Wat heb jij vannacht gedroomd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 09:10

Ik heb meestal echt onwijs rare dromen. En dat maakte me eigenlijk wel benieuwd naar wat Bokt allemaal droomt.
Zal ik aftrappen?

Ik droomde dat ik in een kledingwinkel stond, en mijn moeder mij belde om naar buiten te komen. Want daar was een soort challenge gaande.
Ik kwam buiten, en daar stond een man met zijn kameel in een afgezette cirkel. Als ik 20 rondjes op zijn rug kon galoperen zonder te vallen, kreeg ik een pakket vol koekjes en likeur. Dus, ik 20 rondjes galoperen. En als een blij kind met koekjes en likeur naar huis.

:')

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:16

:') :') :')

Ik onthoud mijn dromen nooit zo goed. Toevallig vannacht droomde ik dat ik een nieuwe badjas kocht bij de HEMA. Vet spannend.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:26

:')

Ik droom ook vaak van die rare dingen, maar onthoud er meestal weinig van.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:37

Mijn broer kwam thuis en liep erbij als een lijk. Uiteindelijk hem gevraagd wat er was en na veel moeite erachter gekomen . Hij was helemaal in elkaar geslagen etc want hij zat diep in de problemen in het verkeerde circuit. Als hij zich niet in elkaar liet slaan zouden ze hem of zijn hele familie vermoorden. Hij had ook een hoofd mee van iemand die vermoord was omdat de politie dacht dat hij wel wist van wie het was en waar het lichaam was.

Doodsbang wakker geworden en meteen gevraagd of alles goed was.

Daarna nog een uur geslapen:

Zat met een random kerel voor een raam in een huis en we stuurden een foto naar een voormalig 'vriendin' (die ik na een harde naaistreek van haar uit mijn leven heb gegooid) die dat raam zag vanuit haar huis zodat ze kon zien dat we niet aan elkaar zaten. Vervolgens stuurt ze terug dat het lijkt alsof de motor die op de achtergrond stond gestolen werd door ene Bjørk. Ineens veranderde de random kerel in mijn vriend en het was zijn motor die weg was. Wij snel naar die Bjørk toe want we wisten waar hij woonde en was een vriend van mijn vriend. Mijn moeders fietsten achter ons aan want die waren een beetje overbezorgd. Toen we weg wilden fietsen ging er ineens een deur open en ik was heel bang. Nou goed, wij met zn 2en bij dat huis van Bjørk aangekomen. De gang was een soort ingewikkelde ballenbak dus dan was moeilijk de trap op lopen. Onderweg kwam ik een meloen tegen die ik ging knuffelen (het was een soort heropvoedingshuis waar sommige ouders hun kinderen niet gingen knuffelen wat ik echt heel zielig vond, blijkbaar ook voor die meloen). We klopten aan maar de deur ging meteen weer op slot. Uiteindelijk liet hij ons binnen en had hij en nog een vriend wel spijt want ze hadden de motor helemaal leeggereden en hij lag nu aan de oplader (in het echt een benzine ding maar oke). We werden heel boos en liepen weer naar beneden, het was nu ineens een normaal woonhuis van zijn ouders. Ze hadden heeeeel veel shampoobars in de vorm van hartjes enzo en het was eigenlijk zeep en dat vond ik heel cool dus ik ging snel met 1tje mijn handen wassen maar ik kon niet kiezen en toen gingen we weer weg.



Voel me niet per se super uitgerust na al deze avonturen :')

Oh voor de duidelijkheid; mijn broer gaat prima en ik ken geen Bjørk.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:50

Dat ik bang was dat de hond een maagkanteling had en daardoor ik haar extra ging verwennen. Het begon als hond en eindigde als deurmat waar een kloppend hartje in zat. :+

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:54

Vannacht eindelijk eens niet gedroomd. Even een greep van de afgelopen dagen:
- Meerdere malen weer gedroomd over mijn paard die in de sloot was gevallen een paar weken geleden en met man en macht er uit is gehaald.
- Mega ruzie (geen idee meer waarom) met mijn instructrice in mijn droom gemaakt. Snap zo niet waar dit op sloeg.
- Een heel slecht en vervelend beoordelingsgesprek op werk droomde ik over. Ik hoop niet dat dit een voorteken is op de gesprekken over een paar weken....

Leuke dromen onthoud ik helaas bijna nooit natuurlijk...

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:05

Al meer dan 35 jaar droom ik met enige regelmaat van mijn jeugdliefde. Zo ook afgelopen nacht.
Om niet goed van te worden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:09

Ik droomde vannacht dat ik een boeket bloemen bij elkaar had gezocht in een bloemenwinkel, allemaal zachtroze & voor mijn moeder haar verjaardag nog, maar toen ik wilde afrekenen kwam er een vrouw binnen die bijna over haar nek ging. Ik heb emetofobie, dus ik raakte in paniek en ben zonder bloemen de winkel uitgerend :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:14

Ik had vannacht een klassieke. Die droom ik met zeer grote regelmaat. Maar het was oorlog en "wij" moesten ons slot verdedigen tegen de aanvallers. Gelukkig bleven "mijn" mensen dit keer aan mijn kant staan. Heb jarenlang meerdere keren per week gedroomd dat de mensen die bij mij hoorden dan opeens tegen me waren en ik in mijn eentje moest vluchten. :=

Gisteren droomde ik dat mijn vriend vreemdging (thanks ex-boyfriend). Maar hij deed dit niet stiekem want zo is hij niet. _O- Werd toen om 2uur wakker en heb hem maar flink geknuffeld. _O-

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:26

Voor mijn droom is enige context nodig.. Ik werk normaal gesproken voor de Railcatering en verkoop dan koffie in de trein. Dat gaat nu vanwege corona helaas niet en daarom moet ik in de Kiosk werken. We worden random ingedeeld en het gebeurt regelmatig dat ik op een nieuwe plek ben. Hierbij zou in theorie elke kiosk hetzelfde moeten zijn, maar dat is in werkelijkheid niet zo, en het vaste personeel kan er regelmatig nogal van balen als je dingen anders hebt gedaan dan wat hun gewoonte is.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik ergens in een kiosk moest werken en die was helemaal anders dan de andere kiosken waar ik ben geweest. Toen ik daar net stond kwamen de winkelmanager en mijn leidinggevende langs om te kijken of ik het wel goed deed en om gewoon een bak koffie te scoren voordat ze weer de trein zouden nemen. Nou, dat ging finaal mis, ik wist niet hoe het koffiezetapparaat werkte, en er waren geen fatsoenlijke bekers. En ik moest dingen frituren en die bakjes lage door de bekers heen. En de winkel stroomde vol en ik wist niet meer wie er nu wel en wie er nu niet betaald hadden. En ik heb de kopjes koffie wel 6x opnieuw gezet voordat het goed was. Gek genoeg had ik vooral heel veel stress, maar waren zowel de winkelmanager als mijn leidinggevende heel rustig.

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:27

Ik onthoud nooit de leuke of grappige dromen. of tenminste heel vaag.
Meestal onthoud ik ze als ze echt niet leuk zijn... Of ik verwerk te veel nare dingen. Dat kan ook. :+

Wat wel nog 100% op mijn netvlies staat, is de nachtmerrie die mij als kind echt keer op keer wakker maakte. Het stuk 'Tin Soldier' van Disney's Fantasia 2000, heeft zo'n griezelig stuk met rioolratten. Het soldaatje zit dan in een papieren bootje en vaart door het riool. Die ratten komen dan naar hem toe enzovoorts. Ik droomde vroeger dus altijd dat ik in dat bootje zat en dat die ratten mij aanvielen. :+
Gillen joh, haha!

