Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667



Zebrastreep

Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:38

Ik heb er eigenlijk geen moeite mee. Ben net beginnend bestuurder en voor mij geeft het echt meer rust op de snelweg als iedereen wat langzamer gaat rijden. S'avonds vind ik het prettiger om wat door te rijden wat dan ook kan want mijn stage is vaak tot 22:00 dus dan heb ik er ook niet veel last van. Als ik heenga pak ik toch liever binnendoor omdat ik invoegen op de snelweg als het drukker is nog wel eens wat spannend kan vinden. Ik denk dat voor veel beginnende bestuurders het echt prettiger is als er 100 gereden wordt.

Plus natuurlijk beter voor de portemonnee. En als student zijnde is het toch wel fijn dat je wat minder aan benzine kwijt bent. Ook al heb ik nog wel het idee dat de prijs voor benzine dan ook weer stijgt omdat ze er anders weer minder aan gaan verdienen. Zou mij niks verbazen als dat ook nog gaat gebeuren.

Wat ik wel onzin vindt is dat ze dit doen om het stikstof te verminderen zodat bouwprojecten weer opgepakt kunnen worden , maar dat herstel van de natuur hierbij niet in de planning staat. Dan denk ik wel weer van natuur is belangrijk zonder bomen en planten gaan wij het niet redden. Maar ach dan hebben we wel weer een paar mooie nieuwe huizen staan want daar hebben we meer aan dan de natuur. Ik vindt het maar een vage kromme gedachte. Denk ook niet dat wij als volk er veel tegenin te brengen hebben wat wij nou eigenlijk willen.

Wel lach ik stiekem toch wel om de mensen die enorm lopen te klagen maar niet door hebben dat ze eigenlijk elke dag gemiddeld 100 rijden in de spits. En denken dat vrachtwagens 100 rijden terwijl die een maximum snelheid hebben van 80 km per uur.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Zebrastreep

Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:09

SindyKaya schreef:
Ik vind het als beginnend bestuurder ook spannend, mij heeft het juist heel erg geholpen door met 130 in te voegen.
Anders blijf je het steeds ontlopen


Onze auto trekt helaas niet zo snel op vaak ben ik blij als ik 100 rij op de invoegstrook. Moet nog even wennen van een Mercedes c klasse die mega snel optrekt naar een Ford Focus. Vergeet soms even dat de Ford veel minder snel optrekt dan de Mercedes. Als ik er eenmaal opzit rij ik ook zeker 130 helemaal als ik vrij ben van stage wil ik toch altijd wel graag naar huis.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep

Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:10

Independence schreef:
Ik heb er totaal geen moeite mee. Scheelt in de portemonnee, en qua tijd maakt het bijna niet uit. Ik vind het goed dat de Nederlandse regering iets van verantwoordelijkheid neemt voor het milieu.


Het probleem is dat het niet eens gaat om het milieu maar meer zodat de bouw door kan gaan. Dus of het nou een uiteindelijke oplossing is geen idee maar als de bouw weer meer stikstof gaat produceren zijn we weer terug bij af en is het nog niet opgelost...

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Zebrastreep

Berichten: 9737
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:41

beatje schreef:
Als al die mensen die denken dat de snelheids verlaging zo goed is voor het millieu eens de fiets zouden pakken voor kortere afstanden.Als ik lees dat mensen voor 10 km hun auto pakken ,dan denk ik fiets,veel beter voor jezelf en het millieu.
Bij mijn ouders staat een school in de straat,als die uitgaat staat heel de straat geblokkeerd vol millieu bewuste ouders die hun kind van school halen met de auto.Het is een stad school waar nog drie scholen in de omgeving zitten dus van hoever kan je komen? Als ze daar eens begonnen,gezonder voor de mensen die in de wijk wonen,gezonder voor de kinderen stukje fietsen of wandelen. Ik denk dat daar veel meer winst te behalen valt als aan de snelheids verlaging op een snel weg.

In Belgie kan je trouwens premie's of fietsen krijgen als je met de fiets naar het werk komt.Ik rij graag 130,maar alles onder de 10 km fietsen we. En paardeneten halen en millieupark dat bundelen we in 1x,Daar behaal je veel meer winst .


Ik heb 2 jaar lang naar mijn werk 10 km gefietst op zich prima te doen , maar als ik vrij was werd ik altijd opgehaald omdat ik anders tussen de weilanden door moet fietsen in het donker. Nu ga ik wel met de auto maar is meer zodat mijn ouders niet 4 keer in de week mij op moeten halen wat door omstandigheden nu ook niet mogelijk is. Maar als het moet ga ik zeker ook op de fiets heen.

maar premie's krijgen of fietsen is wel een goede oplossing motiveert mensen ook meer om eens de fiets te pakken. Zouden ze hier ook moeten invoeren daarmee wordt het milieu beter mee geholpen gok ik. Ook ben ik zeker een voorstander van het ov gebruik. Maar het is zo duur tegenwoordig dat de meeste mensen het denk ik niet eens kunnen opbrengen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Blue_flower, idion, Kimmie25501, manonnevot, MyWishMax, Pieke_Gwen, roekes, TheNovelist, TurboDi, Zoe_97 en 143 bezoekers