Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:03

Ik heb al jullie meningen even goed gelezen en in mij opgenomen. Ik kan wel concluderen dat eigenlijk iedereen hetzelfde denkt en zegt en dat is ga terug naar je ouders want wat doe je jezelf aan?

Ik had besloten om vanavond weer daar te gaan slapen om het te proberen. De gehele dag werd ik al enorm zenuwachtig bij het idee dat ik weer samen met hem in een kamer moest slapen. Ik heb vanmorgen mijn jonge paard gereden die ondanks alles fantastisch heeft gelopen en vanmiddag nog gewerkt. Toen ik om 22:00 terug reed naar 'mijn' huis overviel de emotie mij eigenlijk en wou ik maar één ding naar mijn ouders toe en daar slapen. Ik ben nog wel naar hem toegegaan en we hebben even kort gepraat en ik heb eigenlijk alle hele dierbare spullen al meegenomen en je raad de beslissing al , ik ga weer terug naar mijn ouders. Morgen ga ik de rest ophalen. Dit ga ik alleen doen omdat ik daar mij het beste bij voel en liever zelf even met de spullen loop te slepen.

Hij had er alle begrip voor en heeft ook nog even geholpen. Maar het vertrouwen is gewoon weg. Ik heb het gevoel dat ik hem helemaal niet meer ken en voel mij enorm bedrogen op dat vlak. En ik denk niet dat we eraan kunnen werken als we elkaar zo op de hals zitten want ik ga dan flippen op den duur. Hij moet aan de bak en beseft dit maar al te goed maar ik heb er te weinig vertrouwen in op dit moment.

Het is niet leuk dat ik dat laat in de avond nog even besluit maar het gevoel overviel mij zo enorm dat ik geen andere optie zag.

Nadeel is dat ik nu mijn zusjes kamer heb en dat ding is zo klein en volgebouwd je kan hier de kont niet keren om het zomaar te zeggen :') En dat zal de komende tijd nog even zo blijven.... Nou ja ik ga maar actief helpen met de zolder zodat mijn oude eigen kamer weer op orde komt. Al ben ik dan wel bang voor een terugval van mijn dwangmatige tics wat goed gaat zolang ik daar maar niet slaap maar daar komen we ook wel weer uit.

In ieder geval nu een hele drukke dag morgen , en eerst maar even werken en dan gas erop.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:11

Je ben op de goede weg Zebrastreep! Veel sterkte hoor met alles.

Ergenis: dat iemand mijn touwtje pakt en doet of die van haar is. Maar weer terug gepakt.

[o]

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:14

imaudy schreef:
Je ben op de goede weg Zebrastreep! Veel sterkte hoor met alles.

Ergenis: dat iemand mijn touwtje pakt en doet of die van haar is. Maar weer terug gepakt.


Dankjewel , ik heb gelukkig nu al flink wat ervaring met het moeten verbreken van iets en kan gelukkig goed relativeren en het sneller accepteren dat het is zoals het is.

Voor mij werkt het beter om iets te laten werken op afstand , ik ben nu gewoon even een plek nodig om mij terug te trekken , te helen en mijn eigen ding even te doen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:27

Super van je, altijd kijken naar iemands daden, nooit de woorden. Zolang je dat doet en de woorden leert negeren, blijven er bar weinig goede mensen over. Fijn dat je weer even een plekje eigen kan maken, met afstand is neerkijken op de situatie veel makkelijker. Nogmaals sterkte en erg knap van je om voor jezelf te kiezen. :j

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:36

Een heel sterke keus zebrastreep! Maar zoiets is wel altijd zwaar, je hele leven veranderd. Het is niet gek dat dat tijd kost he :(:)


Niobe

Berichten: 7960
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 01:05

Waarom kan ik niet gewoon mezelf een taak opleggen en me daar aan houden? Nee, ik ga gelijk 20 andere dingen doen.
En ja het is eigenlijk slaaptijd, maar yolo fiets regels

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 03:58

Yolooooo.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 06:37

Zebrastreep schreef:
Ik heb al jullie meningen even goed gelezen en in mij opgenomen. Ik kan wel concluderen dat eigenlijk iedereen hetzelfde denkt en zegt en dat is ga terug naar je ouders want wat doe je jezelf aan?

Ik had besloten om vanavond weer daar te gaan slapen om het te proberen. De gehele dag werd ik al enorm zenuwachtig bij het idee dat ik weer samen met hem in een kamer moest slapen. Ik heb vanmorgen mijn jonge paard gereden die ondanks alles fantastisch heeft gelopen en vanmiddag nog gewerkt. Toen ik om 22:00 terug reed naar 'mijn' huis overviel de emotie mij eigenlijk en wou ik maar één ding naar mijn ouders toe en daar slapen. Ik ben nog wel naar hem toegegaan en we hebben even kort gepraat en ik heb eigenlijk alle hele dierbare spullen al meegenomen en je raad de beslissing al , ik ga weer terug naar mijn ouders. Morgen ga ik de rest ophalen. Dit ga ik alleen doen omdat ik daar mij het beste bij voel en liever zelf even met de spullen loop te slepen.

Hij had er alle begrip voor en heeft ook nog even geholpen. Maar het vertrouwen is gewoon weg. Ik heb het gevoel dat ik hem helemaal niet meer ken en voel mij enorm bedrogen op dat vlak. En ik denk niet dat we eraan kunnen werken als we elkaar zo op de hals zitten want ik ga dan flippen op den duur. Hij moet aan de bak en beseft dit maar al te goed maar ik heb er te weinig vertrouwen in op dit moment.

Het is niet leuk dat ik dat laat in de avond nog even besluit maar het gevoel overviel mij zo enorm dat ik geen andere optie zag.

Nadeel is dat ik nu mijn zusjes kamer heb en dat ding is zo klein en volgebouwd je kan hier de kont niet keren om het zomaar te zeggen :') En dat zal de komende tijd nog even zo blijven.... Nou ja ik ga maar actief helpen met de zolder zodat mijn oude eigen kamer weer op orde komt. Al ben ik dan wel bang voor een terugval van mijn dwangmatige tics wat goed gaat zolang ik daar maar niet slaap maar daar komen we ook wel weer uit.

In ieder geval nu een hele drukke dag morgen , en eerst maar even werken en dan gas erop.



Heel verstandig Zebrastreep :(:)
Nu eerst even alles laten dalen en dan zie je weer verder!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 06:53

Asociale idioten die hun tassen op stoelen in de trein houden want oh wee als er iemand naast je gaat zitten in het fiets OV, wat een drama zou dat zijn toch :roll:

Koop dan een auto

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

LaPluche

Berichten: 1954
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 07:13

@zebrastreep, heel knap dat je voor jezelf hebt gekozen.

@flyhigh, gewoon op die tas gaan zitten of vragen of die tas ook een kaartje heeft gekocht.

fotolijstje

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 07:58

Ik wil eigenlijk naar Blur gaan, maar durf niet :')

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:02

Dat iemand die gestudeerd heeft wil dat op álle drankverpakkingen statiegeld moet komen dus ook o.a. karton en die knijpverpakkingen :j

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:06

chanicha schreef:
Dat iemand die gestudeerd heeft wil dat op álle drankverpakkingen statiegeld moet komen dus ook o.a. karton en die knijpverpakkingen :j
Wat heeft het wel of niet gestudeerd hebben ermee te maken? :+

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:16

chanicha schreef:
Dat iemand die gestudeerd heeft wil dat op álle drankverpakkingen statiegeld moet komen dus ook o.a. karton en die knijpverpakkingen :j



Das een 1 aprilgrap, toch?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:16


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:19

chanicha schreef:
Dat iemand die gestudeerd heeft wil dat op álle drankverpakkingen statiegeld moet komen dus ook o.a. karton en die knijpverpakkingen :j

Goed idee toch. Scheelt een hoop afval :).

Ah, wat Marlinde zegt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:21

Ja mensen die studeren zijn echt verstandig. :j

DuoPenotti

Berichten: 28822
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:24

Maar die drank karton word dat zoveel meegenomen op de fiets of in de auto?
Want dat is wel een rede waarom de kleine plastic flesjes en dranken blikjes nu ingeleverd kunnen worden.
Dat word ter plekke weg gedonderd ipv mee te nemen en dan in de prullenbak te doen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:25

Ja want er gaat straks meer karton komen als er ook statiegeld op blikjes komt. :)

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:29

DuoPenotti schreef:
Maar die drank karton word dat zoveel meegenomen op de fiets of in de auto?
Want dat is wel een rede waarom de kleine plastic flesjes en dranken blikjes nu ingeleverd kunnen worden.
Dat word ter plekke weg gedonderd ipv mee te nemen en dan in de prullenbak te doen.

Nog niet. Maar dat zal vast wel gaan gebeuren :).

Eigenlijk wel droevig dat geld de enige motivatie is om mensen te bewegen hun zooi niet in de natuur te donderen.

DuoPenotti

Berichten: 28822
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:37

Ja dat is zo... zie je ook met de muntjes van de winkelwagens, anders te lam om ze in het rek terug te zetten.
Als je plek hebt om eten en drinken mee te nemen, heb je dat ook om het naar de prullenbak mee te nemen.

Wij wonen hier ver weg van alles, nog veel blik en zelfs McDonalds in de bermen, echt zeg, waarom dan?!
Onze buurvrouw doet onder het wandelen wat ze dagelijks doet blikjes rapen. Elke week een zak vol.. echt ongelooflijk

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

xPabloBokt

Berichten: 9299
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-23 08:38

Mensen worden ook gewoon niet opgevoed. Ik heb het van jongs af aan geleerd en ik zou er niet eens aan denken om mijn afval in de natuur te gooien.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:43

Ik denk eigenlijk dat er meer het grotere probleem achter zit van "stoer" willen doen onder elkaar.
Dat het "stoer" gevonden wordt dat je je zooi weggooit ipv meeneemt want dat is maar voor sukkeltjes.

Dat het "stoer" gevonden wordt om je zo mopperig mogelijk te gedragen. Kleding met akelige afbeeldingen, zo ongeïnteresseerd / mopperig mogelijk op foto's en filmpjes (muziekclips...), vooral jezelf afzetten tegen de maatschappij, niet je best doen op school of sport ofzo maar lekker "stoer" een beetje rondhangen en etteren.... die tendens weet je wel.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 30-03-23 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 10911
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 08:43

Bij ons bedrijf hebben we zo'n 30 man in dienst die er een fulltime baan aanhebben om zwerfafval op te ruimen, alleen in de gemeente Schiedam. Dertig! Dus ja, het afvalprobleem is gigantisch.

Extremely rare and Beyond Compare

Suliko

Berichten: 4244
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:10

Ik denk dat maar een deel van het afval dat op straat ligt door jongeren komt. Genoeg volwassenen die er schijt aan hebben, als je ziet hoeveel afval er uit auto’s wordt gegooid.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••