Help! Cadeau voor zwangerschap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 20:39

Help. Ik weet niets van baby’s. :Y)

Een collega van me krijgt een kindje. Daarom wil ik een kleinigheidje geven voor als de baby straks geboren is.

Nu ben ik me aan het verdiepen en je hebt echt ontiegelijk veel baby kleertjes en andere schattige dingen etc, maar wat is nou echt leuk om te krijgen als mama? Er zitten er hier vast een hoop dus brand los. :7 En als ik kleertjes doe, welke maat dan??

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:43

Heb wel eens gehoord dat iemand zei ik heb dan liever een cadeau bon aangezien die al veel kleertjes kreeg en baby ze vaak maar even aan kan.

Maar snap je punt hier ook al weer aan het denken. Vind een cadeaubon ook zo onpersoonlijk :=

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:45

Ik heb laatst het voorleesboek 'Raad eens hoeveel ik van je hou' gekregen. Vond ik zo'n leuk cadeautje waar je ook wat langer wat aan hebt.

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:46

Je zou ook een cadeautje voor de zwangere zelf kunnen geven. De baby krojgt toch wel genoeg

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:46

Wat ik leuk (en praktisch!) vond om te krijgen waren mooie hydrofiel doeken/swaddles. Daar heb je er nooit genoeg van.

De meeste baby’s hebben maar 50/56 als ze geboren worden, en groeien hier heel snel alweer uit. Ik kreeg veel kleertjes in maat 62/68.

Cadeaubonnen zijn heel fijn, dan kan de ontvanger zelf iets uitkiezen. Desnoods verpakt met een klein rammelaartje ofzo. Ik zou er blij mee zijn :D

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:48

Als je voor kleertjes gaat zou ik voor maatje 62 gaan. Die kunnen ze lang aan en dan maakt het niet uit hoe groot de baby is. Bedenk wel dat je ongeveer op 2 maanden moet rekenen dat ze het aan kunnen, dus geen megadikke winterkleertjes maat 62 kopen als de baby in februari geboren wordt :D

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:51

Ik geef altijd een bijtring van Sophie de giraf (wel te vinden via google). Zit in een leuke verpakking, normale prijs en iedereen is er blij mee :)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 20:52

Thanks. Dit zijn zeer bruikbare reacties waar ik als baby n00b dus nooit aan zou denken. *\o/* Ik ga de tips bekijken.

Ze heeft het overigens pas net bekend gemaakt. Volgens mij is het dan niet heel gebruikelijk om meteen wat te geven (?) dus dan zit ik nog best safe met kleertjes denk ik/hoop ik.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:57


marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:57

Waar je nieuwe moeders echt blij mee maakt is een tegoedbon voor wat maaltijden in de kraamtijd :))

Boekjes zijn leuk om te krijgen, afhankelijk van het bedrag wat je wilt geven een cadeaubon voor zwangerschaps- of babymassage is ook heel fijn. Kleertjes en knuffels etc vond ik zelf drama, groot deel was echt totaal niet mijn smaak en is nooit gedragen...

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:00

Kleertjes zijn heel smaakgebonden ja, dat is lastiger uitkiezen vind ik. Sophie Giraf bijtspeeltje is leuk. :j Mooie (XXL) hydrofielen/swaddles zijn ook echt fijn, bijvoorbeeld van Aden&Anais en Koeka heeft ook wel fijne. Oh ja, een Jellycat staartenboek is ook superleuk!

Doppers
Berichten: 467
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:00

Kleertjes zijn heel persoonlijk, ook wat iemand fijn vindt bij een pasgeboren baby (wel / geen overslag, lange / korte mouwen romper).

