discussie: doodstraf

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:41

Van mij mag de doodstraf weer ingevoerd worden hoor. Of doe met de dader precies hetzelfde wat ze met de slachtoffers gedaan hebben.

In principe is de doodstraf de makkelijkste straf voor de daders. Ze zijn dan overal vanaf. Maar de slachtoffers zitten nog steeds met het leed.

Dus wat mij betreft eerst een paar jaar in een cel van 1 bij 1 en dan de doodstraf.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!


Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 13:48

Mieke, om even op jouw reactie terug te komen.
Je schrijft dat je dan te maken krijgt met mensen die onschuldig vast zitten. Heb je volkomen gelijk in. Maar als je nagaat hoeveel mensen zullen er dan ECHT onschuldig in de gevangenis zitten. Ik denk maar een heel klein handje vol. Want je wordt niet zomaar voor iets opgepakt. Helemaal niet in Nederland. Ze moeten altijd met 1000 en 1 bewijzen komen. Klopt er 1 dingetje niet sta je weer buiten. Ik geloof dat als er iemand opgepakt wordt ze altijd wel op 1 of andere manier iets met de zaak te maken hebben. Natuurlijk niet in alle gevallen maar 9 van de 10 gevallen wel denk ik.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:42

Als de doodstraf ingevoerd zou worden zou Bob niet hoeven moorden. toch?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!


Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:06

Maar Jura als dat gebeurt ben jij (of wie dan ook) net zo fout als de dader die iemand van jouw familie, vrienden of paarden heeft
vermoord.

Ik snap jouw reactie wel. Zou ik denk ik ook hebben maar als je naar de vraag kijkt en je afvraagd wat als de doodstraf in wordt gevoerd dan betekend het gewoon dat als ik de moordernaar vermoord van bv. een naast familielid dan moet ik ook de doodstraf krijgen.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie