Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:30

Ik vind het dikke onzin. Echt kul dat dit het milieu gaat helpen.
Inmiddels ook de brief binnen dat ik extra moet gaan betalen ivm fijnstof uitstoot.
Voelt voor mij allemaal als burgertje pesten ipv echt een oplossing te zoeken voor het milieu. Ergste is de 8 miljoen die het gaat kosten om de verkeersborden aan te passen.

MTinker

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 08:15

Mijn auto is zuiniger met 80 dan bijvoorbeeld 60km per uur. Heeft die een stabieler toerental en loopt de motor prettiger. Geloof dus wel dat er auto's zijn die bij 120 zuiniger zijn dan bij 100.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:59

Thats_Me schreef:
Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.

Alsof het bij onze metingen gaat helpen dat wij 100kmph gaan rijden terwijl onze directe buurlanden dat niet gaat doen. Wij krijgen dus gewoon de uitstoot van de andere landen over ons heen. Dit soort maatregelen hebben pas nut als alle buurlanden meedoen.
Voor de rest is het gewoon proberen om braafste jongetje van de klas te zijn met dit soort maatregelen.

Een echte oplossing voor de natuur is, minder mensen op de wereld en de natuur dus echt meer ruimte geven. Maar daar is de mens te egoïstisch voor.

Ohja.. en laten we vooral de vervuilende auto's verkopen naar oosteuropa/afrika ipv vernietigen. Houden we de ellende lekker in stand maar dan op een andere plek op de wereld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie