Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:32

Fleurtjeuh, gecondoleerd

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:43

Zere voet. Ik loop waarschijnlijk al een maand of 6 rond met een ontstoken teengewricht die sinds een paar weken lijkt te verschuiven. Na een lange dag blijft het zeer doen. Gelukkig maandag naar de huisarts

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:25

taartjee schreef:
Zere voet. Ik loop waarschijnlijk al een maand of 6 rond met een ontstoken teengewricht die sinds een paar weken lijkt te verschuiven. Na een lange dag blijft het zeer doen. Gelukkig maandag naar de huisarts


Bij mij is het net andersom. Paard is met haar volle gewicht op de wreef van mijn voet gaan staan. Pijnlijk en blauw als een smurf maar niet te erg, dus geen dokter. Na 2 weken begint mijn voet die al die tijd beurs aanvoelde ineens wél pijn te doen bij het stappen, dus online een afspraak gemaakt bij de huisarts. Dit kon pas volgende week. Je raadt het al... vandaag geen pijn meer! Wat zeg ik dan tegen de huisarts: "Mijn paard ging 2 weken geleden op mijn voet staan, en vorige week deed hij ineens wel eventjes veel meer pijn hoor!"??? :? Gelukkig kan ik nog annuleren.

Veel beterschap, taartjee!

Roosch

Berichten: 36648
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:05

Ik zit in de trein en ik zag twee meisjes ogenschijnlijk stiekem videobeelden maken van iemand anders in de trein. Vond het niet zo netjes dus ik heb gepikeerd tegen ze gezegd dat het niet zo netjes is om zomaar te filmen zonder dat iemand daar erg in had. Ik dacht dat ze d'r voor banketstaaf wilden zetten want ze had niet zulke charmante oorwarmers op.

Bleken het Italiaanse grieten te zijn die beste vriendinnen waren van elkaar. Ik voelde me aardig voor banketstaaf staan nadat ik de moed verzameld had ze aan te spreken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:35

Roosch schreef:
Ik zit in de trein en ik zag twee meisjes ogenschijnlijk stiekem videobeelden maken van iemand anders in de trein. Vond het niet zo netjes dus ik heb gepikeerd tegen ze gezegd dat het niet zo netjes is om zomaar te filmen zonder dat iemand daar erg in had. Ik dacht dat ze d'r voor banketstaaf wilden zetten want ze had niet zulke charmante oorwarmers op.

Bleken het Italiaanse grieten te zijn die beste vriendinnen waren van elkaar. Ik voelde me aardig voor banketstaaf staan nadat ik de moed verzameld had ze aan te spreken. :')
Toch hartstikke goed dat je het gedaan hebt!

Roosch

Berichten: 36648
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:40

Voelde me wel aardig bescheten, en ik moest nog wel even met ze in de trein zitten. :') kon het dus nog in het Engels herhalen en tegen die tijd had de hele coupé gehoord wat ik te zeggen had. :')

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 00:54

Voor de tv in slaap vallen en nu niet kunnen slapen :(

imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 01:15

Roosch schreef:
Ik zit in de trein en ik zag twee meisjes ogenschijnlijk stiekem videobeelden maken van iemand anders in de trein. Vond het niet zo netjes dus ik heb gepikeerd tegen ze gezegd dat het niet zo netjes is om zomaar te filmen zonder dat iemand daar erg in had. Ik dacht dat ze d'r voor banketstaaf wilden zetten want ze had niet zulke charmante oorwarmers op.

Bleken het Italiaanse grieten te zijn die beste vriendinnen waren van elkaar. Ik voelde me aardig voor banketstaaf staan nadat ik de moed verzameld had ze aan te spreken. :')


_O- wat grappig

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 07:50

Roosch schreef:
Voelde me wel aardig bescheten, en ik moest nog wel even met ze in de trein zitten. :') kon het dus nog in het Engels herhalen en tegen die tijd had de hele coupé gehoord wat ik te zeggen had. :')

O ik had spontaan geen Engels meer gekund. “ I cannot spreken Engels, sorry “ _O-
Maar toch een compliment voor je dat je ze aanspraak, ipv niks te doen.
Het bleek anders te zijn, maar dat wist jij niet.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 09:41

Juist fijn dat je dat doet Roosch, als je ziet wat er allemaal op social media wordt gegooid.

Gisteren zaten er drie roderick jan's achter me zo schijt irritant te roepen klappen en fluiten doelbewust om de paarden te laten schrikken/op te jutten. Echt houdt je smoelwerk en ga lekker bij de hockey kijken ofzo.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:15

denisesilver schreef:
Juist fijn dat je dat doet Roosch, als je ziet wat er allemaal op social media wordt gegooid.

