging ik koppeltjeduikelen. En toen sprong ik er van af. En de eerste keer ging dat goed, maar de tweede keer niet". Wat bleek nu na wat doorvragen. Deze 6-jarige meneer heeft een salto achterover gemaakt vanaf het wandrek en kwam de tweede keer dus niet goed terecht.

En dan heb je de hele tijd dus nog zo'n goed overzicht en dan net als je eventjes met een ander kind bezig bent gebeurt er zoiets. Frusty

Maar goed de jongen heeft vanmiddag gewoon weer vrolijk in de klas gezeten, maar ik was toch wel geschrokken achteraf.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 16-12-02 21:34, in het totaal 3 keer bewerkt

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:30

Jaja de jeugd van tegenwoordig is heerlijk eigenwijs. Ik ken bepaalde personen die iets ouder als hun zijn maar ook vreselijk eigenwijs (ja een vrouw!) haha

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:31

Jeetje, voor hetzelfde geld was het wel goed mis...
Schrikken!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:34

tja wel een ebetje zijn eigen schuld als je dingen afspreekt maar sommige kinderen denk dat ze niet stuk te krijgen zijn of die regels niet voor hun gelden...
gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen het had erger kunen zijn!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:37

He jakkes !
Denk je alles onder controle te hebben, krijg je zoiets.

Bassie schijnt trouwens nog op zoek te zijn naar een vervanger voor Adriaan, misschien is dat iets voor hem ? Knipoog Haha!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:01

Dennis v m schreef:
Jaja de jeugd van tegenwoordig is heerlijk eigenwijs. Ik ken bepaalde personen die iets ouder als hun zijn maar ook vreselijk eigenwijs (ja een vrouw!) haha


Schijnheilig je bedoeld mij toch niet he dennis? *LOL*

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:13

Vast niet auk Tong uitsteken

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 23:07

Ja voor hetzelfde geld was het inderdaad goed mis. Dat is juist de reden waarom ik zo geschrokken was achteraf.

En Oscar hij zou het inderdaad niet slecht doen in een circus.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:10

Als juf of meester moet je al haast 20 paar ogen hebben, dat blijkt wel weer... (en daar helpt een paar nieuwe lenzen niet aan mee! Tong uitsteken). Kan me voorstellen dat het voor jullie allemaal goed schrikken was, zowel voor jou als voor dat jongetje en z'n ouders. Hopelijk blijft-ie er niet te lang last van houden en heeft-ie z'n lesje ook wel geleerd: nooit meer salto achterover!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:29

Pfff... dat dat schrikken is geweest kan ik me behoorlijk goed voorstellen. Scheve mond
Gelukkig lijkt alles verder helemaal goed te zijn en is het te hopen dat hij er niet al te lang last van houd. Hier heeft hij denk ik wel wat van opgestoken. Althans, dat hoop ik.
En wat jou betreft.. 't is iets wat je op zo'n moment niet altijd in de gaten kunt houden, ik hoop dat jij je dat goed realiseert. Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:33

Ik heb vroeger bewust een salto op een laag hekje gemaakt de slato was volgens de buren erg mooi Haha! ik kwam alleen verkeerd terecht toen had ik mijn arm gebroken Scheve mond

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:52

Schrikken hoor! Daarom ben ik zo blij dat ik bij de scouting niet in mijn eentje ben, zou ik ook nooit doen. Zo'n apekooi-situatie is redelijk vergelijkbaar met een ochtendje opkomst. Eigelijk heb je gewoon teveel kinderen om in de gaten te kunnen houden in je eentje. En het vervelende is, kinderen van die leeftijd hebben nog geen angst omdat ze de risico's niet goed in kunnen schatten. Ga daar maar eens aan staan! Dan kun je goede afspraken maken, maar er is er meestal wel eentje bij die tussen de regeltjes door fietst.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 02:11

Phoe, kan me goed voorstellen dat je flink geschrokken bent. Je voelt je tenslotte wel verantwoordelijk en het had heel erg fout kunnen zijn. Maar het is gewoon onmogelijk om zoveel kindjes tegelijk volcontinue in de gaten te houden met maar één paar ogen. En je gelooft soms ook werkelijk niet wat ze toch allemaal verzinnen...