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:01

Ik was kat mijn kat naar de dierentuin. Met de fiets heengegaan (hij zat achterop de bagagedrager in een plastic bubbel??). In de dierentuin liep hij los. We mochten door alle verblijven lopen en de kat vond alleen de olifanten eng :+

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:05

Ik droomde vannacht dat ik dacht/hoopte dat ik een vriend had, maar dat ik er niet kon opkomen wie het dan wel was :') En dat ik dus via chatgesprekken op mijn telefoon probeerde te achterhalen dat ik toch juist was dat ik toch echt wel een vriend had, maar waarom ik die dan niet vond en dat dus toch moest betekenen dat helemaal geen vriend had?

Ik was best opgelucht toen ik wakker werd met mijn vriend naast mij in bed; zo van 'ah ja, zie je wel, ik heb toch een lief :+ '

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:10

Niet vannacht maar een paar dagen geleden. Toen droomde ik dat ik zwanger was :')
En dat er een random man was die ik niet kende ineens aan m'n buik ging voelen

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:52

Leuk topic!

Mijn dromen zijn geregeld een beetje 'Back to the future'. Dan droom ik dat ik in 39 - 45 afgevoerd word tussen de Joden die zich na oproepen vrijwillig gemeld hebben. Ze hebben geen idee wat hen te wachten staat, dat ze naar kampen in Duitsland gaan en dat daar iets vreselijks te gebeuren staat. Ik ben 'van nu' en probeer ze te waarschuwen niet mee te gaan, te ontsnappen. Niemand luistert, iedereen redelijk ontspannen, en zelf heb ik ook geen enkele kans om ongezien weg te komen, terwijl ik niet eens Joods ben of tot een andere etnische minderheid behoor. Ik zit in een val, schiet in paniek, hartkloppingen omdat ik nog niet dood wil en bedenk me dat ik me letterlijk (!) moeten wakker gillen.

En zo word ik dan wakker. Ik moet echt even uit bed, naar het toilet, een slokje water en kan weer verder slapen.
Meestal heb ik dit soort dromen als ik teveel stress heb.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:54

Pepperrr schreef:
Ik heb meestal echt onwijs rare dromen. En dat maakte me eigenlijk wel benieuwd naar wat Bokt allemaal droomt.
Zal ik aftrappen?

Ik droomde dat ik in een kledingwinkel stond, en mijn moeder mij belde om naar buiten te komen. Want daar was een soort challenge gaande.
Ik kwam buiten, en daar stond een man met zijn kameel in een afgezette cirkel. Als ik 20 rondjes op zijn rug kon galoperen zonder te vallen, kreeg ik een pakket vol koekjes en likeur. Dus, ik 20 rondjes galoperen. En als een blij kind met koekjes en likeur naar huis.

:')


:') :') :')

Vannacht dat mijn vriend de koekjes niet uit de kast kon pakken, want hij moest onze huishaai nog uitlaten op de maan.

Eehhhh.. Huh?

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:27

Bij allebei de zwangerschappen dromen over de baby die ik kwijt was.In de winkel,thuis enz.keer op keer.De baby ergens neergelegd,maar waar?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:30

Ik heb af en toe een droom die terugkomt...ik weet er nooit veel van, blijft altijd maar weinig hangen. Maar het speelt zich altijd af in een kamer van een oud kasteel/groot huis. Zo'n kamer met rood tapijt, donker hout en grote schilderijen aan de muur. Het spookt er en altijd als ik in die kamer ben krijg ik zo'n ontzettend onnatuurlijk gevoel. Alsof alle geluk uit mij word gezogen. Ik voel mijn hele lijf tintelen en ik moet dan echt gaan zitten anders val ik om. Zodra de droom stopt ebt dat gevoel langzaam weg. Ik word dan ook wakker met dat onnatuurlijke gevoel...het lijkt dus niet alleen in de droom te zijn maar dat ik dat dus echt voel. Hart gaat dan ook veel sneller kloppen en ik voel mij dan echt helemaal niet goed. Dat ebt dus wel langzaam weg. Als ik blijf dromen ebt het pas weg als ik de kamer uit loop.