Gisteren zaten er drie roderick jan's achter me zo schijt irritant te roepen klappen en fluiten doelbewust om de paarden te laten schrikken/op te jutten. Echt houdt je smoelwerk en ga lekker bij de hockey kijken ofzo.


Hou op over Roderick Jan’s :')
Die stonden een keer, toen ik nog op de taxicentrale werkte en de treintaxi nog reed, straalbezopen voor ons hokje want ze wilden ‘mat zijn drieën op èèn kaertje’ en ze wilden het zo brengen dat ík verantwoordelijk was dat zijn vriendin veilig thuis kwam :))
Daar stonden ze in hun billentikkers en strikjes nog half om en ze bleven aan de gang, totdat er een grote chauffeur kwam, hem in zijn nekvel pakte en naar de overkant begeleidde _O-
Wat een vreselijke lui waren dat zeg :r
Laatst bijgewerkt door chanicha op 04-02-23 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:19

Dag 3 buikpijn. Lijk nu wel wat los te komen.

En een van de 4 kittens lig lief en lekker warm tegen mijn buik. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:20

chanicha schreef:
denisesilver schreef:
Juist fijn dat je dat doet Roosch, als je ziet wat er allemaal op social media wordt gegooid.

Gisteren zaten er drie roderick jan's achter me zo schijt irritant te roepen klappen en fluiten doelbewust om de paarden te laten schrikken/op te jutten. Echt houdt je smoelwerk en ga lekker bij de hockey kijken ofzo.


Hou op over Roderick Jan’s :')
Die stonden een keer, toen ik nog op de taxicentrale werkte en de treintaxi nog reed, straalbezopen voor ons hokje want ze wilden ‘mat zijn drieën op èèn kaertje’ en ze wilden het zo brengen dat ík verantwoordelijk was dat zijn vriendin veilig thuis kwam _/-\o_ :))
Daar stonden ze in hun billentikkers en strikjes nog half om en ze bleven aan de gang, totdat er een grote chauffeur kwam, hem in zijn nekvel pakte en naar de overkant begeleidde _O-
Wat een vreselijke lui waren dat zeg :r

Ugh, die Roderickjes kennen we allemaal wel, denk ik.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:22

Dat de pakketdienst tussen 08.00 en 10.00 zou komen.
En nu staat deze tussen 09.40 en 11.40.

Dus ik had langer in bed kunnen blijven liggen.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:23

Vreselijk San, ze wilden ook een klacht indienen omdat ze niet na een zwembadfeest in de taxi gelaten werden, duhh :')
Want wij hadden vervoersplicht, dat konden ze nog wel uit die hete aardappel krijgen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:25

Ondertussen meerdere sessies bij de psychologe gehad en besloten het contact te verbreken met mijn moeder. Het bericht dat ze heeft gekregen heeft de psycholoog ook gelezen en die vond het heel mooi en begrip opgesteld. Gisteren heeft mijn moeder geantwoord. Enkele van haar antwoorden…

“Ik besef dat mijn pogingen om mijn kinderen goed op te voeden niet helemaal geslaagd zijn. Blijkbaar heeft de kritiek die ik vroeger had op een deel van jou gedrag een bittere nasmaak achter gelaten in jou mond”

“Ik ben blij dat je nog altijd naar de psycholoog gaat. Dat en het leren vergeven van jou zelf en anderen is de beste manier om het verleden een plaats te geven”

Geen idee hoe jullie dit lezen, maar voor mij komt dit over als: Ja ik heb misschien wel fouten gemaakt maar als jij ander gedrag had getoond dan was het allemaal niet gebeurd. Leer nu eerst jou zelf maar even te vergeven.

Het was best een lang bericht en mijn man benoemde het als een hoop steken onder water. Voor mij is het gewoon definitief over. Want ik heb gewoon trauma over gehouden aan haar. Maar ik vind dit nu echt voelen alsof ze de schuld terug bij mij probeert te leggen…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:26

chanicha schreef:
Vreselijk San, ze wilden ook een klacht indienen omdat ze niet na een zwembadfeest in de taxi gelaten werden, duhh :')
Want wij hadden vervoersplicht, dat konden ze nog wel uit die hete aardappel krijgen :x

Vervoersplicht _O-. Okay, pik.

Hahaha.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:42

_San87_ schreef:
chanicha schreef:
Vreselijk San, ze wilden ook een klacht indienen omdat ze niet na een zwembadfeest in de taxi gelaten werden, duhh :')
Want wij hadden vervoersplicht, dat konden ze nog wel uit die hete aardappel krijgen :x

Vervoersplicht _O-. Okay, pik.

Hahaha.


