Trouwen in 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:35

Nog geen concrete plannen maar ik volg gezellig mee. ^&+ ;)

Gefeliciteerd allemaal. Mooie datums komen hier voorbij zeg!


CupCakes_

Berichten: 3314
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:41

Mijn zus gaat in september trouwen, dus ik lees graag mee voor alle ins en outs. Mijn hond moet de ringen brengen, dat zie ik alleen nog niet goedkomen _O-

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:52

Nou gelukkig nog steeds even verliefd op mijn jurk :D In februari wordt ie pas vermaakt, maar de sample size zat al bijna perfect.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:01

Een kleine update van deze kant: vandaag mijn jurk weer aangehad!! Hij is nog steeds heel mooi. Wel een beetje eng dat ze dan gewoon met de schaar komen om hem op lengte te knippen :x Maar het is goed gekomen haha. Nu wordt de jurk komende tijd verder op maat gemaakt.

Komende zaterdag tijd om de taart te gaan ontwerpen, april komt steeds dichter bij ^&+

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:09

Kylan schreef:
Een kleine update van deze kant: vandaag mijn jurk weer aangehad!! Hij is nog steeds heel mooi. Wel een beetje eng dat ze dan gewoon met de schaar komen om hem op lengte te knippen :x Maar het is goed gekomen haha. Nu wordt de jurk komende tijd verder op maat gemaakt.

Komende zaterdag tijd om de taart te gaan ontwerpen, april komt steeds dichter bij ^&+


Ohh spannend.
Ik ben benieuwd wanneer mijn jurk geleverd wordt. Duurt zo lang..

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:35

Wachten duurt echt lang he! Ik had mijne in mei uitgekozen, dus 7 maanden gewacht. Nu weer 4 maanden tot ie echt klaar is...


Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:49

Spannend allemaal! Die van mij was er na 6 maanden geloof ik ongeveer, ik heb hem in april (of begin mei?) gekocht. Ik vond het juist zo snel gaan, was verrast toen ik de email kreeg :+

Wel een beetje zenuwachtig nu of er in april niet weer nieuwe maatregelen zullen zijn, maar goed we kijken het wel gewoon aan.

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:20

Ik ga ook trouwen in 2022, in september.
Locatie vinden die nog niet bezet is valt nog niet mee :+

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:22

@Eulogy inderdaad hopen dat er in april geen maatregelen meer nodig zijn. Wij hebben al wel besloten de bruiloft sowieso door te laten gaan, maar bij ons is de opzet van de dag ook zo dat het redelijk makkelijk aan te passen is. Tenminste, als de maatregelen zo zijn als tot nu toe steeds geweest is, met maximaal 30 personen etc. Maar ik hoop ook dat het niet nodig is!!

@lovemaylo: welkom en gefeliciteerd! Nu nog een locatie vinden voor september zal inderdaad lastig zijn.... Een jaar van tevoren is voor veel locaties echt het minimum. Wat voor iets zoek je en in welke regio? Wil je alles op 1 plaats of kan de ceremonie in het stadhuis en zoek je alleen een diner/feest locatie? In dat laatste geval ben je niet gebonden aan een officiële trouwlocatie en is een leuk restaurant met feestzaal misschien ook een optie.

juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:57

Oh leuk! toch een trouwen topic!! ik doe mee!

Ik heb mijn vriend op vaderdag 2021 ten huwelijk gevraagd. We wonen al bijna 10 jaar samen en hebben 2 kinderen samen. Onze trouwdatum komt al heel erg dichtbij, volgens de aftelapp op mijn telefoon nog 75! dagen, jaja... dat betekent dus dat we trouwen op 22-02-2022. Gewoon omdat we het zo'n leuke datum vinden.

ons budget is Low :)
we zijn al aardig ver met de voorbereidingen, trouwlocatie, feest/receptie/eetlocatie, jurk, fotograaf, kapper, kaarten is allemaal klaar... maar nu de rest nog.

Nu het zo dichtbij komt ben ik toch ook wel een beetje benauwd dat corona roet in het eten zal gooien. duimen maar dat het door kan gaan zoals we willen.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 19:43

lovemaylo schreef:
Ik ga ook trouwen in 2022, in september.
Locatie vinden die nog niet bezet is valt nog niet mee :+


Wellicht kun je kijk naar een donderdag of zondag? Dan heb je wat meer mogelijkheden. Ik ben zelf als fotograaf ook nagenoeg volgeboekt in september

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:04

Kylan schreef:
Een kleine update van deze kant: vandaag mijn jurk weer aangehad!! Hij is nog steeds heel mooi. Wel een beetje eng dat ze dan gewoon met de schaar komen om hem op lengte te knippen :x Maar het is goed gekomen haha. Nu wordt de jurk komende tijd verder op maat gemaakt.