Het is altijd in dezelfde kamer en geeft hetzelfde gevoel...het is zo raar. Maar dat gevoel...het is bijna niet te beschrijven..

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:44

Omg dit is echt mijn topic. Ik hoop dat jullie niet bang zijn voor horror :(:)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 08:38

Leef je uit Mandy :D

Ik had vannacht echt weer een rare, chaotische droom. Van muren die je heel ver kon in duwen tot sims-paarden en mensen die ineens echt werden :') En er was een glutenvrije starbucks Oreo koffie _O-

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:59

Ongeveer 1 keer in de 2 weken heb ik een vrij intense droom :') kan er een heel boekwerk van maken. Maar mijn laatste (toen had ik net The Christmas Drop gekeken):
Ik was ergens op een legerbasis tijdens kerst om te werken. Blijkbaar had Gordon Ramsey gehoord dat wij nog werkte en vond dat zielig. Hij besloot dus om langs te komen en voor ons allemaal te koken. Alleen ik werd dus aangewezen om hem in de keuken te helpen. Gordon was wel super aardig, maar ik moest heeeeeel veel uien snijden en daar heb ik echt een hekel aan _O- toen 12 teentjes knoflook. Helaas werd ik wakker toen we de pompoen begonnen te snijden, geen idee wat het gerecht zou worden :+

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:01

Leuk topic! Mijn droom was niet heel bijzonder vannacht wel beetje teleurstellend.

Droomde dat er een knappe man naast me lag, word ik wakker niemand te zien...

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:10

Ik had een auto besteld terwijl ik deze niet kon betalen. Toen ik onder de koop uit wilde kon dat niet meer en in paniek heb ik mijn vader gebeld. Hij heeft 33.000 betaald, want meer had hij niet :') , en voor het overige deel mocht ik een betalingsregeling treffen. Daarna moesten we het geheim houden voor mijn moeder :+ want zij zou echt woest worden als ze erachter kwam dat mijn vader mij had geholpen haha.

Anoniem

Re: Wat heb jij vannacht gedroomd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:23

Ik droomde toevallig vannacht dat ik aan het werk was op blote voeten. Vanmorgen in de kleedkamer nog maar een keer extra gecheckt of ik mijn klompen aanhad voor ik naar mijn patiënten ging. :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:26

Wat een super leuk topic dit.

Vannacht droomde ik de raarste dingen, dat weet ik nog wel, maar precies kan ik het niet uitleggen, dat heb ik heel vaak. Dan weet ik nog wat ik gedroomd heb maar het vertellen kan ik niet.

Wel een droom van een tijdje terug.
Onze rijbak was dicht gegroeid en en zat overal onkruid in de bak. Ik droomde dus dat we dat met de hand gingen uittrekken, maar dit ging super makkelijk, behalve de grote vleesetende planten :')
(in het echt ging dat niet heel makkelijk hoor, was echt een rot klus, hebben het ook maar gelaten, we hebben het toen gemaaid, omdat er nachtschade in groeit en de paarden staan in de winter in de bak, nu is er een loonwerker geweest). Onze bak ligt aan een maisland die kaal is. Toen we dus bezig waren met die vleesetende planten, was er een tweede aanslag op de WTC in dat maisland :')

Ook heb ik vaak gedroomd dat ik met mijn pony weer ging crossen, ze heeft een oppervlakkige buigpeesblessure toen ik dat droomde. Nu is de peesblessure weg en heeft ze ocd in haar spronggewricht die ik laat opereren, maar of we echt weer mogen en kunnen crossen weet ik niet, ben denk te bang dat ze weer een peesblessure krijgt.