Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 16:26

Even een klein schopje. Ik verwacht geen reactie maar niet geschoten is altijd mis.


Mijn vriend en ik praten over trouwen. Maar door de koop van een huis hebben wij wat minder te besteden. Helaas hebben al onze vrienden flinke bruiloften. Wij willen graag een zo goedkoop mogelijke bruiloft.

Zijn er hier mensen die een wat kleinere/goedkopere bruiloft hebben gehad en ons van tips kunnen voorzien?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 17:30

daphne_xxx schreef:
Even een klein schopje. Ik verwacht geen reactie maar niet geschoten is altijd mis.


Mijn vriend en ik praten over trouwen. Maar door de koop van een huis hebben wij wat minder te besteden. Helaas hebben al onze vrienden flinke bruiloften. Wij willen graag een zo goedkoop mogelijke bruiloft.

Zijn er hier mensen die een wat kleinere/goedkopere bruiloft hebben gehad en ons van tips kunnen voorzien?


In principe kun je het zo simpel of zo gek maken als je zelf wil. Wij hebben een kleine bruiloft gedaan met 40 man, geen feest gedaan, maar wel uitgepakt met de locatie, kleding etc. Ik heb mijn make-up zelf gedaan, mijn schoonzus heeft mijn haar gedaan. De auto hebben we gratis kunnen lenen van een kennis. Dat scheelde ook veel qua kosten.

Het ligt er allemaal aan wat je belangrijk vindt. Je kunt bijvoorbeeld hele gave jurken tweedehands vinden, misschien ken je mensen/via via die een mooie locatie of tuin hebben etc.

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:46

Er is een flinke schop voor nodig, maar ik ben toch wel benieuwd hoe het gaat! Inmiddels hebben al wat bokkers hun katoenen jubileum mogen vieren. :D

Onze datum was 11/05.

Wij hebben teruggeblikt:
https://youtu.be/SLJt99kT3tM

Kaartjes gekregen, waaronder deze:
Afbeelding


We waren zelf een paar nachtjes naar een luxe B&B met als verrassing een versierde kamer op onze trouwdag. <3 Vorig jaar hadden we meer geluk met het weer. Nu liepen we nog helemaal ingepakt in de winterjas. Toch mocht het de pret niet drukken.

Afbeelding

Ik kwam er dit jaar achter dat ik een stiekeme meelifter in mijn buik had zitten. Dacht dat ik een ziekte had, maar er bleek een andere verklaring te zijn... Totaal niet gepland (en je gunt het mensen met een wens juist zo hard!) en daardoor best een grote schok, maar met een uitgerekende datum van 11/08 moest het blijkbaar zo zijn. R is jarig op de 11e, ik ben jarig op de 11e en we zijn getrouwd op de 11e. Daarnaast verloor ik in augustus mijn liefste en meest bijzondere paardenkind. Daar heb ik nog steeds bijzonder veel moeite mee. Het idee dat we precies in die maand een verrassingskind verwachten, is ook bijzonder. Mijn paardenkind heeft me er doorheen gesleept na het overlijden van mijn vader en werd geboren op de trouwdag van mijn ouders. Nu zal ons kuiken vast en zeker een heel andere datum kiezen om eigen te maken, maar het voelt toch een beetje symbolisch. :)

Door deze omstandigheden maken we dit jaar helaas geen reis naar Jordaniƫ (alles was al geboekt en betaald, beetje auw #) ). Maar het was vorige week wel heerlijk relaxen op de verwarmde terrasjes, aan het luxe ontbijt en in de niet te hete jacuzzi met een smoothie in het wijnglas. :P


Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 06:46

Ohh gefeliciteerd! Wat bijzonder!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 10:54

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

en wat leuk dat kaartje van je trouwambtenaar, en de versierde kamer. Jordaniƫ loopt niet weg he, dat kan later vast ook nog wel een keer. Wel jammer van het geld natuurlijk.


Hier gaat alles verder zoals altijd, ik merk nauwelijks verandering haha.. maar we woonden natuurlijk al 10 jaar samen, dus ja, als het al goed loopt hoeft het voor mij niet anders.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 14:38

Ahhh Lorette, wat leuk! Gefeliciteerd! En wat mooi symbolisch met die data allemaal, alsof het zo heeft moeten zijn.
Wij zijn 2 juni alweer een jaar getrouwd, en ik ben nu 36 weken zwanger van ons tweede kindje :D

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:24

ook gefeliciteerd amandananana !! dus de bevalling zou maar zo op jullie trouwdag kunnen zijn :) succes met de laatste loodjes!