Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:06

Zoals de topictitel zegt, waar zou jij beter in willen worden?

Ik wilde zelf leren brood bakken en heb mijzelf als doel gesteld 10 dagen lang, zonder uitzondering, elke dag een brood te maken. Was er nog brood van de dag ervoor? Dan een klein snackbroodje, bijvoorbeeld bolletjes of een noten-rozijnenbroodje.

Dit is gelukt en ik heb er zoveel plezier in dat ik nu net een bestelling voor 15kg bloem/meel binnen heb gekregen :D Ook een zuurdesem cultuur gestart en kan nu brood met gewone gist en zuurdesem maken :)

Dus, waar zou jij beter in willen worden en hoe ga je dit bereiken? Laten we elkaar aanmoedigen!


Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:53

LMM, ik ben nu bezig met mijn doel voor volgend jaar, 100 dagen groente én vlees uit eigen tuin. De eerste tuinbonen zitten al in de grond, de knoflook is geplant en de mosterd en rode Pak choi staan in de koude kas :)

IsaCalixa, Meerdere redenen; Wij eten graag en veel brood hier thuis (2 volwassenen en 1 kleintje eten mee, elk brood gaat praktisch elke dag op :D), om mijzelf uit te dagen en iets nieuws te leren (thuis een bedrijf en 2 jonge kinderen, dat wordt wat eentonig), en het geeft een goed gevoel iets daadwerkelijk vol te houden.

NailB, dat is een hele goede! En hoe wil je dat gaan aanpakken? Ga je bijvoorbeeld een schrifje bijhouden met wat goed ging, waar je trots op bent vandaag en hoe je bepaalde situaties anders aanpakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 23:45

nanoukkie schreef:
Leuk topic! Ik wil beter worden in op een gezonde manier gezond leven, als je weet wat ik bedoel haha! :)


Ik denk het wel! Dus niet enkel voeding, maar ook bewegen en mindset erbij pakken, als ik het zo lees.
Heb je een idee waar je beginnen wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:09

_xManadisx_ schreef:
Mijn werk niet mee naar huis nemen en kunnen loslaten.
Ben ik heel erg slecht en en wil nooit naar huis voor alles onder controle en af is.

In welke branche werk je? Dat lijkt mij lastig en vermoeiend!

Amado7 schreef:
Mijn doel is : kwetsbaar durven zijn. En na 3 jaar écht oefenen gaat het wat beter maar vaak lukt het ook nog steeds niet dus het is nog steeds mijn doel.

Knap hoor! Is lastig, jezelf open opstellen :) Ben je wel trots als het je wél gelukt is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 16:27

MarlindeRooz schreef:
Mijn doel is geld besparen... wil deze maand maximaal 1 keer eten bestellen en geen onnodige dingen kopen. Natuurlijk wel kerstcadeau’s en andere “nodige” dingen. Maar weinig inkomen = minder uitgeven! :D

Maar thuisbezorgd is zo fijn en makkelijk als je moe bent. :o


Eten in het voor maken kan daarbij helpen! Denk aan pastasaus (en dan de pasta op het moment zelf erbij maken), soepen, ovenschotels, stamppotten :D

Hier had ik bij het brood maken tegen mijzelf gezegd dat ik hoe dan ook elke dag een brood ging maken, dan laat je geen ruimte voor smoesjes :) En niet zeggen; ik ga het proberen maar denk niet dat het lukt, of misschien lukt het dit keer wel! dan geef je jezelf al ruimte om te sjoemelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 19:05

Chiren schreef:
Ik wil in 2021 minimaal 50 dagen groente of fruit uit mijn eigen kleine stadstuintje kunnen nuttigen. Hoe ik dat ga doen? Nog geen idee. Probeer nu te bedenken welke groentes ik graag in de tuin zou willen en ik vaak eet.


Ah wat leuk! Kunnen wij elkaar in elk geval helpen met tips :D Heb je dit jaar ook al groentes en fruit uit eigen tuin gegeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:59

Leuk, meer mensen die meedoen :D

Chiren
Ik heb 144m2, maar een deel heb ik voor snijbloemen gereserveerd (nog een doel; snijbloemen langs de weg verkopen, niet alleen voor eigen gebruik :D).

Wat gaaf, al die fruitbomen! Die van ons zijn nog te jong om fatsoenlijk vrucht te dragen. Hoe groot maak je je kasje?

Eenhoorn
Dat is ook een hele leuke! Merk je al verschil? En wil je echt op niveau Engels leren spreken? Welke andere talen zou je willen leren?

Gothico
Waarom pas op zangles als je met een vriend een bandje kan starten, waarom niet beginnen omdat het je leuk lijkt?

Gem
Heb je een idee hoe je dit doorbreken kan? Wat zou iets kunnen zijn waarvan je nú de knoop doorhakken kan?

Nanoukkie
Mooi begin! En hou je bij waar je naartoe wilt of ga je het op gevoel doen?

Linnie
Vind je het moeilijk om Engels te spreken of ben je bang een fout te maken waardoor je dichtklapt?
Als ik het zo lees is een overkoepelend doel bij jou lijstje; Hoe zet ik mijzelf weer op de eerste plek. Je mag me corrigeren als ik dat fout lees ;)
Volkstuintje is een heel goed idee! Leerzaam, gezond, lekker :D En wat betreft een bijrijdpaard; Als je nooit iets laat weten, kunnen anderen er niet ván weten dat je wat zoekt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-20 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:12

Wyb_ster
Breien, leuk! Wat voor patroon/steek wil je uiteindelijk kunnen?

Manadisx
Ah, dat is het zeker niet.. Eigen praktijk of met een groepje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:45

Amando
Wel een beetje lief voor jezelf zijn he!

Thirtheenn
Wat gaaf zeg! Hij ziet er echt schitterend uit <3 Doe je dit al lang?

Gothico
Misschien dat je met zangles dan tips kunt krijgen? Je hoeft het wiel niet voor de tweede keer uit te vinden :P Wat een talen joh :D Knap! Het enige wat ik in het Italiaans ken is; Tu sei una capra! Maar dan alleen omdat ik met een Italiaan werkte die tegen mij zei als ik iets stoms/doms deed :+

Eenhoorn
Hoe wil je met die talen bezig? Via bijvoorbeeld Duolingo of door gewoon veel series in die taal te kijken?

Linnie
Even lekker er alleen op uit dus :D Heerlijk!

Gem
Ik ben het met Wyb_ster eens, je doet dit niet zonder erbij na te denken :) Beterschap met het herstel van de operatie! Daar ga je later veel profijt van hebben door nu rustig aan te doen :)


Hier heb ik de laatste bestelling gedaan voor mijn groente- en bloementuin. O.a. pepertjes, snijbloemen (cosmos, zinnia, strobloemen) en tomaten zitten daarbij. Kan niet wachten tot ze binnen zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:36

Gem
Minder verspillen is ook een goede! Wat gluten betreft, zonder gluten wil een brood niet rijzen. In glutenvrij meel zit daarom o.a. guargom om dat op te vangen :) Cakes en koekjes kun je al heel snel minder zoet maken, of zoeten met inderdaad fruit :D

Gothico
Scheelt dat als je 1 taalfamilie kent, je ook wel lijntje naar andere talen uit dezelfde familie kunt trekken :) Als je ze al begrijpt heb je het moeilijkste gedeelte volgens mij al gehad :D
Ik kon erg goed met die Italiaan hoor, hij was een beetje het mannetje en probeerde zich ook zo te profileren. Maar raad eens wie van MIJN stoel afging als ik de kamer binnenkwam na een paar weken.. :)) Erg gelachen met en om hem :P

Thirteenn
Hoelang doe je erover om een boekje te maken? Is het een idee dat je bijvoorbeeld tegen jezelf zegt elke week 1 (of 2, afhankelijk van hoelang zoiets duurt) te maken?

