Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:36

Marcella schreef:
De definitieve berekening van de toeslagen van 2018. Resultaat kan alles terug gaan betalen en had er toen nog gebeld voor of ik niet teveel zou verdienen. Tel daarbij dat werkgever over 2018 te weinig ingehouden heeft.

Totaal bijna 5000 euro aan belastingen terug betalen en ik weet niet waar ik het geld vandaan moet halen. -O- ;(


Oh wat enorm vervelend, vooral omdat je zelf alles eraan hebt gedaan om er zeker van te zijn dat het goed zat :/
Is betalen in termijnen geen optie? Of verder overleg met de belastingdienst?


Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:05

Marcella, zijn er ook niet iets van uitzonderingen als je in de WW zit ofzo? Ik heb er echt geen verstand van maar als je het al niet breed hebt moet het toch in ieder geval te regelen zijn dat het terugbetalen zo gaat dat je maandelijks wel normaal geld over houdt voor eten etc?

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:58

APPELFLAPPEN

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:32

Treiteren van anderen is vaak een coping mechanisme. De pijn bij anderen leggen zodat je hem zelf niet hoeft te voelen. De grootste pestkoppen duw je meestal zo omver als je de juiste snaar weet te raken.

Hoop inderdaad ook niet dat het op jou bedoeld is :(

@marlinde: Huurtoeslag krijg je volgens mij wel met terugwerkende kracht op je rekening gestort. Als het eenmaal geregeld is krijg je een buts geld. Vervelend voor nu maar later fijn!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:13

Adelaide71 schreef:
Dank Myfairytale en Castilja! Wat zegt dat dan over zo iemand? Heeft die 'gewoon' een naar karaktertrekje of is het echt onmacht? Ik vind het bijzonder dat men zich beter kan voelen door een ander naar beneden te halen. Blijf het zowel fascinerend als heel vervelend vinden. Blijf me dan afvragen: wat zit erachter en waarom grijpt iemand naar zo'n middel? Het blij zijn om andermans ellende, ik snap het gewoon niet. Zo, en nu laat ik het los en ga me bezig houden met nuttigere zaken! :)


Dat verschilt van persoon tot persoon. :) Is wel een psychologisch ingewikkeld verhaal, je kunt niet labelen bij dit soort gevallen. Komt wel veelal voort uit je jeugd, soms doe je dingen die een dusdanig diepliggende oorzaak hebben dat je je daar zelf absoluut niet bewust van bent. Ik durf zelf met zekerheid te zeggen dat ik niet lekker ga op het pijn doen van anderen (als in; dat ik me er bewust van ben dat absoluut niet te willen) maar kan zo een aantal mensen noemen die dat wel doen terwijl het geen 'slechte mensen' zijn. Heeft ook met een soort emotionele volwassenheid en bewustwording te maken.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:04

Aan dat ik met flinke hoofdpijn op ben gestaan en ik zometeen een 1,5 uur durende intensieve bewegingsles heb die me gezien mijn huidige toestand even gestolen kan worden. Word volgens mij echt ziek maar heb te belangrijke dingen om te doen dus de timing is echt perfect. ;(

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:42

Heel veel sterkte independente. Je wordt niet voor je lol ziek dus verwijt je zelf niets. Weet niet of je dat doet maar dat meen ik uit je bericht te halen. :(:)

Hier baal ik dat ik op school niet aankomende maandag maar de maandag erop een presentatie heb en we nog enorm veel moeten doen, maar ik (wat echt maar 1 keer in het jaar voor komt) echt ziek en grieperig ben. Die timing is echt helemaal kloterig. _-:(

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:24

Ik had een bepaalde primer gekocht bij de Etos maar zonder dat ik het door had de verkeerde meegenomen, kon weer terug naar de winkel toen ik thuis kwam. :') Verder ook een Bb-Cream gekocht die net niet lekker bij mijn huid kleurt. Gelukkig was het echt niet duur allemaal maar heb toch liever dat de spullen die ik koop goed matchen -O-

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:52

Er MOET terug te vinden zijn waar dat ding afgeleverd is. Naar mijn weten mag het pakketje nooit naar iemand anders dan degene die hem besteld heeft? Ik moest altijd mijn legitimatie klaar hebben liggen om te bewijzen dat ik het was die de telefoon besteld had :\

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:08

Dat ik de hele nacht wakker ben gehouden door mijn hamster die als een gek in zijn wiel aan het rennen was. Ging rond een uur of 4 toch maar eens op onderzoek uit, bleek het SKRIEK SKRIEK geluid met 1 minuscuul duwtje aan het wiel verholpen te zijn. Had me dat eerder verteld. :')

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:43

Dat mijn FitBit Alta HR niet meer oplaadt en ik vrees dat hij aan het einde van zijn Latijn is. Ik draag (droeg) dat ding dagelijks en kan eigenlijk niet zonder, dus ik vrees dat ik toch een nieuwe moet gaan halen. Met overgebleven verjaardagsgeld :') Heeft iemand toevallig tips voor fijne versies?

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:48

Thanks gurl! Ik ga eens loeren <<)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 08:17

Dat ik vanmorgen een mail kreeg van mijn school met de mededeling dat als je in een semester meer dan 2 keer te laat bent, je de week erop iedere ochtend om 08:00 op school moet staan om je te melden. Ik woon op dik 'n uur reistijd van school af. Haha. Ben geen kleuter meer, rot toch op. :')

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 18:43

Na echt een poedersuiker dag op school kom ik het station uit lopen, wil mijn fiets pakken om naar huis te gaan en die fiets is nergens meer te bekennen. Genakt. :) Top. Zoveelste fiets, heb echt al honderden euro's uitgegeven aan telkens weer een nieuwe fiets. Heeft iemand een site waar ze goedkope tweedehands barrels verkopen? Of een andere tip? Word er echt moedeloos van. -O-

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:19

Haha Charisabella ik vind het niet eens gekke tips :')
Zat inderdaad ook al rond te neuzen op de site van Swapfiets, denk dat ik daar toch maar op overstap. Ik heb echt om de 4 maanden wel dat ik weer een nieuwe fiets moet kopen, ben het zo zat. Ben echt onthand zonder die krengen omdat ik geen rijbewijs heb en echt alles fiets altijd. Ik zou wel graag een krat voorop mijn fiets willen bevestigen, jij enig idee of dat mag? :)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:34

Ja ik lees het net inderdaad! Ben wel benieuwd of je dat dubbele slot er dan bij geleverd krijgt :') Heb sowieso dat mijn fietsen iedere keer worden gestolen in dezelfde fietsenstalling bij het station dus ik ga ook maar eens een ander plekje zoeken om m'n fiets te stallen.

En thanks Sanne! Goed om te weten :D

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:36

Oooooh nou dan moet het goed komen! Ga ik nu even nieuwe stollingsmogelijkheden opzoeken op internet <<)

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:05

Ik gooide net ook nog een zakje couscous kruiden over mezelf, de grond en het koffiezetapparaat heen. Ik ben officieel klaar met vandaag.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 18:14

Goeie oomens! Heb al gekeken alleen staat mijn fiets daar helaas niet tussen. :( Ik kijk iedere keer direct of de gemeente mijn fiets heeft maar dat is nog nooit het geval geweest.

Ik erger me vandaag enorm aan het feit dat ik maandag, dinsdag en woensdag iets moet presenteren waar ik helemaal niet achter sta omdat er te weinig tijd is geweest om goed te werken. Een paar klasgenoten en ik willen er een open les van maken zodat we nog door kunnen werken, maar neuh. Ik word zo bokkig als ik iets moet doen wat ik niet wil :')

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:18

Ahhhh Pepper herkenbaar en zo vervelend.. Ik ben het eens met de molenhoek, alleen zou ik het niet vlakaf vragen omdat de kans dan groot is dat het wordt ontkend. Gewoon kwetsbaar opstellen en zeggen dat je het vervelend vindt omdat je het idee krijgt dat je broertje wordt voorgetrokken (of wat voor jou van toepassing is). Sterkte en succes!!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:12

Merileth schreef:
Ik wil iets hebben, maar ik heb er al een, en twee is een beetje overdreven. Dan zou ik de eerste weg moeten doen maar die vind ik nog steeds nog zo mooi dat ik dat niet kan en wil en het zonde vind. Ook al zou ik hem prima kunnen doorverkopen. Maar ik wil die nieuwe ook |( :')


Je moet echt even vertellen over wat voor 'iets' dit gaat :')

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:23

lotthje schreef:
Zo nerveus voor mijn tattoo :=
Maar eigenlijk ook wel mega zin in. Eerste is toch wel een beetje eng :):)


Ik weet niet waar je hem laat zetten maar het zetten van mijn tattoo viel me alles mee! Was ook zo klaar. Wel laten zien straks :D

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:59

limagirl schreef:
Dat ik toch weer mezelf heb beschadigd. -O-


You need some love. :(:)


Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 07:57

Oei dat is inderdaad heftig van die plofkraak!
En Sindykaja, jouw ergernis vind ik toch wel hilarisch :')
Ik heb wel eens gedroomd dat ik op stond en toen werd ik ook veeeeel te laat wakker, heb mezelf toen gewoon uitgelachen.

Mijn ergernis is school, vind het moeilijk en niet leuk en er wordt van alle kanten aan me geplukt en ik wil gewoon even met rust gelaten worden. Bijna vakantie.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:51

Oh zeker wel dat jij je ziek kan melden. Als je echt zo moe bent is stap 1 goed voor jezelf te zorgen. Ik herken het verantwoordelijkheidsgevoel enorm goed, maar ik heb echt moeten leren dat ik er niet ben om als vangnet te dienen voor andermans problemen. Wil ik ook tegen jou zeggen. Sterkte, beterschap en rustig aan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Amazonbot, CairnTerrier, Frummel01, IASCrawler, Isab123, journee, Lestria, lillylover, loeslover, Maaaarije, ryukapple, XxLMMxX, XxMariellexX, YandexBot en 169 bezoekers