Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:10

bridgetF schreef:
Helaas, heb ik voor 1,5 week geleden iets gekocht. Het is verzonden met brievenbus post. Niet ontvangen.

Tja ik kan het de verkoper niet kwalijk nemen dat postnl er zo'n zooitje van maakt. Maar ik vraag me wel af, wat doet postnl eigenlijk met al die zoekgeraakte poststukken. Er zit geen trackentrace op, dus ze gaan het niet proberen te zoeken, dus je hebt letterlijk pech. Beetje raar, want ergens moet het toch zijn en zo wordt ook nergens genoteerd als er veel verdwijnt bij een bepaald punt of persoon.

Als je zo leest verdwijnt er zo veel, dan heb je toch ergens een stelling vol met artikelen /poststukken waarvan afzender of geadresseerde niet goed leesbaar is. Wat zouden ze daar nu mee doen?
of zou het echt kwijt zijn of huh toch gejat door personeel.


Momenteel is het ook een puinhoop bij de post door het virus. Mijn moeder zou vorige week maandag iets ontvangen en dat werd pas zaterdag bezorgd.

Dus wie weet komt het nog.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:07

Ik heb weer een tijdverspilling gehad van de week. Wilde een kleurboek overnemen, maar na het sturen van mijn gegevens geen enkele reactie meer.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:11

Nou, ik heb een verkoop gedaan en die mensen hebben na het betalen nooit meer wat van zich laten horen. Gelukkig had ik wel het adres, dus pakje is gewoon keurig op de bus gegaan.

Later nog gevraagd of ze het pakje ontvangen hebben, maar niks hoor. Kleine moeite zou ik toch denken.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:04

DeniseES schreef:
Ik vind het niet netjes van haar dat ze het gewoon gedaan heeft, als er meer kosten bij komen hoor je dit van tevoren aan te geven, zodat de koper zelf kan bepalen of deze dit wil betalen of toch niet. Op een klein bedrag kan het een groot verschil zijn, op een groot bedrag zal het niet uit maken, maar het is toch wel even gewoon netjes right.



Nou ja, ik heb een keer gehad dat een griet perse wilde dat ik het met DHL zou versturen. Maar ik heb geen printer, waardoor het aantal inleverpunten hevig verkleind werd. Toen bleken er ook nog een aantal punten te zijn gesloten ivm vakantie en werd mijn pakket geweigerd op een paar andere punten omdat er geen label op zat.

Na 2 dagen van hot naar her te hebben gereden heb ik uit pure wanhoop het pakket maar bij postnl gedropt.

Ik kreeg niet eens een dank je wel of uberhaupt het aanbod van haar om het verschil bij te leggen. Denk dat ik op dat moment ook al voor 5 euro aan benzine had verreden.

Graag gedaan hoor, trut. Nooit meer wat van gehoord. Echt waar. Krijg jeuk met te korte armpjes dan!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:51

Daan13 schreef:
Ik had op iets geboden maar helaas net te laat, kreeg bericht dat koper 1 afgehaakt was of ik het snel op kon halen?

Ja geen probleem maar kan ik dan contant betalen?
Geen probleem. Dus ik heen en krijg ik een heel verhoor over waar mijn geld vandaan komt?

Of dat het zwart geld is,of ik schulden heb?

Hallo,koekoek ga je lekker? :wave:


Gewoon zeggen dat je het hebt verdiend met je handeltje coke :')

Wat een grappenmaker joh.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:31

Siersma schreef:
Hier heeft mn vriend iets gevonden op mp. Prijs over een gekomen en we willen t morgen ophalen. Stuurt de verkoper een betaalverzoek via mp. Die betalen we dus niet, we halen t morgen persoonlijk op. Is toch raar?


Is niet raar hoor. Ik heb in de afgelopen weken e.e.a. verkocht. Daar hebben meerdere mensen vooraf aan het ophalen de spullen al betaald via marktplaats. Verloopt prima. Geen gedoe met contant en daarmee ook mogelijk contact, mensen halen het op en gaan blij de deur uit. :)

Ennnnnn, je weet ook meteen zeker dat ze op komen dagen ;)

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:16

Ik had er van de week ook weer een. :')

Ik heb een fruitkistje op MP staan. De laatste van een hele berg die ik er had. Ik vraag 7,50 ( vaste prijs ) en de afmetingen (50x40x30) staan in de titel erbij.

Krijg ik allereerst al een keer een bieding: "Voor 5 euro wil ik hem wel"

Dat snap ik, maar daar ga ik hem niet voor verkopen.

Krijg ik later: "Wat zijn de afmetingen?"

Ik aangegeven: 50x40x30

Weer later: "Wat is de binnemaat?"

Ik: hoe bedoel je?

Geen antwoord.

En toen ik aangaf het gevoel te krijgen dat hij/zij niet serieus over kwam: "Oh, dus ik ben geen serieuze koper he?"

Ik heb hem/haar een fijn weekeind gewenst en geblokt. Dat gezeik voor 1 kistje, het ding vreet geen brood!

En morgen ga ik zelf wat ophalen, ik zie er naar uit, is een mooie deal :)

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:33

_Penotti schreef:
Hier gaat het gelukkig ook nog goed, maar lees het topic door en zie hoe vaak men niets meer verneemt van een bieder.

Ik heb ook wel eens een pb gestuurd met ik zie dat het gereserveerd staat, maar mocht de koop niet doorgaan heb ik ook wel interesse.
Ook dan al bericht gehad van verkoper. Dus ook weer kopers die niet op komen dagen.
Kan me niet voorstellen dat het allemaal slome verkopers zijn :D


Ja, ik ook hoor, je zou ze de kost moeten geven die gewoon niet op komen dagen, je zou geen kruimel over hebben.

Ik had het laatst met 6 zadelvormige, witte sjabrakjes. Gratis op te halen. Ik reageerde dat ik ze graag wilde hebben en of ik ze mocht halen. Er was er eentje voor mij die ze op zou halen. Balen, maar gevraagd of ik reserve kon zijn.

En raad eens? Ik heb ze hier gewoon liggen hoor! :D Inmiddels al 2 stuks gepimpt, haha! :D

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:08

Ik heb gister weer een prima ervaring gehad.

Ecoline spullen gekocht met een winkelwaarde van € 150 euro voor € 50. :D

En ik ben er onwijs blij mee! :D

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:16

Ik heb net binnen 10 minuten mijn verzwaringsdeken verkocht. En ook nog voor de vraagprijs! :)

Morgen even opsturen. Betaling is meteen gedaan, ging alles maar zo soepel!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:45

DeMolenhoek schreef:
Alja schreef:
Wat is dat nu precies een verzwaringsdeken?
Geloof dat mijn overbuurvrouw ze maakt en verkoopt


Het stimuleert door het gewicht jou knuffelhormoon. Hierdoor slaap je beter, kun je beter ontspannen in stressvolle situatie’s etc.


Bij mij werkt het niet. Ik wurm mezelf er onder vandaan en heb het benauwd :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:52

Sommige mensen geven je gewoon geen 5 sterren. Ik heb ook 3 van dat soort beoordelingen. :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:03

Sommige mensen zijn gewoon echt gefrustreerd hoor :')

Met mijn ecoline koop heb ik ook aangeboden alvast de helft te betalen, maar dat hoefde niet. Wel keurig contact gehouden in de paar dagen ervoor en natuurlijk keurig op tijd op komen halen.

Het kan zo makkelijk zijn!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:15

Nou, ik heb er weer een 5 sterren bij. Verzwaringsdeken was helemaal goed aangekomen en die mevrouw is er onwijs blij mee. :D

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:24

Romy1234 schreef:
Wat is dat toch met mensen die niet meer normaal kunnen reageren?


Dat is de internet generatie. Raar maar waar. Op internet gaat alles heel vluchtig. Waar je vroeger vanuit een krantje ging bellen voor bezichtiging en eventuele koop, kan je nu al op basis van foto's beslissen of je iets wilt hebben.

Zelfde met online dating, dat is zo vreselijk onpersoonlijk en oppervlakkig, ik ben er mee gestopt :') Dan maar single.

Mensen verliezen langzaam aan hun fatsoen omdat alles zó makkelijk gaat online. Dus dan blokken z je gewoon ipv aangeven dat het niet door gaat.


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:36

Foaly schreef:
'Hoi. 20.'

Op een gloednieuw product, nog in de doos en nooit gebruikt, winkelwaarde 70+, met een MP vraagprijs van 35. Hoi. Nee. :+


Wat 20? Kamelen? Rietjes? Fietsen?

:')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:42

HopeDreamer schreef:
Ik kreeg net de vraag of ik een zadelkast wou verzenden |o :evaw:


Flauw dat je er geen postzegel op wilt plakken zeg! :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:26

Nummer 14! :')

Ik ga echt stuk! :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:15

Ik had ook weer een mooie. :')

Heb iets te koop staan voor 45 incl verzenden. Vaste prijs.