Mijn tuin van dit jaar;
Afbeelding

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:19

Thirteenn
Ik heb de stapelsnijder opgezocht, niet de goedkoopste investering! Maar als je er een handeltje in wil beginnen, is het denk ik wel het investeren waard. Je kan dan weer iets sneller werken en je weet zeker dat alle bladzijden op hetzelfde formaat zijn :j En wellicht kun je die 15 boeken wel te koop aanbieden, maar ipv zeggen dat jíj ze niet goed gelukt vind, dat dit 'leer'boekjes zijn geweest en daardoor ieder met een eigen karakter :D

Germie
Oh wat leuk! Heb je 1 leerstempel besteld of ook van die guts dingen (of heten die ook leerstempels?) erbij? Wat zou je er uiteindelijk mee willen maken? Ik zie graag foto's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 17:04

Aight
Hoelang ben je hier al mee bezig? Dit is er 1 die ik ook nog wel tussendoor zou kunnen doen :D

Thirteenn
Welke app is dat?

Hutcherson
Heb je hier ook les in? Rechtsom gaat dus wel goed? :)

Valerie93
Dat is ontzettend knap al! 16 jaar is niet niks. Zoals Thirtheen inderdaad zegt, als het je geen energie geeft is loslaten verstandiger.
Stel dat er een vriendin van jou naar jou kwam om raad als ze in hetzelfde schuitje zat, wat zou je haar zeggen? Dát is hetgeen wat je zou moeten doen, hoe lastig ook! Soms helpt het om heel rigoureus een nummer en de gesprekken te verwijderen :)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 07:40

In welk opzicht? In het dagelijkse leven, door mensen om je heen die je kent, die je niet kent? Of wil je meer waardering voor de dingen die je doet? :)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:17

Voor mijn doel om volgend jaar 100 dagen uit eigen tuin eten heb ik knoflook geplant, 46 teentjes. Daarvan zijn er nu 45 boven :D Als dat zo doorgaat hoeven we volgend jaar in elk geval geen knoflook te kopen :P Verder bak ik nog steeds broden, en er is blijkbaar een brood-topic op Bokt en daar had ik nog een tip gekregen om mijn zuurdesem beter te laten rijzen. Dus de zuurdesembroden gaan nu nog beter dan eerder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:30

Gem schreef:
Nabster schreef:
Ik wil eens gezien worden.

Je kunt een fluoriserend pakkie aantrekken en een Bassie-pruik op doen :D . Da's flauw..... sorry.

Maar Nabster .... buiten 'je best doen om, in welke zin dan ook, op te vallen', heb je zelf weinig invloed op 'gezien worden'. Het is aan anderen om jou te zien. Te willen zien maar ook te kunnen zien.
:(:)


Daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Je kunt jezelf beter de vraag stellen of je jezelf het waard genoeg vind om gezien te worden. Is het antwoord 'nee', dan is dat de houding die je aanneemt en zullen anderen zo om je heen kijken. Self fulfilling prophecy.

Het mooie van dit is, dat je dit om kunt draaien! Echter moet je hiervoor wel met jezelf aan de slag, om jezelf lief te gaan vinden en je waarde in jezelf terug te vinden! Want, je bent het waard! Een simpele oefening hierbij zou kunnen zijn, door elke dag in de spiegel te zeggen; "Ik ben waardevol, ik mag er zijn, ik heb mijzelf lief" In het begin zal je het zeggen zonder te menen en zal het raar aanvoelen, maar hoe vaker je het zegt, hoe meer je erin gaat geloven :D En uiteindelijk ook naar handelen :)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:58

Aight
Dat is een hele mooie toevoeging!

Gothico
En hoe ben je van plan het aan te pakken, zover op een eenwieler te kunnen fietsen? :D

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:37

En waarom eerst oefenen en dan de aanschaf van een nieuwe eenwieler, ipv eerst de nieuwe aanschaffen en daarmee oefenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:27

Ik heb even lopen denken hoe dit topic duidelijker wordt, omdat ik denk dat dit topic zeker potentie heeft! We noemen nu allemaal dingen waarbij/waarin we graag beter willen worden, dit echter zonder een plan oid op te stellen om deze doelen ook daadwerkelijk te behalen.

Ik trap af; ik wil 'de' shuffle/electroswing leren. Dit wil ik al sinds ik dit filmpje ken:

Ik word hier al helemaal gelukkig van om naar te kijken, maar heb vaak genoeg tegen mijzelf gezegd dat 'ik toch niet kan dansen'. Met als gevolg het maar niet te doen, waardoor ik INDERDAAD NIET KAN DANSEN. :+

Plan de campagne; Elke dag minstens 10 minuten oefenen! Waarom 10 minuten? Elke dag zijn er wel 10 minuten die ik doelloos gebruik met het scrollen door social media, kan ik die beter inzetten om mijzelf iets te leren. Hoe ik mijn vooruitgang bijhoudt? Na een maand filmen, en de maand daarop weer, totdat ik 12 filmpjes heb waarop inderdaad vooruitgang te zien is :)

Wie doet mee? En heb je hulp nodig bij het concreet maken van een plan, vraag het hier! Ik denk dat dít het gebied is waarbij we elkaar een stok achter de deur kunnen geven.

Op 1 voorwaarde, hou het leuk en haalbaar voor jezelf! :D

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:32

Oeh, dat is een lastige Safiera! Heb je dit alleen in dit soort situaties of ook op andere momenten? Ik heb het boek 'The subtle art of not giving a f*ck' gelezen, die heeft mij wel wat heldere licht momenten gegeven, wellicht ook iets voor jou?

Ik ben nu op dag 3, en ik weet 1 ding; Ik. Heb. Geen. Conditie :') Maar we gaan vrolijk door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:53

Safiera
En zou je bijvoorbeeld iets zien in het gebruiken van affirmaties? Dus elke dag beginnen door tegen jezelf te zeggen (bijvoorbeeld);
- Ik mag spanning voelen bij situaties waarvan de uitkomst mij onbekend is
- Ik krijg elke dag meer vertrouwen
- Ik doe mijn best
- Ik behandel mijzelf zoals ik een vriend(in) zou behandelen
- Ik leer elke dag bij

Voor mijzelf gebruik ik vaak; Ik mag ruimte innemen.

Daarbij is het wel belangrijk dat je het positief stelt. Hierbij bedoel ik dat je het woord 'niet' niet gebruikt :P De eerste keren voelt het raar om tegen jezelf te zeggen, maar wat je vaak hoort ga je geloven, dus zonde om daar niet op een positieve manier gebruik van te maken!

Muffin
Ik denk dat die affirmaties bij jou ook wel van pas komen! En ook jij mag ruimte innemen! Heb je een idee waar die onzekerheid vandaan komt?

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:47

Na ruim een week heb ik dan welgeteld 1 move er een beetje in zitten :D

Hoe is het bij en met de andere mensen hier? :)

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:29

Gothico
En wat voor plan maak je voor jezelf om het te halen, hoe ga jij ervoor zorgen dat je conditie op gaat bouwen? :)

Absolem
En zou het helpen als je je wekker verder bij je bed vandaan zet? Zet je hem bewust eerder zodat je kunt snoozen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:30

Safiera
Wat goed dat je om hulp hebt gevraagd! Dat heeft bij mij destijds ook erg veel goed gedaan :D Mooi dat je een goede ervaring hebt gehad toen iemand iets bij je op heeft gehaald :D Wat zijn dingen die nu goed voor jou werken, om meer van jezelf te houden? :D

Gothico
Als ik het goed begrijp heeft het fietsen dus de grootste aandacht? Dan is uitbouwen inderdaad een mooie! Heb je wat mooie fietsroutes in de buurt? Ook fijn dat dit goed te doen is met Corona, dat je lekker buiten bezig bent!