Een mooie hydrofiele doek is altijd fijn en wordt veel gebruikt! Of sokjes, een boek(je). Bijtring van Sophie de Giraf is ook leuk, je hebt ook leuke van Matchstick Monkey.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:04

Grotere maatjes. En ik had het boek “vrije geboorte” heel graag willen krijgen in mijn zwangerschap. Maar ik weet niet of jullie relatie als collega zodanig is dat dat een passend cadeau is :)

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:05

Boekjes zijn altijd leuk! Als je echt kleertjes wil geven zou ik gaan voor overslag rompers in maat 56/62, die vond ik erg handig voor mijn zoontje. Denk ook aan het seizoen waarin de baby geboren gaat worden en of de kleertjes dan niet te warm/koud zijn :D

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:29

Ik ga altijd voor een boekje van Nijntje of inderdaad iets voor de moeder.

judith__

Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:31


Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:34

Ik heb twee verschillende boxen van Hip&Mama gekregen en vond dat echt ontzettend leuk! Super leuk verpakt en zaten hele leuke spulletjes in, werd er echt helemaal blij van :D

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:36

Geen kleertjes idd, smaak is zooo verschillend! Dan eerder een cadeaubon van bijvoorbeeld de Hema. Die vond ik ideaal! Want je kan gewoon tussendoor hetgeen halen wat je graag wilt of nodig hebt voor de kleine!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:38

Boekjes zijn altijd leuk, zit ook niet zoveel persoonlijke smaak ik (bijv. dikkie dik, kikker, woezel en pip). Liever wel kartonnen boekjes, met papieren pagina's werkt niet voor alle kinderen.
Zelf kreeg ik van mijn collega's een setje met handdoek (je hebt van die speciale babycapes), washandje, badolie en zeep van de hema. Harstikke leuk en handig.

Iets leuks voor je collega zelf, zoals een lekkere douchegel of bruisbal zal ze ook zeker waarderen. Zeker nu het nog wel even duurt voordat de baby er is.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:44

Ik vond (en vind nog steeds) boeken voor de kinderen erg leuk om te krijgen.
En mijn kinderen zijn ook gek op lezen/voorgelezen worden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:48

Jes schreef:
Ik vond (en vind nog steeds) boeken voor de kinderen erg leuk om te krijgen.
En mijn kinderen zijn ook gek op lezen/voorgelezen worden.



Boekjes inderdaad super leuk!
Knisperboekje voor echt de kleine baby maar je kan ook wat verder denken en gaan voor een boekje met kartonnen pagina's. Kinderen hier zijn gek op boekjes :D

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:58

Pyjamaatje in een wat groter maatje bv 74 die passen langer dan de kleine maatjes.
Is ook niet zo erg smaak gebonden en komt altijd van pas. E zijn zo'n schattige te krijgen
Alleen even goed kijken in welk seizoen deze maat zou passen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help! Cadeau voor zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:02

.... Waar ben je? zijn leuke boekjes. Je hebt ze met allerlei dieren, eenhoorns, honden.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:05

judith__ schreef:
Een baby onder de douche is glibberig en glad. Z'n washand is ideaal om fijne grip op je kindje te houden. En zal niet snel gegeven worden.

https://www.bol.com/nl/p/baby-shower-kr ... oCEALw_wcB


Ik heb deze ook eens gegeven, was een top cadeau.

Net als hydrofiele doeken enzo, schijnbaar kun je er daar niet genoeg van hebben.

Een prentenboek, of ander voorleesboek koop ik ook graag.

Ik waag mij eigenlijk nooit aan kleertjes. Te groot, te klein, te breed, te smal, te lang, te kort. Niet in smaak, verkeerde kleur. Nee veel te smaakgevoelig zo'n cadeau.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:15

Flying_Angel schreef:
https://www.bol.com/nl/p/baby-ziet-kijk ... 022206033/

Dit boekje is ook echt een aanrader! Ik wil hem zelf ook :D

Ja dit is inderdaad een super leuk boekje!
Wij hebben ook zo’n zwart/wit boekje wat je helemaal kan uitvouwen, die zette ik dan langs de rand van de box. Baby vond het geweldig!! Al leuk vanaf dat ze heel klein zijn :)