Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 21:58

Afgelopen week was ik dan eindelijk vierde in de rij bij Jumbo! *\o/*
Maar toen ik het door had durfde ik het niet te roepen _O- Zo stom! Geen idee waarom eigenlijk, maar ik voelde me gewoon opgelaten en heb het ook nog nooit eerder iemand zien roepen :=
Ergens ben ik dan ook bang dat de cassiere een standje krijgt van de leidinggevende omdat ze het zover laat komen dat een klant de boodschappen gratis krijgt :=
Wordt een cassiere hier echt op aangesproken of maakt dat voor hen niet uit?
En wie heeft er weleens als vierde klant in de rij de boodschappen gratis gekregen? :D

Edit: Het ging om een totaal van ongeveer 20 euro aan boodschappen, dus ik had gelukkig geen volle kar :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-11-20 22:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Vierde in de rij bij Jumbo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:59

Hier hangen papiertjes dat door corona de 4e in de rij niet meer telt... -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:00

Dat heb ik hier nog niet zien hangen!
Maar als dat voor alle Jumbo's geldt, is het maar goed dat ik niets geroepen heb _O-

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:04

Nou, heb je nou wel of niet geroepen en gekregen? :+

Wij ook wel eens. Helaas hadden we toen even snel een kleine boodschap gedaan ipv de grote wekelijkse :+
Inmiddels hangen die bordjes er hier ook niet meer. Jammer is dat.

Oh en mijn man heeft wel eens gratis zijn boodschappen mee gekregen omdat hij iemand staande hield die zonder te betalen weg rende met zijn producten _O-

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:05

4de in de rij geldt nu helaas niet tijdens corona bij Jumbo en er moet ook nergens anders plek zijn bij andere kassa's. Mijn nichtje heeft ooit eens bij een jumbo gewerkt en die zitten er dan echt flink op te letten dat ze gauw een kassa bij roepen en als je niet op tijd bent kreeg je inderdaad een uitbrander.. ook niet eerlijk..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:09

Goof: Nee, ik heb het niet geroepen maar zo te lezen had ik het toch niet gekregen :')

Momo, dat is wel rot voor de cassiëre in kwestie dan! :\ Ik snap dat ze er scherp op letten, maar dat lijkt me toch ook het ingecalculeerde risico van de winkel?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:14

Mijn zusje heeft het een keer gehad en geroepen met een volle kar voor een barbecue dat was wel lekker scoren.

Jongen achter de kassa heeft nog mee gelachen om de buit toen dus zal filiaal afhankelijk zijn hoe ze er mee omgaan.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:17

Momo94 schreef:
4de in de rij geldt nu helaas niet tijdens corona bij Jumbo en er moet ook nergens anders plek zijn bij andere kassa's. Mijn nichtje heeft ooit eens bij een jumbo gewerkt en die zitten er dan echt flink op te letten dat ze gauw een kassa bij roepen en als je niet op tijd bent kreeg je inderdaad een uitbrander.. ook niet eerlijk..

En als ze niet genoeg personeel hebben om alle kassa’s te bemannen is er ineens een kassa kapot >;)
Dat heb ik in mijn studententijd meegemaakt. Ik was niet de vierde, maar iemand anders wel. Maar nee hoor, volgens de manager gold dat niet omdat die ene kassa die niet open was kapot was. Ik heb zwaar mijn twijfels over de juistheid van die bewering.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:23

Dorus schreef:
Momo94 schreef:
4de in de rij geldt nu helaas niet tijdens corona bij Jumbo en er moet ook nergens anders plek zijn bij andere kassa's. Mijn nichtje heeft ooit eens bij een jumbo gewerkt en die zitten er dan echt flink op te letten dat ze gauw een kassa bij roepen en als je niet op tijd bent kreeg je inderdaad een uitbrander.. ook niet eerlijk..

En als ze niet genoeg personeel hebben om alle kassa’s te bemannen is er ineens een kassa kapot >;)
Dat heb ik in mijn studententijd meegemaakt. Ik was niet de vierde, maar iemand anders wel. Maar nee hoor, volgens de manager gold dat niet omdat die ene kassa die niet open was kapot was. Ik heb zwaar mijn twijfels over de juistheid van die bewering.


Ik was ooit vierde (ik durfde niks te zeggen maar de mensen achter me wel).
Maar niks want de ene zelfscankassa die ze hebben ergens achterin was niet open...

De mensen achter me hebben 20 minuten staan ruziën met de manager, terwijl ik er opgelaten bij stond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:24

Oh vreselijk die verhalen := Dat zou dus ook niets voor mij zijn. Dan zeg ik liever niks :')
Telt de zelfscankassa ook mee?

