Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:37

ik snap niet dat ze die sterren nog hebben. Ik ook eens. stacaravan geloof ik.. vandaag 100 euro, morgen 50 en na een week gratis adfhalen. Dus ik zeg:dan wil ik hem na een week wel afhalen. Zegt ie:hebben al 20 mensen gereageerd. Je kunt nu kopen voor 100. Dus ik zeg netjes dat ik hem dan laat staan, omdat ik 1. nog vervoer moet regelen. en 2. gratis wel leuk vond. Kreeg ik me daar toch een tirade dat iedereen alles maar gratis wil. Vriend, je bied het toch zelf aan? Enfin.. maar niet gereageerd en beoirdeling 1 ster met als verbeterpunt:sneller betalen
tja..

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:03

Sommige mensen zijn gewoon echt gefrustreerd hoor :')

Met mijn ecoline koop heb ik ook aangeboden alvast de helft te betalen, maar dat hoefde niet. Wel keurig contact gehouden in de paar dagen ervoor en natuurlijk keurig op tijd op komen halen.

Het kan zo makkelijk zijn!

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:18

Het meest vervelende van die beoordelingen vind ik dat je geen commentaar bij de recensie kan geven of dat marktplaats een recensie weg kan halen als je kunt aantonen dat hij onterecht is.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:20

Maar dat laatste doet marktplaats dus niet, enkel bij goedkeuring van beide partijen halen ze een recensie weg.

Urona447
Berichten: 2796
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:24

Klopt en daarom is het een beroerd systeem vind ik :o

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:29

IHN schreef:
ik snap niet dat ze die sterren nog hebben. Ik ook eens. stacaravan geloof ik.. vandaag 100 euro, morgen 50 en na een week gratis adfhalen. Dus ik zeg:dan wil ik hem na een week wel afhalen. Zegt ie:hebben al 20 mensen gereageerd. Je kunt nu kopen voor 100. Dus ik zeg netjes dat ik hem dan laat staan, omdat ik 1. nog vervoer moet regelen. en 2. gratis wel leuk vond. Kreeg ik me daar toch een tirade dat iedereen alles maar gratis wil. Vriend, je bied het toch zelf aan? Enfin.. maar niet gereageerd en beoirdeling 1 ster met als verbeterpunt:sneller betalen
tja..


Maar dat is toch ook niet slim van die man? :') Er is niemand die dan die volle €100 gaat betalen, tenzij diegene hem echt per direct nodig heeft.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:29

ik denk dat hij hoopte dat mensen hem. zo graag wilden dat ze dan toch betaalden... maar slaat natuurlijk nergens op om dan boos te worden als dat anders uitpakt

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 00:14

Ik had ook weer een super fijne ervaring. Dekje gekocht, was binnen een half uurtje rond, en de volgende dag was het op de post. Inmiddels binnen en beide een 5 sterren recensie rijker :D

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 05:33

Camera is gisteren netjes op gehaald.
Had hem maar op marketplace gezet.
Ik blij, man bij.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 06:39

Hier 2(!) mensen die hebben gevraagd wat ik minimaal wil hebben voor een artikel. Ik netjes geantwoord en beide reacties zijn na 3 dagen nog niet eens gelezen zucht.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:55

Ik snap de vraag: "is het nog te koop?" eigenlijk nooit zo goed.
Als het niet op gereserveerd staat dan lijkt me dat het artikel nog beschikbaar is.
Wat typisch is dat als je aangeeft dat het artikel er nog is, dat je dan vervolgens niets meer hoort.

Maar verder afgelopen weken naar tevredenheid verkocht.
Al snap ik echt die sterren beoordelingen niet zo. Als mensen rechtstreeks overmaken krijg ik vaak niet de kans om te beoordelen.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:56

swatch schreef:
Ik snap de vraag: "is het nog te koop?" eigenlijk nooit zo goed.
Als het niet op gereserveerd staat dan lijkt me dat het artikel nog beschikbaar is.
Wat typisch is dat als je aangeeft dat het artikel er nog is, dat je dan vervolgens niets meer hoort.

Maar verder afgelopen weken naar tevredenheid verkocht.
Al snap ik echt die sterren beoordelingen niet zo. Als mensen rechtstreeks overmaken krijg ik vaak niet de kans om te beoordelen.


Het gebeurd mij toch regelmatig dat ik iets wil overnemen en dat het dan al verkocht is. Juist dat snap ik nooit zo goed :?