Ik vroeg alleen maar of ze goede schoenen aan hadden _O-

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:47

Moestuin
Ik lees niet eens dat ze zelf denkt fouten gemaakt te hebben.
Goed besluit denk ik om haar niet meer in je leven te laten.
Dus nu app op block, telefoon op block. KLaar
Verschrikkelijk moeilijk, maar veel te pijnlijk voor jou
Mag ze zichzelf gaan vergeven.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:48

DuoPenotti schreef:
Moestuin
Ik lees niet eens dat ze zelf denkt fouten gemaakt te hebben.
Goed besluit denk ik om haar niet meer in je leven te laten.
Dus nu app op block, telefoon op block. KLaar
Verschrikkelijk moeilijk, maar veel te pijnlijk voor jou
Mag ze zichzelf gaan vergeven.

Dit dus…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:51

Moestuin schreef:
Ondertussen meerdere sessies bij de psychologe gehad en besloten het contact te verbreken met mijn moeder. Het bericht dat ze heeft gekregen heeft de psycholoog ook gelezen en die vond het heel mooi en begrip opgesteld. Gisteren heeft mijn moeder geantwoord. Enkele van haar antwoorden…

“Ik besef dat mijn pogingen om mijn kinderen goed op te voeden niet helemaal geslaagd zijn. Blijkbaar heeft de kritiek die ik vroeger had op een deel van jou gedrag een bittere nasmaak achter gelaten in jou mond”

“Ik ben blij dat je nog altijd naar de psycholoog gaat. Dat en het leren vergeven van jou zelf en anderen is de beste manier om het verleden een plaats te geven”

Geen idee hoe jullie dit lezen, maar voor mij komt dit over als: Ja ik heb misschien wel fouten gemaakt maar als jij ander gedrag had getoond dan was het allemaal niet gebeurd. Leer nu eerst jou zelf maar even te vergeven.

Het was best een lang bericht en mijn man benoemde het als een hoop steken onder water. Voor mij is het gewoon definitief over. Want ik heb gewoon trauma over gehouden aan haar. Maar ik vind dit nu echt voelen alsof ze de schuld terug bij mij probeert te leggen…

Ze legt de problemen die zij veroorzaakt heeft, bij jou neer. Alles is geschreven in de jij-vorm.

Mijn vriend heeft zijn moeder ook uit zijn leven verbannen. In het begin was dat heel moeilijk, maar nu, een poos later, merk ik dat het hem veel rust geeft niet meer over haar na te moeten denken/rekening hoeft te houden met haar.

Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 10:57

Ach Moestuin, zo herkenbaar. Mijn moeder draaide pas bij vlak voordat ze overleed. Ik heb dit ook jaren moeten aanhoren.

Het. Is. Niet. Jouw. Schuld.

Nooit.

Zo veel ouders maken verkeerd gebruik of zelfs misbruik van hun positie tegenover hun kinderen. In plaats van in te zien dat hun gedrag schadelijk is geweest en verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, gaan ze gaslighten en guilt-trippen.

Heel knap dat je het bericht hebt gestuurd. Jammer dat er zo op gereageerd wordt. Het is duidelijk wie hier de volwassene is en dat is niet jouw moeder.

Heel veel sterkte, het is een zware beslissing maar het gaat je op de lange termijn rust geven.

Dikke knuffel :(:)

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:04

Herkenbaar... hoe lastig ook, ik zou het hierbij laten. Het is heel lastig (bijna onmogelijk) om andere mensen te veranderen en jij hebt het recht om te kiezen met wie je wel en niet wil omgaan. Bloedband of niet.

Toen mijn jongere zusje mijn moeder overal blokkeerde vond ik dat eerst wat rigoureus, maar later realiseerde ik me dat ze eigenlijk heel stoer was in de manier waarop ze eindelijk voor zichzelf koos.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:07

@Moestuin: mooie bevestiging dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Laat het nu bij haar. Pijnlijk? Vast wel. Maar als ze nu een heel mooi en begripvol bericht had geschreven, was je ws alleen maar gaan twijfelen. Dus dank haar voor dit bericht en deze bevestiging, en ga verder.

Knuffel :knuffel:

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 11:32

Ik ben blij dat jullie het ook zo aanvoelen en ik hier even bevestiging kan krijgen. Het doet echt gekke dingen met jou. Het eerste dat ik gisteren dacht was: Was ik echt zo een moeilijk kind? Waar ben ik de fout in gegaan? En ik was weer vertrokken in mijn neerwaardse spiraal omtrent zelfwaarde. Het is best gek hoor, hoe zo kleine dingen jou direct weer laten wankelen. Daar ben ik ook overigens aan aan het werken: Om mensen niet constant tegemoet te komen tot in de mate dat dit mij schade aanricht zodat ik toch maar goed genoeg zou zijn. Het is helaas een lange weg te gaan.