Groen haar; help?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:52

Ik vind het wel vet :)

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:52

O echt! Oeps. Nee die zou ik dan ook overslaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:02

Ik zou gewoon doen alsof het de bedoeling was! Vind het best leuk.
Haren weer nat maken dat ze terug in de plooi vallen en hoppa!

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 00:17

Thanks voor de complimenten :* Ik ga het morgen eens met ketchup proberen en zal jullie dan uiteraard updaten

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:23

Roze spoeling erover zetten, dat zou het groene moeten neutraliseren. Maar blauw/paars wat na wassen groen wordt is echt zó hardnekkig. Heeft mij mij echt maanden geduurd voordat het groene echt weg was. Van een roze spoeling en daarna zilvershampoo werd het iets minder

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 00:31

Amyyy schreef:
Roze spoeling erover zetten, dat zou het groene moeten neutraliseren. Maar blauw/paars wat na wassen groen wordt is echt zó hardnekkig. Heeft mij mij echt maanden geduurd voordat het groene echt weg was. Van een roze spoeling en daarna zilvershampoo werd het iets minder


Gewoon Colorista ofzo?

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:43

Gewoon solliciteren bij de gemeente, ze hebben vast nog wel ergens een plekje voor een dorre groene struik in een parkje. :')

Nee maar serieus, hoop dat je het wat kunt fiksen en anders stem ik ook voor 'black that oliebol up'. :D

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 00:46

Rawr schreef:
Gewoon solliciteren bij de gemeente, ze hebben vast nog wel ergens een plekje voor een dorre groene struik in een parkje. :')

Nee maar serieus, hoop dat je het wat kunt fiksen en anders stem ik ook voor 'black that oliebol up'. :D


:') Hou op Henk. Mijn moeder zei ook al dat ik nu wel mooi bij het interieur van mn kamer pas, 32 planten op 8m2 en alleen maar wit en mintgroen :')

Ik wil geen zwart haar meer ;( Ben zo blij dat ik daar van af was

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:49

Anti roos shampoo schijnt ook te werken!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:51

Of gewoon een knalle groene kleur er overheen? Als je nu toch al groen bent zou ik daar gebruik van maken :P

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 00:53

Cayenne schreef:
Of gewoon een knalle groene kleur er overheen? Als je nu toch al groen bent zou ik daar gebruik van maken :P


Pls niet _O- Ik wil een zomerbaantje, dat gaat niet lukken met groen haar. Daarom wou ik het paars er juist uit hebben

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:40

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Het was een paarse spoeling en je hebt het gewassen met normale shampoo of..? Was dit de eerste keer wassen na het kleuren?
Ik zit ook aan paars te denken dus wil wel graag even merken en details weten voordat ik jou over 2 weken in paniek PB :+

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:51

Ik vind het ook wel cool!

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 01:58

Mand schreef:
:') Hou op Henk. Mijn moeder zei ook al dat ik nu wel mooi bij het interieur van mn kamer pas, 32 planten op 8m2 en alleen maar wit en mintgroen :')

Sorry, ik lach je echt niet uit! :')

If it's any consolation: Ik heb m'n haar deze week ook verpest dus gedeelde smart is hopelijk halve smart. Donkerblond haar bleken is ook geen goed idee. :x

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 06:48

Rode verf er overheen. Rood compenseert groen. Kruidvat heeft rode ‘wash in wash out’ shampoo. Dit werkt een heel stuk beter dan ketchup en is niet duur. Twee euro voor een klein flesje. Ketchup is leuk bij een groene gloed. Dit is echt groen.

De shampoo kan je meerdere malen achter elkaar gebruiken en langer in laten trekken zo nodig. Werkt dit niet dan rode haarverf er overheen gooien. Succes!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:28

Je matcht wel met de achtergrond en de kozijnen! Jullie houden van groen zo te zien!

Als je het zelf wilt proberen moet je iets met rood proberen dus een warme goudblonde kleurshampoo of inderdaad ketchup. Maar ik zou gewoon zsm naar de kapper rennen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:32

Woon je dichtbij? Ik heb wel roze kleurshampoo die je mag gebruiken. :')

Ketchup is idd het enige wat ik kan bedenken, wat oliebol zeg. :(:) Anders vandaag even een kleurspoeling halen bij de Kruidvat?

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:41

Paars is gewoon een lastige kleur denk ik. Had ooit voor een kapperstraining een paarse band in mijn haar gekregen (was model voor een vriendin, was top stylist) en werd ook in no time groen.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:01

Ik heb laatst haarverfverwijderaar van kruitvat eigen merk gebruikt, misschien is dat een idee om te proberen! Dat werkte echt als een tierelier!

Ik had heel donkerbruin met veel rood erin en ik verf echt al bijna 20 jaar, dus vreselijk veel kleurstapeling en mijn eigen haar is een lichte asblonde kleur. Daar wil ik naar terug en dus wil ik alles eruit laten groeien. Maar om de uitgroei niet te erg te laten opvallen heb ik dat geprobeerd en het is echt zoooooveel meer richting mijn eigen kleur.
Heb wel 2 behandelingen gedaan, na de eerste keer was het heel oranje. Na de tweede keer zie je ook nog wel iets rood erin terug, dat is ook heel lastig eruit te krijgen, maar het is niet meer heel storend vind ik nu.

Het was daarna (zeker na 2 keer) wel wat droog dus even op moeten peppen met een goed masker en goede voedende shampoo, maar dat gebruik ik normaal gesproken sowieso dus dat had ik allemaal nog wel en nu is het weer gewoon zoals het vantevoren was.

Het stinkt echt gru-we-lijk dus tijdens de behandeling is het even afzien en daarna mag je even goed luchten in huis, maar ik ben echt blij met het resultaat!

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5013
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:29

Ja, de Color remover van de Kruidvat! Zeewiergroen was ik nadat ik dacht dat turquoise vast gaaf was in de punten van mijn haar. Twee keer stinken en ik had weer blonde punten. Zelfs zwarte verf is er uitgegaan bij mij met dat spul.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:34

Ik vind het eigenlijk echt leuk! Het staat je goed. Mijn zus heeft haar van dezelfde lengte en ook krullen, ze heeft het vaak in die kleur (bewust) :D Ik zou het gewoon houden. Enneh, over dat zomerbaantje, mijn zus is gewoon een accountant met groen haar, zomerbaantje zal wel in orde komen ;)

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:43

Ik vind vooral de restjes roze in combinatie met t groen gek _O- sterke!

Verder volg ik vanwege ramptoerisme gehalte :')

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:44

Ervaringsdeskundige hier. Naar de kapper hiermee hoor, niet zelf gaan zitten aanknutselen met vanalles wat je hier in dit topic voorbij ziet komen want dat gaat je je haar kosten. Hij heeft me destijds een koper kleurige spoeling er over gedaan om het groen op te heffen en na twee weken ging ik terug voor de uiteindelijke kleur.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Groen haar; help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:50

Ja color remover van de Kruidvat! Stinkt inderdaad echt naar rotte eieren. Als je toch een groene gloed blijft houden dan je haar maar een beetje strawberry blond verven. Sterkte :+

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:52

Ik heb het wel eens expres groen laten verven. Daarna wilde ik naar wit :+ ik hoorde toen dat groen 1 van de meest hardnekkige kleur is om eruit te krijgen. Het koste denk ik overal zo een 8u bij de kapper over verschillende sessies.