Nieuw mobiel kopen: abonnement of prepaid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 19:04

Sizzy schreef:
Dutchtone heeft nu een actie: Je kunt een abonnement nemen van: € 15, € 20, €40 en € 80 geloof ik. Dat zijn geen abonnementskosten, maar voor dat geld kun je bellen en sms-en.
Je betaalt dus geen abonnementskosten. En je kunt ter alle tijden opvragen voor hoeveel je al hebt gebeld.


Bijna goed! Geen 80 maar 60 is het hoogste.
Ook is dit geen actie maar dit is gewoon standaard.
We zijn ook de enige provider waarbij alles eerst van de belbundel afgaat. Dus geen aparte rekeningen voor sms'jes of bellen in het buitenland enz.
En wat ik zelf het grootste voordeel vind: je spaart je bundel onbeperkt op. Dus stel je hebt een 20 euro abo en je belt deze maand maar voor 5 euro, dan heb je volgende maand een bundel van 35 euro!
En bel je dan weer voor maar 5 euro dan heb je de maand erop een bundel van 50 euro.
Dus als je in de winter wat minder belt (zo'n beetje half nederland) en je gaat in de zomer op vakantie naar het buitenland dan kun je alles wat je nu niet opmaakt mooi sparen voor de vakantie.

Als je een abo bij dutchtone wilt afsluiten dan moet je even op www.dutchtone.nl kijken en dan bij E-shop.
Staan leuke aanbiedingen bij.



kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 20:06

Misja schreef:
PS: laat je anders even voorlichten in een foonwinkel, daar hebben ze er verstand van, en kunnen ze aan de hand van jouw belgedrag wel inschatten wat het beste bij je past!
Groetjes!


Dat denk je ja!
zou wel moeten maar de ervaring leert dat dealers je het abonnement aanraden waar ze zelf op dat moment de meeste bonus voor krijgen.
Een dealer krijgt namelijk van de provider een bonus per aangebrachte klant.
De ene keer is deze bonus het hoogst bij kpn en de andere keer weer bij dutchtone bijvoorbeeld.

Zo gaat het ook met verlengingen. Ik werk zelf op de afdeling waar we contracten verlengen en je merkt echt dat de dealers op het ene moment zus zeggen en het andere moment zo.
De ene keer raadden ze een klant aan om hun huidige dutchtonecontract te verlengen (krijgen ze ook een bonus voor uiteraard) en de andere keer raadden ze dat juist af en kun je ineens beter een nieuw abo afsluiten....

Dus vertrouw niet blindelings op een dealer.
Welke provider je kiest hangt helemaal af van wat jouw belgedrag is en wat je wilt.
Wil je service kies dan niet voor een provider als O2.
Als je de klantenservice wilt bereiken sta je een uur in de wacht.
Ga je juist voor het goedkoopste van het goedkoopste dan kan O2 wel een goede keus zijn. Alleen ze hebben een hoop kleine lettertjes en je hebt dus weinig zekerheid (je weet niet van tevoren wat je kosten zijn)

Ga je voor wat meer overzicht en zekerheid dan is dutchtone een hele goede keus hoor.
Ik heb zelf ook een dutchtone-abonnement (ok, die van mij wordt wel betaald door dutchtone maar goed).
Als je bijv van tevoren weet dat je €30 per maand wilt uitgeven dan kun je dus een €abonnement nemen.
Je betaalt dan 30 euro aan abonnementskosten en dit is tevens het bedrag dat je mag verbruiken per maand, is het bedrag op dan bel je gewoon voor dezelfde tarieven verder alleen deze worden dan apart op de factuur vermeld als gebruikskosten.
Je kunt vantevoren de budgetservice inschakelen als je niet over de €30 heen wilt komen.
Je krijgt dan een sms'je als de bundel op is. Hierna kun je nog wel verder bellen maar je weet in ieder geval dat de 30 euro op is.
Ook kun je 24 uur per dag de rekeninginfolijn bellen, dit werkt net als een beltegoedlijn: je krijgt dan te horen hoeveel je bundel nog is en tot wanneer deze nog loopt.

Ik zelf vind dit ideaal, en voor mij blijft vooral door het onbeperkte opsparen dutchtone de enige keus.
Ik bel weleens een tijdje wat minder en dan wil ik wel dat mijn geld van mij blijft!
Overigens worden we binnenkort orange en dan wordt het helemaal leuk!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 00:00

Mm had net een heel antwoord getypt maar ineens is het weg??

Qua netwerk zit er niet zo heel veel verschil meer tussen de verschillende providers hoor!
Dutchtone is met een slecht netwerk begonnen evenals telfort (O2) en ben.
Inmiddels is dit aardig bijgetrokken.
Het voordeel wat kpn en vodafone (libertel) hebben boven de andere providers is dat ze op het 900 netwerk zitten.
De masten kunnen dan tot zo'n 30 km beslaan terwijl dit bij het 1800 netwerk waar de overige providers dus opzitten maar zo'n 15 km is.

Maar iedere provider heeft zwakke plekken in z'n netwerk.
Dutchtone heeft ze, maar Kpn net zo goed.
Ik hoorde laatst nog van een klant dat ze zo tevreden was en dat zij de enige was die tijdens een uitje had kunnen bellen met haar telefoon en dat al haar vriendinnen (volgens mij was het een soort van bejaardensoos of zo;) ) geen bereik hadden enz.
En zo heb je ook verhalen andersom.

Qua service zit er wel degelijk verschil in de providers. Toevallig heeft de consumentenbond in september een uitgebreid onderzoek gedaan naar de klantenservice van de verschillende providers. Het resultaat wordt één dezer dagen verwacht.
Wij hebben op het werk goede hoop dat we gaan winnen.
Uit nieuwsgierigheid hebben we met een paar collega's in de zomer zelf een mini-onderzoekje gehouden. We belden met de verschillende klantenservices en stelden wat algemene vragen.
Bij O2 kwamen we er toen echt niet doorheen en ook op een later tijdstip niet. Bij kpn kregen we iemand en die was op zich wel vriendelijk maar kon ons niet echt helpen (wist niet veel) en voor zoiets simpels als de pukcode moest je een schriftelijke aanvraag indienen en dan moest je het originele aankoopbewijs van de telefoon erbij doen???
Gelukkig hoeft dat bij ons niet.
Vodafone hebben we volgens mij niet gebeld. En Ben was niet zo heel behulpzaam (meer een verplicht nummertje van kan ik u helpen? nee mooi dan kan ik ophangen)

Maar ja service verschilt dus ook van moment tot moment.
Waarschijnlijk heeft in september (maand van de consumentenbondtest) iedereen een geweldige service gehad!

O ja en Steef: die belbundels die je bij dutchtone hebt heb je niet bij de kpn hoor!
Alles uit de bundel en onbeperkt opsparen is uniek in nederland.
Dat is voor mij ook echt de reden dat ik zelf ook een dutchtone-abonnement heb.
Ok, ik krijg deze dan wel van het werk maar ik had anders ook dit abonnement genomen. Ik heb ook kpn gehad (prepaid) en heb toen overwogen om een abo af te sluiten maar ik vond het toen te duur. En nu wil ik het niet meer.

En als we binnenkort Orange worden dan wordt het helemaal leuk!
Ik heb de reclamecampagnes van orange in andere landen al gezien echt heel mooi!
Ben benieuwd wat er hier gaat gebeuren.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:08

leentje schreef:
als ik jullie even uit de droom mag helpen over dat onbeperkt opsparen van beltegoed bij dutchtone
duthctone word orange?
hier in belgië is orange base geworden
gevolg: belkrediet is maar één of twee maanden meer geldig, gedaan dus met opsparen; en vooral, dit nieuwe systeem is heel sneaky gegaan, vele mensen stonden opeens voor een verassing
hier wordt base (orange) dus momenteel massaal gedumpt omdat dat opspaarsysteem dus verleden tijd is


Tja sorry maar orangen belgie is niet orange sa!

Orange is een onderdeel van france telecom waar dutchtone ook een onderdeel van is.
Maar orange in belgie is een onderdeel van kpn hier in nederland.
Mobistar is de provider in belgie die onder france telecom (dus later orange) valt.

Dat orange (base nu dus) van naam moest veranderen komt omdat france telecom mobistar binnenkort ook wil onderbrengen onder de naam orange en kpn heeft dus geen recht om die naam te gebruiken.....
Vandaar dat het ineens een andere naam heeft.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:25

Alane schreef:
als iedere servicelijn vaan aanbieders op de hoogte was, klopt het onderzoek toch ook niet.... en zegt dus niets. Dus Dutchtone was ook op de hoogte.....
Daarbij was Dutchtone de koploper vwb de provider die het minst werd geadviseerd door de resellers.....(hadden mischien opdat moment geen aanbieding??????????) en werd na telefonisch contact ook netjes doorverwezen incl. telefoonnummers van resellers naar foonwinkels..... (en dit was in juni van dit jaar...)


Ja dutchtone was op de hoogte van dit onderzoek. En niet alleen dutchtone hoor. Alle providers waren op de hoogte van dit onderzoek. Je wilt niet weten hoe er over onderhandeld is op welke punten wel en niet beoordeeld mocht worden.
Dutchtone is gegaan voor een zo breed mogelijk onderzoek maar met uitsluiting van fakecallers (neptelefoontjes van kinderen enzo, zijn niet relevant natuurlijk) er is echter ook een andere provider geweest die graag de vragen over de rekeningen wilde laten uitsluiten. (zal geen naam noemen)
Dus helemaal eerlijk vind ik zo'n test ook niet maar ja de consumentenbond verzint het hoor ik niet.
En de test heeft overigens wel bijna een maand geduurt dus dan moet je toch wel een keer door de mand vallen als je eigenlijk een slechte service hebt.

Maar goed tweede punt: Je werd netjes doorverwezen naar de winkel!
Nou heel mooi want dat is ook de bedoeling.
Bij de klantenservice kun je geen nieuwe contracten afsluiten en wij gaan alleen over verlengingen van het huidige contract.
Als jij een nieuw abonnement afsluit heb je toch ook geen zin om een paar dagen op je telefoon te gaan wachten?
Want als wij een telefoon leveren (bijv. bij een verlenging) dan moet deze toch echt nog verstuurd worden.

En waar zijn de dealers anders voor!
De dutchtone shops zijn ook erg goed uit de bus gekomen bij een test door de consumentenbond een paar maanden geleden hoor.
Volgens mij stond op de tweede plaats de citypoints van vodafone maar dat weet ik niet meer zeker.
Ze zijn toen de winkels afgegaan met verschillende vragen en vergeleken of de antwoorden klopten.
Nou werd heel vaak het verkeerde advies gegeven.
zo was bijv. een vraag: ik ga naar het buitenland (noem maar even een land) en wat is het goedkoopste?
Nou het goedkoopste is gewoon dat je daar een prepaid koopt (ging om langdurig verblijf) maar dat kwam er bij de meesten niet uit.

Nogmaals welke provider je kiest heeft ook voor een groot deel te maken met je persoonlijke voorkeur.
Over kpn ben ik altijd zeer tevreden geweest alleen toen ik de klantenservice nodig had om mijn telefoon te unlocken viel dat wat tegen.

Op dit moment ben ik gewoon erg tevreden over mijn abonnement en als ik een nieuwe af zou sluiten zou ik dat gewoon weer bij dutchtone doen.

Voor mij geldt het onbeperkte opsparen gewoon als een groot voordeel.
Ik kan namelijk periodes hebben waarin ik vrij weinig bel en dan ineens weer een periode vrij veel.
Dan komt het gewoon goed uit dat ik alles wat ik nu niet verbruik mee kan nemen.
Maar we zijn zeker niet meer de goedkoopste op de markt!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:49

leentje schreef:
kay, mijn excuses dan, je weet er duidelijk meer vanaf dan ik, dus ik hou mn mond verder Knipoog


Geeft niet hoor!!
Ik wil ook absoluut hier niet iemand de les lezen maar het is toevallig dat wij hier vorig jaar uitgebreid over gesproken hebben.
France telecom wilde alle providers onderbrengen onder de naam orange en in belgie werd de naam orange al gebruikt door kpn.
Mobistar is dus degene die gerebrand zal gaan worden naar orange.

We hebben er aardig wat grappen over gemaakt dat mensen niet meer zullen snappen bij wie ze nu bellen!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Casinolover, ComscoreBot, Danielle_h, FlyingShadow, fotolijstje, Ginny135, ikkebenmar, Kaplaars, Kimberley_, koenlover, lastig, LisaaSophie, lovelady1, Marcato, MelissaV, Whisky00, wiifke, xSalina en 205 bezoekers