Nette maar warme kleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 16:04

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar betaalbare warme nette kleding. Ik ben een extreme koukleum en draag dan ook graag een dikke panty of het liefst maillot, maar dit staat dan al snel wat minder mooi. Mijn favoriete combi tip is een termoshirt met een coltrui. Beide sluiten goed aan en zijn warm, eventueel kan er zelfs nog een colbert over de coltrui, maar het probleem is dat bij gewone truien de kraag van de termo er al snel bovenuit komt en ik zie heel veel loszittende truien.

Ik kom trouwens graag bij de kringloop, maar heb er best wat voor over als iets echt warm is een mooi aansluit.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-10-20 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:09

Ik ben ook een ontzettende koukleum. Ik draag vaak van die hema basic shirts met lange mouwen onder mijn nette kleren. Soms heb ik daar zelfs nog een shirt of top onder.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 16:12

Maar wat draag je er dan overheen? Want zoals nu heb ik thermo, een long-sleeve en een trui aan, maar vooral mooie nette warme aansluitende truien vind ik erg lastig te vinden. Blouse over termo, daar red ik het gewoon niet mee :( en dat zie je dan ook zo lelijk

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:36

Een nette wollen trui of vest of overslag? Dat is nu mijn go to. Net lange mouwen shirt met daarover net wollen vest, of een fijne mooie wollen trui.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:56

Een witte blouse onder een trui (met evt nog een hemd daaronder) is niet warm genoeg?

Een aansluitende trui zou niet heel moeilijk moeten zijn, bij only of vero moda oid genoeg te vinden in heel veel kleuren.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:07

Ik ben zo blij met hoodies.

Vandaag een Adidas hoodie aan.
Zo lekker warm.in de winter kan er een long sleeve onder.

Maar ja dat is niet direct netjes natuurlijk.
Het is ook niet slordig. Maar meer sportief.

Voor werk doe ik vaak een blouse of long sleeve met een lekker warm lang vest.

Sannens
Berichten: 1399
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:23

Ik vind een hoodie persoonlijk in de ‘niet netjes’ categorie horen eigenlijk...

Maillots kunnen best netjes zijn, als je een gave neemt. Zo’n mooie met een patroontje er doorheen, lekker wat opvallend en dan een rok of een mooie wollen jurk met kol. Ik vind dat dat wel netjes in!

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:27

Bijl ook eens of je iets met mooie shawls kan, hoeft je blouse/trui niet persé hoog te sluiten en geeft als je wat verschillende sjaaltjes hebt ook nog veel variatiemogelijkheden.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:28

Ik deed vaak een thermoshirt, t-shirt en dan een shirtje met een turtleneck achtig iets aan. Dus geen coltrui, maar een aansluitend shirtje. Was het dan heel koud, deed ik daarover nog iets van een jasje. Colbertjes kunnen daar ook over, ik had vaak een spijker- of leren jasje.

ik vind overigens een nette col/turtleneck met daarover weer een trui ook best kunnen, maar daar moet je van houden.

Gooi je vraag ook eens in het post-je-outfit topic! Daar zitten veel mensen die graag helpen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:30

Thermo skikleding eronder.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:36


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 18:37

Ja hoodies zijn voor het weekend favoriet, maar voor het werk niet zo geschikt helaas :')

Als er voorbeelden zijn van gave nette maillot dan zie ik ze graag.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:47

Kan je geen spijkerbroek aan? Veel warmer.

Of een pantalon achtig iets. Ook netjes.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 18:51

Ja hoor spijkerbroek kan, maar ik vind een jurk af en toe wel netjes en fijn zitten en ik zoek wat meer afwisseling dan coltrui met thermo ;)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:52

Een wollen hemdje scheelt ook al, bijv dilling heeft mooie.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 19:02

Hannanas schreef:
Een wollen hemdje scheelt ook al, bijv dilling heeft mooie.


Goeie tip, misschien ga ik daar iets van proberen.

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:30

Wol is inderdaad the way to go. Een hemdje van wol als basislaag zou ik zeker doen. Wol hoeft geen dikke gebreide trui te zijn, je hebt ook mooie shirtjes van wol van bijvoorbeeld Dilling. Het Scandinavische merk Samsøe en Samsøe heeft ook nette wolle kleding (cardigans bijvoorbeeld) en Falke heeft panty's met wol erin verwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:56

moonsparkle schreef:
Maar wat draag je er dan overheen? Want zoals nu heb ik thermo, een long-sleeve en een trui aan, maar vooral mooie nette warme aansluitende truien vind ik erg lastig te vinden. Blouse over termo, daar red ik het gewoon niet mee :( en dat zie je dan ook zo lelijk

Ik heb veel van dit soort shirtjes https://images.app.goo.gl/nGbHT4UBgCn52xNh7

Daar een aantal laagjes onder, eventueel thermoshirt en niemand die het ziet.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:01

Action heeft thermo leggings en pantys.
Die zijn wel lekker warm.

Shirtjes van Merinowol zijn ook lekker warm. Wel prijzig.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:17

Mijn favoriete ontdekking is een thermobroek onder mijn spijkerbroek. Je ziet er niets van maar ik blijf veel warmer, ongeacht wat voor bovenkleding ik aanheb.

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:02

thermohemdjes en legging van merinowol aanschaffen, die zijn écht warm met een hoog draamcomfort. Daarover heen een nette coltrui of trui met wollen overslag vest/sjaal. Of opzoek naar een blazer met echte wol erin verwerkt?

Wat ik zelf ook altijd wel chique vind is een coltrui (en daaronder al jouw laagjes) met een zijden omslagdoek, zo leg je het accent op een statement piece en niet op de laagjes die je aanhebt https://nl.pinterest.com/pin/3873800054 ... =1aa8Sj8FV
https://nl.pinterest.com/pin/6805361936 ... =1aa8Sj8FV
https://nl.pinterest.com/pin/8620875536 ... =1aa8Sj8FV




En een wollen wat langere rok? ( https://nl.pinterest.com/pin/3674656508 ... =1aa8Sj8FV https://nl.pinterest.com/pin/1308155641 ... =1aa8Sj8FV

Ik zou vooral opzoek gaan naar natuurmaterialen die vaak goed de warmte isoleren. Thermokleding van de action bijv heb ik het idee dat als de kou daar doorheen trekt je niet meer warm wordt.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Nette maar warme kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:15

Afbeelding
En zoiets, dan kan je eerst een shirt (met lange mouwen) daarover het overhemd/blouse en daarover een wollen of gebreide trui.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:33

Afbeelding

Ik draag graag een pantalon met legging of maillot eronder. Op de pantalon draag ik dan een witte blouse met daarover een nette trui. Onder de blouse/trui zou je dan nog een lang shirt aan kunnen doen of een thermo shirt.

Ik bedoel zoiets als op deze foto. Maar dan zou je dus een pantalon aan kunnen trekken.

Als je een wat 'dunnere' (iets wat dikker als gewone longsleeve) trui koopt, zou je wellicht daaronder ook een thermotrui kunnen doen en dan daar een blazer over heen. Dan heb je geen coltrui, maar toch de warmte. Ook staat een blazer weer erg leuk op een pantalon.

Als je graag jurkjes draagt en panty's, zou je wellicht nog kunnen kijken naar hoge laarzen. Dat vind ik zelf altijd erg lekker warm! :j

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:40


moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 12:43

Bedankt voor het meedenken, morino wol is een goeie tip en de combinatie hier boven vind ik ook leuk daar kan inderdaad nog goed thermo onder :D

@laura met zo'n shirtje moet ik zoveel lagen onderaan dat m'n ellebogen gaan afknellen :o