Komende zaterdag tijd om de taart te gaan ontwerpen, april komt steeds dichter bij ^&+


Mijn jurk moest ook een flink stuk ingekort en wijder gemaakt. Vorige week heb ik hem definitief gepast. Helemaal naar mijn zin is het geworden! Ik had de jurk 2e hands op Vinted gevonden.
Heb me ook corrigerend ondergoed aan laten smeren.... sloeg wel stijl achterover toen ik zag wat dat kost... oei. maar goed, het ziet er wel een stuk strakker en mooier uit daarmee. Meteen ook schoenen en een omslagdoek (jurk heeft blote schouders). Het blijft in februari natuurlijk een gok wat het weer betreft.

Het volgende op de lijst is 4 bruidsmeisjes aankleden en ringen uitzoeken.
Notaris is bezig met de huwelijkse voorwaarden. Hoe trouwen jullie?

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

_Lorette_

Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 20:59

Ik denk dat wij er maar doordeweeks een hapje eten van maken als ik jullie zo hoor! Valt anders niet meer te organiseren...

Bestaat er ook een fijne verzamelwebsite voor trouwfotografen?

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 21:13

Leuk juval, nog maar 75 dagen! En inderdaad een hele mooie datum! Zo te lezen zijn jullie al flink ver in de voorbereidingen :) leuk dat jullie ook voor de bruidsmeisjes gaan shoppen!
De notaris zijn wij totaal niet mee bezig geweest, maar we wonen al 4 jaar in een koophuis dat op ons beider naam staat, met samenlevingscontract waar niets bijzonders in staat, dus vooralsnog is het plan gewoon de wettelijke regels te volgen.

Lorette, een fijne site heb ik niet kunnen vinden. Het is zo persoonlijk... Ik heb gewoon gegoogled :+ De meeste fotografen hebben vooral prachtige foto's in de buitenlucht en voor ons was goede binnen foto's ook een eis, dan is het daarna gewoon kijken welke stijl bij jullie past. Wij zijn niet zo van het poseren en de fotograaf die bij ons komt maakt dan ook vooral spontane plaatjes.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 21:28

_Lorette_ schreef:
Ik denk dat wij er maar doordeweeks een hapje eten van maken als ik jullie zo hoor! Valt anders niet meer te organiseren...

Bestaat er ook een fijne verzamelwebsite voor trouwfotografen?


Op The perfect wedding kan je er veel vinden. Ik rij overigens ook het hele land door :o :D

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

lovemaylo

Berichten: 1802
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 23:37

Bedankt voor de tips!
Wij zoeken een locatie die buiten en binnen mogelijkheden heeft, alles op 1 locatie. En beetje in het noorden van Overijssel, zuiden Friesland en drenthe.
Dacht dat 10 maanden van tevoren wel genoeg tijd zou zijn :+
Maar komt goed, ik heb nog geen stress :o

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:11

Wij hebben ook een locatie geboekt voor 19 mei 2023, wat ik wel apart vond is dat we nu al 50% moeten aanbetalen? Hebben meer mensen dat?

Wij gaan trouwen op het Landgoed van Sandenburg in Langbroek. Heb er ontzettend veel zin in alleen verder zijn we nu nog even niet zoveel met de bruiloft meer bezig omdat er een klein hummeltje onderweg is. :+:

Wat is aan te raden qua trouwjurk (van te voren qua maanden)? Ik wil in de outlets gaan kijken tot een max budget van 1500eu, dus hij moet dan volgens mij al daar in de winkel hangen. En ik wil wel van mijn buikje af zijn en weer een beetje terug in shape..

Wiwabalia & Piroska <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:39

50% aanbetalen is heel normaal in de trouwbranche, het is voor de uitbater of ondernemer die je inhuurt ook een stukje zekerheid. Bij mij moet ook 50% aanbetaald worden om de datum te kunnen reserveren.

Voor jurken in een goedkopere prijsklasse kan ik Assepoester in Arnhem aanraden!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 10:13

Liselot schreef:
Voor jurken in een goedkopere prijsklasse kan ik Assepoester in Arnhem aanraden!


Ik vond het daar echt tegenvallen, maar als je daar toch geen gaat moet je ook zeker naar Wed2Be Arnhem (5min daar vandaan).

