Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 12:53

Hallo allemaal!

Ik ben altijd erg slecht in aangeven wat ik graag voor bijvoorbeeld mijn verjaardag of kerst wil hebben. Op het laatste moment maar wat dingen op een lijstje gooien, dat zijn alsnog wel dingen waar ik blij mee ben, maar de rest van het jaar kom ik altijd tig dingen tegen die ik nog liever zou willen hebben. Ik houd bijvoorbeeld wel verlanglijstjes bij op de sites van verschillende winkels, maar dan moet ik alles langs gaan en nog filteren tussen wat ik leuk vind om te vragen als cadeau en wat ik opgeslagen heb omdat ik het nodig heb, maar niet aan anderen wil vragen. Of juist dingen die ik opsla om in de toekomst aan te schaffen.

Nu zoek ik eigenlijk een fijne manier om dit online bij te houden, die ik ook nog kan versturen, met bijvoorbeeld de link naar het product. Ik heb het ook wel eens in Word bijgehouden, maar als ik dan niet bij mijn computer in de buurt ben vergeet ik het alsnog. Ik heb ooit wel zoiets gebruikt bij lootjes trekken, maar daar kon je alleen dingen toevoegen die op hun eigen site te vinden waren.

Welke site gebruiken jullie?

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:56


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:12

Op lijstje.nl kan je ook alleen producten van aangemelde webshops kiezen, toch? Ik vind kadolijst.nl en Hatsa.com beide wel fijn, daar kan je echt alles inzetten.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:19

Ik gebruik altijd Microsoft To Do (vroeger Wunderlist). Kan zowel op m’n telefoon als mn laptop en dat synchroniseert dan met elkaar :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:20

Dani schreef:
Op lijstje.nl kan je ook alleen producten van aangemelde webshops kiezen, toch? Ik vind kadolijst.nl en Hatsa.com beide wel fijn, daar kan je echt alles inzetten.


Nee hij vult automatisch aan van bepaalde webshops maar je kan ook zelf een omschrijving, link of foto toevoegen.
Ik heb van het hele gezin op lijstje.nl lijstjes aangemaakt, aangezien je door het jaar heen altijd cadeaus bedenkt en dan met sinterklaas en de verjaardag niets meer kan bedenken. Fijne is dat alle lijstjes onder 1 account kunnen staan.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:21

Ik zweer bij mij verlanglijst.eu
Houd 'm ook jaarrond bij voor m'n zoon en mezelf. Super handig.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:28

Ik heb gewoon een lijstje in mijn colornote app staan.
Deze vul ik aan wanneer ik wat zie, dingen die ik krijg of zelf koop verwijder ik.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 13:31

Ik ga ze allemaal eens bekijken. Het moet ook gewoon makkelijk zijn. Zelf invullen is geen ramp, via die sites is vaak handig omdat je er dan een foto bij hebt. Maar als ik dat zelf ook kan doen is het ook goed (alleen langzamer haha)

Apps zijn voor mij niet zo handig, ik wil het juist kunnen doorsturen aan mensen en op alle apparaten gebruiken niet alleen op telefoon.

Dank jullie wel alvast!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:41

Ik gebruik de standaard herinneringen app, waarin je aparte lijstjes kunt maken. Ik heb dus ook een lijstje 'kado's' aangemaakt, en daar kan ik met mijn telefoon of smartwatch gewoon dingen aan toevoegen door het in te spreken. Heel handig, want soms valt me iets in en 10 minuten later ben ik het weer kwijt :')
Doorsturen kan oa met een screenshot.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:46

Oh ik heb daar gewoon een notepad voor in mn telefoon. Als ik iets zie of bedenk voor mezelf of een ander zet ik t daarbij.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 13:56

Ik heb een folder bestellijst in mijn bookmarks staan, lekker simpel en makkelijk in rond te snuffelen als er centjes zijn voor iets nieuws/extra's.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:20

Google Keep? Kun je zelf lijstjes maken en ook delen met anderen. In het geval van een to-do lijstje kun je ook punten afvinken, dan wordt het punt lichtgrijs en verschuift 'ie naar beneden in dat lijstje. En je kunt er gewoon met je computer bij, en je hebt ook een app voor je telefoon.

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:22

Maik79 schreef:
Google Keep? Kun je zelf lijstjes maken en ook delen met anderen. In het geval van een to-do lijstje kun je ook punten afvinken, dan wordt het punt lichtgrijs en verschuift 'ie naar beneden in dat lijstje. En je kunt er gewoon met je computer bij, en je hebt ook een app voor je telefoon.


Dit gebruik ik ook, superhandig. Ik plak ook de links erbij als het een webshop ding is! Kan er zowel op mijn telefoon bij met een app en op de computer via de browser, en gewoon gekoppeld aan je Google account.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:24

Ik heb een aparte tabbladgroep in Chrome hiervoor aangemaakt. Kom ik iets tegen wat ik graag wil hebben, dan sla ik dit als tabblad op in die map.

flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Verlanglijstje online maken/bijhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:13

Ik gebruik lijstje.nl voor zowel mezelf, stiefdochter als baby. Ik vind het ideaal omdat je precieze producten kunt toevoegen en mensen het zowel kunnen bestellen als ergens ophalen. Daarbij kan ik het overal openen en versturen.