Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:35

Tinka schreef:
Hier opgelicht, heb 2 eczeem dekens gekocht, zat alleen een scheurtje in staartflap volgens verkoopster. Ze zitten dus vol met slecht gerepareerde plekken en de ene echt helemaal vol met gaatjes. Volgens verkoopster gewone gebruikssporen en nog prima bruikbaar. Lijkt mij niet echt handig een deken vol met gaten bij eczeem. Nou mag ik ze terug sturen, maar dan kost het mij 14 euro en heb ik niets. En de vraag is of ik mijn geld terug krijg. Stuurde een foto mee en dan beweert ze ook nog dat het haar deken niet is.
Dat is dus 52 euro in de prullenbak, harde les weer. Ik koop wel een nieuwe. [ [url=m/JNqAiy.jpg]Afbeelding[/url] ] al die witte plekken zijn dus gaten, kan mijn vinger er doorheen steken.


Ik koop paardenspul om die reden niet meer tweedehands. Ik heb niet heel vaak een miskoop gehad, maar als het een miskoop was dan was het altijd paardenspul.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:38

Ik haal het op als het paardenspullen betreft.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:42

Ik zou me kapot schamen als ik zoiets zou verkopen
Heb vorig jaar een deken verkocht waar wel gaatjes inzaten, alles vermeld, en ook van alle gaatjes een foto gemaakt en een lage prijs.
Eerlijkheid duurt het langst, toch…?

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 15:50

Zij vind dat ze eerlijk is geweest en dat dat normale gebruikssporen zijn. Ben in dubio wat te doen, kan al die gaatjes wel repareren maar dan ben ik uren bezig.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:19

SweetVanille schreef:
marleen_usar schreef:
Weet iemand of dit klopt, ik ken iemand en die heeft een uitkering dan mag je geen geld op je rekening gestort krijgen. Maar iemand van de gemeente gaf aan dat geld van Marktplaats wel gestort mag worden.


Zolang het je eigen spul is wat je verkoopt mag het (geen winst), gaat het om handel (winst) dan niet.


Dat is niet waar! Alles wat binnenkomt moet opgegeven worden. Doe je dat niet en je krijgt een keer controle, kan je goed de pineut zijn. Het is maar net hoe streng de gemeente er mee omgaat. Dus pas goed op!

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 17:21

Dat is wel waar, in mijn gemeente dus blijkbaar. Zoals al gezegd is dat dus verschillend.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:02

Hoe lang wachten jullie met doorgaan tot de volgende?
Zaterdag toont iemand interesse, t kan worden opgehaald door partner deze week. Das prima. Zou erop terug komen zondag.
Zondag niks, dus ik check. Ze was druk, nog niet thuis en zou vandaag dan de dagen van ophalen laten weten.
Het is nu avond en niks…ben er wel aardig klaar mee… is dat raar?

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:08

Dan zou ik haar nog even deze avond geven en dan melden dat ik doorging naar de volgende.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:15

Ja. Dat denk ik ook maar. Morgenochtend is t klaar.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:47

Ik had gisteren een mooie.. Mens was te lui om naar boven te lopen om iets gratis op te halen. :))

Ik zet gisteren 2 teakhouten stoelen op marktplaats. Gratis afhalen.

Binnen het uur iemand die 2 straten verderop woont, ze wil ze wel hebben.

Prima, kom jij ze halen, ben ik er vanaf. Beetje TLC er tegenaan, heb je er nog jaren plezier van!

Dus ze belt aan, ik doe open. Niemand?

Vaag, ik op mijn telefoon kijken, staat er: "Ik kom niet naar binnen want ik heb geen mondkapje bij me"

Ik: Ze staan boven op de galerij, je kunt ze zo pakken.
Zij: U heeft wel veel trappen


Nou zeg, moet je een trap op, voor gratis spullen, kan ik het ook nog even beneden brengen voor je zeker? :')

Komt ze hijgend en puffend boven ( ruikend naar sigarettenrook) zegt ze: "Ik ben chronisch verkouden"

Uiteindelijk heeft ze het meegenomen, ik er vanaf. :))

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:49

Gerookt vlees gaat langer mee zeggen ze :P

Ik heb nu 1 die eindigt iedere zin met "bedankt" _O-

Hilarisch gesprek krijg je dan.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:12

Dat met rook had ik mijn laatste ophaal-actie ook, hartstikke aardige vrouw hoor, echt wel behulpzaam etc. maar ergens halverwege zegt ze zo, ja ben een beetje buiten adem, last van mn luchtwegen.
Soms ben ik dan wel gewoon trots dat dan niet meteen zeg wat ik denk, maar als je hele huis naar rook ruikt heb ik wel een vermoeden hoe dat komt..

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:15

Haha Siskeh, maar ze loog er niet over, ze had ook last van haar luchtwegen :P

Hier wat vintage kleding, jurken/schoenen op Marktplaats. Krijg ik een berichtje van een 'winkel' denk ik? Dat ze voor 40 euro alles wel komt halen.
Ik heb een tegenbod gedaan van 50 euro, totaal geen reactie op.

Heb de advertentie er af gehaald na twee weken, bied het nog 1x aan op Facebook en anders dan maak ik er wel mensen gratis blij mee.

Ben ik zo raar dat ik liever iemand er gratis blij mee maak, dan geld aan laat verdienen :o

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:10

Tijd afgesproken met koper om iets op te halen. Was de kleine nog op bed leggen, ging ineens de bel. Schrok me een hoedje... oops het is al zo laat! Nee, bleek ze een uur eerder te zijn gekomen, haha. Gelukkig dat ik gewoon thuis was, je zou maar voor een gesloten deur staan dat is vervelend!

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:24

Ja soms komen ze eerder, ik heb er 1 die komt spontaan langs. Ik had een wafelijzer op Facebook gezet, en er wordt aangebeld. Ik doe open en de vrouw zegt daar ben ik weer, heb jij dat wafelijzer nog? Uh oke ja die heb ik nog ik zal hem even pakken.

Ik vroeg er 20 euro voor, ik geef hem aan en ze stopt brief geld in mijn hand. Ze roept nou bedankt weer doei. Ik deed de deur dicht en ik zag dat ze 15 euro had gegeven. Ach daar doe ik niet moeilijk over.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:44

marleen_usar schreef:
Ja soms komen ze eerder, ik heb er 1 die komt spontaan langs. Ik had een wafelijzer op Facebook gezet, en er wordt aangebeld. Ik doe open en de vrouw zegt daar ben ik weer, heb jij dat wafelijzer nog? Uh oke ja die heb ik nog ik zal hem even pakken.

Ik vroeg er 20 euro voor, ik geef hem aan en ze stopt brief geld in mijn hand. Ze roept nou bedankt weer doei. Ik deed de deur dicht en ik zag dat ze 15 euro had gegeven. Ach daar doe ik niet moeilijk over.


Nou dat vind ik behoorlijk asociaal eigenlijk van die vrouw.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:25

marleen_usar schreef:
Ja soms komen ze eerder, ik heb er 1 die komt spontaan langs. Ik had een wafelijzer op Facebook gezet, en er wordt aangebeld. Ik doe open en de vrouw zegt daar ben ik weer, heb jij dat wafelijzer nog? Uh oke ja die heb ik nog ik zal hem even pakken.

Ik vroeg er 20 euro voor, ik geef hem aan en ze stopt brief geld in mijn hand. Ze roept nou bedankt weer doei. Ik deed de deur dicht en ik zag dat ze 15 euro had gegeven. Ach daar doe ik niet moeilijk over.


Ik vind dat toch wel aso eerlijk gezegd, van die vrouw.

DuoPenotti

Berichten: 29477
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 08:51

Vind dat ook echt aso.

Ik had een oud fitness apparaat er op staan voor flesje hugo. En bij de prijs had ik 2 euro staan ipv gratis. Ik dacht kijken of gratis of 2 euro verschil maakt in mensen die reageren.
Gisteren zou er iemand komen tussen 1 en 2. Vooraf liep het contact al stroef. Zoals gelezen en dag er op pas antwoord. Maar had geen andere gegadigde dus toe maar...
Maar zoals ik al verwachte kwam er niemand opdagen. Nog een berichtje gestuurd. Maar niks.

3 uur later kreeg ik een berichtje van iemand anders. Aangegeven dat hij eigenlijk besproken was maar als zij wel op kwam dagen hij voor haar was.
En die kwam mooi op afgesproken tijd. Met 2 euro. Ik wilde die eerst niet aannemen vond het wel goed zo.
Maar geld was geld en moest het aannemen.
Zo makkelijk kan het dus ook.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:06

Fijn van de 2de!

Hier had ik 3 mandjes te koop voor €1. Iemand reageerde en ging ze komen halen. Een half uur na afgesproken tijd een bericht dat ze het niet ging halen. Gestuurd dat het geen probleem was en of ze een ander tijdstip wou plannen. Geen reactie uiteraard. Wel flink actief op haar account. Krijg ik 2 weken later om 6.30 bericht: Ja graag.

Heb ik dus niet meer op gereageerd :')

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:40

Ze is al eerder geweest voor een stofzuiger en toen gaf ze ook 5 euro te weinig. Toen riep ik haar terug en gaf aan ik heb 5 euro te weinig gehad. Oh is dat zo, sorry hoor hier heb je nog 5 euro.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:45

Nou de volgende keer zeggen: Als je mij die €5 van de vorige keer geeft en dit wel correct betaald, dan krijg je het mee. Anders niet.

Wat een mentaliteit zeg.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:51

Wauw dat is wel heel bijzonder, ook om gewoon zonder afspraak voor de deur te komen staan. Die zou ik de volgende keer idd niet laten vertrekken voor ze meer betaald heeft, ook voor deze. Die durft! En ze komt er dus mee weg ook blijkt.

marleen_usar

Berichten: 24657
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:29

Ze overrompeld je echt, en dan later denk je woh dat ging snel.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:56

Ik neem daarom altijd eerst het geld aan voor ik iets meegeef..

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:52

marleen_usar schreef:
Ze overrompeld je echt, en dan later denk je woh dat ging snel.

Dat zal ook haar truc zijn om het op die manier te doen. Wat laag zeg dat je mensen voor 5 euro zo naait.

Ik kan me wel voorstellen dat het geen enorm probleem is, maar als ze het nu voor de tweede keer zo doet is het wel bewust van haar en dat vind ik laag.