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:08

Ja de assepoester is niet echt een winkel die ik zou aanraden :n
De vrouw van mijn neef had daar haar jurk vandaan, ze konden allereerst al geen torselet in haar maat creëren en tijdens de bruiloft heb ik dingen gezien die niemand zou willen zien, en helemaal niet op een bruiloft :o
de jurk was heel slecht vermaakt :o

Zou dan eerder inderdaad naar Wed2Be gaan :j

qua bruidsjurk is het afhankelijk wat je wil, hoe vroeg je van te voren moet zijn :o
Ik had een jurk van een Nederlandse designer, die was er in 5 maanden.
Ze gaven wel aan dat dit voor de meeste jurken geld, tenzij je een Amerikaanse designer wil, dan moet je rekening houden met een jaar :oo

Wij hebben voor de locatie 10% aanbetaald, dat is meer gangbaar dan 50%, tenzij het over je kleding gaat, dan is 50% aanbetalen weer heel gangbaar :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:11

Aanbetalen is inderdaad heel normaal, al hebben wij voor de locatie nog maar 10% hoeven aanbetalen. Een maand van tevoren dan nog eens 50% en de rest na afloop + eventuele aanvullende kosten die niet in het arrangement vallen.
50% al aanbetalen voor een datum in 2023 zou ik ook wel een beetje spannend vinden.

Hier ook geen goede ervaring met Assepoester, ik kwam (weliswaar onaangekondigd) even kijken en werd volledig genegeerd terwijl er verder ook geen klanten waren... Maar ik heb ook geen andere tips, behalve in de gaten houden of er misschien sample sales of andere acties zijn bij de grotere bruidsmode winkels. Als ze bijvoorbeeld plaats moeten maken voor de nieuwe collectie.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-21 11:20

Kylan, fijn dat je nog steeds blij bent met je jurk!

Lovemaylo, welkom en gefeliciteerd! Wat vervelend dat een locatie vinden zo lastig is.. het is overal echt bizar druk. Wij hadden het een na laatste plekje voor 2022 bij onze fotograaf.

Juval welkom en gefeliciteerd! Wat leuk dat jij je vriend ten huwelijk hebt gevraagd :D en het komt al dichtbij, spannend hoor. Ik hoop dat alles door kan gaan zoals gepland ondanks corona.

Lorette, ik heb op The Perfect Wedding onze fotograaf gevonden.

Wiwabalia, wij moesten bij het boeken 25% vooruit betalen. Ik heb eind oktober mijn jurk gekocht en ga 2 juni trouwen. Ik heb hem bij de bruidsmodeoutlet gekocht in Rotterdam, en daar waren ze blij dat ik zo vroeg was. Is overigens een superleuke winkel met heel veel keuze en leuke meiden om je te helpen. Ze hebben daar omdat het een outlet is alles op voorraad, maar bij de coupeuse is het bijvoorbeeld wel heel druk. Mijn jurk was trouwens 1000 euro. Die moest ik overigens meteen afrekenen en kreeg ik ook gelijk mee naar huis. Ik ga in januari bellen om hem te laten vermaken.

Zo, weer even bijgelezen :D
Wij zijn zaterdag weer op de locatie geweest, de dag krijgt steeds meer vorm. Zo leuk om ook te locatie weer even te zien, we zijn er nog steeds mega blij mee. Morgen hebben we een afspraak met de fotograaf en aansluitend ga ik high tea’en met de ceremoniemeesters om wat afspraken met hun te maken. We hebben inmiddels ook een DJ geboekt. Nu op zoek naar een bloemist.. iemand van jullie tips voor een bloemist in omgeving Rotterdam die ook met droogbloemen werkt?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10396
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:28

Ik ben bij Koonings geweest... daar hebben ze voor elk budget wel wat geloof ik :)

Ben half september geweest en wij trouwen half mei. Dat was voor hun ruimte zat qua tijd

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:33

Ik ben bij d’amore in Arnhem geslaagd voor mijn trouwjurk. Wel al bijna een jaar in huis, doordat we eigenlijk in april zouden trouwen van dit jaar en nu 22-7-22. We hebben deze week the save the date verstuurd. Helemaal leuk ! Ben alleen een stuk zwaarder nu dan met het passen van de trouwjurk, dus moet nu wel er wat aan gaan doen, maar nog niet echt de motivatie. Moet zeker 5 kilo af.

Live love laugh!
L. 18-12-18 S. 25-6-16 wat een rijkdom!
mam ik hou van je, je bent altijd in ons hart. Zo oneerlijk en opeens *11-11-1954 - 9-5-16

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 11:40

Amber_ schreef:
Liselot schreef:
Voor jurken in een goedkopere prijsklasse kan ik Assepoester in Arnhem aanraden!


Ik vond het daar echt tegenvallen, maar als je daar toch geen gaat moet je ook zeker naar Wed2Be Arnhem (5min daar vandaan).


Oh echt ja? Ik heb daar laatst 2 jurken geleend voor een styled shoot en dat beviel heel goed. Maar kan natuurlijk met een echte eigen jurk wel anders zijn

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Blue_flower, idion, Kimmie25501, manonnevot, MyWishMax, Pieke_Gwen, roekes, TheNovelist, TurboDi, Zoe_97 en 143 bezoekers