Ik haat kerst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 19:58

Medestanders kom maar op... alle winkels liggen vol met kerstspullen, de kerstshows beginnen weer, de kerstmuziek komt langzaam op gang... en ik zou willen dat het voorbij was :')

Wie heeft dit ook zo? Ik ben benieuwd.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:59

Oooh dit topic is wel voor mij ja :')

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:01

laraxXxemma schreef:
Oooh dit topic is wel voor mij ja :')

Wat vind je van dingen zoals Secret Santa? :')

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:01

Yes, vreselijk. Ik wil de hele decembermaand graag overslaan.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:02

Tanya schreef:
laraxXxemma schreef:
Oooh dit topic is wel voor mij ja :')

Wat vind je van dingen zoals Secret Santa? :')

Dat is cadeautjes geven toevallig op een datum waarin veel groen en rood te zien is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:02

Jaaaaa, hier een medestander :)) Vooral de kerstliedjes en het verplichte gedoe rondom kerst vind ik echt verschrikkelijk.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:03

Ik vind kerst leuk maar dat het al in september door mijn strot word gedouwd vind ik vreselijk.
1 november vind ik vroeg zat voor het vullen van de schappen met kerst zooi. Idem met Sinterklaas.
Nou vooruit Sint vanaf half oktober.

Verplichte familie dingen doen we al jaren niet meer. We kunnen gerust pizza bestellen en in joggingbroek op de bank zitten.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:07

Gelukkig mag je toch maar minmaal winkelen, dus daar al geen probleem meer. Radiozenders kun je wisselen en het is maar 2 dagen per jaar...
Makkelijke kerst dit jaar.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:08

Cowgirl schreef:
Ik vind kerst leuk maar dat het al in september door mijn strot word gedouwd vind ik vreselijk.
1 november vind ik vroeg zat voor het vullen van de schappen met kerst zooi. Idem met Sinterklaas.
Nou vooruit Sint vanaf half oktober.

Verplichte familie dingen doen we al jaren niet meer. We kunnen gerust pizza bestellen en in joggingbroek op de bank zitten.


Dat kun jij vinden, maar de Intratuin doet nu al de beste zaken hoor. Het is echt winstgevend om al in oktober te starten.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:10

Sla graag over.. haat is een groot woord, maar niet leuk vinden dekt de lading ook niet.. man en kind vinden het zelfde, helaas denkt mijn moeder er anders over..
Maar ook dit jaar overleef ik het wel..

Oh ja en ik haat de term kerstavond of 3de kerstdag

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:10

Ik vind de lichtjes en de donkere avonden heerlijk, maar de 'gezelligheid' bij familie hoeft voor mij niet zo := Ik zit inderdaad veel liever thuis met een pizza onder een dikke deken op de bank, dan dat ik eerst twee uur bij schoonmoeder met knorrende maag op het eten zit te wachten en vervolgens nog eens drie uur 'gezellig' aan tafel moet zitten, zucht :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:11

Het enige voordeel aan kerst zijn de extra vrije dagen :=

Hopelijk dit jaar geen enorm uitgebreide kerst-eet-evenementen in de familie, cadeautjes al een paar jaar niet meer in mijn eigen familie, bij de schoonfamilie lootjes trekken en daarvoor een paar kleine cadeautjes.

Cowgirl schreef:
Verplichte familie dingen doen we al jaren niet meer. We kunnen gerust pizza bestellen en in joggingbroek op de bank zitten.

Mag ik kerst bij jullie vieren? Pizza :9

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:20

Ik heb een bloedhekel aan de "feest"dagen, het liefst duik ik eind november in bed en word pas in januari ergens weer wakker.

Ik hoop echt dat we met kerst nog steeds maar met 3 tegelijk ergens op bezoek mogen, dan blijft me het kerstdiner met de schoonfamilie bespaard :x

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:26

Wat een heerlijk topic dit !!!!

Taucha

Berichten: 1169
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:29

Yeeeeehaaaaaa heerlijk die coronaaa!!! }:)

Geen verplichte kerst dingen met (niet in huis wonende) familie *\%/*

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:33

Waarom doen jullie die 'verplichte' dingen dan als je er zo'n hekel aan hebt?
Je kan toch ook nee zeggen.

Mijn schoonloeder begon vroeger altijd in augustus met 30 graden al te zaniken of we eerste of tweede kerstdag kwamen eten.
Dat was ik zo zat dat ik heb gezegd dat we niet kwamen.
Heerlijk nooit meer dat gezeur.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:36

De eerste kerst dat we samenwonen dus ben benieuwd. We hebben in ieder geval geen kerstdecoratie, die houden we ver buiten de deur.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:37

De muziek is verreweg het naarst, lang leve spotify

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:37

justdiesel schreef:
Waarom doen jullie die 'verplichte' dingen dan als je er zo'n hekel aan hebt?
Je kan toch ook nee zeggen.

Om mijn vriend en mijn moeder, die het wel leuk vinden, een lol te doen. Ik skip het hele jaar door van alles als het op familie aankomt, dus kerst doe ik maar mee. 1 Etentje bij mijn moeder en 1 bij zijn ouders, verder zit ik ofwel in pyjama op de bank, ofwel met de hond in het bos.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48394
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:02

Ik haat kerst uit de grond van mijn hart... alleen dingen als SSS vind ik wel leuk... :)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:06

Haten doe ik kerst niet, voor mij is het een verdrietige tijd aangezien mijn vader op eerste kerstdag 2005 overleden is. Van mij mogen ze het daarom ook overslaan, en ik vind het ook echt niet leuk dat ze steeds vroeger de winkels omtoveren met alle kerstspullen. Heb ik nog langer om eraan herinnert te worden dat die dag er weer aankomt. Ik ben altijd blij als het weer januari is.

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:09

Yes helemaal mijn topic dit :D
Alles moet maar ‘gezellig’ die dagen, al in oktober gedoe erover, lelijke decoratie (wat heeft een kabouter in godsnaam met kerst te maken?!) en platte commerce. Kerstbomen gaan pas op na Sinterklaas en die tweede helft van december mag er eens een kerstlied aan of gedoe over gezelligheid en feestdagen, niet eerder en niet meer na 6 januari. Ik denk dat er Lottowinnaars zijn die minder heisa maken van hun vieren dan kerstliefhebbers, jezusmina

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:12

OPBOKKEN MET DAT K*TFEEST

Ik ben echt geen grinch maar ik vind het allemaal zo overdreven. Ik ken echt geen leuke vrouwen die ronduit toegeven dat ze dan 'lekker met een kaarsje aan op de bank onder een dekentje filmpjes gaan kijken'. Gooi jezelf toch weg.

Sterkte Rina! Rotdagen voor jou :knuffel:

Ss vind ik ook wel leuk, maar vond geven leuker dan krijgen dus ben gekapt.

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:13

Hier een medestander, ik heb het probleem dat ik eind november jarig ben en daardoor altijd mijn verjaardag, sinterklaas en kerst super dicht op elkaar zitten. Ik erger me daarom ook dood aan kerstmuziek in november :')
Verder heb ik niets met de "kitsch" die erbij komt kijken. Geen kerstboom bij mij dus <|- en alle andere "verplichtingen" rondom kerst doe ik ook niet aan.

Ik vind het dan ook echt jammer dat je er met geen mogelijkheid omheen kan, elk radiostation draait kerstmuziek, overal staan kerstbomen en je kan de supermarkt niet in zonder dat je overal kerstartikelen/kerstmutsen voorbij ziet komen.

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:58

Meanwhile in Almelo... 8)7