Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:17

Oh ik dacht dat je de Lansinoh al gebruikte :D
Hier altijd een topfles geweest.

Kan je ook gewoon goed kant-en-klaar meenemen want lekt niet ofzo.

Wij namen vaak een klaargemaakte fles mee en dan nog afgemeten melkpoeders en een thermosfles met warm water voor eventuele extra benodigde melk.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-22 17:45

pmarena schreef:
Oh ik dacht dat je de Lansinoh al gebruikte :D
Hier altijd een topfles geweest.

Kan je ook gewoon goed kant-en-klaar meenemen want lekt niet ofzo.

Wij namen vaak een klaargemaakte fles mee en dan nog afgemeten melkpoeders en een thermosfles met warm water voor eventuele extra benodigde melk.



Nee die pakte ze niet! Uiteindelijk difrax, tot ze die een op andere dag ook niet pakte. Dus pp een wilde gok ik dacht heb toch nog 10 andere flesjes in de kast die lansinoh gepakt. En pakte m direct zonder aarzelen!

Ja ik heb nu de 160ml en ga nu nog maar een 240 bijbestellen. Is toch net wat praktischer.
Als ik dan besluit over op fles volledig dat ik dan ook eventueel een groter flesje kan aanbieden.

Ik hik nog vooral tegen de nachten aan.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 11:11

Wat is je probleem met de nachten? Dat je te vaak "aan de bak" moet? :)

Wij hebben echt een vreselijk intensieve baby-tijd gehad met een zeer moeilijke slaper :O

Onze overlevings-strategie was om de nachten te verdelen.
Hetzij mamma nacht 1, pappa nacht 2, enz.

Hetzij mamma tot bvb. 12 uur de baby, dan pappa tussen 12 en 6 ofzo, en daarna mamma weer.
Of andersom, andere tijdvakken enz. Maar in ieder geval dat je weet waar je aan toe bent, en weet dat je ergens een goed aantal uren hebt om te kunnen slapen.

Ook expres een bed in een ander kamertje, waar dan ook baby-bedje staat.
Zodat degene met de baby-dienst daar kon gaan voeden / slapen en degene die mocht slapen, ècht wat meer rust had. Want als je mag slapen maar dan nog zit met partner en baby in je bed.... dan is dat ook niet echt de ultieme beleving zeg maar :=

Wellicht kan jij de (borst)voeding voor het slapen doen, dan man een bepaald tijdvak 's nachts het laten redden met de fles, en vanaf een bepaalde tijd jij weer met de borst...? :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 13:34

Voor nu heb ik geen ‘probleem’ met de nachten.
Ze komt tussen 19.00-08.00 1 keer.
Maar ben bang als ik op flesje overga ik haar niet 1-2-3 in slaap gevoed krijg.

Het is meer doemdenken omdat ze de fles geweigerd heeft denk ik.
Dus mijn ding is .1 wat als ik haar niet meer aan het slapen krijg.
(Wat onzin eigenlijk is want als ze overdag een flesje krijgt gaat ze 1u later okk slapen. Gisteren zelfs 2u lang!, dus geen slaapassociatie)
En .2 stel ze gaat weer weigeren als we helemaaL gestopt zijn.. dan heb ik geen borst om op terug te vallen…

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 18:59

Oh op die manier :)

Mja als je geen probleem hebt met die ene keer 's nachts BV die je nu hebt (mazzelaar zeg, heerlijk), waarom zou je dan überhaupt op een nachtfles over willen....? Als er niets mis is, niet sleutelen zou ik zeggen....problemen komen vanzelf wel :=

Of je hebt juist mazzel en wellicht slaapt ze dan ineens het grootste deel van de nacht door :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-22 19:23

pmarena schreef:
Oh op die manier :)

Mja als je geen probleem hebt met die ene keer 's nachts BV die je nu hebt (mazzelaar zeg, heerlijk), waarom zou je dan überhaupt op een nachtfles over willen....? Als er niets mis is, niet sleutelen zou ik zeggen....problemen komen vanzelf wel :=

Of je hebt juist mazzel en wellicht slaapt ze dan ineens het grootste deel van de nacht door :)


Hehe j we mogen wat dat betreft niet klagen!
Over de slaapjes overdag zwijgen we meestal :+

Nou ik twijfel omdat nu manlief vakantie heeft gehad kan ik overdag op het gemakje boven voeden.. Zodat ze niet word afgeleid door haar grote broer. Dan zijn de voedingen echt worstelen en niet prettig en gaat een fles wel fijn!
Maar als ik overdag flessen zou geven voor die nacht de borst moet ik alle overige voedingen kolven. En dat vind ik vreselijk vervelend!

Ook een beetje meer ritme door ong vaste tijden is ook wel fijn. Maargoed dat is ook met borst ong te regelen natuurlijk.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 14:29

De fles pakt ze nog altijd! Wat een top fles die lansinoh! Weet niet wie de tip gaf maar thanx!

Wbt slapen overdag draaama |(
Slaapt nog gemiddeld 30-60 minuten in een aantal x en thats it.
Manlief doet niet aan slaapcoaches, volgens hem vertellen die alleen wat op internet staat…
(Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel heel erg duur vind!)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 14:45

Fijn dat ze goed drinkt!!

Die slaapjes overdag verschillen ook echt per baby hè.

Bij mij sliepen ze overdag nooit langer dan een uur. Meestal 1 of 2x en soms 3x als we met de auto moesten rijden. Een langer middagslaapje kwam pas met 1,5 jaar oid, toen sliepen ze 2 uur in de middag en snachts 12uur (maar nooit aan een stuk door)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 15:04

verootjoo schreef:
Fijn dat ze goed drinkt!!

Die slaapjes overdag verschillen ook echt per baby hè.

Bij mij sliepen ze overdag nooit langer dan een uur. Meestal 1 of 2x en soms 3x als we met de auto moesten rijden. Een langer middagslaapje kwam pas met 1,5 jaar oid, toen sliepen ze 2 uur in de middag en snachts 12uur (maar nooit aan een stuk door)



Ja de oudste sliep volgens het boekje… dit duiveltje slaapt overdag gewoon niet… :’)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 15:41

Maar huilt ze dan nog?

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 16:21

Britta31 schreef:
Maar huilt ze dan nog?


Nee dat meestal ook niet meer. Vaak aan het einde van de dag. (Logisch ook)

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:36

Lansinoh is echt een topfles :j

Ik heb verschillende flessen bekeken / geprobeerd maar de meest bekende merken die het meest gebruikt worden, daarvan begrijp ik niks: wat een ondingen :=

De slaapjes dat is wel jammer zeg....probeer je vaak op een dag om haar te slapen te leggen?
En je let ook echt goed op de slaap signalen, dat je op tijd bent met op bed leggen?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 17:45

Heb je al eens gekeken naar slaaptijden ipv slaapsignalen?

Nu zou ze bijvoorbeeld zo’n 2u wakker mogen/ moeten zijn tussen slaapjes.
Die van ons leggen we dus na 1u45 minuten in zijn parkje of bedje, met zijn Moonie (white noise) aan.

Terwijl ik dit typ is hij zelf in slaap gevallen met zijn knisperboekje over zijn hoofd ‍♀️

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 18:30

We hebben beide geprobeerd. Ze zou inderdaad 2u-2.5u wakker mogen/moeten zijn.
Soms geeft ze na 1u al aan moe te zijn soms na 3u nog niks.

Met slaapjes blijven we proberen de hele dag. Het is weer van begin af aan hele dag draait erom.
(Nu Heeft ze sinds uurtje of 4 ook nog koorts, dat werkt ook niet mee).

Haha heerlijk! Nee op moment heb ik geluk als ze al wandelend 30 minuten slaapt :(

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:35

Het blijft toch zoeken hè....wat (op dit moment....) werkt :(:)

Bij ons wisselde het ook tussen vaste tijden en slaapsignalen, want hij deed niks volgens het boekje dus die signalen waren ook erg wisselvallig... had je dat boek van Lampe al gekocht, van baby in een droomritme? Ik heb het hier nog ergens liggen geloof ik, hielp wel om even de moed er in te houden :=

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 18:44

pmarena schreef:
Het blijft toch zoeken hè....wat (op dit moment....) werkt :(:)

Bij ons wisselde het ook tussen vaste tijden en slaapsignalen, want hij deed niks volgens het boekje dus die signalen waren ook erg wisselvallig... had je dat boek van Lampe al gekocht, van baby in een droomritme? Ik heb het hier nog ergens liggen geloof ik, hielp wel om even de moed er in te houden :=


Baby in een droomritme heb in hier inderdaad.
Ook de digitale slaapgids aangeschaft met voorbeeldritme en tips per leeftijd.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:35

Maarja, dan moeten ze het nog even doen hè :(:)

Hier was het krijsend wakker worden en dan moest er een fles in.
Even wakker. En dan bij duidelijke slaapsignalen / tijd om had hij altijd wel weer honger en weer een fles er in want zonder fles in zijn snaveltje kon hij sowieso niet in slaap vallen.

Wij namen op een gegeven moment vooral het middagdutje serieus, daar kon hij echt niet onderuit. Verplicht in bed blijven, zeker anderhalf uur slapen. Niet er uit voordat hij geslapen had. In de categorie "slaap je niet, dan rust je toch" :j

Vond hij eerst niet leuk (vrat bedje haast op van nijd := ) maar hij leerde wel dat er niet over te discuszeuren viel en hij er echt pas uit ging als hij ècht geslapen had. We gingen er dan wel bij liggen ;)

En na een poosje was het hem wel duidelijk dat hij er niet onder uit kwam en ging hij dan gewoon lief slapen.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-22 19:42

pmarena schreef:
Maarja, dan moeten ze het nog even doen hè :(:)

Hier was het krijsend wakker worden en dan moest er een fles in.
Even wakker. En dan bij duidelijke slaapsignalen / tijd om had hij altijd wel weer honger en weer een fles er in want zonder fles in zijn snaveltje kon hij sowieso niet in slaap vallen.

Wij namen op een gegeven moment vooral het middagdutje serieus, daar kon hij echt niet onderuit. Verplicht in bed blijven, zeker anderhalf uur slapen. Niet er uit voordat hij geslapen had. In de categorie "slaap je niet, dan rust je toch" :j

Vond hij eerst niet leuk (vrat bedje haast op van nijd := ) maar hij leerde wel dat er niet over te discuszeuren viel en hij er echt pas uit ging als hij ècht geslapen had. We gingen er dan wel bij liggen ;)

En na een poosje was het hem wel duidelijk dat hij er niet onder uit kwam en ging hij dan gewoon lief slapen.



Gaf je om de 2u n flesje dan!?
J dametje hier heeft ook aaaltijd honger lijkt het.
Is niet voorniks met 5,5 maand 8kg en 68cm :D

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 08:38

Kind met duidelijk honger laat je geen honger lijden vind ik, dus ja hij kreeg gewoon wanneer hij er om vroeg, en hoeveel hij vroeg :j Ging dus ook al heel klein regelmatig over die in Nederland zo magische liter per dag :j

CB kinderarts was gelukkig een oudere, door de wol geverfde dame en die vond dat absoluut geen probleem: kind weet zelf wel wat hij nodig heeft immers :j

En het was ook niet een beetje soppen of jengelen wat hij deed, hij liet wel duidelijk blijken dat er een melkje in moest :=

Die van ons was net onder de 50 cm en net onder de 3 kg bij zijn geboorte. En zijn eerste verjaardag zat hij nog in een pakje maat 68 := Ook een hele nette baby met gelijk lopende lijntjes van gewicht en lengte. Op de -1 lijn zat hij geloof ik. Dus wij vonden het ook wel prima, hij kon het best gebruiken, had wat in te halen :j

En is nu (bijna 7) gewoon heel gemiddeld in de klas qua lengte. Er zijn er een paar groter, een paar kleiner.

