Groen haar; help?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1164
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:47

het lijkt in het midden wel minder fel groen, of lijkt het zo?

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:52

Een toner eroverheen? Misschien dat die t blond weer terughaalt? Alle opties die ik kon bedenken heb je eigenlijk al geprobeerd verder :(

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:53

Echt vaak wassen met agressieve anti roos shampoo
Heeft mijn dochter geholpen
Die was na paars haar ook alle kleuren van de regenboog geworden
Die gaf er gelukkig weinig om
Afbeelding
Afbeelding
Daarna ook groen
En is goed gekomen
Was paars van een goedkoop spul van de action
Dat doen we nooit meer nu gewoon naar de kappersgroothandel

Persevero

Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:10

Oh ik had dit vroeger altijd met zwemmen (ivm koper in het water wat groen is). Werd me blonde haar ook groen. Goldwell Colorance Soft Color gebruiken tijdens douchen en dan wat minder lang in laten werken (meer als een conditioner) dan op de verpakkingstaat vervmeld, dat hielp het hier altijd voorkomen. Dus misschien dat je het dan net nog wat langer moet laten intrekken om het terug te draaien.
8G had ik toen altijd

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:20

Paars staat er wel bekend om het groen worden haha, heb zelf na paars ook 500kleuren gekregen. Groen, rood, roze, blond, blauw :’) is een lastige kleur om vanaf te komen

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:25

Volgens mij lijkt het iets minder groen nu. Ik vind het eigenlijk best grappig staan... :D *D _O-

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 16:42

Dat komt door het licht, het is nog steeds even groen _O- Morgen maar langs de kruidvat

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:45

Persevero schreef:
Oh ik had dit vroeger altijd met zwemmen (ivm koper in het water wat groen is). Werd me blonde haar ook groen. Goldwell Colorance Soft Color gebruiken tijdens douchen en dan wat minder lang in laten werken (meer als een conditioner) dan op de verpakkingstaat vervmeld, dat hielp het hier altijd voorkomen. Dus misschien dat je het dan net nog wat langer moet laten intrekken om het terug te draaien.
8G had ik toen altijd


Ja! Helemaal vergeten. Zulk fijn spul.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:00

Mijn eerste paarse dip dye werd vrij snel blauw en daarna groen (was wel een paarsblauwe tint vanaf het begin al). Ik vond het niet erg en na een aantal weken gewoon wassen met shampoo en conditioner is het vanzelf weggetrokken. De dip dye die ik daarna deed was een veel diepere kleur paars en die liep netjes terug naar roze en toen blond. Het kan dus 2 kanten op :+
Verder geen tips voor je behalve dus blijven wassen, maar dan heb je het er niet zo heel gauw uit denk ik.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 17:06

Persevero schreef:
Oh ik had dit vroeger altijd met zwemmen (ivm koper in het water wat groen is). Werd me blonde haar ook groen. Goldwell Colorance Soft Color gebruiken tijdens douchen en dan wat minder lang in laten werken (meer als een conditioner) dan op de verpakkingstaat vervmeld, dat hielp het hier altijd voorkomen. Dus misschien dat je het dan net nog wat langer moet laten intrekken om het terug te draaien.
8G had ik toen altijd


Ik heb dit besteld samen met de Loreal die eerder hier aangeraden werd. Mocht het nu niet helpen kan ik het later altijd nog gebruiken. Thanks voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:25

Toner van tegenovergestelde kleur eroverheen, voor groen is dat rood. Zilvershampoo is een blauwtint dus dat gaat niet veel helpen :)) Maakt het enkel groener waarschijnlijk. Je kunt er ook voor kiezen een haarverf eroverheen te gooien die redelijk dezelfde tint heeft (als in licht/donker) met een rode gloed erin. Dat is dus een verf die eindigt op .6

Succes :))

EDIT: Ik ben geen kapper overigens, maar na 11 jaar zelf haar verven doe je de nodige ongewenste ervaringen op.

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:27

Ah joh ik vind het best leuk :D beetje groen is niet lelijk :P

Overigens geen head and shoulders gebruiken... dat helpt om oranje geel tinten eruit te halen... je wilt nu net oranje/rood erin krijgen... om de groene zooi te maskeren...

Overigens is groen echt een drama om eruit te krijgen...

