Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: EvelijnS, ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:28

Rijd meestal om en nabij de 100 km pu.
Het scheelt bijna een vierde in de kosten, daar kan ik veel leuke dingen van doen.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:37

Wildgirl schreef:
Kak.
Dat is het enige wat ik uit kan brengen met 50.000 km per jaar.

Ohh, ik met dikke 40.000 per jaar vind het helemaal niet kak....
Ik vind 100 fijn voor mijn portemenee, alleen daarom doe ik het nu ook al :D
Ik bespaar plm 1500 euro per jaar
Laatst bijgewerkt door Rakkie123 op 03-12-19 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:24

ikke schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik rijd ook ruim 40.000 km per jaar en betaal de brandstof niet eens zelf en toch ben ik er voorstander van.
Ben er van overtuigd dat het snel zal wennen, wat mij betreft is dit beter dan elke paar km een andere maximumsnelheid, zoals het nu op veel stukken is.

Ik zit de helft van m'n werkdag zo'n beetje in de auto en ik verwacht eigenlijk niet dat dat nou zoveel meer zal worden door deze maatregel.
Af en toe rijd ik een dag in de Achterhoek, allemaal 2baans wegen waar je 80 mag en niet mag/kunt inhalen.
Heerlijk zen word ik van zulke dagen!
Beter dan de dagen dat ik minstens 4x Valburg en Ewijk over mag of idd een heel stuk A15, waar het op midden en links vaak hollen of stilstaan is voor meerdere keren binnen enkele kilometers.
En op de wegen waar je nu overdag wel 130 mag, vind ik 't knap als je 't redt. Meer dan de helft rijdt net aan 122-125, dus als je wel 130 wil rijden kun je alsnog ook steeds in de ankers.

Saillant detail: sinds de invoering van 130km/h is de gemiddelde snelheid op de autosnelwegen omlaag gegaan......

Maar het is zoveel onrustiger op de weg geworden.

Auto´s die 130 rijden.
Auto die 110, 100 rijden.

En dan nog te zwijgen over het aantal vrachtwagen die met 94 inhalen....

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 09:41

goeroe schreef:
smit_ilse schreef:
Maar gelukkig nederland is het landje die de wereld gaat redden zonder enkelt boerenverstand.

Ironisch dat je dat noemt, aangezien nu juist dat 'gezonde boerenverstand' ons een verschrikkelijk verschraald landschap heeft opgeleverd. En dat bedoel ik niet als sneer, aangezien ik denk dat boeren veel meer dan gemiddeld affiniteit hebben met en kennis hebben over dat landschap. Als het hún al niet lukt om voor hun en onze kinderen de juiste keuzes te maken kun je wel nagaan dat dat 'gezonde boerenverstand' de niet-boeren ook niet helpen gaat. In theorie kunnen we nog zo mooi in meerderheid aangeven dat we het juiste willen doen voor onze toekomst op deze planeet, maar in de praktijk blijven we gewoon lekker doen wat ons op korte termijn het beste uitkomt en na ons de zondvloed. Om collectieve problemen op te lossen kun je nu eenmaal niet vertrouwen op de goede wil en het verstand van het individu. Er zullen nog veel vervelendere maatregelen genomen moeten worden en dat wordt niet eenvoudiger door deze snelheidsverlaging te framen als een ontzettend dramatisch iets. Het is alles behalve dramatisch. Het is juist doodsimpel, gewoon dat gaspedaal iets minder ver intrappen en dat is het. Eenvoudiger wordt het écht niet. Wachten op een ander om iets te doen, dat is pas dom. Je hebt weinig verstand nodig om te kunnen bedenken wat er gebeurt als iedereen zo denkt.

Ik vraag me af of de boeren van nu wel zoveel verstand van milieu hebben....
Ik denk wel de boeren van 50 en langer geleden maar het is sindsdien een erg ongezond verdienmodel geworden waar ze in mee moesten.

Wel vind ik dat ze een kant uit gedreven zijn die niet fair is.
En de lasten hebben moeten dragen van een verknipte samenleving met bizarre voedseleisen.

Ik denk dat de weg terug hard maar noodzakelijk is.
Maar wel dat de samenleving dat moet dragen, dus betere prijzen en dat de verandering dus doorberekend wordt aan de consument.
Of de overheid betaald....maar dan betalen we ook zelf :+

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:08

Winged schreef:
Nico12 schreef:
Super, een pril begin als milieumaatregel, dat moest veel eerder. Echter de vrachtwagens zou ik naar 70 km/h doen, leveren die ook wat in en minder ongelukken. Maar ik ben niet roomser als de paus dus in Duitsland hou ik gewoon 150 - 160 aan. ( top op teller is ruim 200 ). Als onze regering echt relevante en veel meer milieu maatregelen gaan nemen, zodat ik denk ze zijn serieus bezig, dan zal ik daarin meegaan en ook in Duitsland 100 km/h aanhouden.

Uhm... Vrachtwagen veroorzaken niet de meeste ongelukken. Wel hebben ze wel eens pech wat ook weer een file kan opleveren. https://www.stimva.nl/nl-nl/trends.aspx

https://www.ed.nl/auto/record-elke-dag- ... ~a343191b/ 'Het aantal ongevallen met vrachtauto's daalde weliswaar met 9 procent tot 1359.'

https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nede ... verdubbeld
'Het aantal ongevallen op autosnelwegen is de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld; van 17.000 in 2014 naar ruim 38.000 in 2018. Van de 678 dodelijke slachtoffers in het verkeer, vorig jaar, vielen er 81 op snelwegen. Dat waren er in 2014 nog 63.'

Snelheid naar 90, zou ik dan zeggen, hebben we niet meer de inhaalmanoeuvres van vrachtwagens.....die later best wel eens ongelukken kunnen veroorzaken....want 3 vrachtwagens achter elkaar die gaan inhalen met 2/3 km harder als de andere vrachtwagens....veroorzaken veel irritaties en oponthoud....

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie