Traumaheli

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:12

Waar is dat ergens???

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:16

Trauma- heli's......ik ken een paar trauma- vliegers en serieus, ik stap niet bij ze in!!!!! Hahhahahaaa......griezels..... Lips are sealed Lips are sealed

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 08:10

ruiterinrust"]
[quote="Margreet schreef:
Traumaheli mag maar een beperkt aantal vluchten per jaar maken. Heel krom, maar helaas waar. Lijkt me dus niet dat ze aan het 'spelen' zijn.

het voorbeeld van nederland op zijn kleinst! De brand in cafe de Hemel, nu bijna 2 jaar geleden. Toen zijn er toch Duitse helikopters ingezet?
[/quote]

In Nederland mogen trauma- heli's niet vliegen na zonsondergang....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 09:06

marieketencate schreef:
Het kost anders wel 30.000 gulden per keer als die traumaheli opstijgt, dus het lijkt me niet dat ze er proefvluchtjes mee gaan maken...


Huh?? Waarom zo veel??? Aan brandstof kan dat niet liggen....ik kan me voorstellen dat het gebruiken van een trauma- heli best wel wat kost, maar echt niet 30.000 per keer dat ie ff mag fladderen.
Proefvluchten worden alleen maar gemaakt met een heli nadat ze een onderhoudsbeurt hebben gehad of dat ze om andere reden bij hun 'onderhoudsbedrijf' zijn geweest. Dan moeten ze testvluchten maken met inspecteurs/ gecertificeerde onderhoudsmonteurs erbij om te kijken of ze goed zijn. Deze vluchten maken ze dus niet op de plaats van vestiging zoals bovenop het AMC of welk ziekenhuis dan ook, maar op een gewoon vliegveld.
Bijtrainingen van de piloten gebeurd op civiele heli's of op de simulator.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:55

Meestal zijn het heli- vliegers vanuit het leger of jongens die hun brevet op een kleine helikopter hebben gehaald en daarna ratings hebben gehaald op de grotere trauma- heli's. Veel van deze jongens/ dames beginnen met een PPL om vervolgens door te gaan voor CPL met instructie- aantekening erbij.
Een poos spelen ze voor instructeur maar willen meerrrrrr Schijnheilig en gaan naast hun instructeurswerk vliegen op de trauma- heli. Veel vliegen doen ze niet, vergeleken bij een fulltime instructeur maar ze voelen zich als traumaheli- piloot een hele peer Misselijk Tja.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:58

kebie schreef:
Bij cafe de hemel zijn geen heli's ingezet omdat de heli inderdaad niet mag vliegen na zonsondergang. Een heli vliegt vaak op grondbakens. .


Eeehmmm.....ze vliegen puur op zicht. Bij flinke mist mogen ze dus niet vliegen als het zicht onder bepaalde waarden komt. Ze hebben wel allemaal apparatuur aan boord om te kunnen navigeren.

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:20

Ik meende een keer begrepen te hebben dat een trauma- heli ongeveer 60 keer per jaar uitvliegt voor ongevallen e.d., dit zal wel allemaal toenemen....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 12:57

Ethelate schreef:
Trauma helicicopters en ambulances enzo, zijn kostbaar, ze worden zo min mogelijk ingezet.

mijn vader moest bv na een onderzoek liggend vervoert worden (was voor onderzaoek naar een ander ziekenhuis) maar nee, ze hielden hem wel daar, want zo'n rit *12 km* kost 900 gulden!

Trauma-heli's zijn nog veel duurder...

Ze gebruiken die dingen toch ook om donor-organen snel te verplaatsen?


Voor dat soort vluchten huren ze heel vaak een heli van het bedrijf Heli- Holland op Lelystad. Die hebben een heli ingericht met couveuse e.d. en ook voor organen- vervoer....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 29 bezoekers