Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:56

Ik had na 2 weken deadlines, tentamens en stress echt heel veel zin om vanavond even stoom af te blazen met een vriendin. Dus leuke middag / avond gepland en gisteren stuurde ze me nog een berichtje van wat wil je eten. Zegt ze nu opeens doodleuk af. Echt zo rot mijn dag verandert van leuke dingen doen naar dingen als de badkamer schoonmaken en wassen. :roll:

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 12:09

Moestuin schreef:
Ik ben blij dat jullie het ook zo aanvoelen en ik hier even bevestiging kan krijgen. Het doet echt gekke dingen met jou. Het eerste dat ik gisteren dacht was: Was ik echt zo een moeilijk kind? Waar ben ik de fout in gegaan? En ik was weer vertrokken in mijn neerwaardse spiraal omtrent zelfwaarde. Het is best gek hoor, hoe zo kleine dingen jou direct weer laten wankelen. Daar ben ik ook overigens aan aan het werken: Om mensen niet constant tegemoet te komen tot in de mate dat dit mij schade aanricht zodat ik toch maar goed genoeg zou zijn. Het is helaas een lange weg te gaan.


Heel herkenbaar, dat stemmetje in je achterhoofd "als ik me beter had gedragen, als ik meer moeite had gedaan, als ik alles deed wat zij van mij wilde, is zij misschien dan wel een goede moeder geweest...?". Terwijl het gewoon niet waar is want iemand die zich zo gedraagt is geen goede moeder geweest ongeacht wat haar kinderen wel en niet zouden hebben gedaan. Wel lekker makkelijk voor haar om alle schuld voor je opvoeding bij jou neer te leggen.

Het is soms heel verleidelijk om te denken dat alles wat anderen doen in 100% van ons afhangt en dat als je altijd maar goed en lief en braaf bent je er altijd ook hetzelfde voor terug krijgt, maar zo zit de wereld nou niet in elkaar. Dikke knuffel :knuffel:

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:12

Moestuin schreef:
Ondertussen meerdere sessies bij de psychologe gehad en besloten het contact te verbreken met mijn moeder. Het bericht dat ze heeft gekregen heeft de psycholoog ook gelezen en die vond het heel mooi en begrip opgesteld. Gisteren heeft mijn moeder geantwoord. Enkele van haar antwoorden…

“Ik besef dat mijn pogingen om mijn kinderen goed op te voeden niet helemaal geslaagd zijn. Blijkbaar heeft de kritiek die ik vroeger had op een deel van jou gedrag een bittere nasmaak achter gelaten in jou mond”

“Ik ben blij dat je nog altijd naar de psycholoog gaat. Dat en het leren vergeven van jou zelf en anderen is de beste manier om het verleden een plaats te geven”

Geen idee hoe jullie dit lezen, maar voor mij komt dit over als: Ja ik heb misschien wel fouten gemaakt maar als jij ander gedrag had getoond dan was het allemaal niet gebeurd. Leer nu eerst jou zelf maar even te vergeven.

Het was best een lang bericht en mijn man benoemde het als een hoop steken onder water. Voor mij is het gewoon definitief over. Want ik heb gewoon trauma over gehouden aan haar. Maar ik vind dit nu echt voelen alsof ze de schuld terug bij mij probeert te leggen…



Ik had net in een quote gereageerd dus nu opnieuw :o

Ik vind het heel dapper dat je dit gedaan hebt!
Zoek niet de schuld bij jezelf, jij bent een product van je opvoeding en je moeder verander je niet, heb ik zelf ondervonden, dus laat het voor wat het is en ga niet aan jezelf twijfelen.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:16

Marocje schreef:
@Moestuin: mooie bevestiging dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Laat het nu bij haar. Pijnlijk? Vast wel. Maar als ze nu een heel mooi en begripvol bericht had geschreven, was je ws alleen maar gaan twijfelen. Dus dank haar voor dit bericht en deze bevestiging, en ga verder.

Knuffel :knuffel:

Dit, en daarna overal blokkeren, echt, dat geeft een stuk rust.
Sterkte Moestuin :(:)

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 13:32

Moestuin, echt goed van je!
Klinkt stom, maar pas nu kan je en ga je pas dingen verwerken.
Verschrikkelijk is het, als je een (of beide) ouder(s) hebt die er zo mee omgaan.
Tekent wel echt haar karakter af, hoe ze reageert.

Wat ik ook onwijs goed vind, is dat je het deelt. Want er rust hier nog een enorme taboe op.

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 13:50

Ik ervaar dat ook. Sinds mijn moeder is overleden is er echt een blik trauma's open getrokken waardoor ik nu weer bij de psycholoog loop. Doordat ze er niet meer is kan ik er nu zonder beklemmend schuldgevoel ruimte aan geven. Ik kan haar geen pijn meer doen en zij mij niet. Dat geeft een gek gevoel van berusting.

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:11

Ik wil gewoon even wennen aan mijn nieuwe huisje , maar ik heb alweer een heel druk werk rooster :+ gelukkig wel vaak na de ochtend weer vrij

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:21

Een vriendin had beloofd dat ik komend weekend mee mocht naar een leuk event, ik keek er al maanden naar uit. Tussendoor regelmatig gevraagd of het al definitief was, ik moest me niet druk maken want het kwam helemaal goed. Krijg ik net een appje: "er is geen plek meer".

Weet ik gelijk dat mijn vertrouwen misplaatst was... nu valt het leuke einde van mijn vakantie weg, en alle dingen waar ik naartoe zou willen zijn uitverkocht.

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:45

Luizen in de klas bij dochter, ze is bij haar vader maar ik heb spontaan overal jeuk. Nu hopen dat hij haar wel even goed controleert op luizen.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:13

De gemiddelde min 20 bezetting in elk Gamma filiaal waar ik ooit een voet binnen heb gezet |o

Edit: en kinderen in de winkel. Houd je smoel, jankjong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:27

M’n biltong snap sticks zijn te nat. ;(

Edit: en beschimmeld. :r

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:35

Er was net een kind op klompjes in de winkel %) %) %) -:(- -:(- -:(-

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 15:46

fleurtjeuh schreef:
Er was net een kind op klompjes in de winkel %) %) %) -:(- -:(- -:(-

Hier net 2 met van die sneeuwlaarsjes _-:(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:38

Ik ben ongesteld ;(. Mijn baarmoeder is oorlog aan het voeren, zo voelt het :').

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:46

Dat wordt
Spoiler:
pijpen
vanavond.

:knuffel: Lekker aan de chocolade en feminax!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 16:55

Urbanus schreef:
Dat wordt
Spoiler:
pijpen
vanavond.

:knuffel: Lekker aan de chocolade en feminax!

Ik heb ook een koortslip ;(.

Vriendje is chocola halen en we gaan Vaiana kijken vanavond <3.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:24

Het feit dat ze mij letterlijk in mijn weekend moeten appen waarom er een kopje niet was afgewassen. Notabene iemand anders zijn kopje. 1 f*cking kopje.

Moet je dan iemand voor storen in zijn weekend. Mijn bloed kookt alweer, ZO klaar met deze baan.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:27

Dat een zwager regelmatig openbare boekenkasten leeg rooft en de boeken niet eens leest.Gewoon voor de heb.Ik heb gezegd dat als hij er boeken uithaalt er andere voor terug gezet moeten worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:36

Onze buurvrouw is al vanaf vanmiddag half 1 met tussenpozen aan het stofzuigen :').

Ben zo blij dat we over twee maand van dat wijf verlost zijn.

fotolijstje

Berichten: 2711
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:24

Dat discogs alleen maar met Paypal is, wil gewoon de Silversprings 7' vinyl kopen ;( ;( ;( ;(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:27

Paypal heb je zo aangemaakt.

fotolijstje

Berichten: 2711
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:45

Ben niet 18

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:47

Ik wil afwassen, kattenbak verschonen, stofzuigen en enzovoort. Er liggen alleen 3 van de 4 kittens op schoot zo lief te zijn. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:13

Personage in Silent Witness. Mán, wat een irritant persoon. :')

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:14

Vuurwerk. Ik ben maar afgestapt. Brix is niet te rijden met vuurwerk. Hij is echt heel bang.