Help, ik kom er niet uit! MBO-opleidingen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Help, ik kom er niet uit! MBO-opleidingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 16:33

Ik zit dus met een probleempje met de keuze van ná mijn VMBO - opleiding.
Van de overgang van het 2e naar het 3e leerjaar, moest ik een richting gaan kiezen. Ik heb toen voor sectie Handel & Verkoop gekozen. Dat houd in: presentaties, kasaa, managén, leiding nemen, winst berekenen etc. Eigelijk alles wat je moet hebben voor een eigen bedrijfje.
Sinds een jaar of 1,5 heb ik stee-vast geantwoord dat ik graag een DierenPension wil opzetten. Dus voor de mensen die op vakantie gaan, kunnen ze hun dier bij mij brengen. Maar nu, sinds een maandje of 3, ben ik heel erg gaan twijfelen. Ik heb een beetje de opleidingen en scholen lopen bekijken, maar nu kom ik erachter, dat dit eigelijk niet is wat ik helemaal wil! Het is minimaal 3 jaar dierenverzorging, dat kun je vergelijken met een opleiding voor dierenarts-assistente. En dat vind ik helemaal niet leuk. En er komen nog meer opleidingen bij kijken, die mij helemaal niet zo intresseren.
Maarja, ik heb nu eenmaal voor de sectie Handel & Verkoop gekozen, dus ik kan nu, of met de overgang naar de 4e, niet meer switchen.
Toch lijkt het me leuk om wat met een eigen bedrijfje te gaan doen, maar wat??
Het mag ook heel iets anders zijn als een eigen bedrijf, dus bv. verkoop-medewerker/manager ofzo. Mn moeder kwam al met het idee dat Deurne wat voor me zou zijn, maar dat lijkt me een erg zware opleiding!
Dus nu gevraagd: weten jullie leuke MBO-opleidingen, minder als 4 studie-jaren, en het liefst wat met dieren (dus geen administratief werk, niets in die kantoorrichting)

Alvast heel erg bedankt!

Claudia.


Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 18:44

Het hoeft nu nog niet vast te zijn, amar ik ben gewoon benieuwd wat voor opleidingen je overal enzo kan volgen!
Maar bedankt voor je advies!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 18:04

Agrarisch liever niet, dan moet je zoveel over dieren in het algemeen leren. Deurne is specifiek paarden.
Vanavond ga ik trouwens naar een MBO-Markt, dat word in een school gehouden, en daar zijn dan allemaal standjes met scholen voor MBO opleidingen.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 20:08

Wil je daar wat meer over vertellen Kim?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Amber_anne, Anna_98, AnoukS_, BarbaraNova, bente_sat, Britta31, catharin, esje01, Eulogy, fannetje, GoogleAdsense, Hannanasjuh, hiphorse, hokke, Ik_is_Ik, Lizzy__87, merrylegs, Nustice, Pabie, Room_Soesje, SemrushBot, Talindos en 128 bezoekers