Ik merk dat ik het gewoon spannend vind om een nieuwe move te leren, hoe stom dat ook kan klinken. Nu lukt deze namelijk, en wil ik lekker vertrouwd doen wat lukt. Even iets om overheen te stappen, mijn zoontje vind het gedans leuk en springt lekker mee, alsof hij er ook maar IETS van gaat vinden. Mijn man heeft ook nog nooit een opmerking erover gemaakt, die heeft zelfs wel gezegd dat als het me iets lijkt ik vooral op les moet gaan, dus het is mijn hoofd die het voor anderen invult hoe ze over mijn gehups denken :Y) Maar bewustwording is de eerste stap, toch? :))

Anoniem

Re: Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:40

Leuk dat er meer mensen aansluiten :D

Chiren
Wat voor kasje ga je maken? Wat wil je gaan verbouwen? :D

Emmaa
Als je vanaf een studie en thuiswonen komt (neem ik voor het gemak aan), is dat ook nogal een stap.
Slim van je om een schema te maken! Lekker inzichtelijk maken waar je aan werkt en waar je naartoe werkt. Heb je ook een bedrag in je hoofd wat je wil gaan sparen?

Balenciaga
Wat is dat dan achteraf geweldig geweest dat jij niet aangenomen bent als stewardess! :D Wauw, wat een kans zeg :D Zijn er dan wellicht trainingen die je (vanuit je werk misschien zelfs?) zou kunnen volgen?

Safiera
Lekker bezig! Goed van je dat je je buren ook hebt gevraagd :D
Wandelen en buiten (bezig) zijn doet echt heel veel voor je gemoedstoestand :j Je bent goed bezig!
En zo'n eetbui, is dat een gevolg van je verzetten tegen de stress? Wat nou als je als je gestresst bent en de mogelijkheid hebt, even buiten gaat wandelen? Of een halve liter water drinken, zodat je maag denkt dat je vol zit? (en je weer een deel van de dagelijkse hoeveelheid vocht binnen hebt :D)

Love2sk8
Een halfuurtje is vaak goed in te plannen :) Hoe wil je Spaans leren? Via Duolingo kun je bijvoorbeeld gratis online Spaans oefenen.
Heb je voor jezelf ook duidelijk wanneer je ongeduldig wordt?
In welke situaties zou je jezelf beter duidelijk kunnen maken?
Waar kan er verbetering in zitten met de relatie met je broer(tje) en/of zus(je)? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:31

Hier lekker bezig geweest, in de koude en nu met het warmere weer. Vandaar een late reactie :) Ik heb deze maand amper gedanst.. Ik pas mijn doelstelling aan naar 2 moves per maand :)

Emmaa
Fijn dat er iemand met je mee gaat kijken. Ik denk dat 5k wel te doen moet zijn, helemaal omdat je ook aangeeft boodschappen te kunnen doen voor €20 in de week. Ik vind het ook knap dat je je dit realiseert en er mee bezig gaat! Korte termijn denken is o-zo makkelijk, lange termijn vergt wat meer dicipline :)

LoveBodin
Jaaaaa leuk leuk leuk! Welk filmpje gebruik jij? Ik heb deze gebruikt;

Vooral nummer 3 doe ik heel vaak, maar zo snel als zij hem kan lukt het mij nog niet!
Wat ik voor nummer 3 ook vaak heb gedaan, is in de hoek van het aanrecht gaan staan, mijzelf optillen zodat ik niet op mijn voeten sta en dan de beweging maken (snap je het wat? :P ) Dan kon ik het super langzaam doen zonder door de zwaartekracht beperkt te worden :') Edit; Ik zet de filmpjes ook altijd op een snelheid van 0,5 of 0,75, dan kunnen mijn benen het beter aan :P

veerxsjimm
Echt goed communiceren is lastig! Loop je er vaak tegenaan?

Safiera
Hoe gaat het ermee? :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie