Twee weken lang elke dag een boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 20:27

Hallo,

Ik rij sinds kort een nieuwe route naar mijn werk.

Vorige week kreeg ik een boete omdat ik te snel had gereden (58 na correctie) waar je blijkbaar 50 mocht.

Ik was écht in de veronderstelling dat je daar 60 mocht, dus toen ik de boete ontving ben ik dus direct 50 gaan rijden daar, in de hoop dat ik de keren daarvoor niet te hard heb gereden. Alleen nu heb ik wéér twee boetes in de bus van die periode.

In tussentijd ben ik er ook nog een paar keer met de auto van mijn vriend langs gereden (en die krijgt de boetes via zijn werkgever te horen).

Kan ik hier iets tegen doen?

De eerste boete vind ik terecht, ik heb gewoon te hard gereden. Die is ook al betaald.

Maar is het niet gek dat ik geen kans heb gekregen om mijn rijgedrag aan te passen?

Dit wordt anders een heel duur grapje.. :n

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:29

Nou je mag er gewoon maar 50 dus elke keer dat je te hard rijdt ben je in overtreding. Je kan proberen in bezwaar te gaan maar ik denk dat je weinig kans hebt. Regels zijn gewoon regels. Tenzij je kan aantonen dat het een onduidelijke situatie is denk ik? Wat voor weg is het dan dat je dacht dat je er 60 mocht? Je mag namelijk binnen de bebouwde kom nooit harder dan 50...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:31

Nee, die zul je gewoon moeten betalen. Je hebt immers te hard gereden, dus de boetes zijn wel degelijk terecht.
Een hard en dure les dus. Waarom wist je niet hoe hard je daar mocht? Staan er geen borden?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:33

Elke keer dat je erlangs reed had je een kans om je maximumsnelheid en rijgedrag aan te passen. Ik denk dat het een dure les wordt :=

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:34

Autorijden is anticiperen, zou een mooi verhaal worden zeg.
Voortaan gewoon gelijk 50 rijden scheelt je een hoop boetes

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:35

Zwart wit gezien zijn al die boetes terecht natuurlijk... Dit is echt heel erg zuur maar daar zullen inderdaad nog meerdere boetes volgen.

Een collega heeft het ook gehad, die had geluk dat er door file niet altijd te hard gereden kon worden maar die heeft ook ruim negen boetes ontvangen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:35

Het zou veel gekker zijn als je 1x geflitst wordt en daarna ongestraft te hard mag rijden totdat de boete op de mat valt.

Maar het is wel heel zuur als je het echt niet wist. Wat balen!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:36

Is het een onduidelijke situatie? Anders kon je inderdaad iedere keer dat je daar reed je gedrag aanpassen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:37

Ik heb dit ook een keer gehad toen de trajectcontrole in Utrecht weer aangezet was. Had ik even gemist. In de kerstvakantie kon ik lekker doorrijden.
Nu rij ik er altijd 80 :Y)

Maar nee, het is wat het is. Het is blijkbaar een vaste paal die er dus altijd staat. Kijk je dan wel om je heen als je rijdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:40

purny schreef:
Autorijden is anticiperen, zou een mooi verhaal worden zeg.
Voortaan gewoon gelijk 50 rijden scheelt je een hoop boetes

Leuk, op de snelweg. :')

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:42

Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:43

Mkango schreef:
purny schreef:
Autorijden is anticiperen, zou een mooi verhaal worden zeg.
Voortaan gewoon gelijk 50 rijden scheelt je een hoop boetes

Leuk, op de snelweg. :')


Mij lijkt de weg waar dit topic over gaat geen snelweg als de maximumsnelheid 50 is...

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:45

Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...

Gaat niet werken, collega van mijn man kreeg voor 2 weken boetes binnen omdat er ergens "ineens" een flitspaal stond... na die boetes wist hij dat er nog 2 a 3 weken boetes achteraan kwamen.
Bezwaar had geen zin, want je hebt gewoon niet te hard te rijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:46

Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...


Dat zou ik wel bizar vinden :o TS wist het niet, maar wie weet staat er gewoon ergens een bord waar ze overheen kijkt.

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:49

Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...


Maar als je de eerste keer daar een boete krijgt dan weet je dat toch voor de volgende keer? Dat je daar niet meer harder moet rijden?
Iets met ezel en tweede steen...

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:51

Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...

Waar baseer je die 'heel grote kans' op? Heb je hier ervaring mee of denk je alleen dat TS veel kans maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:52

purny schreef:
Neon schreef:
Bezwaar aantekenen... je moet ook de kans krijgen om je fout te herstellen... je wist niet dat je maar 50 mocht... en je hebt in de tijd tussen het moment dat je te hard had gereden en dat je de bon hebt gekregen geen kans gehad om het te herstellen... heel grote kans dat je maar 1 boete hoeft te betalen...


Maar als je de eerste keer daar een boete krijgt dan weet je dat toch voor de volgende keer? Dat je daar niet meer harder moet rijden?
Iets met ezel en tweede steen...
Ze kreeg die boete pas nadat ze er twee weken lang elke dag te hard reed, dat heeft niets te maken met een ezel en een steen (één steen, geen twee - het gaat er juist om dat het dier zich niet aan dezelfde steen stoot :)) ).

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:52

Oeh dat is wel een dure. Ben inderdaad bang dat er niets anders op zit dan betalen. Ben wel benieuwd naar de situatie, flitspalen zijn meestal wel duidelijk zichtbaar.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:15

Heel erg zuur dat je een aantal boetes zult ontvangen, altijd zonde geld.
Ik ben alleen bang dat je geen poot hebt om op te staan. Jij hebt immers te hard gereden.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:15

Collega had dit op de weg naar het werk, zowel op de heenweg als terugweg geflitst. Die tweede werd echt niet kwijt gescholden.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:19

Logisch, want je mag gewoon niet te hard. Vandaag niet en morgen niet. Heeft niks met fout herstellen te maken. Je wordt het niet, maar je kon het wel weten. Tenzij de situatie dus super onduidelijk was, dan zou ik het proberen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:21

Je kan altijd proberen bezwaar te maken. Wellicht zijn ze coulant, maar tenzij je goed kan onderbouwen dat de situatie onduidelijk is, staan ze gewoon in hun recht je meerdere keren te beboeten.
Maar bezwaar maken is eenvoudig en kost je niets, dus zeker proberen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:21


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:25

Suzanne F. schreef:
Collega had dit op de weg naar het werk, zowel op de heenweg als terugweg geflitst. Die tweede werd echt niet kwijt gescholden.


Dit heb ik eens gehad met de dierenambulance....kon mooi 90 euro aftikken. -O-

DuoPenotti

Berichten: 29440
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Twee weken lang elke dag een boete?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:28

Zo reden mijn vriend en ik achter elkaar aan om de auto naar de garage te brengen, beide ook te hard omdat we stellig dachten daar 60 te mogen ipv 50...zuur.

Maar ts, 2 weken, dat zou wel heel erg zijn :knuffel:
Als je ze echt allemaal krijgt zou ik toch eens bij rechtsbijstand vragen of je er echt niets mee kunt.
Misschien zijn ze coulant en schelden ze de helft kwijt, ook straf genoeg.
Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen.