Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:28

Wat ik wil is gezond oud worden. Genieten van het leven op een gezonde manier. Het probleem is niet opgelost met het verlagen van de snelheid naar 100km per uur maar het is in ieder geval een begin. Natuurlijk is 130 rijden fijner omdat we dat gewend zijn. Al is bewezen dat je met 100km per uur echt niet veel later op de eindbestemming aankomt.

De generatie(s) voor die van mij hadden al hun verantwoordelijkheid moeten nemen maar hebben hun kop in het zand gestoken waardoor wij nu in deze noodtoestand zitten. Gezondheid is naar mijn menig toch heel veel waard en daar heb ik ook echt wel veel voor over zo ook 100 km per uur rijden overdag ipv 130.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:12

Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 05-12-19 10:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:46

Mindim schreef:
Thats_Me schreef:
Het is toch raar dat we met z'n allen gaan steigeren en het vingertje naar anderen wijzen en dus niet onze eigen verantwoording willen nemen. De NOODTOESTAND is uitgeroepen voor het klimaat. Dat is niet voor niets. De balans op de wereld is weg en we zitten op het randje wat nog net kan. Ja, dan moeten er maatregelen genomen worden. Zo niet worden er veel meer organismen ziek en gaan er ook nog meer dood en dat geldt ook voor ons mensen. Tegenwoordig nemen we alleen maar en geven we niets terug. Ja de maatregelen zijn niet leuk maar wel zoveel gezonder voor alles en iedereen.daarbij moet er inderdaad nog heel veel meer gebeuren en moet het ene gat niet met het andere gat worden gevuld. 100 km betekend nu huizen bouwen euh... de uitstoot blijft er moeten dingen af niet dingen bij.

Helemaal mee eens hoor, maar wat denk je dat Nederland in zijn eentje nou helemaal gaat bereiken?

Veel, want als we allemaal zo zouden denken veranderd er niets. Wij zijn een grote vervuiler en ja, in dit soort landen moet soms het wiel worden uitgevonden wat anderen kunnen gebruiken om ook beter te gaan zorgen voor onze aarde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie