Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:19

Ik ben benieuwd hoe de keuze is uitgepakt voor stellen die hebben gekozen voor een huwelijk of geregistreerd partnerschap zonder gasten, dus echt met zijn tweeën in binnen- of buitenland. In het geheim klinkt wat stiekem maar daarmee wil ik aangeven dat je dus echt samen deze stap hebt gezet zonder familie, vrienden of bekenden...

Anoniem

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:21

Heb het nog niet gedaan. Maar ik zou het gewoon bij de gemeente doen, zonder poespas en familie en vrienden (is toch niet veel, dus boeit ook vrij weinig)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:23

Mijn man en ik zijn samen getrouwd, zonder vrienden/familie, op 2 getuigen na.
Wij wonen in Namibie en voor ons was de keuze vrij simpel. Trouwen in Duitsland (man is Duits) of Nederland leek ons niets, we zijn hier thuis en niet daar, en hier iedereen heen vliegen vonden we ook egoistisch.
We zijn voor de wet getrouwd, heel simpel, ieder 1 getuige en hebben 's avonds met die getuigen thuis iets gegeten.

Onze familie vond het jammer, maar had er begrip voor, evenals vrienden. We waren allebei nog steeds dolgelukkig, hebben er goeie herinneringen aan en het kostte ons een stuk minder dan een grote bruiloft.

Wat bedoel je verder precies met hoe de keuze is uitgepakt? Heb je een specifieke vraag, of iets wat je wilt weten?

BigOne
Berichten: 38231
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:25

Tja wat is stiekem , zou gewoon naar de notaris gaan voor geregistreerd partnerschap en dan naderhand vertellen dat je dat gedaan hebt. Jullie beslissing en daar heeft niemand iets over te zeggen. Meestal wanneer deze vraag komt verwachten mensen gedoe in de familie maar snap dat nooit zo goed. Onze dochter heeft het ook gedaan ivm aankoop woning en voor hun was het een formaliteit . Toen de woning klaar was hebben ze ouders, broers en zussen uitgenodigd voor een borrel.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:26

Iriscope schreef:
Wat bedoel je verder precies met hoe de keuze is uitgepakt? Heb je een specifieke vraag, of iets wat je wilt weten?


Hoe familie en vrienden reageerden.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:26

Wij hebben het in het buitenland gedaan. Alleen onze ouders, broers en beste vriend en vriendin wisten er vanaf.

We hebben toen de foto's verzonden en met de drukker al een kaart ontworpen. Deze heeft iedereen in zijn brievenbus gekregen met 'Wij zijn getrouwd'. Via Whatsapp hadden we al een bredere groep geinformeerd met onze handen en ringen.

Ik zou het 100% weer op dezelfde manier doen. Let wel op dat het gevoelig kan liggen, mijn schoonmoeder had helemaal in haar hoofd dat ze alles mee zou regelen, de jurk ging uitzoeken en mijn haren ging doen. Dat heeft wel een tijdje gekost dat ze er helemaal overheen was.

Doe vooral wat jezelf fijn gaat vinden. Ga het niet voor anderen doen.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 16-01-20 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:29

Mijn broer heeft dat gedaan. Ik vond dat erg jammer. Mijn ouders waren er ook verdrietig over.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:30

Sakura789 schreef:
Let wel op dat het gevoelig kan liggen, mijn schoonmoder had helemaal in haar hoofd dat ze alles mee zou regelen, de jurk ging uitzoeken en mijn haren ging doen. Dat heeft wel een tijdje gekost dat ze er helemaal overheen was.


Die vibes kreeg ik ook al :D

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:30

Eerst doen en achteraf pas vertellen (of niet) kan een hoop gedoe voorkomen.

Het maakt het denk ik ook "makkelijker" voor je naasten. Dan hoeven ze er van tevoren niet over te piekeren of iets,van te vinden.

Maar doen wat jullie zelf willen! Anderen hebben hun eigen leven om de regie over te voeren en teleurstellingen horen bij het leven.
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-01-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:32

Jij bent degene die gaat trouwen, jij bent degene die alle kosten betaalt. Het is jouw keus.
Als de familie er van baalt, kun je altijd nog een feest apart geven, of ze vragen het te bekostigen (zijn ze snel stil :P)

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:33

Boras schreef:
Eerst doen en achteraf pas vertellen (of niet) kan een hoop gedoe voorkomen.


Goede tip!

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:34

Waarom zou je 't niet vertellen..? Trouwen zonder mensen erbij is jouw keuze en die van je partner.. Wat een ander daarvan vindt, dat doet er helemaal niet toe..

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:34

Het is jullie dag, jullie geld en jullie belofte naar elkaar toe.

Ik zeg altijd gekscherend dat als wij traditioneel getrouwd waren geweest, was ik voor de bruiloft weg gelopen. Het benauwde mij zo de hele organisatie en alle mensen die er wat van zouden gaan vinden, alle knopen die doorgehakt zouden moeten worden en de hele gastenlijst. Ik zou echt een vreselijke periode en een rotdag hebben gehad, nu voor hetzelfde geld een heerlijke vakantie en fantastische herinneringen. Zo fijn dat we over een paar maanden er weer heen gaan voor een paar nachten om ons jubileum te vieren.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:37

Nabster schreef:
Mijn broer heeft dat gedaan. Ik vond dat erg jammer. Mijn ouders waren er ook verdrietig over.

Maar waarom dan?

Mijn nichtje is ook een GP aangegaan zonder familie/feestje.
Ik wist het van tevoren, maar veel mensen niet.

Ik vind juist dat iedereen moet doen wat hij zelf wilt.
Want wat je ook doet, er zijn altijd mensen die vinden dat iets anders had gemoeten.
Je kan nl niemand 100% tevreden stellen, dus kun je het beter doen zoals je zelf helemaal wilt.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:38

Niet stiekem maar wel klein gehouden (ouders, broer/zus, opa/oma) gedaan. We hadden het wel verteld maar ook dat we het verder op onze manier deden.
In ons geval was het gewoon lekker makkelijk op maandagochtend, maar toen werd het nog wel in de gewone trouwzaal gedaan. Nu is het in een klein kantoortje.
Moet er wel bij zeggen dat ik zwanger was en we beide daardoor geen feest wilde. Puur omdat dan alles gelijk goed geregeld was voor de kleine op komst.

Een paar tante's van mijn man zijn kant zijn wel naar het gemeentehuis gekomen, maar dat hadden ze wel netjes gevraagd of dat mocht.
Verder van niemand commentaar erop gehad, ook niet van degene die het later pas hoorde dat we getrouwd waren

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:41

Mensen mogen zich er best teleurgesteld of verdrietig over voelen natuurlijk.
Maar ga daar geen anderen, lees het bruidspaar, mee belasten.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:41

Wij hebben gekozen voor geregistreerd partnerschap, waarbij ik mijn eigen achternaam zal behouden, gekleed zal gaan in een "eenvoudige" witte jurk en mijn partner in een outfit waar hij zich goed in voelt, op een mooie locatie met een fotograaf erbij. We weten heel goed wat we willen maar weten ook uit ervaring dat het niet bij iedereen goed ontvangen zal worden.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:43

Ik ben het met Boras eens. Maar ik sta op heel veel punten zo in het leven, doe waar jezelf gelukkig van wordt!

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap in het geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:46

Afgelopen zomer partnerschap geregistreerd. Zij, ik, dochter en vriendje dochter als getuigen. Punt. We zijn 25 jaar bij elkaar, zou niet weten waarom we daar ineens een feest voor de familie van moeten maken. We hebben het ook niet iedereen verteld, ook achteraf niet.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:47

Gewoon doen. Wij hebben het 25 jaar geleden iets minder beperkt gedaan, wel met de ouders er bij, omdat we wisten dat zij dat geweldig zouden vinden en ons verder vrij zouden laten, en met getuigen. De vriendenkring kreeg een kaartje after the fact, toen wij op vakantie waren.
Niemand is daar over gevallen.
En als je het dus juist zonder de ouders wilt doen omdat je weet dat zij je niet vrij zouden laten, gewoon regelen met je getuigen, en kaartje/mededeling na afloop doen. Vooral niet van te voren bij de ouders aankondigen dat je het zonder hun wilt doen. Dan krijg je pas echt gezeik.
Na afloop krijg je ook gezeik, maar dan is het al achter de rug en kunnen ze verder niet meer proberen je op andere gedachten te brengen :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:48

Hier ook een eigen achternaam en een jurkje vanuit China (geen witte trouwens) gehaald.

Mijn familie had er geen enkel probleem mee, in ieder geval hebben ze dat nooit aangegeven. Vanuit vrienden van mijn schoonouders heb ik wel eens een sneer gehad. Alleen kan ik dat heel makkelijk naast me neerleggen. We hebben uitgebreid gesproken over waarom we het op deze manier wilden doen en dan houdt het voor ons ook op.

Vanuit meerdere mensen ook gehoord dat als ze het over zouden kunnen doen, ze het ook op deze manier zouden gaan doen.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 13:54

Gefeliciteerd Ibbel!

Sakura789 schreef:
Vanuit meerdere mensen ook gehoord dat als ze het over zouden kunnen doen, ze het ook op deze manier zouden gaan doen.
Ik hoor ook steeds meer dat mensen vaker voor iets kleins zouden willen kiezen maar toch groots uitpakken vanwege de omgeving m.n. familie.

Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen, versterkt ook echt mijn gevoel bij wat we graag zouden willen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:56

Lindaonline schreef:
Iriscope schreef:
Wat bedoel je verder precies met hoe de keuze is uitgepakt? Heb je een specifieke vraag, of iets wat je wilt weten?

Hoe familie en vrienden reageerden.

Nou niet natuurlijk, want ze weten het niet.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:10

Lindaonline schreef:
Gefeliciteerd Ibbel!

Sakura789 schreef:
Vanuit meerdere mensen ook gehoord dat als ze het over zouden kunnen doen, ze het ook op deze manier zouden gaan doen.
Ik hoor ook steeds meer dat mensen vaker voor iets kleins zouden willen kiezen maar toch groots uitpakken vanwege de omgeving m.n. familie.

Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen, versterkt ook echt mijn gevoel bij wat we graag zouden willen.

Hoop dat jullie een geweldige dag hebben samen <3

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 14:13

Dank je Iriscope :+: