Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 12:34

Bokt help :o
Ik ben echt hopeloos met dit soort dingen :+


Voor de bruiloft van mijn zus ben ik op zoek naar een mooie jurk. Omdat het een beetje chique is (mannen moeten in pak, vrouwen een jurk), zat ik te denken aan een gala/maxi jurk of cocktail. Omdat het halverwege oktober zal plaatsvinden, is een vestje wel zo fijn. Maar hoe combineer je dit soort jurken met een vestje? Voor mijn gevoel gaat dan heel de jeu van de jurk er af..

Hebben jullie tips of voorbeelden voor me?


Voor degene die het leuk vinden om te helpen met zoeken:
- ik ben 8 weken geleden bevallen, dus qua model denk ik dat een a-lijn het mooiste gaat vallen
- de jurk het liefst met een mouwtje
- donkerblauw of -groen staan me altijd wel goed, andere kleuren mogen natuurlijk ook
- ivm de duur van de dag wil ik er enkellaarsjes onder dragen met blokhakje.
- mijn vriend draagt waarschijnlijk een blauw pak

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:40

Ik had bij de bruiloft van mijn zus een donkerblauwe avondjurk/galajurk tot op de grond ongeveer en voor er overheen had ik een bolerovestje van topvintage (zie 'm nu niet meer op de site staan), omdat het begin mei soms ook nog fris kan zijn. Uiteindelijk hadden we een zonnige dag en heb ik het vestje nauwelijks aan gehad. 's Avonds was het wel lekker om even wat over mijn armen te hebben.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:41

Ik heb ooit een bruiloft gehad, waar mijn moeder en ik beide een korte nette jurk droegen. Ik had er zelf een brede sjaaal bij voor als het kouder was en mijn moeder een mooie luxe zwarte omslagdoek. Stond wat sjieker als een vestje.
Ik had er ook wel bolero achtige jasjes bij gepast, kon ook wel goed maar die waren destijds wel duur, dus de sjaal pastte beter bij mijn budget.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:42

Ik ben net zo hopeloos. Dus ik zou dan denken aan een jurk met een wat langere mouw, zodat je geen vest/jasje nodig hebt :+

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:42

En waarom niet gewoon een jurkje zoeken met lange mouwen? Zijn vaak juist jurkjes in het donkerblauw of groen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:42

Ik zou dan eerder gaan voor een jurk met blazer/colbert dan een vestje. Een vest kan heel mooi zijn, maar is imo ook net minder sjiek dan een blazer of colbert.
Voordeel is ook meteen dan een licht getailleerd model wat afkleed rond je middel, wat als ik je post zo lees wel jouw wens ook is.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:52

Ik vind een colbert ook mooier bij een galajurk. En als je er eentje hebt die je mooi zit kun je hem ook heel makkelijk casual dragen na de bruiloft, dus heb je er langer iets aan.

jowien
Berichten: 976
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:53

Ik heb voor zo'n gelegenheid een keer een vestje gekocht dat alleen rug en mouwen is. Zwart, vrij dun, heel fijn gebreid. Net de kou van je armen.
Ligt te niksen ergens in de kast dus als het wat voor je is?

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:54

Combineren met een mooie omslagdoek. Lijkt mij dan mooier.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:54

Ik had een lange op een bruiloft vorige week met 3 kwart mouw. Heb het geen seconde koud gehad!

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 12:55

Wat fijn om zo snel al reacties te krijgen! Bedankt!

Ik was het bestaan van de bolero helemaal vergeten :Y) dat is mogelijk wel een goede oplossing ja!

Tot nu toe ben ik alleen jurken tegen gekomen met chiffon-achtige lange mouwen, dat doet volgens mij niet zoveel voor de warmte..

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:00

Omslagdoek of inderdaad kort vestje. Ik kan dat prima combineren met allerlei soorten jurken. Zo kan ik een echte zomerjurk ook nog wat langer doordragen als het wat afkoelt.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:08

Ik had ook een omslagdoek om op het huwelijk van mijn zus. Heel fijn omdat je die dan erg snel aan de kant kan gooien voor foto's.

Maar ook een jurk met lange mouwen zou ik zeker overwegen! Ik heb onlangs een erg elegante jurk aangehad op het huwelijk van een vriendin met lange mouwen. Ik zet geen foto's van mezelf hier, dus ik stuur je even een pb om je wat inspiratie te geven.

En ook: proficiat met je spruit :D

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:17

omslagdoek in de stof van de jurk is vaak de mooiste ( en de duurste ) oplossing hiervoor.

En gefeliciteerd met de kleine en met de aankomende bruiloft van je zus, wat een mooie momenten in je leven.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:17

Ik weet niet welke maat je hebt maar ik heb echt de perfecte jurk. Groen, wit blauw gebloemd, a-lijn. Met een mooie band om de taille (Wat hoger dan) en een bijpassend cremekleurig glanzend kort chique jasje erover. Staat heel fleurig. Was van steps maar is inmiddels niet meer te koop.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:18

Blazer of een vestje van een glimmend stofje!

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:19

Ik zou er een onderjurk onderaan doen. Dat is ook net wat warmer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:59

Kan je niet een jurk uitkiezen met lange(re) mouwen? Ik vind vestjes en jasjes in 99% van de gevallen echt afbreuk doen aan een jurk.

Zoiets is bijvoorbeeld een flatterend model en vooral met een onderjurk/corrigerend ondergoed eronder zal dit warm zat zijn, in ieder geval voor binnen.

Of, iets gewaagder maar door de manier waarop het genaaid is ook erg flatterend, zoiets.

Edit: als je echt a-lijn of een wijder model wil is zoiets ook nog het overwegen waard, ik vind de vorm van deze jurk heel mooi. Al denk ik wel dat het juist bij een voller figuur snel een beetje richting een soepjurk gaat, iets wat je met bovenstaande 2 jurken minder hebt.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:07


alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:18

https://www.1001sjaals.nl/

hier heb je oa omslagsjaals en ook stola's (stola)
had ik ook bij een bruiloft over mijn jurk heen toen het s avonds wat frisser werd. Super fijn!
En net wat sjieker dan een vestje of jasje oid

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:21


Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:32

Ik vind een bolero een beetje de witte legging van een aantal jaar terug. Geen fan dus, hoewel ik zo’n modelletje als Echwel aandraagt nog wel ok vind. Ik zou voor een mooie luxe omslagdoek gaan.


Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Hoe (gala)jurk combineren met vest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 16:21

Wat een goede ideeën hier al allemaal!! Een onder jurk bijv zou ik zelf nooit aan denken :+ Heel erg bedankt!

Om nog even wat te verduidelijken := ik heb maat 38, maar vanwege mn zwangerschap is mn buik niet heel strak. Daarom op zoek naar een a-lijn of iets een tikkeltje camouflerends rond mn buik :o iig geen pencil dress oid ;)

Straks eens kijken wat ik ga bestellen, misschien ook leuk om hier te posten :)

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 16:00

Eigenlijk helemaal iets anders dan wat ik in gedachten had, maar vind dit eigenlijk wel een hele leuke jurk. Misschien wel iets te degelijk..

https://topvintage.net/en/vintage-retro ... misch+%3E+€50&utm_content=NL+BE&fbclid=IwAR2QQgkzQtPZBJx4eGyGM7MpqsEDDwNz2aUqRu1mcBVj5Zww66t-PzuBhG8

Edit: krijg de link niet goed _-:(