Waar heb jij als student meer behoefte aan ivm thuisstudie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:44

Ik ben 1ste jaar Social Work

- Hoeveel les krijg je nu op school en hoeveel thuis?

Ik heb ongeveer 2 online contact. de colleges zijn vooraf gefilmd, 4 uur op school en 6 uur ongeveer stage. Volgende periode wel wat meer online zag ik.

- Hoe gaat het nu met het maken van huiswerk/opdrachten? Hoe is daarin je motivatie?
Wel redelijk. We moeten heel veel voorbereiden voor de colleges daardoor merk ik wel dat verslagen erbij in schieten. Mijn motivatie is heel goed want ik wil deze opleiding heel graag halen en doen.

- Mis je iets aan het contact met je medestudenten? Waar heb je behoefte aan?
De hoeveelheid. Je praat in mijn opleiding veel over je persoonlijke leven en ervaringen. Het is daarom veel prettiger als dat in het echt zou kunnen. De werkgroepen etc komen gewoon moeilijker van de grond. Ik heb behoefte aan meer contact alleen doet mijn hogeschool al zo veel ze kunnen.

- Mis je iets aan het contact met je docenten? Waar heb je behoefte aan?

Nee, ze reageren goed en zijn goed te bereiken.

- Stel je hebt psychische problematiek, denk aan AD(H)D, ASS, depressieve klachten etc, merk je dat de 'nieuwe' manier van lesgeven daar invloed op heeft? En zo ja, in welke zin?

Ja, ik heb meer moeite met mijn concentratie. Daarnaast heb je minder contacturen, dat geeft meer rust. Ik moet nu meer zelf invullen en plannen. Dat is wel lastig. Normaal zou ik veel meer les hebben en buiten school werken.

- Voel je je wel eens eenzaam?

Ja, ik moet zeggen dat was bij mijn vorige opleiding niet zo anders. Alleen iedereen heeft nu een eigen opleiding etc. waar ze mee bezig zijn. Mijn klas is wel leuk alleen je ziet elkaar zo weinig dat er nog niet echt vriendschappen ontstaan. Je kan buiten school ook niet afspreken.

Ik moet zeggen ondanks alles ben ik tevreden hoe mijn school het geregeld heeft. Ze doen wat binnen hun mogelijkheden valt en de docenten zijn erg betrokken. Hoe graag ik ook meer contacturen zou willen weet ik dat het met alleen al 550 eerste jaars niet te doen.

-Wat zou voor jou online kunnen werken? Hoe zou je bovenstaande problemen willen veranderen? Even met het idee dat meer reallife contact niet mogelijk is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Amber_anne, Anna_98, AnoukS_, BarbaraNova, bente_sat, Britta31, catharin, esje01, Eulogy, fannetje, GoogleAdsense, Hannanasjuh, hiphorse, hokke, Ik_is_Ik, Lizzy__87, merrylegs, Nustice, Pabie, Room_Soesje, SemrushBot, Talindos en 128 bezoekers