Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Lestrange01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:01

Aan dat ik een blaasontsteking heb die ontzettend veel pijn doet, werd er om 6 uur sochtends al wakker van. Pijnstillers werken niet en ik moet zo naar school en dan direct door naar werk..

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:43

Ik weet het allemaal even niet meer.. Ik ben zo moe en uitgeblust. Tweede week hbo achter de rug, de stof is simpel maar het er *zijn* is vermoeiend. Daarnaast 4 dagen per week werken. Ik heb dus geen enkele dag per week vrij omdat ik in he5 weekend werk. En moet elke dag vroeg op.

Maar ik heb het geld nodig. Mijn moeder kan niets bijdragen. Ik wil ook absoluut niet lenen mijn eerste jaar dus betaal alles zelf. Het zal wel wennen, maar de eerste weken is het gewoon ontzettend zwaar. Zo nu moet ik 5 dagen achter elkaar werken maar ik heb een blaasontsteking en mijn collega's doen ontzettend stom, en ik heb al een week niet meer dan 4 uur per dag kunnen slapen. *zucht* ik wou dat ik goed kon slapen..

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:49

deksel schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik weet het allemaal even niet meer.. Ik ben zo moe en uitgeblust. Tweede week hbo achter de rug, de stof is simpel maar het er *zijn* is vermoeiend. Daarnaast 4 dagen per week werken. Ik heb dus geen enkele dag per week vrij omdat ik in he5 weekend werk. En moet elke dag vroeg op.

Maar ik heb het geld nodig. Mijn moeder kan niets bijdragen. Ik wil ook absoluut niet lenen mijn eerste jaar dus betaal alles zelf. Het zal wel wennen, maar de eerste weken is het gewoon ontzettend zwaar. Zo nu moet ik 5 dagen achter elkaar werken maar ik heb een blaasontsteking en mijn collega's doen ontzettend stom, en ik heb al een week niet meer dan 4 uur per dag kunnen slapen. *zucht* ik wou dat ik goed kon slapen..

Wow, meid. Pas je wel een beetje op? :o Heb je geen recht op aanvullende beurs?

Ja dat heb ik wel en dat gebruik ik ook! Maar ik ben opgegroeid in een financieel onzeker gezin om zo maar te zeggen, dus ik vind het heel belangrijk om naast dat bedrag iedere maand flink te kunnen sparen zodat ik op alles voorbereid ben.

Ik hoop dat dit alles snel went en ik me weer beter ga voelen. En vooral dat ik weer in slaap kan blijven voor langer dan 4 uur, want dat breekt echt op

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:26

Aan mijn vader. Stuur hem netjes een berichtje over bijkletsen en wat financiële dingen bespreken mbt mijn studie.

Nou het kwam weer neer op "Ik zie je wel bij de rechter!! Schaam je dat je zo'n slechte dochter bent!" (Want goh het is schijnbaar onmogelijk ok een gesprek te hebben zonder mij een schuld gevoel aan te willen praten voor de fouten die hij als vader maakt)

En toen ik daar niet op inging en mijn teleurstelling uitte dat we dit niet gewoon pratend als twee volwassenen konden oplossen, kwam er: "Ja ik zie je bij de rechter maar niet janken als je verliest. Ik heb nog een onaangename verrassing voor je maar dat zie je daar wel!"

Natuurlijk. Erg afschrikwekkend :roll:. Hij denkt dan ook echt dat ik erin trap

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:10

Castilja schreef:
Lestrange01 schreef:
Aan mijn vader. Stuur hem netjes een berichtje over bijkletsen en wat financiële dingen bespreken mbt mijn studie.

Nou het kwam weer neer op "Ik zie je wel bij de rechter!! Schaam je dat je zo'n slechte dochter bent!" (Want goh het is schijnbaar onmogelijk ok een gesprek te hebben zonder mij een schuld gevoel aan te willen praten voor de fouten die hij als vader maakt)

En toen ik daar niet op inging en mijn teleurstelling uitte dat we dit niet gewoon pratend als twee volwassenen konden oplossen, kwam er: "Ja ik zie je bij de rechter maar niet janken als je verliest. Ik heb nog een onaangename verrassing voor je maar dat zie je daar wel!"

Natuurlijk. Erg afschrikwekkend :roll:. Hij denkt dan ook echt dat ik erin trap

Oeffff wat mentaal eng en bedreigend zo'n vaderfiguur. Wens je veel sterkte -O- :(:)

Dankje! Ik ben er gelukkig niet zo van onder de indruk, het laat imo alleen maar zien dat hij zich bedreigd voelt door mij. Het een schuld gevoel aan willen praten is wel heel vervelend.

Maar wie het laatst lacht, lacht het best en dat zal ik zijn wanneer ik gelijk krijg :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:52

Aan dat ik zojuist het slechtste gesprek ooit heb gehad met een vertrouwenspersoon/psycholoog..echt dat die vrouw op school mag werken.. bizar.

Ik die verontrustende dingen vertel over mijn gemoedstoestand (en na 7 jaren therapie weet je inmiddels heel goed welke woorden alarmbellen moeten doen laten ringen bij hulpverleners :+ ) en vervolgens weggestuurd wordt met: "tja je doet eigenlijk alles al, je moet het maar uitzitten. Over twee weken weer een afspraak?"

Als iemand je verteld dat hij/zij een eetstoornis heeft en de afgelopen weken door stress heel weinig kan eten en in een korte tijd veel is afgevallen. Niet lang alleen durft te zijn omdat degene bang is een gevaar voor zichzelf te zijn en een verleden heeft met opnames en automutilatie (waarvan de betreffende mevrouw af weet :roll: ) dan zou iedere idioot al in kunnen schatten dat dit niet de juiste gang van zaken is

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:58

Dat ik er nu al geen zin meer in heb.. voel me gewoon zo poedersuiker

Edit: als iemand me "per ongeluk" van een gebouw af wil duwen dan mag dat 8-)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:13

Dat ik om de paar dagen op bokt word uitgelogd en dat opnieuw aanmelden is zoveel nutteloze moeite. Ik snap ook niet waarom :roll:

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:15

Ik zie het leven gewoon niet meer zitten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:50

Ineke2 schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik zie het leven gewoon niet meer zitten

Het lijkt mij beter als je met iemand gaat praten hierover :(:)

Dat heb vorige week al gedaan, maatschappelijk werker, maar toen ben ik weg gestuurd met een "Ja je doet alles al om jezelf te helpen, wacht maar tot je je weer beter voelt" :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:05

@ de reacties van 2 pagina's geleden:

Lief voor de fijne reacties! Ik probeer er wel over te praten hoor met een vriendin van me, maar het is gewoon lastig. Maar het komt wel goed allemaal!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:43

MarcoBorsato schreef:
Zullen we allemaal even aan een piemel denken en beseffen dat we geluk hebben in dit leven en lief moeten zijn tegen elkaar?

Daaraan denken word ik alleen maar depressiever van

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:18

Aan dat mijn vriendin altijd zo negatief is en eigenlijk standaard in een slechte bui is of boos (over vaak kleine dingen) en dat haar hele dag laat beïnvloeden.
Normaal laat ik dat allemaal wel los lopen, maar omdat ik me nu al een tijdje slecht voel trekt dat me meer aan. Ik heb de energie er niet voor om om te gaan met mensen die zo negatief zijn, zeker niet als ik zo mijn best doe om mezelf moed in te praten en positief te zijn. Daarnaast vind ik het heel lastig om met haar over mijn eigen problemen te praten wanneer zij elke dag al aangeeft dat ze zich zo voelt omdat ik het voor mijn gevoel alleen maar erger zou maken. Ik heb iemand nodig die me op vrolijkt en me aan het lachen maakt, niet waarbij het kleine beetje energie wat ik nog over heb eruit gezogen wordt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:46

Mijn werk. Echt man man man, wat een mierengeneuk weer :roll:

Je zou zeggen dat wanneer een filiaal failliet dreigt te gaan en er een tekort aan werknemers is, ze de werknemers die er nog zijn en daar al enkele jaren werken (zoals ik), met gouden handschoentjes behandelen zodat wij niet ontslag nemen. Maar nee hoor.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:06

Ineke2 schreef:
Aan iemand op Facebook die zegt dat ie niet racistisch is, maar dat wel degelijk is.

Raar hoe het altijd precies de mensen zijn die het nodig vinden te moeten verkondigen dat ze niet racistisch zijn :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:18

Resistance schreef:
Gefrustreerde middelbare vrouwen die het altijd over "de jeugd van tegenwoordig" hebben, en zelf asociaal zijn en niets doen om iets aan de wereld bij te dragen.

Herkenbaar

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:52

Dat iedereen zo onvriendelijk tegen me is vandaag en aan mijn oog migraine die precies begint op het moment dat ik op werk kom. Erg fijn weer

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:26

Aan dat mijn laptop de laatste paar maanden zo langzaam is met sims 4 en niks helpt

En dat vliegtickets naar Brazilië zo bizar duur zijn

EN dat ik het verschil tussen hen/hun maar niet goed krijg, terwijl ik donderdag mijn Nederlands taaltoets heb. Ik ken de regels wel (meewerkend voorwerp = hun, meewerkend voorwerp + voorzetsel = hen, lijdend voorwerp = hen) maar bij het toepassen gaat het steeds mis |(
Laatst bijgewerkt door Lestrange01 op 08-10-19 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:50

xPabloBokt schreef:
Lestrange01 schreef:
Aan dat mijn laptop de laatste paar maanden zo langzaam is met sims 4 en niks helpt

En dat vliegtickets naar Brazilië zo bizar duur zijn

EN dat ik het verschil tussen hen/hun maar niet goed krijg, terwijl ik donderdag mijn Nederlands taaltoets heb. Ik ken de regels wel (meewerkend voorwerp = hun, meewerkend voorwerp + voorzetsel = hen, lijdend voorwerp = hen) maar bij het toepassen gaat het steeds mis |(

Je weet ook goed het verschil tussen meewerkend en lijdend voorwerp? Wellicht helpt dat :)

mv: aan/ voor wie + wwg + ow + (lv)?

Hij heeft aan Sanne een cadeau gegeven.
pv: heeft
zinsdelen maken
wwg: heeft gegeven
ow: wie/wat heeft gegeven?:hij
lv: wie/wat heeft hij gegeven?: een cadeau
mw: aan (voor) wie heeft hij een cadeau gegeven?: aan Sanne

Ja dat verschil snap ik! Ik heb oefeningen gedaan om het weer op te frissen en dan lukt het me om het verschil te zien, maar zodra ze het vervangen met hen/hun opeens niet meer :'). Ik ga morgen even langs mijn Nederlands lerares en vragen of ze nog tips voor me heeft.

Ik heb al YouTube video's gekeken en oefeningen online gemaakt, maar het gaat steeds fout! Echt zo stom, want normaal heb ik dingen zo snel door.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:01

lotthje schreef:
Zo nerveus voor mijn tattoo :=
Maar eigenlijk ook wel mega zin in. Eerste is toch wel een beetje eng :):)

Succes! Eerste tattoo is zeker spannend

Ik erger me aan mijn ongesteldheid. Doet zoveel pijn |(

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:16

limagirl schreef:
Dat ik toch weer mezelf heb beschadigd. -O-

Sterkte meid :(:)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:27

Aan dat ik me ziek wil melden voor werk maar niemand neemt de telefoon op en ik moet me voor 8 uur ziek gemeld hebben

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:41

xPabloBokt schreef:
The Script die hun tickets vrijdag in de verkoop doet. Ik. Ben. Blut.

Vandaag treden ze gratis in amsterdam op :o

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:19

Vandaag was gewoon een poedersuiker dag.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:27

DezeNaam schreef:
Ineke2 schreef:
Is mij nooit gebeurd zelfs niet na 3 kwart fles wodka.
Bij 1x gebleven trouwens want ik vind (echt) dronken zijn vreselijk.

Heel veel water drinken voorkomt veel en goed eten ook.

Van vodka krijg ik bijzonder genoeg ook nooit katers. Van wijn wel. :+ Hangt vaak echt van de soort alcohol af. :=

Klopt! Van vodka heb ik ook nooit last maar van rum wel (zoals vanochtend :+ had maar 2 glaasjes op)