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:10

Ik vind de vraag als iets te koop is een mooie opening om te laten weten dat ik interesse heb

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:11

Ja inderdaad.
Hoe vaak ik niet heb gereageerd en dat je dan terug krijgt, is al verkocht.
Dus ik vraag meestal voortaan ook of het nog beschikbaar is.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:15

Nou, ik heb er weer een 5 sterren bij. Verzwaringsdeken was helemaal goed aangekomen en die mevrouw is er onwijs blij mee. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:17

Maar de meeste die reageren met is het nog te koop zijn vervolgens degene die nooit meer reageren is mijn ervaring.
Zie ook vaak advertenties ergens staan en staat erbij verkocht, dan denk ik waarom niet gewoon de advertentie verwijderen?

Had hier iemand die reageerde via messenger dat ze veel interesse had in mijn uitrijvliegendeken, verzendkosten opgezocht voor haar omdat het naar België zou moeten, en vervolgens hoor je niks meer, dus na paar dagen gereageerd of er nog interesse was.
Kreeg ik terug dar ze moest overleggen met de eigenaresse, dus had haar gevraagd waarom ze dat niet meteen even meldde i.p.v. niet meer te reageren, wordt ik geblokkeerd :o?
Wat is dat toch met mensen die niet meer normaal kunnen reageren?

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:24

Romy1234 schreef:
Wat is dat toch met mensen die niet meer normaal kunnen reageren?


Dat is de internet generatie. Raar maar waar. Op internet gaat alles heel vluchtig. Waar je vroeger vanuit een krantje ging bellen voor bezichtiging en eventuele koop, kan je nu al op basis van foto's beslissen of je iets wilt hebben.

Zelfde met online dating, dat is zo vreselijk onpersoonlijk en oppervlakkig, ik ben er mee gestopt :') Dan maar single.

Mensen verliezen langzaam aan hun fatsoen omdat alles zó makkelijk gaat online. Dus dan blokken z je gewoon ipv aangeven dat het niet door gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:12

Tallie1979 schreef:
Romy1234 schreef:
Wat is dat toch met mensen die niet meer normaal kunnen reageren?


Dat is de internet generatie. Raar maar waar. Op internet gaat alles heel vluchtig. Waar je vroeger vanuit een krantje ging bellen voor bezichtiging en eventuele koop, kan je nu al op basis van foto's beslissen of je iets wilt hebben.

Zelfde met online dating, dat is zo vreselijk onpersoonlijk en oppervlakkig, ik ben er mee gestopt :') Dan maar single.

Mensen verliezen langzaam aan hun fatsoen omdat alles zó makkelijk gaat online. Dus dan blokken z je gewoon ipv aangeven dat het niet door gaat.


Ik wordt oud }:0
Gelukkig niet meer single, dan zou ik oud en gefrustreerd zijn denk ik _O-

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:45

Romy1234 schreef:
Maar de meeste die reageren met is het nog te koop zijn vervolgens degene die nooit meer reageren is mijn ervaring.
Zie ook vaak advertenties ergens staan en staat erbij verkocht, dan denk ik waarom niet gewoon de advertentie verwijderen?


Ik reserveer altijd mijn advertenties die verkocht en betaald zijn en laat het staan tot ik bevestiging heb van de koper dat het pakket aangekomen is. Zo kan de ontvanger nog even kijken of het artikel in de advertentie overeenkomt met wat ze ontvangen hebben.

Met een dekje heb ik wel eens gehad dat iemand dacht dat het een gouden bies zou hebben, omdat dat standaard was bij die kleur van het dekje, maar er zat een zilveren bies op en dat had ik ook duidelijk aangegeven in de advertentie en was ook te zien op de foto’s, maar ze had niet goed gekeken en gelezen.

Ik vind het zelf ook prettig als verkopers de advertentie nog even laten staan, maar meestal maak ik sowieso screenshots van de advertentie en foto’s wanneer ik iets koop via MP.

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:06

'Hoi. 20.'

Op een gloednieuw product, nog in de doos en nooit gebruikt, winkelwaarde 70+, met een MP vraagprijs van 35. Hoi. Nee. :+

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:34

Foaly schreef:
'Hoi. 20.'

Op een gloednieuw product, nog in de doos en nooit gebruikt, winkelwaarde 70+, met een MP vraagprijs van 35. Hoi. Nee. :+

:')

Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:11

Je krijgt tenminste nog een begroeting!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:36

Foaly schreef:
'Hoi. 20.'

Op een gloednieuw product, nog in de doos en nooit gebruikt, winkelwaarde 70+, met een MP vraagprijs van 35. Hoi. Nee. :+


Wat 20? Kamelen? Rietjes? Fietsen?

:')

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:47

Foaly schreef:
'Hoi. 20.'

Op een gloednieuw product, nog in de doos en nooit gebruikt, winkelwaarde 70+, met een MP vraagprijs van 35. Hoi. Nee. :+


Ik zou Hoi. 35. teruggestuurd hebben denk ik.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:25

Of: 20x 2 euro munten? Deal! :D