chantalboes schreef:Echt conplimenten dat je je flaqs onder ogen ziet en er aan wil werken. Denk dat heel veel mensen gewoon doorgaan tot de relatie stuk gaat. Ik zou zeggen praat er gewoon met hem over, hoe jij je bij bepaalde situaties voelt en dan kan hij dat gevoel geruststellen door uit te leggen hoe hij zich erover voelt.
Maar dat kan je echt niet bij elke scheet gaan doen..
Het is een moeilijk evenwicht, lijkt mij. Enerzijds moet je zéker met elkaar kunnen praten, over alles, maar ik zou het héél vermoeiend vinden om me constant te moeten verantwoorden tegenover de spoken die mijn partner onterecht ziet.
Ik ben zelf, volgens mij, niet heel jaloers aangelegd. Als tiener, jonge twintiger, had ik hier meer last van, maar ik heb leren relativeren.
Mijn ex was extreem jaloers. Die zat constant in mijn telefoon, tablet en laptop te neuzen. Hackte mijn mail, bokt-account, ... Ik heb hem nooit bedrogen, nooit aanleiding gegeven om zo paranoia te zijn. Zijn ex had hem bedrogen, was zijn rechtvaardiging. Die eerste maanden van onze relatie kan ik daar nog inkomen, maar ik heb hem nooit enige reden tot wantrouwen gegeven, en toen mocht dat overdreven jaloerse gedrag wel ophouden van mij. Naar mijn gevoel had ik me wel "bewezen". Ik wil niet dat een partner zijn onzekerheden, ontstaan uit vorige relatie, op die manier op mij afreageert, niet in die mate. Mijn partner mag echt wel vragen "wie is dat", maar als ik dagelijks tegen zijn paranoia zou aanlopen, zou ik dat echt als super vermoeiend en frustrerend ervaren. Kom uit je knoop voor je een nieuwe relatie begint, een nieuwe relatie en een nieuwe partner hiermee belasten vind ik niet eerlijk. Je legt super veel druk op iets wat heel mooi zou kunnen zijn.
TS, voor elke twijfel die jij ervaart, zou ik proberen iets moois in de plaats te bedenken. Alle lieve dingen die hij tegen je gezegd hebt, elke bloem die je gekregen hebt, elk briefje dat hij je geschreven hebt, ... Je kan en mag best met hem praten hierover, maar probeer hier niet in te overdrijven. Je legt druk op jullie relatie en op hem als persoon, terwijl hij daar helemaal geen reden voor geeft. Het is voor jou niet leuk je zo te voelen, maar voor hem is het ook niet eerlijk.