Gelukkig keek het beschermengeltje van deze Tarzan ook mee en hopelijk heeft hij er iets van geleerd.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 08:28

Wij waren vroeger hélemáál niet eigenwijs Schijnheilig

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 08:59

Oops, dat beruchte wandrek. Ik was vroeger ook zo'n wilde en mijn vriendinnetje wilde ook op het wandrek gek doen. Ze ging er overheen, en ook met een salto aan de achterkant naar beneden. Kwam op d'r polsen terecht en allebei gebroken. Belde ze me later trots op dat ik op d'r gips mocht schrijven . Kleine kinderen zijn soms net jonge hondjes Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:27

Jeetje dat is wel even schrikken zeg, hoe gaat het nu met het kindje?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:34

Daarom geen apekooi geven in de gymles. Vind ik echt levensgevaarlijk. Kinderen die gaan rennen over de toestellen zonder te kijken waar ze lopen, omdat ze net achterom kijken waar de tikkers zijn. Dat is wel vragen om ongelukken.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:47

Citaat:
Van mij mogen de kinderen dan altijd vrij spelen, omdat ik een tikspel met die kleintjes te gevaarlijk vind.

Lezen, eveline_B !

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 23:37

Met het jongetje gaat het goed. Hij was vandaag gewoon ook weer op school. Hij heeft natuurlijk nog wel pijn aan zijn nek, maar dat viel wel mee zei hij Schijnheilig (Ja je bent een stoere groep3knul of je bent het niet Cool )

Toen ik vroeg of hij het nu nog eens zou doen, antwoordde hij vrolijk "Ja natuurlijk"
Thuis springt hij ook altijd van het dak van de schuur, mag wel niet van zijn ouders.... "Maar ik doe het gewoon stiekum, want het is heel leuk hoor!"

Zucht, leert hij het dan nooit....

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 03:58

auk"]
[quote="Dennis v m"]Jaja de jeugd van tegenwoordig is heerlijk eigenwijs. Ik ken bepaalde personen die iets ouder als hun zijn maar ook vreselijk eigenwijs (ja een vrouw!) haha
[/quote]

Schijnheilig je bedoeld mij toch niet he dennis? *LOL*
[/quote]

[quote="vivian schreef:
Vast niet Auk Tong uitsteken


ik ken auk langer dan iedereen hier (jammer genoeg, nee grapje auk Schijnheilig ) en vertrouw me maar, ze kan wel erg eigenwijs worden, dus verbaast me niet als Dennis, haar bedoelt Schijnheilig

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 10:58

De jeugd van tegenwoordig!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:36

Gymles op school is nog gevaarlijker dan paardrijden. (of welke sport dan ook) Zeker met die kleintjes heb je altijd het risico dat er iets achter je rug gebeurt.
Ik heb vroeger een soortgelijke actie gedaan met als gevolg dat ik twee maanden met een band om m'n nek moest lopen. Het is uiteindelijk toch allemaal goedgekomen met me. Toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:48

Kreeg mijn kind twee weken geleden terug van school en toen moest ik met haar meelopen zodat ze kon laten zien waar ze gevallen was. enuh van de week kwam ik er pas achter dat haar sleutelbeentje gebroken was bij die val!!!!!!!!!!!!! KINDEREN!!!!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:20

Wat wil dat jongetje eigenlijk later graag worden? Ik dacht zelf aan iets als stuntman of autocoureur ofzo... Knipoog

Lautje is toen ze 5 was van een wankel krukje gevallen. Niks tegen mama gezegd natuurlijk, want die had nog zo gezegd dat... Afijn, volgende dag lag er een briefje voor mij op tafel: 'Ben met Lau naar het ziekenhuis, ze heeft haar pols gebroken'. Wel een bikkel dat ze daar nog een dag mee heeft rondgelopen Haha!.