Make up, ja of nee en waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 16:51

Ik zag zonet een reclame voorbij komen voor het programma pretty & single. En ik verbaasde me er best over. Het is een programma over vrouwen die gaan daten zonder make up. Het eerste wat ik dacht was wat is daar bijzonder aan? Maar blijkbaar is het een ding want er word zelfs een tv programma over gemaakt. Ik heb het programma zelf nog niet gezien trouwens, maar ik draag zelf nooit make up. Met collega's komt het wel eens op dat onderwerp en dan hoor ik weleens dat mensen vinden dat ze er ziek uit zien als ze geen make up dragen en dat ze ook echt nooit zonder make up de deur uitstappen. Maar als geen enkele vrouw make up zou dragen zien we er dan ziek uit/onverzorgd uit of zou het dan niet uitmaken want we zien iedereen zoals diegene is?

Ik vroeg me af hoe bokkers hier in staan? Ik ben trouwens niet tegen make up hoor, maar het komt bijna over of het onderdeel is van het vrouw zijn en als het erover gaat dat ik me verbaas dat sommige niet zonder make up de deur uit durven gaan.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:00

Een hele laag plamuur is niet aan mij besteed, ik zou me niet mezelf voelen vrees ik. Bovendien ontbreekt het me aan de tijd in de ochtend. Een goede mascara en een fijne lippenstift/gloss is voor mij prima. Zonder mascara de deur uit gaan doe ik dan wel weer zelden.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:02

Ik durf prima zonder make-up de deur uit te gaan.
Maar ik doe zelf altijd wel een mijn wenkbrauwen en mascara als ik naar werk ga.
Ik zie er niet ziek uit zonder, maar vind mijn ogen dus iets meer spreken.

Ik zie het als smaak, onderdeel van wie je bent.
Er zijn vrouwen die zich fijn voelen in een strak jurkje met hoge hakken en make-up. Prima. Zo zijn zij dus blijkbaar zichzelf.
Er zijn vrouwen die het liefste een jeans, sweatshirt, gympen, paardenstaart in. Ook dikke prima.. zo zijn zij zichzelf.

Ik vind het raarste van dit alles dat het blijkbaar een ding moet zijn. Leven en laten leven.
Maar dat is eigenlijk ook wat jij zegt. Dat daar dan een tv programma over gemaakt moet worden?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:03

ik volg je volledig.
hier ook nooit make-up en snap ook niet wat het 'speciale' ding eraan is dat daar een tv-programma over gemaakt moet worden....
dan werkt enkel het beeld bij dat make-up bij een vrouw hoort en je zonder dus niet normaal bent.

jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:04

Ik heb nooit veel make-up gedragen, maar ging absoluut de deur niet uit zonder mijn wenkbrauwen op te vullen en een laagje mascara, voelde me dan niet knap.
Sinds een halfjaar gebruik ik niks meer. Door de lockdown zo gekomen en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Zie het nut niet meer in en vind mezelf zonder eigenlijk knapper.

Edit: ik vind wel of geen make-up losstaan van hoe vrouwelijk je eruit ziet trouwens. Ik houd bijvoorbeeld echt van rokjes en jurken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-20 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:05

Bij mij wisseld het. Ik ga vaak zonder make up de deur uit maar vind het soms ook leuk om het wel te gebruiken.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:06

tengeltje11 schreef:
ik volg je volledig.
hier ook nooit make-up en snap ook niet wat het 'speciale' ding eraan is dat daar een tv-programma over gemaakt moet worden....
dan werkt enkel het beeld bij dat make-up bij een vrouw hoort en je zonder dus niet normaal bent.

jammer.


Dit.
Make up is niet voor mij, geen zin om tijd en geld in te investeren.
Bijzonder dat er dus op deze manier negatieve aandacht aan wordt besteedt.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:08

Ik heb ooit tijden dat ik echt geen make up op doe. Naar het werk wil ik er wel fris uit zien, gewoon een klein beetje extra. Inderdaad geen geplamuur. Mascara, en heel klein beetje foundation (snel rode wangen) wel zo dat het er vrij natuurlijk uit ziet.

Mascara alleen nu niet, vanwege oog ontsteking helaas.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:10

Ik gebruik eigenlijk nooit makeup, heb voor "speciale" dingen wel mascara liggen. Mijn man vind het ook enorme onzin dus dat motiveert ook niet om te gaan proberen :Y)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 17:10

brokjes schreef:
Ik heb nooit veel make-up gedragen, maar ging absoluut de deur niet uit zonder mijn wenkbrauwen op te vullen en een laagje mascara, voelde me dan niet knap.
Sinds een halfjaar gebruik ik niks meer. Door de lockdown zo gekomen en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Zie het nut niet meer in en vind mezelf zonder eigenlijk knapper.

Edit: ik vind wel of geen make-up losstaan van hoe vrouwelijk je eruit ziet trouwens. Ik houd bijvoorbeeld echt van rokjes en jurken.


Wat fijn voor jezelf dat je jezelf nu eigenlijk knapper vind zonder make up terwijl je daarvoor waarschijnlijk zo gewend was aan de make up dat je jezelf minder knap vond zonder make up.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:10

Hier wisselt het ook. In het dagelijkse leven gebruik ik vaak alleen mascara omdat ik er anders moe uit zie.

En op andere momenten gebruik ik wel make-up omdat ik me dan net wat mooier en zelfverzekerder voel. Handig voor belangrijke afspraken. Overigens is het wel een naturel look. Gewoon wat roodheid wegwerken. Overigens gebruik ik mineralen make-up dus dan heb je amper door dat je iets op hebt

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 17:13

tengeltje11 schreef:
ik volg je volledig.
hier ook nooit make-up en snap ook niet wat het 'speciale' ding eraan is dat daar een tv-programma over gemaakt moet worden....
dan werkt enkel het beeld bij dat make-up bij een vrouw hoort en je zonder dus niet normaal bent.

jammer.


Dat gevoel heb ik dus ook dat jonge meiden door zo'n programma een bevestiging krijgen van zie je make up hoort hoewel ik net dus een aflevering ben gaan kijken en bij deze aflevering heeft een vrouw juist daarna besloten minder make up te gaan dragen en dat ze het idee had dat op de date er beter naar haar werd geluisterd omdat er minder afleiding of minder show was.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Make up, ja of nee en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:17

Ik draag nooit make-up.
Van mijn dochters is er 1 (17 jaar) die wel een soort dagcrème met foundation gebruikt en af en toe wat mascara en eyeliner, mijn andere dochter (19) gebruikt ook helemaal niets.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:20

Azmay schreef:
Ik gebruik eigenlijk nooit makeup, heb voor "speciale" dingen wel mascara liggen. Mijn man vind het ook enorme onzin dus dat motiveert ook niet om te gaan proberen :Y)


Hier ook, eigenlijk heb ik alleen voor bruiloften wat make-up op.
Heb een fijne redelijk neutrale lipstick met licht glitter erin, die gebruik ik ook als rouge voor m'n wangen. Potloodje voor m'n wenkbrauwen (dan zie je ze opeens, zo blond zijn ze :+ ) en mascara heb ik niet eens, maar icm potlood en lipstick ook nooit nodig

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:20

Nou ik heb laatst voor het eerst make up tutorials gekeken op YouTube. Ik stond er echt verbaasd over hoeveel lagen daarop gaan. Ik denk zeker 5 en dan nog poederen. Daar kan je nooit mee over straat toch? Dat zou alleen voor in een studio zijn of op tv ofzo. Waarom maken ze geen normale make up tutorials om over straat mee te gaan?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:20

Ik gebruik dagelijks mascara, vind mezelf met een stuk mooier dan zonder. Mn man maakt het niet uit. Ik vind eigenlijk dat iedereen opknapt van een likje mascara.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:23

verootjoo schreef:
Ik gebruik dagelijks mascara, vind mezelf met een stuk mooier dan zonder. Mn man maakt het niet uit. Ik vind eigenlijk dat iedereen opknapt van een likje mascara.

Iedereen verbaasd zich er altijd over dat ik geen mascara gebruik, ik heb donkere en lange wimpers.
Dus een beetje mascara maakt bij mij ook niet zo heel veel verschil :o

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:23

verootjoo schreef:
Ik gebruik dagelijks mascara, vind mezelf met een stuk mooier dan zonder. Mn man maakt het niet uit. Ik vind eigenlijk dat iedereen opknapt van een likje mascara.

Ik heb van mijzelf al volle, lange zwarte wimpers.. met mascara wordt het helemaal een dikke nep bos.

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:26

Ik gebruik dagelijks wat lippenstift, lijntje onder mijn ogen en zet mijn wenkbrauwen wat aan. Heb dan net een iets ‘sprekender’ gezicht.
Zag onlangs Nikkie de Jager en die vond ik echt onherkenbaar zonder make-up, dat gaat mij veel te ver

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:28

Eigenlijk vind ik een natuurlijke look veel mooier.Tussen de paarden vind ik het ook niet echt passen al zie ik wel heel veel opgemaakte paardenmeisjes.En als je met honden omgaat likken die het van je gezicht.Ik ben ook echt te lui om me s,morgens op te maken en het er s,avonds weer af te halen! Parfum gebruik ik wel en altijd sieraden.Ik houd ook van mannen die sieraden dragen. Zonder dat vind ik ongekleed.In mijn jeugd in de flower-power-periode waren er ook veel mannen die make-up droegen.Ook hetero,s. Tegenwoordig zie je dat niet veel meer.

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:29

Ik ben van mening dat iedereen moet dragen waar zij zelf gelukkig van wordt.

Er zijn dagen/weken achter elkaar dat ik geen plamuur draag.
Er zijn dagen dat ik het wel draag.

Als ik een avondje uit ga of uit eten bijvoorbeeld, vind ik het leuk mezelf wat op te maken. Of als ik er gewoon zin in heb.
Maar het kan soms net zo goed zijn dat ik er geen zin in heb om te plamuren en dat ik zonder ga. :')

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:30

Mascara en contactlenzen is nooit een goede combinatie bij mij geweest, dus dat heb ik sowieso al nooit gebruikt. En de rest van de rommel ook niet :+
Hooguit bij héle speciale gelegenheden een beetje basis plus poeder als ik toevallig wat plekken/vlekken of wat dan ook had. Maar dankzij het nooit dichtplamuren van mijn huid heb ik normaalgesproken dus ook nooit onregelmatigheden in m'n gezicht/huid :D

Ik ben voor m'n werk regelmatig gefotografeerd en heb ook altijd geweigerd me dan te laten 'visageren', hoewel dat om één of andere reden 1x perse wél gedaan moest worden. Uur onder handen genomen en dat was totaal onzichtbaar (was ik wel blij mee trouwens). Maar dan denk ik wel: wáárom ben je dan een uur aan het pielen aan me :))

Lang verhaal kort: ik heb make-up altijd al onzin gevonden, en die make-up die zó natuurlijk is dat je er geen barst van ziet valt bij mij onder de kleren van de keizer :+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:32

anjali schreef:
Eigenlijk vind ik een natuurlijke look veel mooier.Tussen de paarden vind ik het ook niet echt passen al zie ik wel heel veel opgemaakte paardenmeisjes.En als je met honden omgaat likken die het van je gezicht.Ik ben ook echt te lui om me s,morgens op te maken en het er s,avonds weer af te halen! Parfum gebruik ik wel en altijd sieraden.Ik houd ook van mannen die sieraden dragen. Zonder dat vind ik ongekleed.In mijn jeugd in de flower-power-periode waren er ook veel mannen die make-up droegen.Ook hetero,s. Tegenwoordig zie je dat niet veel meer.


Mannen met sieraden hoeft van mij dan weer echt niet :')
Mannen met (een beetje) make up kan best mooi zijn, maar zie ze net als vrouwen liever zonder.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:32

Ik heb permanente eyeliner en gebruik dus alleen mascara, wat ik ook makkelijk vergeet. :+ Maar helemaal zonder iets vind ik mezelf wel wat kaal maar ach, dan maar gewoon niet in de spiegel kijken. :')

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:32

Ik draag altijd make-up naar werk, ben ik vrij dan draag ik het zelden tot nooit (tenzij we ergens heen gaan, uit eten oid).
Ik vind het voor mezelf een stukje verzorging en ik vind het mooi staan bij mezelf. Ik gebruik een dun laagje foundation en verder oogschaduw in een neutrale kleur (heb ik zin om wat meer uit te pakken, pak ik een meer opvallende kleur). Mascara er bij en dat is het. Voor meer chique gelegenheid als een bruiloft heb ik nog een redelijk neutrale lipgloss (iets donkerder dan mijn eigen kleur lippen).
Ik doe het puur voor mezelf en omdat ik het bij mezelf verzorgd vind staan. Eerlijk gezegd ben ik echt niet bezig met of een andere vrouw wel of geen make-up draagt en waarom. Laat staan dat ik daar een oordeel over heb.