Dus het is heel normaal dat hij nu wat meer gaat doen. Tenzij hij zijn dagen natuurlijk al enorm vult met andere activiteiten?
Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Zonnetje81 schreef:MarlindeRooz schreef:Heeft echt niks te maken met zijn geslacht. Maar met cultuur, opvoeding en gewenning.Mijn vriend en mijn vader zijn beide veel opgeruimder dan ik.
Mannen denken er niet over na van goh ik heb nu vrije tijd ik zal eens gezellig wat huishoudelijke taken op mij nemen als ze dat nooit hebben hoeven doen. En dat is in het algemeen zeker als dit een gewoonte is.
Brainless schreef:MarlindeRooz schreef:Ja dat is dus pertinent niet waar, dat doen ze niet omdat ze toevallig een piemel hebben. Mijn vader heeft 30 jaar weinig in huis gedaan en doet nu bijna alles. Is het dan geen man? Het is echt niet aan geslacht te linken hoeveel iemand doet. Is meer een kwestie van karakter, cultuur, opvoeding en communicatie. Niet een kwestie van geslacht.
Dat je vader zich heeft aangepast is super.. maar waarom heeft hij dat de eerste 30 jaar dan niet gedaan?
Toch vaak omdat het zo nu eenmaal gelopen is en het "normaal" was dat hij niets/weinig deed.
Je ziet toch vaak als rolverdeling (vooral de oudere generatie) manlief werkt en vrouwlief doet het huishouden.
En dan zijn er mannen die als ze stoppen vanzelf de vrouw wat gaan helpen, maar bij sommige moet je het gewoon even vragen.
Andersom geldt dat net zo..
Zonnetje81 schreef:MarlindeRooz schreef:
Ja dat is dus pertinent niet waar, dat doen ze niet omdat ze toevallig een piemel hebben. Mijn vader heeft 30 jaar weinig in huis gedaan en doet nu bijna alles. Is het dan geen man? Het is echt niet aan geslacht te linken hoeveel iemand doet. Is meer een kwestie van karakter, cultuur, opvoeding en communicatie. Niet een kwestie van geslacht.
Volgens mij kan jij niet lezen.......
Gebruikers op dit forum: _MelisS, Abaddon, blabiebla, Facebook, Lugea, Nef1985, PetalBot, xxCYNNxx en 15 bezoekers