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:27

Ik kan me voorstellen dat het idd nu met Corona niet geld.
Heel wat jaren geleden heeft mijn moeder een keer geluk gehad en heeft ze idd de boodschappen gratis gekregen - en dat was een kar VOL (gezin met 5 mensen). Zij heeft dat toen niet zelf gemeld, maar de persoon achter haar maakte een opmerking en toen reageerden de medewerkers idd erop en de rest is geschiedenis haha.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:29

Mijn broer is ooit vierde in de rij geweest met een pot pindakaas en een zak wc papier _O-
Bij hem werd het door de manager vermeld.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:30

Ik stond ooit in de rij bij dé Jumbo toen een oudere mevrouw voor me zei dat ze de vierde in rij was en recht had op gratis boodschappen. Dit ging op een nogal onvriendelijke manier. De caissière legde uit dat ze niet de vierde in rij was, maar de derde. Ze eiste dat de bedrijfsleider kwam omdat ze recht had op gratis boodschappen. Deze zei dat ze de derde was een dat ik mijn boodschappen gratis kreeg omdat ik de vierde was. Ik zei een beetje opgelaten..... hoeft niet hoor, maar hij knipoogde en zei dat het mijn recht was. Ik vind het wel een strakke actie en mevrouw was not amused.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Vierde in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:38

Ik heb een keer gehad dat de manager langs liep en zei deze en deze zijn de vierde.
En een keer toen de cassiere begon te tellen en we oogcontact maakten..
Ik durf ook niet zomaar te roepen. :=

Helaas beide keren niet echt een grote buit, volgens mij 10 en 15 euro ofzo.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:39

Is filiaal afhankelijk dan. In mijn tijd paar jaar terug riepen de cassieres zelf dat iemand 4e was, tot de volwassenen steeds meer vervangen werden door de jonge grietjes, die durven niks te zeggen en nu vind ik het helemaal niks meer. Vind de service er flink op achteruit gegaan.

(Merk ook bijvoorbeeld dat ze mij nooit vragen of ik zegels wilt, wat bloed irritant is want zelf denk ik er ook niet altijd aan en 4e in de rij hoor ik dus ook nooit meer)

Edit: heb zelf wel een keer gehad dat een man helemaal door het lint ging want hij vond dat hij vierde in de rij was. Zijn vrouw deed haar best hem te vertellen dat hij het fout had maar het drong niet door :+

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:42

Ik heb het 2 x gehad, 1 keer zelf gezegd en 1 keer zei de cassiere het. Iets van 20-30 euro aan boodschappen.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:42

Ik heb wel regelmatig gezien dat er iemand net 4e was en er dan werd geroepen die kassa gaat ook open terwijl er nog geen medewerker te zien was :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:43

moonsparkle schreef:
Ik heb wel regelmatig gezien dat er iemand net 4e was en er dan werd geroepen die kassa gaat ook open terwijl er nog geen medewerker te zien was :')


Haha, ja dat gebeurt hier ook regelmatig, sta je tijden bij een lege kassa te wachten.

Autumnn

Berichten: 8034
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:43

Bij de Vomar eens gehad (inderdaad, maar mevrouw er was een kassa kapot...) heb toen ook niet geschreeuwd maar achteraf naar de servicebalie. Op basis van camerabeelden hebben ze het toen nagekeken

Nessie

Berichten: 8577
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:44

Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of ik of iemand ooit vierde was (en het ook nooit meegemaakt dat het werd geroepen/gezegd tegen mij of een ander in de winkel), maar zou ook niet zo snel zelf gaan staan roepen in m’n eentje als ik dan wel de vierde zou zijn :+

Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:44

Ik heb wel een keer een zak fruit/groente gekregen omdat ik geloof ik een paprika met schimmel/rotte plekken gevonden had. Dat was niet mijn bedoeling maar wilde gewoon die uit de schappen halen zodat niemand die zou pakken. Voelde me erg opgelaten hoor. Vierde zou ik ook niet durven roepen (volgens mij wel eens geweest).

Hutcherson

Berichten: 7347
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:46

Wij hebben het meermaals gehad, en wij roepen inderdaad gewoon... Als ze dat rot vinden dan moeten ze die regel niet maken :')

Maar wat mijn ervaring is, in diverse filialen, is dat personeel heel moeilijk hierover doet. Sowieso zijn we nooit zelf benadert dat we 4e in de rij waren (dat was wel kernwaarde van jumbo) en moet er altijd een manager opgeroepen worden en de camerabeelden moeten teruggekeken worden en als het niet super obvio is (bv heftige kleur jas of tas) dan krijg je niks.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:46

Ik heb wel eens wat gratis mee gehad omdat het niet in het systeem stond en de prijs dus niet bekend was. Maar 4e in de rij nog nooit meegemaakt. Ze houden het hier angstvallig in de gaten. Ben wel eens 4e geweest maar toen waren alle kassa's open en dan geldt het niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vierde wachtende in de rij bij Jumbo: boodschappen gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:48

Maar zo'n systeem zal ook wel misbruikt kunnen worden door klanten denk ik?
Dat er een groep klanten afspreekt om opeens met z'n 4en bij dezelfde kassa aan te schuiven? :+

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:49

Geen vierde in de rij, maar toen hier net de een jumbo zat hadden ze een actie dat de 100ste of 1000ste klant gratis boodschappen kreeg. De broer van een vriendin van mij was dat, hij had 2 blikjes redbull :')