Was 65 ex verzenden toen ik het kocht.

Is nog in nieuwstaat, 2x gebruikt.
Krijg ik een bod van 30 inclusief :')

Dus ik zeg: Je schrijft 45 verkeerd.

Nou is ze boos :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:42

Nouuuuu, ik heb weer een pareltje hoor! :')

Ik heb een set potloden erop staan.

Krijg ik een berichtje:

“Hallo, Ik vind ze vrij duur, bijna nieuwprijs.”

Ehhh? :')

Dus ik geef aan: “nieuwprijs is 65 ex verzenden, ik vraag 45 incl verzenden”

Zij: “ Bij Amazon 50 en hier op marktplaats gekocht voor 25.”

Ok :))

Ik heb geen idee wat de noodzaak was om mij dit te komen vertellen! :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:45

Ik heb deze miep lekker geblokt. Toedeloe! :))

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:27

Die miep van gister, was het de verkoper gaan vertellen dat het te duur was. :')

Ik ga gisteren op een ander product akkoord met een bod, er wordt gevraagd of ik het op wil sturen, geen probleem.

Dus een betaalverzoek verzonden. En nou is het stil. Helemaal geen reactie meer. Nou ja, op naar de volgende maar weer :')

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:22

Century schreef:
Had iemand die 'je schrijft 75 verkeerd' hier niet laatst gepost?


Ik! :')

Maar ik kreeg een bod van 30 op iets van 45 euro. En toen ik zei dat ze 45 verkeerd schreef, werd ze boos!

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:07

Shanna schreef:
Ik vind een bod van 30 op iets van 45 niet eens heel verkeerd hoor.. ik zou ook not amused zijn met zo’n botte reactie terug..

Onlangs kreeg ik ook zo’n rare reactie terug, voor mij hoefde het gelijk niet meer.. dan is de toon gelijk gezet..! Helaas kon ik toen natuurlijk niet beoordelen.. :roll:


Er staat in de advertentie dat 45 de vaste prijs is. En dan 1/3 van de prijs afhalen, ondanks dat er vaste prijs staat. Dat vind ik pas bot! :')

En het vreet geen brood he, dat denken mensen soms..

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:58

mavantos schreef:
Tallie1979 schreef:
Er staat in de advertentie dat 45 de vaste prijs is. En dan 1/3 van de prijs afhalen, ondanks dat er vaste prijs staat. Dat vind ik pas bot! :')

En het vreet geen brood he, dat denken mensen soms..


Als je iets op Marktplaats zet ga ik er wel vanuit dat je de intentie hebt om het item te verkopen. Helemaal als het dan bijvoorbeeld nog verzonden moet worden probeer ik altijd wel wat van de prijs af te krijgen (bijvoorbeeld de vraagprijs inclusief verzendkosten of een tientje/vijf euro eraf en dan exclusief verzendkosten. Afhankelijk van het item en de vraagprijs). Zelf denk ik hier ook bij na als ik iets te koop zet op Marktplaats, ik vraag altijd iets meer dan dat ik er eigenlijk voor zou willen hebben. Zodat je op het moment dat je een bod krijgt ook een beetje water bij de wijn kan doen. Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk een goede deal. Anders koop je het wel nieuw :+

Als ik bijvoorbeeld zeker minimaal €15 wil hebben voor een product met een nieuwwaarde van €30 dan zet ik een vraagprijs neer van €20. Dan kan je nog iemand tegemoet komen en als het voor meer wordt verkocht heb ik ook een keer een goede deal :')


Kijk, dit product is kostbaar en ze zijn waarde vast. Een echte kenner weet wat ze kosten.

Ik verkoop heel regelmatig tekenmateriaal en ik weet dat dit gewoon een redelijke prijs is. En als mensen het te duur vinden, dan kopen ze inderdaad nieuw. Ik ben op dit moment ook de enige die deze set op marktplaats heeft staan, want ze worden eigenlijk zelden tot nooit aangeboden.

En tuurlijk heb ik de intentie om ze te verkopen, maar niet voor ieder belachelijk bod wat er voorbij komt. Had ze 40 geboden, dan had ik ze er wel voor weg gedaan, maar dit is gewoon voor een duppie op de eerste rang willen zitten :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, Cemlys, Eelmo, Galaika, GoogleAdsense, Googlebot, inge_romeo, Inney, L_Flo, Lau, Lenexa, loowny, Maanon_, ontherun, Paardennamen, Pabie, purny, ReadTheRulez, TessaxQuincy, YandexBot, Zoe_97 en 76 bezoekers