Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rintah

Berichten: 2919
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:04

_O- _O- _O- _O-
Ik typ een reactie met 2 uitzonderingssituaties, en binnen 5 minuten melden mensen uit beide situaties zich :') _/-\o_ _/-\o_
Fantastisch _O-


Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 22:33

Rintah schreef:
_O- _O- _O- _O-
Ik typ een reactie met 2 uitzonderingssituaties, en binnen 5 minuten melden mensen uit beide situaties zich :') _/-\o_ _/-\o_
Fantastisch _O-


het is altijd een wonder hoe er onder bokkers, wat je dan ook benoemt of wat je dan ook vraagt, al is het het meest random onderwerp dat er bestaat, altijd iemand is die het weet of ermee te maken heeft. _/-\o_

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 23:11

Deze Ninja stond vast helemaal achteraan in de rij toen ze de katana's aan het uitdelen waren

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 07:15

Rintah schreef:
_O- _O- _O- _O-
Ik typ een reactie met 2 uitzonderingssituaties, en binnen 5 minuten melden mensen uit beide situaties zich :') _/-\o_ _/-\o_
Fantastisch _O-

:D Het heerlijke van het internet.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:34

O, mag ik me hier ook melden? Ik word het inleveren van lege Spa Rood flessen zo zat, en heb bedacht dat ik best een Sodastream machine kan kopen. Scheelt ook vast veel geld, toch?

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:39

Dan zit je nog steeds tegen flesjes aan te kijken, alleen dan moet je ze zelf ook schoonmaken en opnieuw vullen. Ik heb mijn ouders ooit zo'n ding cadeau gedaan omdat zij ook fan zijn van bruisend water, maar de flesjes zijn ook maar klein en in no time leeg... eindstand: hij is een stofnest in de keuken en ze kopen weer flessen uit de supermarkt want dat is handiger, makkelijker, lekkerder.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:45


Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:02

Ik zou wijn kopen in glazen flessen die kun je in de glasbak gooien :)

ONDERSCHRIFTLOOS

Rawr

Berichten: 2820
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 16:16

Veldbloem schreef:
O, mag ik me hier ook melden? Ik word het inleveren van lege Spa Rood flessen zo zat, en heb bedacht dat ik best een Sodastream machine kan kopen. Scheelt ook vast veel geld, toch?

Bwah, je hebt natuurlijk de kosten van het apparaat en de gascilinders. En je wilt meerdere flessen hebben om op voorraad in de koelkast te houden (voor je er CO2 in knalt) en nog een reservecilinder. En de kosten van het water uit je kraan natuurlijk, ook al is dat niet zoveel. Zoals iemand hierboven al vermeldde heeft nu.nl het uitgezocht en het is pas financieel rendabel als je meer dan 5 liter bruiswater per dag drinkt.

Dat gezegd hebbende; ik ben superblij met mijn Sodastream Terra en ben veel meer water gaan drinken sinds ik er één heb en drink nog nauwelijks frisdrank wat voor mij de eerste besparing was. En ik was het ook spuugzat om met sixpacks water te zeulen uit de supermarkt en al die flessen leeg weer terug te brengen. Ik vind het ook fijn dat je zelf kunt bepalen hoeveel prik je er in wilt hebben. Ik heb altijd 3 flessen koud liggen en bruis net voor het drinken en soms heb ik zin aan een lichte prikkel en soms zoveel dat m'n smoel samentrekt. :D

Overigens gebruik ik zelf de cilinders van Sodastream niet meer en bespaar daar wél flink op. De cilinders zijn waar Sodastream grof op verdient. Ik heb een verloopslang bij tante Ali gekocht en koop bij de Makro om de hoek een 2 KG CO2 fles. Het werkt als een tierelier en als je dat ook zou doen dan ben je wel degelijk goedkoper uit dan met supermarkt water. De volgende keer haal ik een 5 of 10 KG fles CO2 bij de Makro of de lokale drankenhandel denk ik. :j

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 17:38

lenaa_tje schreef:
Onder de streep: Vanaf zoveel liter is SodaStream goedkoper dan flessenwater https://www.nu.nl/geldzaken/6129236/ond ... water.html
Ook goedkoper schijnt wel tegen te vallen. Ingeval drinken wij niet zoveel bruiswater.