Ik had ooit de onderkanten van mijn haar blauw en groen geverfd... was vet... als je het opstak zag je nog meer groen en blauw *\%/*

Maar euhm... mijn collega's dachten aan een pas gedekt schaap... ze zullen me hier dus altijd aan blijven denken... lief van ze hè :D

Dik een jaar later (en 3 verfbeurten later) vond ik nog steeds groene plukken *\o/* (tot grote hilariteit op mijn werk :D ) ooo ja... en blauw wordt uiteindelijk ook groen ;) just so you know ;)

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:31

Geen idee wat wel werkt maar in ieder geval niet bleken hoor! Dan bleekt het er in en krijg je het er al helemaal niet uit.
Ik zou er gewoon een ander kleurtje over heen gooien, knal paars of zo :D

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:03

Als je op internet opzoekt die met vitamine c en baking soda enzo werkt alleen voor semi-permanent of als het permanent is moet het binnen 3 dagen. Heb wel gehoord dat afwasmiddel ook wat kleur eruit haalt

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:26

annvdg schreef:
Als je op internet opzoekt die met vitamine c en baking soda enzo werkt alleen voor semi-permanent of als het permanent is moet het binnen 3 dagen. Heb wel gehoord dat afwasmiddel ook wat kleur eruit haalt

Hele dreft helpt als je haar paars door slaat van de zilvershampoo.
Ik heb, toen mijn haar groen was van chloor, eerst ook ketchup geprobeerd. Later kreeg ik van mijn kapster de tip om shampoo/conditioner te gebruiken voor brunettes. Dit moet dan wel echt ook bruin/rode shampoo/conditioner zijn.

Change03

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:27

Welke zilvershampoo gebruik je?

Ik heb zelf de zilvershampoo van Fanola + haarmasker. Moet ook echt handschoenen gebruiken anders heb ik 2 dagen lang paarse handen. Heeeeeel sterk spul en ook niet super duur. Misschien helpt dat?

Goedkoper dan de kapper in ieder geval :)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:28

ooo...moet stiekem lachen, ik heb zo vaak groen haar. Doe er altijd daarna blikje tomatenpuree in, dit laat ik half u inwerken en dan spoel ik het uit. Werkt bij mij perfect! Heb altijd steevast tomatenpuree in huis :D

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:33

Zilver shampoo helpt alleen tegen geel.. Ts dr haar is niet geel, maar een coole mix met bovenin roze, in het midden groen en een paar blonde plukken

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:34

Neon schreef:
Overigens geen head and shoulders gebruiken... dat helpt om oranje geel tinten eruit te halen... je wilt nu net oranje/rood erin krijgen... om de groene zooi te maskeren...


Ah dit wist ik inderdaad niet!

En geen zilvershampoo gebruiken inderdaad! Dat haalt geel uit je haar en voegt meer paars toe. En paars wordt uiteindelijk weer groen, dus dan zit je in hetzelfde cirkeltje. Ook knal paars verven zou ik niet doen, dat wordt ook weer groen (en blauw, lila, roze :+) en dan zit je weer met hetzelfde probleem.
Shampoo voor brunettes is inderdaad een goede, iets minder heftig mocht je een roze spoeling niet aandurven

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:39

Franciska15 schreef:
annvdg schreef:
Als je op internet opzoekt die met vitamine c en baking soda enzo werkt alleen voor semi-permanent of als het permanent is moet het binnen 3 dagen. Heb wel gehoord dat afwasmiddel ook wat kleur eruit haalt

Hele dreft helpt als je haar paars door slaat van de zilvershampoo.
Ik heb, toen mijn haar groen was van chloor, eerst ook ketchup geprobeerd. Later kreeg ik van mijn kapster de tip om shampoo/conditioner te gebruiken voor brunettes. Dit moet dan wel echt ook bruin/rode shampoo/conditioner zijn.


Ja je hebt gelijk, had even te nel overal doorheen gelezen :)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 19:06

Ik zie door de bomen het bos niet meer joh met al die tegenstrijdige adviezen :+ Morgen ga ik iig Colorista er over heen gooien, roze. Dan zie je het groen iig niet meer _O- Hopen dat het het groen mee trekt als dat vervaagd

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:10

Kan je het niet gewoon blond verven?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 19:14

prugelpiet schreef:
Kan je het niet gewoon blond verven?


Daar zit bleek in, Mop

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:17

Dit topic heeft mijn lachspieren goed gedaan.

Ik kan je geen advies geven aangezien ik highlights was met zilvershampoo om een grijze koele kleur te krijgen.

Ik ben wel benieuwd naar het eind resultaat.

Succes.

Dieuwke_
Berichten: 4540
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:21

Ik vind wel dat je er mega rustig onder blijft, ik zou echt janken _O-

Ben benieuwd naar het eindresultaat, dit groen misstaat je niet overigens :D