Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Hanmar, Ladybird, Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:25

xDenies schreef:
Wat een gigantisch tegenvallend bezoek bij de kliniek … hoe kwetsend kunnen mensen zijn zeg .. 'Ja 7 maanden pijn is voor jou veel maar voor ons valt dat wel mee' o.a. …..

Weet hoe dit voelt. Toen we 7 weken geleden te horen kregen dat mijn moeder een hersentumor heeft, lieten de scans zien, kregen te horen dat dit een uitzaaiing was en de kanker dus ergens anders zat.. prognose was slecht.

Dus een half uur later komt de neuroloog binnen, haar assistent had het ons dus verteld: ‘Nou, jullie hebben het nieuws inmiddels kunnen laten bezinken..’

Uhm, mijn moeder gaat dood, dat is niet in een half uurtje bezonken -O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 18:46

Dat ik op stal, gebeld werd door de huisarts? Dus neem op, begint ie over mijn vriend die van de week langs was geweest. Die wilde graag een echo, dus huisarts zou een verwijzing voor hem klaarleggen.

Ik dacht eigelijk alleen maar: ‘ dit mag toch helemaal niet?’ Maar niet gezegd. Alleen bedankt en dat ik het zou doorgeven.

Dus ik bel naar huis, vriend boos omdat ie dus zelf het telefoontje verwachtte. Hij heeft al niks met die huisarts dus dit er ook nog bij..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:14

Oeps, ik had ze ook niet gezien maar ben dan ook geen docent :Y)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:28

casperzazoe schreef:
Gluco balance besteld, momenteel helemaal geen geld voor maar het beste voor de paardjes natuurlijk. Zit er een sterke smaak en geur aan en dat gaan ze dus echt niet opeten... |o

Al geprobeerd? Mijn pony is er dol op! Blijft de bak uitlikken.. (meng het overigens met appel azijn)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 23:20

Lieszje schreef:
Sterkte Britta31 :(:)

Mijn ergenis is nog van gisteravond :+
Vorige week betrokken geweest in een ongeval met mijn vriends auto.
We kregen een vrachtwagen tree op de voorruit die via het dak weg schoot.

Gisteren dus te horen gekregen dat de auto economisch total loss is en de dagwaarde 250 euro is 8)7
Oke het is een cuore uit 1998, maar met maar 70.000 op de teller een prima auto.
En als je dan op internet kijkt wat er gevraagd wordt voor vergelijkbare auto's (met meer km's), vraag ik me dus echt af hoe ze op €250 komen.

Echt leuk om betrokken te zijn geweest in een ongeval, eerst een auto op je af te zien komen, daarna een tree ter hoogte van je vriends hoofd en daarna een vrachtwagen..

Oke, wij zijn er echt goed af gekomen en daar ben ik oprecht blij mee.
Maar mentaal beide al een flinke tik gekregen en nu is mijn vriend ook nog eens zijn goedrijdende auto kwijt (en een andere auto kopen is dus niet mogelijk voor hem).

Sorry nog een aardig verhaal geworden maar moest het even kwijt :+

Echt onwijs balen dit ja. Ooit meegemaakt terwijl ik de schuldige was: ‘tegenpartij’ was haar auto kwijt en kreeg maar iets van 450? Als het niet minder was: ze kon er iig geen andere auto voor halen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:06

Toeslagen. Blijkbaar weer terug betalen, terwijl ik dacht al ruim te hebben geschat zodat dit niet kon gebeuren. Zou ze het liefste stop zetten }:0

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:40

Steeph schreef:
Marocje schreef:
Toeslagen. Blijkbaar weer terug betalen, terwijl ik dacht al ruim te hebben geschat zodat dit niet kon gebeuren. Zou ze het liefste stop zetten }:0

Dit kan gewoon toch..?

Klopt, dit heb ik 1 jaar gedaan en das was toch erg lastig rondkomen. Maar aan het eind kregen we dan ineens een klap ‘terug’, dus dat was erg fijn. Maar daarvoor een jaar ‘krom’ liggen was het toch ook niet waard.

Maargoed. Het liefste heb ik het dus gewoon helemaal niet nodig en kan ik ‘gewoon’ meer werken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:57

‘Ah, das weer duidelijk dat ik niet mee kan’ }:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 23:24

Geërgerd klopt niet echt, meer verdrietig:

Mijn moeder zit nu een aantal weken in een Hospice, en vandaag zag ik echt hoe slecht het eigelijk gaat. Maar ze ziet het zelf niet, dus er gebeuren gevaarlijke dingen. Zo is ze dus voor mijn neus uit de rolstoel gevallen. Ze wilde wat pakken uit de kast en ze stond zo op: dat kan ze dus helemaal niet meer..

Het besef dat het zo snel gaat, en eigelijk ook alweer te lang duurt.

En dan thuis de opmerking krijgen dat ‘ik het er het minste moeite mee heb’. Nee, ik kan het relativeren, dit is de situatie (ze gaat dood). Maar dat betekent toch niet dat ik dit niet moeilijk vindt?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:03

Haha, ze weten het! Net als met mijn pony: trailer gaat ie zo in, tot ik ergens naartoe moet.. tja, ligt toch echt aan mijn lichaamshouding en kan dat nog niet bewust veranderen..

CharIsabella: jij ook veel sterkte, heel slopend dit. Ws (hopelijk) slaapt mijn moeder dit weekend in (Hospice).

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 22:32

Thanks BlackBerry en Pandora.

Ergernis vandaag in de Ah: ik stond bij het snoep wat uit te zoeken. Een jonge jongen was aan het vakkenvullen. Hij ging weg, ik stond nog te kijken. Ineens voel ik achter me wat, en pats karretje tegen mijn hiel. Ik had hem niet aan horen komen. Dus ik doe een stap opzij omdat het leek dat ie daar in de buurt moest zijn. Gaat ie pal voor mijn neus bij vullen en zet de kar goed?

Ik ben maar een metertje verder gaan kijken en de juiste dropjes gevonden.

Beetje verbouwereerd naar de zelfscan: het zat me toch niet lekker: zo niet gewend van de Ah!

Maargoed, barst constant in janken uit nu en wil dat dus niet daar triggeren door hem aan te spreken (of erger: onredelijk uit mijn slof schieten). Maar had toch de neiging om te vragen naar een leidinggevende, dit kon écht niet en dat zal een leidinggevende graag willen weten gok ik. Niet gedaan, om bovenstaande reden. En ik ga er maar vanuit dat ie net nieuw was en dit nog wel beter leert een goede medewerker te zijn.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 22:20

AmyII schreef:
Wat me aanvliegt is dat ik me er lange tijd van gedistantieerd heb. Ik wilde en kon gewoon niet geloven dat mijn lieve papa ouder en zwakker werd/ is geworden.
En dat stoort me, ik heb niet ‘ingegrepen’ vanaf het moment dat het nodig was, maar nu pas... dat maakt mijn schuldgevoel alleen maar groter.
Morgen de opties bespreken, desnoods onbetaald verlof, als ik er maar kan zijn voor mijn lieve vader.

Compleet logisch, iedereen reageert anders in zo’n situatie. En das vantevoren (bijna) niet te voorspellen. Heel veel sterkte, hoop dat het gesprek morgen wat oplevert en je genoeg tijd krijgt om afscheid te nemen.
Mijn moeder zal zeer waarschijnlijke deze week overlijden. Wil er morgen nog naartoe maar heb mijn werk, de kinderen.. dus weet niet of dit gaat lukken. Maar ik heb al afscheid genomen, zij zal het ws niet meekrijgen als ik er morgen ben. En toch twijfel ik: nu kan het nog..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:49

Laatst had ik toch wel ff het hart in de keel: snelweg reed stapvoets (auto’s dan) en er moesten veel mensen invoegen. Ik ook, rij stapvoets mee en er was gewoon netjes plaats, dus ik kon moeiteloos invoegen. Die na mij ook. Toen reed er een grote vrachtwagen op de snelweg, maar die reed iets harder en dichte dus het gat. Degene naast hem, reed netjes tot bijna einde invoeg, geeft die vrachtwagen ff gas bij ipv dat ie loslaat/niks doet. De auto die wilde invoegen was intussen bij het einde en moest wel, dus die zat echt bijna vast tussen die vrachtwagen en de brugreling.. grote toer van die vrachtwagen, maar zag het gebeuren en vond juist die vrachtwagen zo fout!

Maar snap heel goed dat mensen dus liever halverwege of zelf begin strook al invoegen om dit dus te voorkomen.

En er ging telkens maar 1 auto he, dus gewoon zoals het eigelijk hoort.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:35

Post.nl. Rouwkaarten zijn donderdag verstuurd via de drukker, vader had code ontvangen. Gister niks bezorgd, vandaag leek het erop dat er ook niks kwam. Dus hij contact gezocht, bleek het helemaal niet aangemeld te zijn?

Nu komen ze maandag: morgen is het afscheid en dinsdag begrafenis. Zal erg rustig worden -O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:48

Nee, veel mensen ken ik ook niet, zoals collega’s van mijn moeder. Maar post nl zorgt ervoor dat iedereen vandaag of morgen kopieën ontvangt en dan maandag het origineel. Beetje banketstaaf alleen voor de mensen die wel afscheid hadden willen nemen van haar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:34

Ik dacht bij de eerste ‘mijn kater’ dat de kat irritant deed -O-

Maar idd: als je thuiskomt eerst een groot glas water drinken voor je je bed in duikt! Heb bijna nooit een kater gehad, maar weleens hoofdpijn wanneer ik niet genoeg water dronk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:43

Oh oliebol, morgen ook? Ik heb dan begrafenis en moet ook die brug over..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:54

Mijn vriend: gister begrafenis gehad, en hij had aan iemand gevraagd ‘hoe het ging’. Zij had dus geantwoord ‘daar wil ik het nu niet over hebben’.

Hij vertelde dit net dus aan mij, maar ik raakte meteen geïrriteerd: ik wist nl dat het niet goed met haar ging, maar zij is wel een steun voor mij nu. Hij wist ook wel dat het niet zo goed ging met haar.

Hij vertelde dit dus, en snapt niet dat mensen dan niet ‘gewoon’ antwoorden ‘goed’. Dan geef je de ander geen rot gevoel of hoeft de ander niet door te vragen. Ik ben het daar dus zo niet mee eens! Sorry, als iemand mij vraagt hoe het gaat kan ie ook antwoord verwachten (maar geen uitleg!). Heb er echt een hekel aan als mensen vragen hoe het gaat als het antwoord ze niet interesseert.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:34

Goh, hier ook al..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:51

Hier ook van drie jaar tegelijk..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:51

Aan mezelf. Morgen les sinds 2 maanden, dus wou vanavond ff naar stal om te longeren. Maar ben na het eten gaan zitten en nu geen ‘zin’ meer.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:41

Misschien moet je er niet aan denken, maar een slokje cola kan ook helpen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:03

Oh oliebol, wat eng!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:26

casperzazoe schreef:
Dat ik het zo sneu vind voor kittens / pups als ze naar een nieuw huisje gaan -O- ineens weg van mama, zusjes en bekende omgeving. Tuurlijk, het hoort erbij en krijgen als het goed is een mooi leven maar alsnog

Ik vond het ook zo sneu, maar heb maandag onze kittens gehaald (2 zusjes) en ben echt heel erg verbaasd hoe goed het gaat! We namen ze mee in de ‘reiskoffer’ (speciaal voor katten dus), en in de auto beetje miauwen. Thuis aangekomen ritsen we de koffer open, kijken ze beiden afwachtend maar nieuwsgierig. Ik heb ze eruit getild en op de kattenbak gezet, maar ze gingen samen spelen: steeds fanatieker. Daarna met de jongens en speeltjes spelen, en ze ploften op de bank. Ik had ze nog even naar hun voer- en drinkbakjes gebracht, maar daarna ploften ze weer op de bank.

Ik was dus echt verbaasd.. na een uurtje gingen ze weer samen rauzen en op ontdekking, maar kwamen ook snel weer op de bank relaxen.

De volgende ochtend vond ik dus ook wel spannend, maar echt heel erg goed gegaan: brokjes op, kattenbak ‘vol’ en tevreden poesjes die sliepen maar omdat we binnen kwamen ze weer gingen spelen.
Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 20:45

Huh? Ik zag een filmpje over een paard wat vast zat in prikkeldraad?