Het boktjaar 2002: een terugblik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Het boktjaar 2002: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 12:46

Wat is er het afgelopen jaar allemaal op bokt gebeurd?
Wat is volgens jou het meest opvallende geweest? Of het meest leuke, of het meest verdrietige? Wat herinner jij je nog van het afgelopen boktjaar?


Wat mij nog bijstaat van het afgelopen jaar: het overlijden van Sandra, die bij een proefrit van haar paard viel. Haar droom, een eigen paard, was juist hetgene wat een einde aan het leven maakte. Heel droevig, heeft een behoorlijke impact gehad. Nu bijna een jaar later staat er nog een sticky topic op Algemeen. En daardoor lijkt het weer als de dag van gister...
Dan de AMF, Stapmolen en uiteindelijk een aantal bans.
Het overlijden van verschillende boktpaarden wat altijd heel verdrietig is.
De moord op Pim Fortuyn en de discussies die daaruit voortkwamen. Alles wat met politiek te maken had kwam aan de orde. Er kwam geloof ik ook een apart forum voor.
Dan Dorine, die toch weer aan de chemokuren moest, maar die toch altijd zo postitief en sterk blijft Lovers En iedereen die zo met haar meeleeft.
Ja Dorine heeft echt wel haar plekje op bokt veroverd.

Maar er waren natuurlijk ook de leuke dingen: de geweldige boktmeetings, waardoor je iedereen wat beter leert kennen. Veel leuke mensen ontmoet het afgelopen jaar! Volgend jaar weer zoveel leuke meetings hoop ik!!
En voor mijzelf de eindeloze zoektocht naar een leuk paard, die ik uiteindelijk ook gevonden heb. Tot vervelens toe heb ik er topics over geplaatst omdat het steeds niet doorging *LOL*
En het geklier op het kippenhok en slowchat *LOL* met de nieuwkomers. Vanuit het niets kwamen er ineens steeds meer mannen op bokt.
Dat heeft al heel veel gespreksstof opgeleverd volgens mij Haha!

Er zijn ongetwijfeld nog veel meer dingen, dus voordat ik alles ga opnoemen zal ik mijn mond houden en jullie ook eens in jullie geheugen laten graven...
Laatst bijgewerkt door Cody op 17-12-02 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:00

Ik ben er pas het tweede half jaar bijgekomen. Heb veel nieuwe mensen leren kennen en zij mij Lachen
Erg leuk dat zo'n forum alles besproken kan worden. Uiteraard gebeuren er ook minder leuke dingen, maar bokt is erg groot. Bij een drove gebeurtenis is het mooi om te zien hoe iedereen meeleeft, ook al plaatst niet iedereen een bericht. Ik wens bij deze heel bokt een voorspoedig uiteinde Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:03

Wat ik me nog goed herriner zijn de discussies die ontstonden toen ik vertelde dat ik Tos tijdelijk met stang ging rijden..
Een hoop treurige verhalen
maar vooral veel gezelligheid en een hoop gezellige mensen ontmoet

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:06

Ja, inderdaad.. het overlijden van Sandra. Kende haar niet persoonlijk, maar het maakte weer duidelijk hoe kort het leven kan zijn, hoe kwetsbaar we zijn en hoe belangrijk goede bescherming is.

Het jaar ook waarin ik bokt echt leuk ben gaan vinden. Hoop volgend jaar ook veel mensjes te gaan meten!

En ook ik wil bij deze iedereen fijne feestdagen en een geweldig 2003 toewensen!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:07

haha wat een leuk tyisch oud en nieuw topic

Ben het in grote lijnen met je eens

van de dingen die echt om bokt gingen (dus geen algemene zaken als Pim Fortuyn) is me deze

Cody schreef:
Dan de AMF, Stapmolen en uiteindelijk een aantal bans.


het meest bijgebleven, jullie snappen waarschijnlijk wel waarom Knipoog
erg veel lol gehad met de AMF en in de SM, maar jammer dat er bepaalde mensen geband zijn (van sommige mensen meer jammer dan van anderen).
Ik ben ook veel wijzer geworden wat betreft veel mensen hier, van een aantal mensen is de ware aard naar boven gekomen (zal geen namen noemen) en sommige mensen vallen 100% mee!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:16


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:19

ik had toen met de ruiterdagen zelfs nog een purnopaarse rijbroek Haha! staat nog wel in mijn profiel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 13:20

Nah! Hoe kon ik dat nou vergeten Frusty

En er schiet me nog iets te binnen: ALLE boktkoppels!
Love was in the air op bokt afgelopen jaar Lovers Jeetje, de koppels schoten als euhh paddestoelen de grond uit. En dat brengt me weer op paddestoelen en kabouters, ook een veelgehoord onderwerp. Lachen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:23

De Twintowers waren al een jaar eerder hoor, niet dit jaar Knipoog
Maar ik heb dit jaar een hoop nieuwe en leuke bokkers leren kennen, en ook de boktchat vind ik een grote aanwinst Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:01

het verhaal van sandra heeft de grootste impact op me gehad dit boktjaar...Ik verneem het nog maar net, heb ze nooit gekend en ben pas later bij bokt gekomen. Maar nu ik dit lees is dit ongetwijfeld 1 van de ergste gebeurtenissen...

Het sterven van de merie Origine van Manda, zo een strijd leveren en dat het dan toch zo moet aflopen...
Eigenlijk alle jammerlijke stergevallen van hier op bokt, maar ik ken jammer genoeg niet alle namen...

Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen gebeurt hier, zoals alle veulentjes die geboren zijn Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:07

Wat leuk ik had vanmorgen bedacht dat ik zo'n topic wilde starten en nu staat ie eral!

Idd Sandra ik kende haar niet zo goed maar het greep me vreselijk aan.
En Lonneke daar ben ik ook heel erg van geschrokken ik had nooit van haar verwacht dat ze het niet meer zag zitten.

Ik heb net als vorig jaar weer zoveel leuke mensen leren kennen oa op de DVT meetings.

Tja en voor mezelf een paard erbij een boerderij gekocht een nieuwe vriend waar ik heel gek mee ben Lovers (idd ja boktkoppels Haha!)
Geweldige vakanties naar ameland ook emde dankzij bokt.

en dan de kleine dingetjes het meeleven, en verdriet maar ook de lol en de gezelligheid.
ja voor mij weer een jaar bokt Haha! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:35

De dood van Sandra heeft op mij een enorme indruk gemaakt. Daar word ik nog steeds een beetje stil van, zeker als ik weer een berichtje van Wouter zie.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:45

Bij mij heeft de dood van Sandra ook een enorme indruk achter gelaten Verdrietig
Even nadenken hoor, de dood van de tweeling van het paard van My Dominique, vond ik heeel erg sneu voor haar (ze is een goeie vriendin van mij en dat was dus iets dichter bij mijn bed, zeg maar)

De leuke dingen...............het allerleukste van het afgelopen jaar vind ik de vriendschap tussen mij en Flootje. Begonnen in januari (Floot welke datum ook alweer?? Verward Haha! ) en duurt nog steeds voort, inmiddels een paar keer gemeet en ik mocht zelfs op haar vrijgezellenfeestje en haar
bruiloft komen
nog meer leuke dingen....dat ik zelf ben begonnen met wedstrijden, iets wat ik nooit zou doen zei ik maar uiteindelijk toch maar begonnen en steeds met goeie resultaten Party!!

En ik heb hier veel geleerd en leer nog steeds Iedereen bedankt en ik
wens jullie allemaal fijne feestdagen en een geweldig bokt 2003 *LOL*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:56

De dood van Sandra was voor mij de aanleiding om mij aan te melden op Bokt. Daarvoor kwam ik er nooit, maar ik had het verhaal gelezen op een andere mailgroep en gehoord dat ze een bokker was.
Een erg aangrijpend verhaal idd.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 14:56

Zo heb ik via Bokt een hele lieve meid leren kennen waar ik nu dikke vriendinnen mee ben *LOL* (ik hoef geen namen te noemen he! Knipoog )
Heb ik via Bokt de beste stalling ooit gevonden (met dank aan Wendys)

Helaas heeft Bokt ook de keerzijde laten zien. Het is en blijft een openbare site waar iedereen op kan lezen. Voor mij heeft dit halverwege dit jaar een flinke domper op de paardevreugde gezet.
Maar........ weer wat wijzer geworden, je leert mensen kennen en ben even met beide voetjes/hoefjes op aarde gezet.

Op naar een Boktvol, liefdevol, paardenvol en zeer goed 2003!!!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:04

Ik ben er nog maar net iets langer als een maandje, maar ik voel me al helemaal thuis!
Er hangt een gezellige sfeer, en het is lekker druk!
Je leert best veel als je soms de dingen door leest op [RT].
En bokt is zeer verslavend geworden!
Ik heb niet echt een terugblik van die maand....dat is maar 4 weken...Scheve mond

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:33

sandra's dood heeft ook bij mij veel indruk achtergelaten. verder ook een heleboel leuk dingen gebeurt, weekendje loon op zand waar we een stel bokkers tegenkwamen, Het P&K forum en de eindeloze proxy errors.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:49

Jeetje Cody, jij moet voor de krant gaan schrijven! Wat een supertopic heb je er van gemaakt. Helaas bestaat het niet alleen uit positieve informatie. De dood van Sandra heeft denk ik bij de meeste bokkers wel een indruk achter gelaten...
Daarnaast zijn er voor mij persoonlijk ook veel dingen op en rondom bokt geweest die het tot een gedeeltelijk goed en gedeeltelijk slecht jaar hebben gemaakt. Als eerste het ontmoeten van Ilona, wat een maand later resulteerde in vaste verkering. Helaas kwam er in Augustus een kleine tussenstop, maar daarna is alles toch nog goed gekomen. Ook heb ik veel geleerd van diverse topics op AM en mijn verdriet en woede of juist blijdschap geuit op JH, KH of zelfs ook AM. Op ITP hebben veel topics gestaan van mijn persoonlijke wondertje van dit jaar: Voice. Ik vind het erg jammer dat ik niet bij de geboorte heb kunnen zijn, maar ik hoop dat ik het komend jaar wel bij Woice mag meemaken. Al met al een kleine samenvatting wat bokt dit jaar voor mij in petto heeft gehad. Ik wil iedereen die dierbaren zoals familie, vrienden of een paard heeft verloren, nogmaals heel veel sterkte wensen en ik hoop dat ze aan bokt een grote steun hebben bij het verwerken van dat grote verlies. Bart, Heike, Ime en alle mod's: Bedankt voor een super bokt 2002! Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:51

Ben dit afgelopen jaar pas echt actief gaan bokken.
En het is me zeker bevallen, het zijn vrijwel allemaal gezellige mensen waar je een gezonde discussie mee aan kunt gaan en ook een hoop lol mee kunt trappen Lachen

Wat mij het meeste heeft aangegrepen is toch ook Sandra en alle andere mensen die wel of niet plotseling zijn overleden evenals de dieren.
Een tijd geleden waren er een hoop van deze topics.

Verder is het ook altijd leuk om te zien dat iedereen toch met je meeleeft
en mee probeert te denken. Iedereen heeft een andere mening of zou het anders doen en dat is heel goed, zo blijft er tenminste wat leven in de brouwerij!

Ga in het begin van 2003 ook voor het eerst naar een boktmeeting toe en ben zeker van plan om een hoop mensen hier op bokt in real life te leren kennen.

Wat ik ook altijd geweldig vind: Als bokt er tijdelijk even uitligt om het een of het ander en er staat een leuk berichtje dat je nu wel aan je huiswerk of stofzuigen toekomt....leuke humor Haha!

Natuurlijk het SlowChat forum. Een uitkomst voor sommige bokkers *LOL* Schijnheilig

Niet te vergeten de 1.000.000 (toch) berichten die we met zijn allen gehaald hebben. Een hoop leuke dingen hier op Bokt, maar ook altijd wat minder leuke dingen. Maar dat moet kunnen, niet alles is rozengeur en manenschijn. Hier is altijd wel iemand die ergens mee wilt helpen...

Super! Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:54

het hoogtepunt van dit jaar was natuurlijk dat ik hier kwam. Tong uitsteken ook een aantal leuke en interessante mensen leren kennen en in het echt gezien. ik heb leuke discussies gehad, veel gelachen, beetje plagen, de miss boktverkiezing, het plaatsen van de foto's van de komst van sultan (paard van raja), pepeijn werd bokt-kwpn'er 2002 en mijn bokthoogtepunt was de LANparty denk ik.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:05

voor mij was de dood van an een waar dieptepunt.
we waren goede vriendinnen.
ook de dood van sandra staat me bij.
en de dood van origine van manda ben ik ook niet vergeten.
ook de verontrustte berichtjes van lonneke staan me bij.
voor de rest herinner ik me eigenlijk niet veel meer. Scheve mond

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:33

ten eerste natuurlijk de dood van Sandra, ik ben ontzettend geschrokken toen ik dat las. Verder heel positief natuurlijk dat Dennis vm en ik sinds 27-9-2002 een boktkoppel zijn. En natuurlijk ook het record met dvt en de leuke meetings, ik ga volgend jaar weer vrolijk verder bokken, ben benieuwd wat 2003 ons zal gaan brengen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:39

Inderdaad ik ga ook gewoon verder bokken. En wat me opgevallen is dat veel mensen steeds meer hun problemen op bokt gooien. Ik vind dit heel positief want dat betekend toch dat je er iets aan hebt, en je wordt ook goed geholpen ermee. Verder de trieste verliezen van bokkers families ed wat toch heel zwaar was en nog steeds is. En als laatste inderdaad dat Aukje nu van mij is. We zijn helemaal in de wolken (tenminste ik).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:46

Inderdaad een supertopic Cody
Wat mij het meest is bijgebleven is het overlijden van Sandra, Lonneke haar dieptepuntjes (maar ook haar comeback!). Ook de zelfmoord van een van de bokkers greep me best wel aan.
Verders de leuke DVT meetings, de kleine meetings met Buitenzorg, de lol op msn, via pb en op de chat. Het feit dat Cody en ik in een vorig leven tweeling waren *LOL* is me ook bijgevleven Tong uitsteken De dood van Pim Fortuyn en de ellelange discussies eromheen staan ook in het geheugen gegrift. Eigenlijk sta je er nooit bij stil wat een forum voor impact heeft eigenlijk...heel gek Haha!
Verder natuurlijk iedereen op bokt hele fijne feestdagen, en we zien elkaar zeker volgend jaar weer op Bokt en op diverse meetings Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:46

Het overlijden van Sandra en An (kajelleke) en alle verdrietige gebeurtenissen rond Lonneke. Ik krijg er ook nu weer kippenvel van, dat is me verreweg het beste bijgebleven. Andere (leuke) dingen natuurlijk ook, maar bokt 2002 is uiteindelijk niet echt vrolijk voor mij.