Waar wil jij beter in worden? Aanmoedigtopic!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 20:23

Interessant topic! Een variatie op 'goede voornemens voor het nieuwe jaar ' maar dan een veel hogere kans van slagen!

Ik heb een aantal dingen waar ik beter in wil worden, maar sommige daarvan staan loodrecht tegenover elkaar, dus hoe ik die moet verenigen... geen idee :7 .
Laat ik dan maar beginnen met het overkoepelende probleem wasr ik mijn hele leven al mee worstel: ik wil beter worden in het knopen doorhakken, het maken van keuzes. Ik wil álles tegelijk en niets opgeven ten koste van iets anders, maar daardoor kan ik dus nooit ergens 'beter' in worden.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 14:17

Spruit schreef:
Gem
Heb je een idee hoe je dit doorbreken kan? Wat zou iets kunnen zijn waarvan je nú de knoop doorhakken kan?

Toevallig gisteren een knoop doorgehakt, waarvan ik me afvraag of het verstandig is. Eigenlijk gewoon niet verstandig, maar het kost me teveel geld: ik heb de paardenverzekering opgezegd. Elk half jaar ca 350 euro. Het eerste jaar was ik blij dat ik die verzekering had, maar ik denk dat ik evenveel kwijt ben als ik elk jaar één incident heb waarvoor ik een dikke veeartsrekening heb. Tel het eigen risico erbij op en er moet elk jaar wel heel wat misgaan. Met alle hoge kosten (pensionstal, dure mensport, uitstekend 'onderhoud' van mijn paard ....) kom ik elke keer maar net uit en hou liever wat meer achter de hand.

En verder nog een doorgehakte knoop: ik ben donderdag geopereerd aan een hernia en wilde thuis herstellen, hoewel ik aan boord veel meer rust pak. Onder druk van familie en vrienden nu dan toch maar naar ons binnenvaartschip vertrokken zodat ik niet in de verleiding kom om domme dingen te doen. Huishoudelijke taken, bladeren vegen, toch op de koets kruipen, naar de markt gaan .... Nu dus in lockdown op het schip: er kan niks behalve rondkeutelen, mijn schrijfwerk en gezellig zijn voor mijn man :D

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:11

Spruit schreef:
Gem
Ik ben het met Wyb_ster eens, je doet dit niet zonder erbij na te denken :) Beterschap met het herstel van de operatie! Daar ga je later veel profijt van hebben door nu rustig aan te doen :)

Ik vind het ook wel een heel mooie analyse van Wyb_ster :D . Ik moet sowieso beter worden in geduld hebben en omgaan met rust.

Nog iets waar ik echt beter in wil worden: cakes, taarten, brood en andere mooie lekkernijen bakken. Niet gewoon iets bakken, maar met alternatieve ingrediënten of 'restjes' van de markt of uit de tuin. Liefst de zaken die 'slecht' zijn (vet, geraffineerde suiker, gluten) vervangen of gedeeltelijk vervangen door iets natuurlijkers / gezonders, een beetje paleo-achtig, maar mét behoud van smaak en de structuur zoals je die verwacht.
Met restjes bedoel ik bijvoorbeeld de afgevallen appeltjes van mijn appelboom die er niet uitzien, maar waarvan een heel stuk nog gewoon eetbaar is. Ik ben heel erg bezig met zo min mogelijk eetbare dingen weggooien.
Het gebeurt nog te vaak dat bijvoorbeeld een cake instort omdat ik teveel ingrediënten op die manier vervang of een brood net niet smaakt zoals ik me voorgesteld had.

Ik ga zo eens kijken of ik iemand van jullie ook ergens mee kan helpen :D . Tevens een mooi tijdverdrijf voor mij :')

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 00:05

Morgen ga ik weer eens reageren, maar ik wil nogmaals zeggen dat ik dit zo'n leuk topic vind :D

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:33

Valerie93 schreef:
Mensen beter leren loslaten.. even een voorbeeld heb dit jaar een vriendschap van 16 jaar laten gaan omdat het van 1 kant moest komen. Die van mij. Dit ging heel simpel.


Maar nu heb ik bijvoorbeeld heel erg de drang om iemand te appen waar ik het leuk mee heb gehad maar diegene reageert toch niet terug... dus die moet ik loslaten maar vind het zo moeilijk want iets zegt mij; er is een kans dat er alsnog (ooit) een reactie komt.

Herkenbaar Valerie. Heel herkenbaar. Mooie aanvulling in dit topic. Ik ga hem onthouden. Take care :(:)

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:57

Nabster schreef:
Ik wil eens gezien worden.

Je kunt een fluoriserend pakkie aantrekken en een Bassie-pruik op doen :D . Da's flauw..... sorry.

Maar Nabster .... buiten 'je best doen om, in welke zin dan ook, op te vallen', heb je zelf weinig invloed op 'gezien worden'. Het is aan anderen om jou te zien. Te willen zien maar ook te kunnen zien.
:(:)

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:52

Daar zit ook zéker wat in, spruit! Beter antwoord dan de mijne _/-\o_

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, _Sun, Berdien, BingBot, bonnie1998, fjord_brucht, Flux, Happyhealthy, Jade91, Jadero, KimD, linoleum, MairiMacBran, Marije112, MarJon, Monster, Natascha, Perros, Rensjee, Thami, topsylover, Unicorn79, Wescha, xxmichellexx, YandexBot, zonnebloem18 en 219 bezoekers