Hond uit buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 08:23

In het asiel waar ik bijna dagelijks kom hebben ze nu al 2 X een nest honden uit Turkije/Spanje gehad. Echt erg diervriendelijk van die mensen, je haalt een nest naar Nederland en haalt dat vervolgens niet op van Schiphol. Hoezo probleem verplaatsen .

De Dierenbescherming heeft een speciaal project voor buitenlandse asiels. Ze helpen met bemiddelen bij de overheid aldaar (vergunningen, grondaankoop etc.) en kortingen voor voer bij de plaatselijke winkels. Meestal vind ik de Dierenbescherming maar een stel bureaucratische sukkels, maar dit vind ik wel een goed project.

Vergeet niet dat een groot gedeelte van de buitenlandse honden wegens aanpassingsproblemen weer in Nederlandse asiels terechtkomt, dus wees slim en haal gewoon een hond uit een Nederlands asiel.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu



HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:15

Ik denk zeker dat screenen erg belangrijk is. Wat ik nu gezien en gehoord heb van de honden uit het buitenland is dat ze vaak zo van de straat zijn geplukt en dus never nooit meer zindelijk in huis worden. Het vorige nest wat hier in het asiel was uit het buitenland, waren hartstikke leuke pups en een schat van een moederhond. Gelukkig kon de moeder naar een boerderij in de buurt en ik hoop dat het goed gaat, want ze bevuilde zelfs haar eigen nest.

Ik vind dat je beter hulp in het buitenland kunt geven aan de asiels zelf daar. Dus geld voor voorlichting, sterilisatie etc. Als je dan zonodig een hond uit het buitenland haalt, doe dit dan idd via een goede stichting en niet op eigen houtje een hond hierheen smokkelen, want je hebt geen idee wat voor ziektes en virussen er in het buitenland zijn. Zou toch erg l*llig zijn als er dankzij de "goedbedoelde" dierenliefde van iemand weer hondsdolheid in Nederland zou uitbreken.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Cubone, Jorex, Lis_Ol, Murloc, Shetje14, Sky_As, Xanthippe, Xayah en 202 bezoekers