Oei, dat zijn wel veel bubbels! Maar hij gaat toch wel langer mee dan 1 jaar....
En Alja, bedankt, dat is een top tip :9
Rawr, goed idee, lijkt me wel lastig als a-technisch persoon.
Bedankt voor de reacties! Ik wil m nog steeds.... :j

Sheran

Berichten: 17225
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 18:40

Tja, ik heb hem ook en vind hem best fijn. Maar een eerste levensbehoefte is het totaal niet. En de cilinders zijn duur. En je moet steeds nieuwe halen. Het vult je aanrecht nogal.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:11

Naaah neeee, geloof me, zo'n ding gaat echt verstoffen. (Als ie voor die tijd niet stuk is) Ik heb zóveel mensen gezien bij wie die ergens weggepropt in een keukenkastje is beland omdat het zo'n onding is. Het is niet goedkoper, ook nog gewoon gedoe. je gaat weer terugverlangen naar de dagen dat je nog gewoon een flesje spa rood uit de koelkast of de berging kon pakken. Maar dat doe je dan ook weer niet, omdat het zonde is van je aanschaf van dat dure onding. Eindstand: meer ellende dan geluk. Google trouwens ook maar eens op sodastream kapot of sodastream klachten, of 'waarom lekt mijn sodastream?' je komt zoveel ellende tegen met die dingen! :')

Of wil je dat zo'n apparaat ontploft in je gezicht? :')
https://www.hln.be/herent/sodastream-on ... ~a54b16e7/
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 04-06-23 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Berichten: 4765
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:14

De allermakkelijkste, allergoedkoopste oplossing: water uit de kraan gaan drinken in plaats van uit een fles :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:15

Eens. :') maar ik neem aan dat ze graag bruiswater drinkt. wat overigens ook een kwestie van gewenning is. ik dronk het eerst nooit, toen haalde mijn man het een tijd in huis, ging ik dat opeens drinken en dacht ik dat ik niet meer zonder kon. Maar nu toch weer overgestapt naar normaal water, scheelt gedoe, geld, plastic en ik ben nu het bestaan van bruiswater alweer bijna vergeten.

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:46

Wij hebben ruim 4 jaar geleden zo'n ding aangeschaft en het is echt mn beste vriend.
Sinds we hem hebben drink ik bijna alleen nog maar prikwater.
Het is ietsje duurder dan flessen water, maar vèèl beter voor het milieu en je hoeft niet steeds met die flessen heen en weer te sjouwen.
Wat mij betreft een aanrader en ik ga je er dus lekker niet van af praten :Y)

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:28

Nooo dit gaat de verkeerde kant op _O- waar zijn de praat-veldbloem-hiervan-af bokkers

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:47

Ik was verslaafd aan mijn sodastream totdat… Hij verstopt raakte/kapot ging? Ik heb nooit kunnen uitvinden wat er mee was dus na ongeveer een half jaar weggedaan. Duur water geweest :Y)

La Vie en Rose 

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:06

Ik denk dat het niet beter is voor het milieu, het is immers toch wéér een apparaat erbij. Een apparaat met allerlei onderdelen van allerlei grondstoffen die ergens op de wereld zijn gewonnen, waarschijnlijk van verschillende plekken ter wereld (daar waar het het goedkoopst is wordt het ingekocht immers) en wat allemaal tig keer met vervuilende schepen/vliegtuigen/vrachtwagens van hot naar her getransporteerd is en verschillende fabrieken door is geweest voordat het eindproduct de sodastreamfabriek uit kwam rollen. Ik denk niet dat zo'n apparaat te recyclen is, uit elkaar halen om de onderdelen apart te recyclen is het al sowieso niet waard.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 23:05

Telpeva schreef:
Ik denk dat het niet beter is voor het milieu, het is immers toch wéér een apparaat erbij. Een apparaat met allerlei onderdelen van allerlei grondstoffen die ergens op de wereld zijn gewonnen, waarschijnlijk van verschillende plekken ter wereld (daar waar het het goedkoopst is wordt het ingekocht immers) en wat allemaal tig keer met vervuilende schepen/vliegtuigen/vrachtwagens van hot naar her getransporteerd is en verschillende fabrieken door is geweest voordat het eindproduct de sodastreamfabriek uit kwam rollen. Ik denk niet dat zo'n apparaat te recyclen is, uit elkaar halen om de onderdelen apart te recyclen is het al sowieso niet waard.


Daar heb je een heel goed punt, maar ik ben er even ingedoken, en na om en nabij de 400 flessen heb je de voetafdruk van het apparaat eruit (exclusief eventuele vervoerskosten, cilinders en de Co2 die het apparaat zelf uitstoot)

Maar ik zal ophouden het ding aan te prijzen, daar zijn we hier niet voor :D

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Sheran

Berichten: 17225
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 23:42

Nee we zijn hier om Veldbloem van een eerstewereldonzinding af te praten.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 23:48

Ow no! Het was niet mijn bedoeling om iemand een rot gevoel aan te praten! :knuffel:
Ik zit dat ding gewoon af te kraken met wat in mij op komt om haar er vanaf te praten, niets meer als dat :D til er niet te zwaar aan!
Spoiler:
Ik heb zelf ook een sodastream gekocht een paar jaar terug :+ I'm not judging :')

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 11:56

En vergeet niet dat die co2 cilinders ook gemaakt en gerecycled moeten worden.
De meeste artikelen zijn overigens vertaald of geïnspireerd door de USA.
Wij hebben statiegeld flessen, daardoor is de besparing minder groot dan je wordt voorgespiegeld.

Ik wil graag een cricut omdat ik allemaal dingen zie die ik wil maken.
Praat me er vanaf a.u.b.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Sheran

Berichten: 17225
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 12:02

Ik moest opzoeken wat dat was, maar als ik dat zo zie werkt een :list: schaar :list: ook prima. Minder rommel, minder ruimte, minder plastic, minder vervuiling en veel authentieker.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Hhilde

Berichten: 7399
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:11

Sheran schreef:
Ik moest opzoeken wat dat was, maar als ik dat zo zie werkt een :list: schaar :list: ook prima. Minder rommel, minder ruimte, minder plastic, minder vervuiling en veel authentieker.

En je kunt honderden scharen kopen voor één cricut. Zo’n cricut lijkt heel leuk en het voelt nu alsof je al die dingen echt gaat maken, maar waarschijnlijk staat het binnen de kortste keren stof te vangen. Een rondje googlen zegt ook dat je voor alle opties weer een abonnement bij een app moet aanschaffen. Over drie maanden zie je dan weer een afschrift en denk je… oh ja, dat was dat ene apparaat waardoor ik nu vastzit aan dit abonnement. En wil je echt zo iemand zijn die overal diens naam op zet?

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 12:13

It's in the name: cri-poedersuiker :+


Ik zou eerst uitzoeken of je het ook ziet zitten om te werken met de bijbehorende software, en of je ook handig genoeg bent om zoiets te kunnen :) ik ken meerdere mensen die zo'n ding (of een soortgelijk merk) ooit hebben gekocht of gekregen, maar die niet technisch genoeg zijn of niet handig genoeg met de computer om er zelfstandig mee te werken.
Cricut heb ik zelf geen ervaring mee, als ik kijk naar mijn Silhouette dan ben je er niet met enkel het apparat, want je hebt ook materiaal nodig om te snijden, maar ook bijbehorende tools, snijmatten, vinyl, flex, mesjes. Als je zelf kan ontwerpen dan kan je gratis en geheel naar wens je eigen ontwerpen maken, zo niet dan zal je ook cut files moeten aanschaffen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, chanelle14, desi92, ellen05, Frieke84, ingvdh, Malissaa1, ogidni, Roosch, SamElisa, SentiBot en 58 bezoekers