Partner met pensioen, zelf nog fulltime aan het werk

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:04

Mijn vader is dan niet met pensioen maar zit wel werkeloos thuis. Mijn moeder werkt ongeveer 20-30 uur. Hij doet bijna alles in het huishouden. Behalve koken, dat doet mijn moeder meestal. Nou is mijn vader van zichzelf enorm schoon en opgeruimd. Het huis is dus schoner en opgeruimder dan ooit. Idem dito voor de tuin. _O-

Dus het is heel normaal dat hij nu wat meer gaat doen. Tenzij hij zijn dagen natuurlijk al enorm vult met andere activiteiten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:29

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat het een mannen ding is, ingeslopen gewoontes....bespreekbaar maken.

Heeft echt niks te maken met zijn geslacht. Maar met cultuur, opvoeding en gewenning. :? Mijn vriend en mijn vader zijn beide veel opgeruimder dan ik. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:51

Zonnetje81 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heeft echt niks te maken met zijn geslacht. Maar met cultuur, opvoeding en gewenning. :? Mijn vriend en mijn vader zijn beide veel opgeruimder dan ik. :+

Mannen denken er niet over na van goh ik heb nu vrije tijd ik zal eens gezellig wat huishoudelijke taken op mij nemen als ze dat nooit hebben hoeven doen. En dat is in het algemeen zeker als dit een gewoonte is.

Ja dat is dus pertinent niet waar, dat doen ze niet omdat ze toevallig een piemel hebben. Mijn vader heeft 30 jaar weinig in huis gedaan en doet nu bijna alles. Is het dan geen man? Het is echt niet aan geslacht te linken hoeveel iemand doet. Is meer een kwestie van karakter, cultuur, opvoeding en communicatie. Niet een kwestie van geslacht.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:00

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja dat is dus pertinent niet waar, dat doen ze niet omdat ze toevallig een piemel hebben. Mijn vader heeft 30 jaar weinig in huis gedaan en doet nu bijna alles. Is het dan geen man? Het is echt niet aan geslacht te linken hoeveel iemand doet. Is meer een kwestie van karakter, cultuur, opvoeding en communicatie. Niet een kwestie van geslacht.

Dat je vader zich heeft aangepast is super.. maar waarom heeft hij dat de eerste 30 jaar dan niet gedaan?
Toch vaak omdat het zo nu eenmaal gelopen is en het "normaal" was dat hij niets/weinig deed.
Je ziet toch vaak als rolverdeling (vooral de oudere generatie) manlief werkt en vrouwlief doet het huishouden.
En dan zijn er mannen die als ze stoppen vanzelf de vrouw wat gaan helpen, maar bij sommige moet je het gewoon even vragen.
Andersom geldt dat net zo..

Omdat dat afgesproken was tussen mijn ouders. Hij heeft namelijk al die tijd zo'n 60uur per week gewerkt. Als je elke dag van 7 tot 21 weg bent en je kinderen nog wil spreken wordt dat een krappe planning. Hij deed trouwens wel de tuin (grote tuin). Mijn moeder werkte niet of weinig al die tijd. Toen mijn moeder wel ging werken ging hij ook wel meer doen. Hij deed trouwens op zaterdag vaak de grote klussen zoals alles dweilen / de badkamer als hij tijd had. Maar vaak werkte / studeerde hij ook in de weekenden.

Zonnetje81 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Volgens mij kan jij niet lezen.......

Zeker wel. Jij linkt bepaalt gedrag aan geslacht. Klopt gewoon niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie