Van Tinder tot Trouwen!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Van Tinder tot Trouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 11:36

Eindelijk kan onze sprookjesbruiloft beginnen! *\o/*


Het leek mij wel leuk om jullie een beetje mee te slepen in onze voorbereidingen voor de bruiloft! Onze datum staat vast, en het is een beetje extra speciaal dat wij natuurlijk trouwen in het prachtige Toscane <3



9 november 2019 was de dag dat mijn vriend mij ten huwelijk vroeg *\o/* Na een lange dag gewerkt te hebben, kwam ik thuis en zei mijn vriend dat ik wat moois moest aantrekken en mijn koffertje stond al klaar. We gingen een nachtje weg.
Op deze datum hadden wij 3 jaar geleden ook onze eerste Tinder date :o
Een sjiek restaurantje en aardig wat wijntjes verder( ik had nog wel het BOB arrangement genomen := ) zijn we terug gegaan naar de hotelkamer.
Althans.... ik rende lallend over het plein en mijn vriend begeleidde mij richting het hotel :') De hotelkamer was heel romantisch, rozenblaadjes, champagne en zelfs ons favoriete liedje stond op. Helaas was ik iets te dronken om dit meteen op te merken _O-
En ging hij op 1 knie. Amy was in 1 klap nuchter :D !

Onze droom was altijd om te trouwen in Italië. Was er nog nooit geweest maar de plaatjes leken mij altijd zo mooi <<)

Nadat onze vakantie dit jaar voor de 3de keer werd geannuleerd ivm corona, wilde ik absoluut geen vliegvakantie meer boeken. Op dinsdag werd onze vakantie geannuleerd, woensdagochtend om 6 uur in de auto richting Italië. Dan was dit maar een goed moment voor onze trouwlocatie route!

De locatie ligt op een uur rijden van Pisa. Om hierheen te rijden was al een heel avontuur. De DomDom van onze Volvo stuurde ons over een weg die uiteindelijk ophield met te bestaan _O- Over een smal weggetje van 600 meter, grote keien en kuilen, takken schurend langs onze nieuwe auto en zelfs Google Maps wist niet waar wij waren, kwamen wij aan op de eerste locatie!
Dit was niet meteen de eerste, maar ook meteen de laatste locatie. Wij hebben de rest afgezegd en wisten meteen dat dit het was! Inderdaad zoals de plaatjes!

Hoog in de bergen ligt Tenuta Mocajo. Een landhuis met zelfs een eigen kerkje bovenop de heuvels. Een speld kan je horen vallen, zoveel rust! Een eigen wijngaard, wijnkelders onder het landgoed en heerlijk eigengemaakte olijfolie. De locatie heeft 17 grote doublerooms. Een zwembad en zelfs een manege onderaan de weg( zal ik te paard aankomen? :') ). Na een uitgebreide rondleiding hadden wij al besloten.

De datum is nog ver weg. Maar hierdoor hebben wij alle tijd om voor te bereiden. Wij trouwen van 15 t/m 17 juli 2022

We hebben geen ceremoniemeester of iets, we laten het lekker op zijn beloop gaan en zien wel hoe de dag loopt :) Op zaterdag 16 juli 2022 wordt echt onze trouwdag met het feest, trouwen in de kerk etc.

Decoratie wil ik graag zelf doen, de stoelen in de kerk decoreren en de tafeldecoratie. Nog best een uitdaging denk ik maar ik heb nog de tijd! En natuurlijk....de jurk uitzoeken!

Hieronder de foto's van onze locatie. Als jullie tips hebben, leuke bruiloft ideeën of decoratie tips, graag! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg ons! @purarazavalerio


Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 12:00

Is Toscaanse Bruiloft echt op die locatie opgenomen? Kan het niet vinden :')

Misschien dat ik wel mijn zus vraag om het een beetje in het gareel te houden. We willen ons niet echt aan veel tijden houden. Het word een gezellig weekendje weg voor iedereen en er wordt ook nog tussendoor even getrouwd is de planning :D

Wij verzorgen het hele weekend voor iedereen, dus van vrijdag tot zondag alles verzorgd, het verblijf en het eten en drinken is voor onze rekening. :)

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 12:02

Tink89 schreef:
Zorg voor genoeg hulp. Je zit 's ochtends met de kapper, visagist, je jurk en je zenuwen. Dan wil je echt niet nog moeten decoreren of gasten naar hun plek moeten begeleiden.


We decoreren de vrijdag met hulp, zaterdagochtend komt de bloemist alles aankleden en we hebben nog ontbijt met iedereen. Dan pas trouwen rond een uur of 2. Het is een gelukkig een klein gezelschap :)

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 12:08

Veraaaaah schreef:
Wat een fantastisch verhaal! Ik heb mijn vriend leren kennen via Happn, nooit gedacht dat ik nu zou samenwonen <3

Klinkt mij als een sprookjeshuwelijk ^&+


Aaaaw wat leuk! Dan krijg je ook vaak verbazende reacties als je zegt hoe je hem hebt ontmoet :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 12:09

smit_ilse schreef:
Van harte gefeliciteerd met jullie verloving!

Heb nog wel een kleine tip.....nodig gewoon heel bokt uit op deze prachtige locatie :D

Nee zonder gekheid, wat is het er mooi zeg!! Snap dat jullie hier voor vielen. Succes met de voorbereidingen!


Bokt meeting op de manege ernaast!! 15 juli 2022, zet in uw agenda's ! :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 17:11

Had even de trailer opgezocht van Toscaanse bruiloft maar het is niet deze locatie :D

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 17:27

Goof schreef:
Wat een leuk verhaal TS. Ik ben inmiddels ook getrouwd met mijn tinderdate :D
Zijn eerste zin was iets als 'je klinkt echt als mijn droomvrouw', mijn reactie was 'trouwen?'. Gewoon een grapje van mijn kant, niet wetende dat het daartoe zou leiden.

Prachtige locatie heb je gevonden, geniet ervan!



Ooh echt wat leuk!
Ik heb nog eens Tinder gedownload om ons eerste gesprek op te zoeken maar hij had na onze date meteen zijn account verwijderd dus was het helaas weg. Leek me ook wel grappig om terug te lezen. Volgens mij was 1 van zijn eerste dingen wat hij zei of hij een kopje thee voor me moest zetten :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 14:22

@ Balenciaga
Leuk he die tinder verhalen :D Ik ga ook zeker op onze bruiloft even een opfrisser laten horen aan iedereen hoe onze eerste date ging :') Dat is er ook nog 1 voor in de boeken namelijk :+

@heideLOVER, je bent welkom om te komen oefenen hoor in Toscane :P

Ja wij houden er rekening mee met de warmte. We hebben deze datum gekozen ivm de schoolvakantie van de kids die meekomen van de gasten. Als het echt te heet word dan kunnen wij het nog verplaatsen naar de wijnkelders, daar was het echt koud toen wij er waren :brr:

Maar we zitten hoog in de bergen met een briesje, heb al tegen mijn vader gezet dat hij alsjeblieft niet zijn hete 30 delige beige pak aan moet trekken :')

We zijn nog wel aan het oriënteren met de trouwkaart en eventueel een leuke routebeschrijving.
Iets als dit.

Afbeelding

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 20:30

Leuk al die tuinder dates te lezen :D

Onze eerste date was naar een wijnbar. Mijn vriend is een bekendere chefkok en wijnkenner. Ik stond nog 3 dagen per week op de bar te dansen en mijn lievelings wijn was Canei peach :+

Ik vroeg in de wijnbar dus om Canei Peach. Ober beledigd en mijn vriend keek mij aan alsof hij water zag branden :') Ik was bloedserieus }>

Uiteindelijk is het dus toch zo ver gekomen dat we nu verloofd zijn en 4 jaar samen *D

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 14:46

Even een kleine update in dit topic :D

De tijd gaat zo snel, vandaag de 30% aanbetaald voor de bruiloft. Contract getekend en nu echt aftellen!
Nog een extra gast bij de bruiloft, ik ben 3 juli uitgerekend van ons eerste kindje dus die mag lekker mee naar Italië straks :D

Ik ben alvast aan het oriënteren voor decoratie op de tafels en leuke decoratie om de stoelen aan te kleden in de kerk. Iemand tips? Ik zag dat zelfs aliepress aankleding had voor bruiloften maar durf zoiets toch niet te bestellen :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-21 08:20

Etsy is ook een goede ja!
Er hangt al sfeerverlichting in de bomen, wil dan nog van die lampionnen ophangen en stoelversieringen voor het kerkje en die kan ik ook eventueel gebruiken voor de stoelen bij het eten.
Op pinterest staan ook zoveel leuke ideeën om de tafel te decoreren :D

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 21:03

Selina schreef:
Heb je al een stijl in gedachten?
Dit hadden wij. Boomschijven hadden m'n schoonouders zelf gezaagd. Vaasjes had ik 2e hands gekocht van iemand (heb ze nog O:) ) en steentjes kwamen van de Action. Dus relatief goedkoop.

[ [url=m/PknI47.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaa zoiets vind ik ook heel gaaf! Ik ga sowieso die boomstammen aanschaffen. Omdat het Italië is wil ik graag iets van grote olijftakken op tafel maar die kan ik nog niet vinden

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 21:58

Iedereen is daar al van op de hoogte, bijna iedereen boekt er gewoon een vakantie achteraan :)

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-21 19:58

Kan hoor, moeten jullie ff boeken :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 14:52

Zo even een kleine update :D De tijd vliegt! Nog 13 maanden voordat wij naar Italië gaan. 14 juni hebben we eerst een afspraak in het gemeentehuis in NL om hier voor de wet te trouwen.

En nog een nieuwtje, nadat wij terug keerde uit Italië vorig jaar bleek ik zwanger te zijn dus wij verwachten elk moment ons eerste kindje. Mijn vriend heeft in januari een afspraak gemaakt bij Suits at Sea en dan ook iets uitzoeken zodat hij kan matchen met ons zoontje :D

Ik wil in december een trouwjurk uitzoeken, heeft er iemand suggesties voor een fijne winkel? Wil er best een stukje voor rijden :j

De bloemen zijn geregeld vandaag en nu alvast een beetje zoeken naar een fotograaf en videograaf. Nog Bokkers die zich aanbieden? :')

Qua decoratie vind ik het leuk om dingen zelf mee te nemen, zoals de zwarte kandelaars, jute touwen en boomstammetjes hieronder op de foto :)

Hieronder het thema van onze bloemen *\o/*



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 20:17

Ja klopt wij krijgen een jongetje :D

Wat zouden jullie doen als je een fotograaf/videograaf wilt laten overkomen dan uit NL naar Italië. Vliegtickets betalen is denk ik logisch dan maar dan ook het verblijf en mee-eten?

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 09:21

MarlindeRooz schreef:
Je moet het sowieso betalen denk ik, geen enkele fotograaf gaat dat zelf doen. Is er daar geen lokale fotograaf te vinden die bijvoorbeeld goed Engels kan?



Ja we hebben nu via een Nederlandse weddingplanner in Toscane wat adresjes gekregen voor daar :j

De fotograaf prijzen zijn nog duurder dan het gehele diner voor 2 dagen :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 21:21

Ja we zitten nu toch voor de fotograaf in Italië zelf te kijken inderdaad :j een collega van mijn vriend is trouwfotograaf en we gaan aan hem vragen wat hij eventueel vraagt
Voor ongeveer 12 uur fotografie zijn we in Italië zo'n €3000 euro kwijt. Tis een kostenplaatje zeg trouwen :')

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-21 12:21

Weer even een kleine update :D
Ondertussen is onze bruidsjongen geboren :P! Alles gaat heel goed <3


Afbeelding


Mijn vriend heeft de afspraak gemaakt voor zijn pak in januari, ik moet nog even kijken waar ik een jurk ga zoeken.

Hebben jullie nog suggesties om misschien iets anders te doen dan ringen? We willen opzich wel ringen doen maar wie weet is er wel een ander orgineel idee :D We hebben al meerdere tattoos samen dus die valt al af :)

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-21 13:53

Promoten mag hoor Melissa :D We zijn nog steeds opzoek namelijk :j


Voor iedereen dus met Tinder, er is nog hoop :') zelfs een tinderbaby :+

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-21 03:43

Ja de bevalling ging opzich wel goed! Lekker thuis in het bevalbad totdat hij in het vruchtwater poepte en ik met 9 cm en persdrang in de auto met spoed naar het ziekenhuis moest :')

We hebben in ieder geval een slachtoffer die de ringen kan brengen volgend jaar :D

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 15:16

Morgen gaan we naar de notaris om de huwelijkse voorwaarden vast te leggen en 30 augustus trouwen we hier op het gemeentehuis. Officieel trouwen in Italië was teveel gedoe.
Iemand nog tips wat je allemaal moet bespreken bij de notaris?
Mijn vriend wilt zijn bedrijf erbuiten houden wat ik prima vind. Maar geen idee wat ik eigenlijk wil mochten we gaan scheiden (tja moet ook besproken worden hé :+ )

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 15:43

Dankje voor de tip Kiwiaa! :D

Ja ik zal zeggen dat alle dieren en paard van mij blijven bij een scheiding :')

Een vriend van ons gaat ons trouwen :D Niemand weet dat dus dat is een leuke verrassing, hij zal wel een pastoor pakje aandoen of iets :')

Heb mijn zus gevraagd om het een beetje in goede banen te leiden. Als ik bijvoorbeeld het kerkje binnen kom dat er wel muziek is en dat iedereen een seintje krijgt natuurlijk dat ik eraan kom.

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 06:31

Omdat het nu EINDELIJK gaat gebeuren, toch een update!
Na zoveel uitstellen door corona zijn we woensdag bij de locatie weer geweest om alles te bespreken.
Nu we vorig jaar een kindje hebben gehad was het allemaal wat duurder en konden ze voor ons een hele mooie prijs maken. Al is trouwen in Italië sowieso een heel stuk goedkoper dan in Nederland :D

Wat we nog moeten regelen:
- een videograaf (liefst met een drone erbij) suggesties van mensen hier op Bokt mag ook! Iemand uit Italië zou het makkelijkst zijn omdat iemand uit Nederland we ook de vlucht en verblijf etc moeten betalen. Maar wie weet heeft iemand van Bokt een voorstel

De jurk, gaan we in Nederland straks even inplannen.

Bloemen in Italië

De trouwkaarten versturen


Iemand ideeën voor een dresscode? Mijn man wilt wel graag een pak, maar het was er afgelopen woensdag al zo ontzettend heet dat ik denk ik aan iedereen vraag om voor de mannen een witte blouse met bretels en een strikje ofzo aan te doen

Volg ons! @purarazavalerio

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-22 06:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg ons! @purarazavalerio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, ComscoreBot, friezenfan2, GoogleAdsense, kwita, Lynnepinny, MissBambi, Mutti, noordje, ryukapple, Sabine, Stybba, Unit, Wonderstruck, xPabloBokt en 70 bezoekers