Maar in slaap vallen zonder fles was gewoon kansloos, dat kon hij absoluut niet. Moesten ook echt in een zo donker en stil mogelijk met hem gaan zitten om hem af te melken en dan nog was je zó meer dan een uur bezig voordat hij eindelijk toe kon geven aan de slaap :(:) En dan maar bidden dat hij niet weer na 10 minuten wakker zou worden :=

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Baby slaapt alleen in draagza k en ‘s nachts aan borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 13:13

Ja wij voeden ook bij honger! Maar ze geeft t niet echt aan overdag dan..

Slaapjes zitten nu op 2x 30 minuten vandaag.
Waar ze zeggen je mag met deze leeftijd max 3 slaapjes op n dag toestaan.. worden dan lange dagen.
Al zeggen ze overal wat anders. Zo lastig!

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 13:25

Ja precies. Je zou anno-nu toch verwachten dat het allemaal niet meer zo ingewikkeld zou hoeven te zijn gezien de eeuwen aan ervaringen die er inmiddels moeten zijn := Het blijft zoeken en uitproberen hè :(:)

Als meisje tevreden is verder dan is dat in ieder geval al wel héél erg fijn :j

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 14:59

pmarena schreef:
Ja precies. Je zou anno-nu toch verwachten dat het allemaal niet meer zo ingewikkeld zou hoeven te zijn gezien de eeuwen aan ervaringen die er inmiddels moeten zijn := Het blijft zoeken en uitproberen hè :(:)

Als meisje tevreden is verder dan is dat in ieder geval al wel héél erg fijn :j


Je en elk kindje is natuurlijk anders. We zijn gewoon heel erg verwend met de eerste :')

Ag we modderen wat door. Tegen dat ze 1 zijn hebben de nog maar 1 slaapje nodig :D

Ze is nu natuurlijk flink ziek (corona helaas :( ) Dus vannacht flink gespookt. Hopen vannacht dan beter!

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 15:01

Ach, ook al Corona! Je hoort het nu wel heel veel....bij ons nu ook echt dichtbij en dat was voorheen niet. Kinders hebben er tot nu toe weinig en maar kort last van wat ik om me heen hoor, duimen dat het bij jullie ook snel achter de rug is :(:)

Gewoon alleen dat middagslaapje vond ik ook echt véél overzichtelijker :j

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-22 16:35

pmarena schreef:
Ach, ook al Corona! Je hoort het nu wel heel veel....bij ons nu ook echt dichtbij en dat was voorheen niet. Kinders hebben er tot nu toe weinig en maar kort last van wat ik om me heen hoor, duimen dat het bij jullie ook snel achter de rug is :(:)

Gewoon alleen dat middagslaapje vond ik ook echt véél overzichtelijker :j



Ja toch! Weet iedereen waar die aan toe is. 1 slaapje en klaar *\o/*

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 17:59

Daarom kozen wij er op een gegeven moment ook voor om die tussenslaapjes maar een beetje te freewheelen / ons daar niet meer zo druk over te maken, en vooral op die middagslaap te concentreren dat die ècht moest: samen met die kleine plat in donker en stil bedje en dan zocht hij het maar uit :=

En bij die tussenslaapjes de kans geven om te slapen maar er niet zoveel werk van te maken, want anders waren we echt de godganse dag bezig met niet-lukkende slaapjes en zat er helemáál geen ritme meer in.....want als je tegen alweer bijna middagdutjes tijd nog steeds aan het tobben bent met dat ochtenddutje.... :=

Dus dan deden we meneer tijdens die andere dutjestijden uiteindelijk maar bvb. meenemen in de draagzak / wandelwagen / auto ofzo, zodat hij de kans had om daar in slaap te vallen en hij anders in ieder geval toch zo goed mogelijk rust kreeg, zodat hij bij het middagdutje en 's nachts in ieder geval zo min mogelijk kans had om tè moe te zijn waardoor het dan helemaal niet meer zou lukken :(:)